hamp Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 Wg.Scalemates rocznik 1975. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamp Posted August 16, 2021 Author Share Posted August 16, 2021 Ups zapomniałem o śmigłach, były w oddzielnym pudełku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 To było moje marzenie lat szkoły podstawowej… O mało go nie kupiłem ale okazało się, że modele były ze zwrotów gdyż okazało się, że były lewe albo prawe części (ktoś źle zapakował). W rzeczywistości jest to model samolotu Tu-95 bliżej nieokreślonej wersji z radarem przeciw okrętom podwodnym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 Cześć! Właśnie miałem napisać, że jest to Tu-95... A najlepsze, że ten model do niedawna był produkowany i w sprzedaży... Teraz widzę że spadł z programu: https://www.reifra.de/online-shop/spielwaren-aus-eigener-herstellung/modellbau/bausaetze-fuer-flugzeugmodelle/ rwimmer_veb_plasticart_TU-20_reifra_O (familie-wimmer.com) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerd Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 robiłem go "za szczeniaka" - wielki był 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BRAVO112 Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 (edited) a u mnie ciagle jeszcze na szafie lezy Edited August 20, 2021 by BRAVO112 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 (edited) Szukałem materiałów na temat Tu-95 ale niestety nie znalazłem ani jednego zdjęcia czy rysunku przedstawiającego ten typ samolotu z tak mocno ściętym w dół nosem. Nos był albo prosty albo lekko pod kąt w dół a tu mamy do czynienia z czymś co chyba nie zostało poprawione przez jakiegokolwiek modelarza - wszystkie widziane przeze mnie modele Tu-95 z Plasticarta miały nie poprawiony nos. Edited January 6 by Staryfajter1954 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted January 6 Share Posted January 6 (edited) Ja znalazłem, czeskie L+K 1976-17. Nie wiem czy to kogoś zadowoli ale zawsze lepszy rydz niż ... pic Edited January 6 by jmx62 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted January 6 Share Posted January 6 2 godziny temu, jmx62 napisał: Ja znalazłem, czeskie L+K 1976-17. Nie wiem czy to kogoś zadowoli ale zawsze lepszy rydz niż ... pic Bardzo ciekawy artykuł. Szkoda, że zdjęcia są bardzo nieczytelne i chętnie zobaczyłbym model Tu-95 wykonany z tego zestawu ale tak jak powinien wyglądać ten potężny samolot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted January 10 Share Posted January 10 Wygląda, że to druga część opracowania. Nie ma nic we wcześniejszych numerach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted January 13 Share Posted January 13 Ja znalazłem tylko to co wrzuciłem. A swoją droga jak się w pisze w przeglądarkę Tu-20 to przekierowuje od razu na -95kę, tak jakby terminu Tu-20 nie było. Kto w ogóle wymyślił taką nazwę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted January 13 Share Posted January 13 11 minut temu, jmx62 napisał: Kto w ogóle wymyślił taką nazwę? Plasticart . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted January 13 Share Posted January 13 (edited) Quź...dzięki Z rosyjskiego wydawnictwa AwiaKolekcja 4/2013 Te z "brzydkim nosem" I dla odmiany z "ładniejszym nosem" Edited January 13 by jmx62 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted January 13 Share Posted January 13 Wikipedia pisze o tym tak: For a long time, the Tu-95 was known to U.S./NATO intelligence as the Tu-20. While this was the original Soviet Air Force designation for the aircraft, by the time it was being supplied to operational units it was already better known under the Tu-95 designation used internally by Tupolev, and the Tu-20 designation quickly fell out of use in the USSR. Since the Tu-20 designation was used on many documents acquired by U.S. intelligence agents, the name continued to be used outside the Soviet Union. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wymysl Posted January 13 Share Posted January 13 Tylko że Plasticart to NRD, czyli praktycznie nie "outside the Soviet Union". Ciekawe, że rosyjska wiki obszernie opisując historię samolotu nazwę Tu-20 podaje tylko w kontekście tego modelu, a z kolei w niemieckiej jest stwierdzenie: "Lange Zeit wurde die Tu-95, auch in der Fachpresse der Mitgliedsstaaten des Warschauer Paktes, als Tu-20 bezeichnet. Erst im Zuge von Abrüstungsverhandlungen wurde die korrekte Typenbezeichnung bekannt. ", co na nasze się przekłada: " Tu-95 przez długi czas był nazywany Tu-20, m.in. w prasie specjalistycznej państw Układu Warszawskiego. Prawidłowe oznaczenie typu poznano dopiero w trakcie negocjacji rozbrojeniowych". