Bubapmi Napisano 17 Listopada 2014 Share Napisano 17 Listopada 2014 Witam. Znalazłem ostatnio model auta metalowy i chce go przemalować. I właśnie. Jak pozbyć się org farby? DOT3 też się przy tym sprawdzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JayPay Napisano 17 Listopada 2014 Share Napisano 17 Listopada 2014 Witam Panowie zwracam się z pytaniem czym rozcieńczacie podkład Tamiya "LIQUID SURFACE PRIMER"? Użyłem dzisiaj rozcieńczalnika X-20A i powstaje jeden wielki kluch i za nic nie można tego rozmieszać. ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 18 Listopada 2014 Share Napisano 18 Listopada 2014 Witam wszystkich. Stałem się szczęśliwym posiadaczem następującego zestawu: aerograf harden&steenbeck ultra i kompresora AS186. W instrukcji do aerografu jest napisane, że optymalne ciśnienie do pracy urządzenia to 2 bary. I pytanie, jak ustawić dokładnie te dwa bary na manometrze? Uruchamiam kompresor, zaczyna działać a wskazówka wędruje do liczby 4 bary. Po napełnieniu się zbiornika powietrzem kompresor przestaje pracować. Po wciśnięciu spustu aerografu powietrze leci ( próbowałem kręcić pokrętłem regulującym ciśnienie na kompresorze i faktycznie zmienia się ilość wydmuchiwanego powietrza), ale w miarę "dmuchania" ciśnienie pokazywane na manometrze spada do zera (czyli do opróżnienia całego zbiornika). Instrukcja jest zbyt ogólna i niestety nie są w niej wyjaśnione takie niuanse, a ja jestem niestety kompletnym laikiem w tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 18 Listopada 2014 Share Napisano 18 Listopada 2014 Dzięki za odpowiedź. Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie - czy ktoś używał farb AMMO od Miga? A jeśli tak to jak sprawdzają się w aerografie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darth Tom Napisano 18 Listopada 2014 Share Napisano 18 Listopada 2014 Witam Pytanie od syna marnotrawnego po latach wracającego do tego pięknego hobby. Zacząłem od modelu P 11 i analizując instrukcje mam pytanie: z jakiego powodu nie ma w ramkach następujących elementów do zmontowania, lub też z czego należało by je wykonać (skoro w pudełku ich nie ma :( ) http://wyslijto.pl/plik/nunolnlczd Podobnie jest w przypadku kalkomanii imitującej zegary pokładowe (wyglądają raczej jak rozmazane nie wiadomo co ale to skala 1:72) - w zestawie jest tylko fotel pilota bez kokpitu ... Dziękuje za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wacek Napisano 20 Listopada 2014 Share Napisano 20 Listopada 2014 Witam Mam pytanie o modele Yamato z Tamiji: w sprzedarzy są dwa modele nr kat. 31544 i 31113. Jakie są między nimi różnice (poza pudełkiem i ceną) Po obejżeniu zdjęć zawartości różnic nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
active Napisano 21 Listopada 2014 Share Napisano 21 Listopada 2014 Witam, Panowie mam pytanie miał ktoś do czynienia z niżej wymienionymi komorami ? przymierzam się do kupna ale nie chciał bym żeby za szybko trafiła do kosza: http://skleptechniczny.pl/komora-lakiernicza-kabina-malarska-aerograf-odciag-bd-510-p5364.html http://skleptechniczny.pl/kabina-malarska-komora-lakiernicza-przenosna-z-oswietleniem-bd-512-p5363.html chyba że ma ktoś inną w podobnej kasie wartą polecenia, obecnie mam samoróbkę z szafki daje rade ale niestety wygląda jak wygląda... wolał bym coś mniejszego i składanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Usul Napisano 23 Listopada 2014 Share Napisano 23 Listopada 2014 Szybkie pytanie: Jak i czym malować szybki wizjerow w pancerce - jaki kolor czy od strony wewnętrznej ( by najpierw bylowiesz sobie, a tło koloru), jakim kolorem i czy jakaś specjalna farba ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sfjontkofski Napisano 1 Grudnia 2014 Share Napisano 1 Grudnia 2014 Panowie, pytanie stulecia: filtry się kładzie na washa czy przed washem? xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil_1991 Napisano 3 Grudnia 2014 Share Napisano 3 Grudnia 2014 Jaki pędzel do malowania modeli? Czy może lepiej od razu kupić sobie komplet, żeby mieć różne grubości? Polecilibyście jakiś w miarę tani zestawik dla