Skocz do zawartości

Zadajemy pytania, dostajemy odpowiedź


DeX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie mam pytanie miał ktoś do czynienia z niżej wymienionymi komorami ? przymierzam się do kupna ale nie chciał bym żeby za szybko trafiła do kosza:

http://skleptechniczny.pl/komora-lakiernicza-kabina-malarska-aerograf-odciag-bd-510-p5364.html

http://skleptechniczny.pl/kabina-malarska-komora-lakiernicza-przenosna-z-oswietleniem-bd-512-p5363.html

chyba że ma ktoś inną w podobnej kasie wartą polecenia, obecnie mam samoróbkę z szafki daje rade ale niestety wygląda jak wygląda... wolał bym coś mniejszego i składanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście łosz robię na końcu po malowaniu, cieniowaniu, lakierowaniu i na kalki.

 

Dzięki!

 

Jaki pędzel do malowania modeli? Czy może lepiej od razu kupić sobie komplet, żeby mieć różne grubości? Polecilibyście jakiś w miarę tani zestawik dla początkującego?

 

Mój niezbędnik to płaskie 0, 4 i 6 + okrągłe 00, 0 i 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam szybkie pytanie - co to jest zaznaczone na czerwono i do czego to służy ?

Bo przyklejam to teraz i... instrukcja mówi, że powinno być pionowo -oba, zaś większość zdjęć 1:1 pokazuje poziomo (zdj.1), chodź są takie co też pionowo (zdj. 2).

 

I od razu zapytam o te "pałki" na których lusterka są zawieszone - na większości zdjęć lusterek po prostu nie ma, a pachołki są. Spowodowane jest to demontażem/uszkodzeniem lusterek w warunkach bojowych ?

 

lav25pytanie2.jpg

 

lav25pytanie22.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako totalny laik biorę się za stworzenie modelu toyota celica gt-four 1993 monte carlo rally winner. Bardzo się tym przejmuję, gdyż nie chciałbym go spartaczyć. Oglądnąłem sporo filmów na Youtube jak malować model, ale każdy ma inny sposób. Czy mógłbym otrzymać od was ogólną receptę malowania karoserii farbą w sprayu? Chodzi mi o to jak zmatowić karoserię przed podkładem, ile warstw podkładu, ile razy podkład matować, ile warstw lakieru, ile warstw matować itd. Drugi problem jest taki, że trochę się pospieszyłem i powycinałem większość małych elementów z ramek. Ktoś ma pomysł jak je teraz pomalować podkładem i w jaki sposób odstawić do wyschnięcia tak, by nie leżały na mokrym podkładzie>? Jakaś podstawka, stojak>? Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako totalny laik biorę się za stworzenie modelu toyota celica gt-four 1993 monte carlo rally winner. Bardzo się tym przejmuję, gdyż nie chciałbym go spartaczyć. Oglądnąłem sporo filmów na Youtube jak malować model, ale każdy ma inny sposób. Czy mógłbym otrzymać od was ogólną receptę malowania karoserii farbą w sprayu? Chodzi mi o to jak zmatowić karoserię przed podkładem, ile warstw podkładu, ile razy podkład matować, ile warstw lakieru, ile warstw matować itd. Drugi problem jest taki, że trochę się pospieszyłem i powycinałem większość małych elementów z ramek. Ktoś ma pomysł jak je teraz pomalować podkładem i w jaki sposób odstawić do wyschnięcia tak, by nie leżały na mokrym podkładzie>? Jakaś podstawka, stojak>? Z góry dziękuję.

Jak sam zauważyłeś, na temat malowania jest kilkadziesiąt filmów i kilkaset stron postów na forum. Nie licząc innej literatury. A Ty chcesz, żeby to wszystko ktoś Ci streścił w 5 zdaniach i dał gotową receptę jak zrobić piękny model. Której pewnie i tak nie posłuchasz, bo już się pośpieszyłeś i powycinałeś wszystko z ramek.

Nie napisałeś nawet, czy robisz błyszczący egzemplarz jaki stoi w muzeum, czy model auta który startował w rajdzie.

A jeśli już wszystko powycinałeś, to posklejaj elementy które będą w tym samym kolorze, następnie dokładnie oszlifuj. Weź sobie jakieś patyczki, ja stosuję patyczki z ramek od modeli, ale mogą być większe wykałaczki. Teraz przymocuj elementy stroną niewidoczną do patyczków. Ja, przyklejam na klej CA, inni robią to np. plasteliną. Zdobądź kostkę styropianu. Powbijaj patyczki z elementami i masz gotowy stojak do malowania. W kilku moich warsztatach widać zdjęcia z takim "jeżem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja toyota będzie wersją cywilną, a więc nie będę używał rajdowych detali, kalkomanii, a kolor karoserii będzie czerwony w połysk jak w mojej celice 1:1 A zatem po czym poznać, że powinienem położyć kolejną warstwę podkładu czy lakieru? Czy kładąc np 3 warstwy lakieru każdą oprócz ostatniej matuję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja toyota będzie wersją cywilną, a więc nie będę używał rajdowych detali, kalkomanii, a kolor karoserii będzie czerwony w połysk jak w mojej celice 1:1 A zatem po czym poznać, że powinienem położyć kolejną warstwę podkładu czy lakieru? Czy kładąc np 3 warstwy lakieru każdą oprócz ostatniej matuję ?

