Skocz do zawartości

Brewster F2A Buffalo 1/48 Tamiya


kapsel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie :D

Po ciepłym przyjęciu mojego pierwszego warsztatu oraz galerii, postanowiłem pójść za ciosem i kontynuować swoją walkę z plasticzaną materią dzieląc się z wami postępem prac. 

Postanowiłem że fajnie będzie gdy obok Hayabusy stanie Bawolik z tego samego okresu i teatru działań. W składziku leżał zapomniany grubasek więc trafił na stół. 

IN4uwBK.jpg

Model znany i mający swoje minusy ale nie zrażam się.

Zapraszam więc gorąco 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymyśliłem sobie że Byczek będzie holenderski. Porucznik Guus Diebel jako główny bohater 

DR06qBE.jpg

2Owy94H.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doleciały farbki i reszta drobiazgów. 

QOKzjp3.jpg

Ramki chyba znane ale dla porządku pokażę.

Czytelna całkiem instrukcja i do wyrzucenia kalkomanie. 

xWXwsIv.jpg

Duże i całkiem przejrzyste szkiełka. Potnę i potraktuję pastami Tamki jeszcze. 

KL7G4u4.jpg

YLU7zfN.jpg

8Qj92dy.jpg

Xm2yjEl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to działamy :lajkonik:

Jestem troszkę dalej z robotą ale porobiłem zdjęcia i pokażę co po kolei działałem. Pierwsze elementy wyciąłem i pozbawiłem nadlewek.

RQQIfZu.jpg

Sprawdziłem także pasowanie płatowca. Oj już widzę że troszkę roboty będzie, chociaż lepsze kwiatki już się strugało :D

imVFWsl.jpg

Nauki i treningu rycia linii oraz nitowania ciąg dalszy. 

xPLjAsh.jpg

XxJlYnF.jpg

No to linie pod nitowanie zrobiłem. 

6ThzUhT.jpg

Po dwóch wieczorach przenitowałem płatowiec. Nie jest idealnie ale zauważyłem progres względem Zero. Pewnie coś poprawię jeszcze ale ogólnie jestem zadowolony. 

hePIRNX.jpg

W końcu mogę zająć się czymś przyjemniejszym. Weekend pod znakiem robót w kokpicie ?

Do następnego i pozdrawiam :odlot:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Bengal napisał:

:) 3 w ostatnim czasie :) pooglądam

Dokładnie ? w sumie to za Waszym wspólnym projektem powstaje i mój Buffalo. Dziękuję za plany nitów :piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kapsel napisał:

Po dwóch wieczorach przenitowałem płatowiec. Nie jest idealnie ale zauważyłem progres względem Zero. Pewnie coś poprawię jeszcze ale ogólnie jestem zadowolony. 

Mam nadzieję, że plany się przydały ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Fajnie ze mamy kolejnego Byczka, przydal by sie jaszcze ktos kto zrobil by go w Finskim malowaniu i mamy komplet. 

Widze ze nity zrobione. Zastanawiam sie czy lepiej je robic na sklejonym kadlubie czy przed. Bo troche szpachli bedzie, szczegolnie na dolnym laczeniu skrzydel z kadlubem. A wiadomo ze przy spachlowaniu i szlifowaniu nity znikaja. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie dopiero uczę się nitowania i szukam sposobu który będzie pasować mi najbardziej. Jeśli po szpachli i szlifie sporo linii zaniknie, to przeszlifuję je, i postaram się poprowadzić je na nowo. Nie śpieszno mi z budową także jestem dobrej myśli :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem zabawę w kabinie pilota. Poświęcę jej sporo uwagi, gdyż jest obszerna i całkiem sporo będzie widać wnętrza. Na czarny podkład położyłem srebro C8. 

zZHQ75F.jpg

Pierwsze blaszki, także zaczynam etap który bardzo lubię :lajkonik:

YFAsLaH.jpg

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kapsel napisał:

Generalnie dopiero uczę się nitowania i szukam sposobu który będzie pasować mi najbardziej. Jeśli po szpachli i szlifie sporo linii zaniknie, to przeszlifuję je, i postaram się poprowadzić je na nowo. Nie śpieszno mi z budową także jestem dobrej myśli :lol:

NIe ma pospiechu, ale radze robic po sklejeniu bo z tym dorabianiem jest roznie.  

