Maxy Napisano Środa o 18:01 Share Napisano Środa o 18:01 Flachenty - Wy tak na poważnie z tymi rozmiarami ? Umknęła wam cała skala 1/35 z Rośkami i Lanciami, czy 1/32 z P.11 ? Rośki były płaskie a P 11 tak wielki, że to inna klasa sama w sobie. Po tym jak Answer zrobił Casę lepiej by to IBG robił naszego Tu-2. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Środa o 18:08 Share Napisano Środa o 18:08 21 godzin temu, Jostein napisał: Ponieważ napisali na obrazku "selected versions shown", więc zapewne i te się pojawią. Ale czytałeś post Skawińskiego? Napisał, że na razie na dwoje babka wróżyła. Jak dla mnie to duży minus (biorąc pod uwagę, że robią wszystkie wczesne PRy, z których nota bene się cieszę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopernik Napisano Środa o 18:54 Share Napisano Środa o 18:54 Godzinę temu, Kolekcjoner WP napisał: Jak wydadzą Dromadera w 1/72 to kupię Godzinę temu, Kolekcjoner WP napisał: Jak wydadzą Dromadera w 1/72 to kupię W tej skali zapowiada chyba Answer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skawinski Napisano Środa o 19:26 Share Napisano Środa o 19:26 (edytowane) Godzinę temu, Tainan41 napisał: Ale czytałeś post Skawińskiego? Napisał, że na razie na dwoje babka wróżyła. Jak dla mnie to duży minus (biorąc pod uwagę, że robią wszystkie wczesne PRy, z których nota bene się cieszę). A ja szczerze mówiąc nie do końca łapię, dlaczego to jest duży minus. Ta seria modeli da możliwość zbudowania pewnie z setki różnych konfiguracji. Czy to drama, że nie będzie sto pierwszej? Mam spore wątpliwości, czy ktoś tyle zbuduje. No może znajdzie się jedna lub dwie osoby. Hmmm... Albo inaczej - ja rozumiem, że każdy ma swojego "konika", jakiś egzemplarz ulubiony z różnych powodów. Dla jednych jest to Spitfire R6923, dla innych IAR.80 nr 42. Zrozumiałe (i to nie jest ironia ani sarkazm). Ok, podobają się Spity z działkami, z wąskimi bąblami pod skrzydłami. Może ktoś je eksponuje na lusterkach, a może do góry nogami. Nie moja sprawa, każdy ma prawo do swoich fanaberii. Na tym polega hobby. Ale popatrz na to z drugiej strony. Wyobraź sobie, że jesteś producentem modeli. Chcesz zrobić Vb przekonwertowane z Mk.I uzbrojonych w działka (których w realu było raptem kilkanaście). Do dorobienia jest praktycznie cały dół skrzydła. To jednak spory nakład finansowy przy tej technologii. Jakie dasz malowania? Trzy samoloty z 92 Squadronu z dość nieciekawego dla ludzi okresu (połowa 1941), różniące się jedynie literami indywidualnymi? Czy taki zestaw będzie atrakcyjny dla ludzi, którzy i tak dostaną "produkcyjne" Mk.Vb używane w tym samym okresie? Czy wyjdziesz na swoje? Oczywiście wyglądałoby to zupełnie inaczej, gdyby zamiast tego zrobić jednak Mk.I uzbrojone w działka z okresu Bitwy o Anglię, o których też wspominałeś (jeśli dobrze zrozumiałem co miałeś na myśli pisząc Mk.Ib). To popularny okres, sprzedałoby się. Przyznam, że mimo poszukiwań nie udało mi się znaleźć zdjęć dokumentujących pełne malowania z tego okresu (krój liter na boku kadłuba itp.), które wystarczyłyby na sensowne pudełko. Ale nie wykluczam, że takie istnieją. Jeśli je masz, to się podziel, dramatycznie zwiększy to szanse, że IBG jednak wypuści dodatkowe pudełko z BoB. Edytowane Środa o 19:27 przez Skawinski 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano Środa o 20:15 Share Napisano Środa o 20:15 Myślałem, że po tych zapowiedziach Spitfire'ów to do 2050 nie ma co liczyć na inny model. A dzisiaj taka niespodzianka zapowiadają Macchi C.200, C.202, C.205. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolekcjoner WP Napisano Środa o 20:41 Autor Share Napisano Środa o 20:41 1 godzinę temu, kopernik napisał: W tej skali zapowiada chyba Answer. Answet dużo zapowiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopernik Napisano Środa o 21:14 Share Napisano Środa o 21:14 25 minut temu, Kolekcjoner WP napisał: Answet dużo zapowiada Przenieśmy dyskusję do wątku Answer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Czwartek o 05:28 Share Napisano Czwartek o 05:28 9 godzin temu, Skawinski napisał: A ja szczerze mówiąc nie do końca łapię, dlaczego to jest duży minus. Ta seria modeli da możliwość zbudowania pewnie z setki różnych konfiguracji. Czy to drama, że nie będzie sto pierwszej? Mam spore wątpliwości, czy ktoś tyle zbuduje. No może znajdzie się jedna lub dwie osoby. Hmmm... Albo inaczej - ja rozumiem, że każdy ma swojego "konika", jakiś egzemplarz ulubiony z różnych powodów. Dla jednych jest to Spitfire R6923, dla innych IAR.80 nr 42. Zrozumiałe (i to nie jest ironia ani sarkazm). Ok, podobają się Spity z działkami, z wąskimi bąblami pod skrzydłami. Może ktoś je eksponuje na lusterkach, a może do góry nogami. Nie moja sprawa, każdy ma prawo do swoich fanaberii. Na tym polega hobby. Ale popatrz na to z drugiej strony. Wyobraź sobie, że jesteś producentem modeli. Chcesz zrobić Vb przekonwertowane z Mk.I uzbrojonych w działka (których w realu było raptem kilkanaście). Do dorobienia jest praktycznie cały dół skrzydła. To jednak spory nakład finansowy przy tej technologii. Jakie dasz malowania? Trzy samoloty z 92 Squadronu z dość nieciekawego dla ludzi okresu (połowa 1941), różniące się jedynie literami indywidualnymi? Czy taki zestaw będzie atrakcyjny dla ludzi, którzy i tak dostaną "produkcyjne" Mk.Vb używane w tym samym okresie? Czy wyjdziesz na swoje? Oczywiście wyglądałoby to zupełnie inaczej, gdyby zamiast tego zrobić jednak Mk.I uzbrojone w działka z okresu Bitwy o Anglię, o których też wspominałeś (jeśli dobrze zrozumiałem co miałeś na myśli pisząc Mk.Ib). To popularny okres, sprzedałoby się. Przyznam, że mimo poszukiwań nie udało mi się znaleźć zdjęć dokumentujących pełne malowania z tego okresu (krój liter na boku kadłuba itp.), które wystarczyłyby na sensowne pudełko. Ale nie wykluczam, że takie istnieją. Jeśli je masz, to się podziel, dramatycznie zwiększy to szanse, że IBG jednak wypuści dodatkowe pudełko z BoB. Spoko, rozumiem podejście firmy i zdaję sobie sprawę z kosztów produkcji formy. Ewentualnie zrobieniem tego tak, jak zrobili to ludzie z Kotare i zastosować wymienne panele podskrzydłowe z wąskimi i szerokimi osłonami. Ale...nie wiem ile z tych Mk.Ib przeszło modyfikację system wyrzutu łusek - R6923 tak i tu wystarczyłoby zastosowanie wymiennego panelu. Ale X4272 już nie miał, tylko dodano karabiny. No i tu potrzebne by było nowe skrzydło...lub ogromniasty panel od komór podwozia...a to mogłoby wpłynąć, tak podejrzewam, na wytrzymałość elementu. Podsumowując, to takie moje idee fixe, ale rozumiem podejście firmy i nie będę marudził...za dużo A tak ogólnie ,to mój post był odpowiedzią na post innej osoby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano Czwartek o 08:09 Share Napisano Czwartek o 08:09 Mimo, że nieskromnie uważam się za dość dobrze oczytanego w historii Spitfire, to też nie znam niestety zdjęć tej pominiętej wersji z czasu BoB. Ten brak, wskazany też przez Michała jest oczywistym i wystarczającym powodem pominięcia tej odmiany. I jakoś zupełnie nie rozumiem tej inby. Są ograniczenia i poza brakiem zdjęć jest zdrowy rozsądek. Moim zdaniem IBG nawet przesadziło z liczbą tych wszystkich wariacji, chociaż od nadmiaru głowa nie powinna rozboleć. Ja mam tylko pytanie: Wzmocnienia na poszyciu nad komorą podwozia, te dwa, wzdłużnie nitowane kształtowniki widoczne na górze skrzydeł. Jak to będzie rozwiązane? Na obrazkach tego nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCorp Napisano Czwartek o 08:17 Share Napisano Czwartek o 08:17 5 minut temu, letalin napisał: Moim zdaniem IBG nawet przesadziło z liczbą tych wszystkich wariacji, chociaż od nadmiaru głowa nie powinna