To już niech się wypowiedzą specjaliści od "połysku", ja robię głównie czerwone auta, ale pożarnicze, które nie błyszczą się jak psu .... Jedyne na co mogę Ci zwrócić uwagę, to fakt iż czerwony kolor jest słabo kryjący. Widziałem kiedyś pięknie zrobioną kolekcję ferrari, tylko kolor był bardziej wiśniowy niż czerwony. Najprawdopodobniej farba była kładziona na szary podkład. Ja gdybym robił taki model dałbym najpierw szary podkład (lepsza przyczepność, dobrze widać nierówności). Po doprowadzeniu modelu do porządku dałbym cieńką warstwę białego podkładu i dopiero farbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę pokomplikowało się z moim modelem i pewnie będę musiał ciąć koszty. Pytanie: jaki efekt byłby gdybym pomalował karoserię po uprzednim nałożeniu podkładu zwykłym białym akrylowym lakierem w sprayu zamiast sprayem Tamiya?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kłopot... kończe Kettenkrada od Dragona, zostało pomalowanie i założenie gąsek, są one gumowe, próbowałem malować podkładem Tamiyi potem akrylem Tamiyi i efekt był za każdym razem ten sam, przy zakładaniu i wyginaniu farba odpadała płatami.

Jakiś pomysł? Może trzeba zakładać kiedy farba jeszcze nie doschła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytania:

 

1) Skąd wziąć klej działający jak kleje sprzed 20 lat? Bo mam Fallera i drań jeden potrafi się "rozkleić". Miałem tak przy Spicie - wkładam kadłub w płat (leżący na biurku) a tu chrup i górne powierzchnie skrzydeł się odkleiły. Ani mocno nie cisnąłem, ani nic. Ja rozumiem ekologia, normy i co tam jeszcze. Ale mam jeszcze gdzieś stare modele moje z połowy lat 90-tych i ś.p. Pana Ojca jakoś z lat 70-tych którymi można o ścianę rzucić i co najwyżej drobnica odpadnie. Samemu sobie klej z nitro zrobić? Czy w jakiegoś Bisona zainwestować? Bo Revell czy Faller to jakoś tak nie teges.

 

2) Stacja czyszcząca do aero. Miał ktoś może coś takiego: http://www.fine-art.com.pl/stacja-do-czyszczenia-clean-pot.html Ew w innej wersji, bo chyba każdy producent aero robi swoje. Chodzi mi o to jak dobrze taka stacja przechwytuje smrodek rozpuszczalników przy czyszczeniu aerografu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1. Tamiya Extra Thin Cement - rozpuszcza lekko plastik i łączy mocno obie klejone powierzchnie.

http://www.mojehobby.pl/products/Tamiya-Extra-Thin-Cement-40ml.html

 

Ad.2. Niestety opary wylatują przez "wylot" tego pojemnika.

Niektórzy kombinują z filtrami węglowymi, ale to nie jest proste.

Ponoć wsypanie do środka węgla aktywnego dostępnego w sklepach dla akwarystów też bardzo pomaga w tym temacie.

Ja mam zamiar przetestować tę metodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

@Solo

Używam tego kleju, ale nie dostrzegam problemu ulatniania się... może napiszę tak - wszystko zależy od nawyku, jeśli nie zakręcasz czy chociaż nakładasz nasadki na klej - to pewnie każdy się ulotni, czy zgęstnieje itp. Większym problemem jest nie przewrócenie tego kleju na blat (ponieważ ma konsystencje wody, przy potrąceniu butelki, praktycznie cała zawartość wypływa na raz - już mi się zdażyło). Jeśli model leży na blacie - to możesz zamawiać nowe wypraski - ten klej spali plastik całkowicie :-) Ja mam patent taki, że klej jest obsadzony w plastikowej podstawce i unieruchomiony blu-tac od wewnątrz oraz od spodu (ma wtedy wiekszaczepliwość do maty na której pracuje. No ale poszedłem po rozum do głowy, jak wylałem cały pojemnik (wietrzenie pokoju przez około pół dnia :-) :-) :-)

 

Podstawką jest nakrętka plastikowa od pojemników plastikowych AVENT

2014_12_28_16_58.jpg

 

Wewnątrz podstawki jest rulon blu-tac, dzięki temu butelka z klejem jest stabilnie "przykręcona"

2014_12_28_16_58.jpg

 

Pod spodem podstawki jest kolejny rulon blu-tac - cała konstrukcja ma odpowiednią "czepliwość" do blatu

2014_12_28_16_58.jpg

 

Całość = najfajniejszy klej modelarski :-)

2014_12_28_16_58.jpg

 

 

 

pozdrawiam

Christian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 pytania:

1)Czy farby Valejo Game Air mogę stosować tak samo jak Model Air? Czy one mają jakieś inne zastosowanie?

2)Czy płyn Wamodu NA kalki mogę stosować tylko po użyciu płynu POD kalki? Czy mogę nie używać tego drugiego?

 

Jeśli umieściłem te pytania w złym miejscu to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn pod kali tylko ułatwia ułożenie. Płyn na kalki zmiękcza/rozpuszcza kalkę. Można ich używać osobno (chyba jakaś partia wamodu miała zamienione naklejki - pod kalki powinien pachnieć octem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.