Kabinka bez Edka wyglada bardzo skromnie. Dlatego oplaca sie dac blaszki.  Polecem tez silnik zywiczny.

Prosze zajrzec na nasz wontek o Buffalo. Mamy tam RAF i US Navy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, thor_ napisał:

Skoro to "grube paskudztwo" ma stanąć koło Hayabusy to holenderskie malowanie jakoś tak ni przypiął ni przyłata

Właśnie pasuje bardzo dobrze.Walki na Malajach i Holenderskich Indiach Wschodnich.W ostatnim numerze Techniki Wojskowej Historia jest bardzo ciekawy artykuł o holenderskich Brewsterach.

Edytowane przez Xmen
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Franz75 napisał:

Hej,

Fajnie ze mamy kolejnego Byczka, przydal by sie jaszcze ktos kto zrobil by go w Finskim malowaniu i mamy komplet.

Się robi. Ale że w konwencji PZP(R), w siedemwójce i długo bo z czasem krótko, to warsztatu nicht.
Ale podglądam Wasze postępy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że warsztat wzbudza takie zainteresowanie :lol:. Dziękuję za pomocne uwagi i spostrzeżenia. 

Mam pewien dylemat, na filmie który linkuję jest sporo zbliżeń na maszynę. Wszelkie publikacje podają iż kolor spodu maszyny był srebrny. Tutaj jednak wygląda jakby szary. Jakie jest wasze zdanie? 

https://www.britishpathe.com/video/dutch-air-force-in-burma-1942

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej to jest US Grey, w Brewster'e uzywali amerykanskich farb. Brytyjczycy swoje czensto przemalowywali, Holendrzy raczej nie. To samo z gornym kamuflazem. Tam bedzie OliveDrab i  Foliage green. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według wydawnictwa Kagero MONOGRAFIE No. 2 "Brewster F2A Buffalo" - Andre. R. Zbiegniewskiego, autor podaje:

"Służące na Malajach, w Birmie oraz Indiach Wschodnich brytyjskie i holenderskie Buffalo nie wyróżniały się pod względem kamuflażu niczym szczególnym w stosynku do swoich odpowiedników w metropolii. Dostarczane były na Daleki Wschód w naniesionym przez producenta standardowym schemacie malowania "Temperate Land Scheme C.3A", regulowanym przepisami wykonawczymi do zarządzenia A513 Air Ministry z lipca 1942 roku.
Górne powierzchnie Modeli 339C, D i E pokrywały plamy w barwach: Dark Earth 33B.182 i Dark Green 33B.185. Układ ich mógł być dwojaki, w zależności od zastosowanego schematu "A" lub "B".
Powieżchnie dolne Buffalo malowano na dwa sposoby.
Pierwszy (spotykany żadziej): prawa połowa - Night 33B.188, a lewa amerykańskim odpowiednikiem barwy Sky/Duck Egg Green 33B.335.
Drugi (o wiele popularniejszy, szczególnie w Modelach 339C i D ML-KNIL):wszystkie powierzchnie dolne w amerykańskim odpowiedniku RAF-owskiego koloru Sky Blue 33B.298, nieco jaśniejszy od pierwowzoru."

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Xmen napisał:

Właśnie pasuje bardzo dobrze.Walki na Malajach i Holenderskich Indiach Wschodnich.W ostatnim numerze Techniki Wojskowej Historia jest bardzo ciekawy artykuł o holenderskich Brewsterach.

No proszę człek się całe życie uczy ? Thx za kierunek ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.