Skocz do zawartości

F-16C Block 25/32 Fighting Falcon 1/48 Tamiya


Bartas89

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim 🙂 Zakładam swój pierwszy warsztat w lotnictwie i liczę na waszą pomoc. Zakładam go, nie po to aby się chwalić co tam ulepię, ale po to, że będę miał bardzo dużo pytań 😛 Jest to mój pierwszy model myśliwca i jestem w ich temacie zielony.

Szesnastkę będę chciał zrobić w malowaniu 144th California Air National Guard. Mam do niego dodatki takie jak dysza Aires, rurkę pitota Mastera i maski od Eduarda.

 

hJ3EmsW.jpg

 

K59OA96.jpg

 

 

Edytowane przez Bartas89
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Bartas89 changed the title to F-16C Block 25/32 Fighting Falcon 1/48 Tamiya

Jak nakładać kalkomanię? Chodzi mi głownie o lakier błyszczący i matowy. Jaki i w jakich proporcjach rozcieńczony? Oraz jak się pozbyć filmu/ schodka wokół kalki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne istnieje kilka metod - ja robię to następująco : kalki zawsze kładę na lakier błyszczący. Jak wyschną, kładę 2-3 warstwy błyszczącego.  Najpierw 1 część lakieru i 2 rozcieńczalnika - delikatna mgiełka - tak aby uniknąć ew. zeżarci kalki. Po wyschnięciu pierwszej warstwy, zwiększam ilość rozcieńczalnika do proporcji 1/3-4. Po kilku dniach (ważne aby lakier na kalkach był utwardzony) gąbkami ściernymi delikatnie szlifuję miejsca na które nałożyłem kalki, tak aby zebrać warstwę lakieru eliminując "schodki". Po takiej obróbce, same kalki, jak i powierzchnie dookoła nich były wyraźnie zmatowione bez w/w schodków. Na koniec pół-mat. Maluję Mr Hobby GX 112.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach