Jump to content
ppompka

Nowy H&S Ultra i problemy

Recommended Posts

Cześć, dzisiaj dostałem aerograf wspominany w temacie i mam z nim 2 problemy:

1. W jednym miejscu pomiędzy końcówką a korpusem ucieka mi powietrze, jest to całkiem wyczuwalny przedmuch, skręcone jest wszystko równo i mocno, nie ma wyczuwalnych luzów a mimo to problem jest.

2. Po puszczeniu spustu od powietrza czasami nie odbija on i powietrze podaje dalej. Jakby zacinał się na jakiejś nierówności wewnątrz czy krawędzi.

Czy to ja coś robię źle że tak działa czy to jakieś wady fabryczne i reklamować? Proszę o podpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad. 1: Zanurz tę część (jak rozumiem połączenie szybkozłączki z gwintem aerografu) w wodzie i zobacz skąd dokładnie leci powietrze. Miałem podobny problem z Infinity, okazało się że powietrze przepuszczała nieszczelna szybkozłączka, szło po gwincie. Wystarczyło wymienić szybkozłączkę.
Ad. 2: Nie odbija trzpień zaworka. To jest bardzo prosta konstrukcja: trzpień jest dopychany do góry prze sprężynkę, gdy spust aerografu nie jest wciśnięty, sprężynka dopycha trzpień i powietrze nie leci. Skoro trzpień się blokuje, wystarczy odkręcić zaworek (ta część aerografu z gwintem, na którą nakręcasz szybkozłączkę) i nasmarować go np. odrobiną oliwki, żeby się nie blokował - to taki żółty, cienki pręcik. Powinno załatwić sprawę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do pierwszego to nie o to miejsce mi chodzi, fakt, źle napisałem.

Mowa o miejscu z dyszą, końcówka w której jest miejsce na dyszę (kapturek, osłonka iglicy, tak to też nazywają).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Białe uszczelnienie jest razem z dyszą, poza tym w samym air Capie nie ma żadnej uszczelki i chyba nie powinno być wg tego schematu. 

h-s-ultra-solo-airbrush-br-v2.0-needle-0.2mm-nozzle-set-and-2ml-paint-cup.-[2]-3702-p.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, agnar11 napisał:

Powinien być oring.

Jesteś pewien że w ULTRZE? Sam przetarłem oczy ze zdumienia bo nie ma go na schemacie to raz. Dwa, na zdjęciach sklepowych i filmach też go nie ma.  Wszystkie inne modele HS go mają. Co jeszcze ciekawsze to sam O-ring (123190) w opisie w niektórych sklepach stoi, że jest do wszystkich modeli a w innych, że tylko do Evo, Infinity, Grafo itd, BEZ ULTRY. Podobnie jest z zestawami aircap/dysza/igła. :hmmm:

Przy problemie kolegi ppomka o-ring może załatwić sprawę. chyba, że teflonowa uszczelka dyszy nie będzie dociskać do kanału.

harder-and-steenbeck-ultra-parts-1024x52

Edited by Super_Hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widocznie teflonowa dochodzi do powierzchni styku zanim aircap dojdzie do obudowy aero i dlatego oring załatwia szczelność, sam gwint nigdy nie będzie szczelny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli myślicie że nie warto reklamować tylko dołożyć sobie uszczelkę, ew. dorobić ją np. z taśmy teflonowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myślę, że warto reklamować. Kupiłeś nowy produkt, który powinien działać bez zarzutu po wyjęciu z pudełka. Można kombinować z taśmami, uszczelnieniami ale chyba nie o to chodzi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to nowy aerograf to bym reklamował. W moim jest oring ale czy był jak go kupiłem nie pamiętam, osłonę dyszy wymieniłem ze 2 lata temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale istnienie lub nieistnianie oringu w tym miejscu, oraz jego grubość będzie miało wpływ na to jak bardzo końcówka dyszy wystaje ponad powierzchnię osłony. A to ma wpływ na atomizację farby. Ponieważ Ultra jest aerografem z dolnej półki cenowej, być może uznano, że nie ma się co przejmować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, ppompka napisał:

Białe uszczelnienie jest razem z dyszą, poza tym w samym air Capie nie ma żadnej uszczelki i chyba nie powinno być wg tego schematu. 

Każda dysza do U/E/I H&S ma tę białą uszczelkę. Co do uszczelki na air-capie, to nie ma jej na nim w samej Ultrze. Co ciekawe na tym samym air-capie sprzedawanym jako część zamienna uszczelka jest. Tak więc w teorii taki air-cap działa poprawnie z uszczelką i bez uszczelki, no chyba że jednak są jakieś różnice w budowie. Na oko jednak ich nie ma, albo ja ich nie widzę (poza tym że air-cap sprzedawany jako część ma odkręcaną koronkę, coś jak Iwaty).

image.thumb.png.924475098b37b9d4bb6462329fff8648.png

Ale wracając do tematu: musisz dokładnie określić gdzie Ci to powietrze wylatuje. Jeśli wylatywałoby gdzieś spod air-capa, to raczej miałbyś ostre bombelkowanie w zbiorniczku z farbą.
Tak czy inaczej, skoro to dopiero co kupiony sprzęt, to ja bym reklamował. Ale wcześniej rozkręć go, obejrzyj czy na pewno niczego tam nie ma podejrzanego, skręć ponownie i zobacz jeszcze raz czy powietrze leci. Taki reset czasami potrafi zdziałać cuda. :)

Edited by Solo

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Solo napisał:

Co do uszczelki na air-capie, to nie ma jej na nim w samej Ultrze. Co ciekawe na tym samym air-capie sprzedawanym jako część zamienna uszczelka jest. Tak więc w teorii taki air-cap działa poprawnie z uszczelką i bez uszczelki, no chyba że jednak są jakieś różnice w budowie. Na oko jednak ich nie ma, albo ja ich nie widzę (poza tym że air-cap sprzedawany jako część ma odkręcaną koronkę, coś jak Iwaty).