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cypis Posted January 15 Share Posted January 15 Wg mnie model przedstawia wersję Tu-95KM lub Tu-95K-22 , tylko ta modelowa sonda do tankowania jest do bani , przez to cały przód wydaje się jakiś dziwny. Zdjęcie Tu-95KM bez sondy . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cypis Posted January 15 Share Posted January 15 (edited) Dlaczego Tu-95 był nazywany Tu-20 : "Już na etapie projektowania Tu-95 planowano wykorzystać go w przyszłości jako nośnik pocisków powietrze-ziemia. Aby to zrobić, maszyna miała wszystko, czego potrzebujesz: duży zasięg lotu, znaczną nośność i układ wygodny do zawieszenia pod kadłubem dużego samolotu pociskowego. Ta ostatnia okoliczność stała się decydującym czynnikiem przy wyborze kandydata na przewoźnika między Tu-95 a M-4 ( 3M ). 11 marca 1954 r. wydano uchwałę Rady Ministrów, zgodnie z którą OKB-156 otrzymał polecenie opracowania samolotu nośnego Tu-95K dla systemu rakiet lotniczych K-20 na bazie Tu-95MA. Ten sam dokument zobowiązał OKB-155 AI Mikojana do stworzenia pocisku dalekiego zasięgu X-20 zawieszonego pod nośnikiem , którego system celowniczy miał opracować KB-1 pod kierownictwem WM Szabanowa. Nazwa kompleksu K-20 i pocisku Ch-20 nie została wybrana przypadkowo. Pierwotnie planowano, po przyjęciu bombowca „95”, nadać mu oficjalne oznaczenie Tu-20 . Jednak w trakcie rozwoju samolotu wydano tak dużą liczbę dokumentów i rysunków z indeksem „95”, że wojsko zgodziło się nadać mu nazwę Tu-95, odpowiadający szyfrowi OKB. Indeks „20” zachował się tylko w nazwie kompleksu, rakiety i systemu sterowania. Pod koniec lat pięćdziesiątych informacje o kompleksie K-20 dotarły na Zachód i podobno dlatego Tu-95 przez długi czas nazywano tam Tu-20 ." Czyli nazwa Tu-20 funkcjonowała tylko na Zachodzie i pewnie dlatego Plasticard użył tej nazwy , a nie "tajnej" Tu-95. Zachodni modelarz znał Tu-20 , ale już Tu-95 nie. Marketing. Edited January 15 by Cypis 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted January 18 Share Posted January 18 Yes, yes, yes, mam i ja swojego Tu-20 Znalazłem w Squadron-Signal Publications n°6054 - Warsaw Pact AF - Foreign Air Service. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kopernik Posted January 18 Share Posted January 18 (edited) Ciągle dostępny : Edited January 18 by kopernik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted January 19 Share Posted January 19 Oryginały też są. I na aukcjach i na tym na O. Miałem dziada, strasznie wielki był. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted January 20 Share Posted January 20 20 godzin temu, barszczo napisał: Oryginały też są. I na aukcjach i na tym na O. Miałem dziada, strasznie wielki był. Nie dość, że był wielki to jeszcze miał wszystkie powierzchnie sterowe i podwozie ruchome oraz śmigła. To wywoływało wielkie Woow ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted January 20 Share Posted January 20 W dniu 15.01.2022 o 18:31, Cypis napisał: Wg mnie model przedstawia wersję Tu-95KM lub Tu-95K-22 , tylko ta modelowa sonda do tankowania jest do bani , przez to cały przód wydaje się jakiś dziwny. Zdjęcie Tu-95KM bez sondy . Moim zdaniem zestaw prezentuje model najbardziej zbliżony do wersji Tu-95MS a więc z radarem i krótkim przodem czyli samoloty nazwane Riazań i Saratow. Żeby model wyglądał jak prawdziwy Tu-95MS należałoby poprawić górną cześć przodu kadłuba (wykorzystując np masy dwuskładnikowej Greenstuff albo Miliput), dodać sondę do tankowania w powietrzu oraz osłonę kabiny, która jak zawsze w przypadku modeli Plasticarta była fantazją producenta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cypis Posted January 20 Share Posted January 20 Staryfajter1954, częściowo się z Tobą zgodzę . Góra przodu kadłuba (skos i osłona kabiny) to wg. mnie wersja KM , osłona radaru i tył kadłuba bliżej im do MS. Cały model to wersja SF :). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted January 20 Share Posted January 20 Dobra, do tej pory zajmowaliśmy się kadłubem. A jak ma się do rzeczywistości bryła płatowca w rzucie z góry, no i inne "szczególiki" typu silniki i podwozie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cypis Posted January 20 Share Posted January 20 (edited) Modelu nie mam , to z planami nie porównam. Ale generalnie bryła w miarę ok, ale uproszczeń bardzo dużo. Skos skrzydeł też ok , silniki porażka. Pamiętam tylko , że jak się zrobiło ruchome śmigła , to fajnie się kręciły (dwa śmigła na jednym silniku , ale przeciwbieżne). Edited January 20 by Cypis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.