początkującego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekf16 Napisano 3 Grudnia 2014 Share Napisano 3 Grudnia 2014 Panowie, pytanie stulecia: filtry się kładzie na washa czy przed washem? xD Osobiście łosz robię na końcu po malowaniu, cieniowaniu, lakierowaniu i na kalki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sfjontkofski Napisano 4 Grudnia 2014 Share Napisano 4 Grudnia 2014 Osobiście łosz robię na końcu po malowaniu, cieniowaniu, lakierowaniu i na kalki. Dzięki! Jaki pędzel do malowania modeli? Czy może lepiej od razu kupić sobie komplet, żeby mieć różne grubości? Polecilibyście jakiś w miarę tani zestawik dla początkującego? Mój niezbędnik to płaskie 0, 4 i 6 + okrągłe 00, 0 i 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Usul Napisano 5 Grudnia 2014 Share Napisano 5 Grudnia 2014 Mam szybkie pytanie - co to jest zaznaczone na czerwono i do czego to służy ? Bo przyklejam to teraz i... instrukcja mówi, że powinno być pionowo -oba, zaś większość zdjęć 1:1 pokazuje poziomo (zdj.1), chodź są takie co też pionowo (zdj. 2). I od razu zapytam o te "pałki" na których lusterka są zawieszone - na większości zdjęć lusterek po prostu nie ma, a pachołki są. Spowodowane jest to demontażem/uszkodzeniem lusterek w warunkach bojowych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lordrene Napisano 5 Grudnia 2014 Share Napisano 5 Grudnia 2014 Nóż do ciecia drutów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 Jako totalny laik biorę się za stworzenie modelu toyota celica gt-four 1993 monte carlo rally winner. Bardzo się tym przejmuję, gdyż nie chciałbym go spartaczyć. Oglądnąłem sporo filmów na Youtube jak malować model, ale każdy ma inny sposób. Czy mógłbym otrzymać od was ogólną receptę malowania karoserii farbą w sprayu? Chodzi mi o to jak zmatowić karoserię przed podkładem, ile warstw podkładu, ile razy podkład matować, ile warstw lakieru, ile warstw matować itd. Drugi problem jest taki, że trochę się pospieszyłem i powycinałem większość małych elementów z ramek. Ktoś ma pomysł jak je teraz pomalować podkładem i w jaki sposób odstawić do wyschnięcia tak, by nie leżały na mokrym podkładzie>? Jakaś podstawka, stojak>? Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 6 Grudnia 2014 Share Napisano 6 Grudnia 2014 Jako totalny laik biorę się za stworzenie modelu toyota celica gt-four 1993 monte carlo rally winner. Bardzo się tym przejmuję, gdyż nie chciałbym go spartaczyć. Oglądnąłem sporo filmów na Youtube jak malować model, ale każdy ma inny sposób. Czy mógłbym otrzymać od was ogólną receptę malowania karoserii farbą w sprayu? Chodzi mi o to jak zmatowić karoserię przed podkładem, ile warstw podkładu, ile razy podkład matować, ile warstw lakieru, ile warstw matować itd. Drugi problem jest taki, że trochę się pospieszyłem i powycinałem większość małych elementów z ramek. Ktoś ma pomysł jak je teraz pomalować podkładem i w jaki sposób odstawić do wyschnięcia tak, by nie leżały na mokrym podkładzie>? Jakaś podstawka, stojak>? Z góry dziękuję. Jak sam zauważyłeś, na temat malowania jest kilkadziesiąt filmów i kilkaset stron postów na forum. Nie licząc innej literatury. A Ty chcesz, żeby to wszystko ktoś Ci streścił w 5 zdaniach i dał gotową receptę jak zrobić piękny model. Której pewnie i tak nie posłuchasz, bo już się pośpieszyłeś i powycinałeś wszystko z ramek. Nie napisałeś nawet, czy robisz błyszczący egzemplarz jaki stoi w muzeum, czy model auta który startował w rajdzie. A jeśli już wszystko powycinałeś, to posklejaj elementy które będą w tym samym kolorze, następnie dokładnie oszlifuj. Weź sobie jakieś patyczki, ja stosuję patyczki z ramek od modeli, ale mogą być większe wykałaczki. Teraz przymocuj elementy stroną niewidoczną do patyczków. Ja, przyklejam na klej CA, inni robią to np. plasteliną. Zdobądź kostkę styropianu. Powbijaj patyczki z elementami i masz gotowy stojak do malowania. W kilku moich warsztatach widać zdjęcia z takim "jeżem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 7 Grudnia 2014 Share Napisano 7 Grudnia 2014 Moja toyota będzie wersją cywilną, a więc nie będę używał rajdowych detali, kalkomanii, a kolor karoserii będzie czerwony w połysk jak w mojej celice 1:1 A zatem po czym poznać, że powinienem położyć kolejną warstwę podkładu czy lakieru? Czy kładąc np 3 warstwy lakieru każdą oprócz ostatniej matuję ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 7 Grudnia 2014 Share Napisano 7 Grudnia 2014 Moja toyota będzie wersją cywilną, a więc nie będę używał rajdowych detali, kalkomanii, a kolor karoserii będzie czerwony w połysk jak w mojej celice 1:1 A zatem po czym poznać, że powinienem położyć kolejną warstwę podkładu czy lakieru? Czy kładąc np 3 warstwy lakieru każdą oprócz ostatniej matuję ? To już niech się wypowiedzą specjaliści od "połysku", ja robię głównie czerwone auta, ale pożarnicze, które nie błyszczą się jak psu .... Jedyne na co mogę Ci zwrócić uwagę, to fakt iż czerwony kolor jest słabo kryjący. Widziałem kiedyś pięknie zrobioną kolekcję ferrari, tylko kolor był bardziej wiśniowy niż czerwony. Najprawdopodobniej farba była kładziona na szary podkład. Ja gdybym robił taki model dałbym najpierw szary podkład (lepsza przyczepność, dobrze widać nierówności). Po doprowadzeniu modelu do porządku dałbym cieńką warstwę białego podkładu i dopiero farbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łyba Napisano 11 Grudnia 2014 Share Napisano 11 Grudnia 2014 Troszkę pokomplikowało się z moim modelem i pewnie będę musiał ciąć koszty. Pytanie: jaki efekt byłby gdybym pomalował karoserię po uprzednim nałożeniu podkładu zwykłym białym akrylowym lakierem w sprayu zamiast sprayem Tamiya? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Grudnia 2014 Share Napisano 12 Grudnia 2014 Mam kłopot... kończe Kettenkrada od Dragona, zostało pomalowanie i założenie gąsek, są one gumowe, próbowałem malować podkładem Tamiyi potem akrylem Tamiyi i efekt był za każdym razem ten sam, przy zakładaniu i wyginaniu farba odpadała płatami. Jakiś pomysł? Może trzeba zakładać kiedy farba jeszcze nie doschła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Grudnia 2014 Share Napisano 19 Grudnia 2014 Nie wierze, ze nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie przez tydzien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lookas87 Napisano 23 Grudnia 2014 Share Napisano 23 Grudnia 2014 Witam mam pytanko jaki klej polecacie? Mam klej z igłą wamodu ale szybko robi się gęsty. I jeszcze jaki debonder będzie dobry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jersey Napisano 28 Grudnia 2014 Share Napisano 28 Grudnia 2014 Mam dwa pytania: 1) Skąd wziąć klej działający jak kleje sprzed 20 lat? Bo mam Fallera i drań jeden potrafi się "rozkleić". Miałem tak przy Spicie - wkładam kadłub w płat (leżący na biurku) a tu chrup i górne powierzchnie skrzydeł się odkleiły. Ani mocno nie cisnąłem, ani nic. Ja rozumiem ekologia, normy i co tam jeszcze. Ale mam jeszcze gdzieś stare modele moje z połowy lat 90-tych i ś.p. Pana Ojca jakoś z lat 70-tych którymi można o ścianę rzucić i co najwyżej drobnica odpadnie. Samemu sobie klej z nitro zrobić? Czy w jakiegoś Bisona zainwestować? Bo Revell czy Faller to jakoś tak nie teges. 2) Stacja czyszcząca do aero. Miał ktoś może coś takiego: http://www.fine-art.com.pl/stacja-do-czyszczenia-clean-pot.html Ew w innej wersji, bo chyba każdy producent aero robi swoje. Chodzi mi o to jak dobrze taka stacja przechwytuje smrodek rozpuszczalników przy czyszczeniu aerografu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 28 Grudnia 2014 Share Napisano 28 Grudnia 2014 Ad.1. Tamiya Extra Thin Cement - rozpuszcza lekko plastik i łączy mocno obie klejone powierzchnie. http://www.mojehobby.pl/products/Tamiya-Extra-Thin-Cement-40ml.html Ad.2. Niestety opary wylatują przez "wylot" tego pojemnika. Niektórzy kombinują z filtrami węglowymi, ale to nie jest proste. Ponoć wsypanie do środka węgla aktywnego dostępnego w sklepach dla akwarystów też bardzo pomaga w tym temacie. Ja mam zamiar przetestować tę metodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lordrene Napisano 28 Grudnia 2014 Share Napisano 28 Grudnia 2014 Wegiel aktywny mozna wziac z filtrow do wody, zdecydowanie TANIEJ!. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.