Ten po lewej na Twoim zdjęciu jest od Evolutiona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Solo napisał:

Każda dysza do U/E/I H&S ma tę białą uszczelkę. Co do uszczelki na air-capie, to nie ma jej na nim w samej Ultrze. Co ciekawe na tym samym air-capie sprzedawanym jako część zamienna uszczelka jest. Tak więc w teorii taki air-cap działa poprawnie z uszczelką i bez uszczelki, no chyba że jednak są jakieś różnice w budowie. Na oko jednak ich nie ma, albo ja ich nie widzę (poza tym że air-cap sprzedawany jako część ma odkręcaną koronkę, coś jak Iwaty).

Tak czy inaczej, skoro to dopiero co kupiony sprzęt, to ja bym reklamował. Ale wcześniej rozkręć go, obejrzyj czy na pewno niczego tam nie ma podejrzanego, skręć ponownie i zobacz jeszcze raz czy powietrze leci. Taki reset czasami potrafi zdziałać cuda. :)

Powietrze ucieka między capem a obudową, dysza jest dociśnięta do korpusu bo nie bąbelkuje. Po uszczelnieniu wałeczkiem z taśmy teflonowej w miejscu gdzie pokazałeś tą czarną uszczelkę na Capie powietrze nie ucieka i maluje się bezproblemowo.

Zastanawiam się czy biała uszczelka dyszy się po paru wkręceniach nie wygniecie o te kilka dziesiątych mm. Wtedy Cap da się wkręcić odrobinę bardziej i problem zniknie, prawdopodobny scenariusz?

 

Edited by ppompka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień aero, albo poproś o rabat . Z problemem można oczywiście sobie łatwo poradzić, ale wada jest wadą i kropka. Dlaczego Ty masz ponosić koszty (czas to również koszt) jej usunięcia?

A poza tym, zamiast bawić się w teflonowe taśmy, po prostu załóż oring o odpowiednim rozmiarze. Jeśli chcesz mieć pewność, że nie będzie degradował się pod wpływem chemii (mocno teoretyczny scenariusz), kup oring z Viton-u albo EPDM. Takie uszczelki kosztują grosze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, ppompka napisał:

Zastanawiam się czy biała uszczelka dyszy się po paru wkręceniach nie wygniecie o te kilka dziesiątych mm. Wtedy Cap da się wkręcić odrobinę bardziej i problem zniknie, prawdopodobny scenariusz?

Uszczelka na dyszy powinna zostać tam gdzie jest i raczej się nie wgniecie, nie do tego jest.
Z tego co napisałeś to mi to wygląda na sytuację, że powinieneś mieć czarną, gumową uszczelkę na air-capie, ale nie masz tej uszczelki. Masz dwa wyjścia: zamawiasz uszczelkę, albo reklamujesz aerek. Ja bym zrobił to drugie, skoro sprzedali Ci aerek bez uszczelki, z air-capem który puszcza powietrze, to jest coś nie tak. Możliwe że dostałeś air-cap taki jak pisałem, który jest normalnie sprzedawany z uszczelką, ale uszczelki zabrakło, nie wiem.
Napisz do sklepu co i jak, na pewno zaproponują Ci rozwiązanie tego problemu, może po prostu wymienią aerek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przetestowałem moją nową Ultrę i potwierdzam problem. Ucieka powietrze między aircapem a obudową i też nie mam tam uszczelki. Aerograf kupiłem w sklepie, który bierze towar od Fine-Artu, więc jutro do nich zadzwonię i zapytam co z tym fantem zrobić.

Po dokładnym obejrzeniu aerka, dyszy i aircapu, moje podejrzenie padło na kołnierz dyszy na który nałożona jest uszczelka teflonowa. Mam wrażenie, że ma średnicę ciut za dużą i nie wchodzi w korpus aerografu. To znaczy, wchodzi na tyle, że uszczelka teflonowa już uszczelnia ale blokuje dokręcenie aircapu "na styk" do korpusu. Po skręceniu mam małą szparkę między aircapem a korpusem.

Edited by sebastain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddaj to gunwo i kup porządny aerograf. :)  Ale faktycznie, ceny na Ultrę obniżyli i trudno teraz kupić coś lepszego za zbliżone pieniądze. Chyba, że Sparmax-a. Ale nie miałem w ręku, więc nie mogę z czystym sumieniem polecić.

Za nieco wyższą cenę kupisz Procon-a w Japonii. Tyle, że niestety musiałbyś poczekać dłużej na dostawę, tym bardziej w okresie świątecznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"It's not a bug it's a feature". Teraz przy zakupie dodatkowej uszczelki będziesz mógł wybrać również dodatkowe akcesoria - takie jak pokrywka zbiorniczka, aircap z wyższych modeli umożliwiający zdejmowanie osłony dyszy do bardziej precyzyjnego malowania czy kapturek pozwalający na mieszanie farby/środka czyszczącego w zbiorniczku :mrgreen:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.