rozboleć. Ja mam tylko pytanie: Wzmocnienia na poszyciu nad komorą podwozia, te dwa, wzdłużnie nitowane kształtowniki widoczne na górze skrzydeł. Jak to będzie rozwiązane? Na obrazkach tego nie zauważyłem. Zupełnie nowe górne części skrzydeł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Czwartek o 09:09 Share Napisano Czwartek o 09:09 56 minut temu, letalin napisał: Mimo, że nieskromnie uważam się za dość dobrze oczytanego w historii Spitfire, to też nie znam niestety zdjęć tej pominiętej wersji z czasu BoB. Ten brak, wskazany też przez Michała jest oczywistym i wystarczającym powodem pominięcia tej odmiany. I jakoś zupełnie nie rozumiem tej inby. Są ograniczenia i poza brakiem zdjęć jest zdrowy rozsądek. Moim zdaniem IBG nawet przesadziło z liczbą tych wszystkich wariacji, chociaż od nadmiaru głowa nie powinna rozboleć. Ja mam tylko pytanie: Wzmocnienia na poszyciu nad komorą podwozia, te dwa, wzdłużnie nitowane kształtowniki widoczne na górze skrzydeł. Jak to będzie rozwiązane? Na obrazkach tego nie zauważyłem. Po co drążyć temat? Napisałem, że rozumiem punkt widzenia firmy i ok. Zdjęcia są, jeden z nich nawet dobrze obfotografowany, choć już z karabinami. No i tyle w temacie w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skawinski Napisano Czwartek o 09:18 Share Napisano Czwartek o 09:18 3 godziny temu, Tainan41 napisał: Ewentualnie zrobieniem tego tak, jak zrobili to ludzie z Kotare i zastosować wymienne panele podskrzydłowe z wąskimi i szerokimi osłonami. To dość skomplikowana sprawa z tymi panelami. Ciężko je wkleić tak, żeby linie podziału były potem idealnie równe. To jest fajne np. przy osłonach silnika, gdzie w realu też odstępy były duże i nie zawsze równe. Dlatego w modelu IBG to jednak osobne skrzydła. I... 57 minut temu, MarCorp napisał: Zupełnie nowe górne części skrzydeł. Tak, będzie na bogato. Takich szyn nie da się równo przykleić w 72 jako osobnego elementu (tzn. na pewno znajdą się tacy, którzy potrafią), dlatego dużo lepiej było zrobić jednak osobne górne części skrzydeł. Podobnie jest z dolnym płatem - oprofilowanie późniejszej chłodnicy oleju nie tylko bardziej wystawało, ale też było szersze i dłuższe. Nie da się ich wklejać w to samo gniazdo. Można było zrobić osobny panel, ale wtedy pojawia się problem grubości skrzydła na spływie. I dlatego są dwa osobne spody dla skrzydeł "a" i dwa dla skrzydeł "b". Na pewno będzie się dużo łatwiej budowało. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano Czwartek o 11:37 Share Napisano Czwartek o 11:37 Dolna część tyłu kadłuba jest osobno, więc Seafire wchodzi bez komplikacji. Odetchnąłem:) Widać tu więcej, niż na poprzednich fotkach. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano Czwartek o 19:04 Share Napisano Czwartek o 19:04 A tutaj Gotha na którą wszyscy czekamy: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano Czwartek o 19:30 Share Napisano Czwartek o 19:30 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano Czwartek o 19:41 Share Napisano Czwartek o 19:41 35 minut temu, barszczo napisał: A tutaj Gotha na którą wszyscy czekamy: A ktoś wie co to za żaglowce tam po lewej na zdjęciu? W katalogu nic o czymś takim nie ma , wygląda jak stolik IBG ale może z kimś współdzielili...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRAVO112 Napisano Czwartek o 19:56 Share Napisano Czwartek o 19:56 masz na poczatku filmu Firma ( nowa na rynku wg moderatora z MBK ) Neverland Hobby - Modele w dwoch wariantach trudnosci szkoda tylko, ze pan nie powstrzymal sie w swoim reportazu od wyrazen typu " heisser Scheiss ", zeby pokazac jak bardzo jest podekscytowany przedstawianym modelem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolekcjoner WP Napisano Czwartek o 20:21 Autor Share Napisano Czwartek o 20:21 Godzinę temu, barszczo napisał: A tutaj Gotha na którą wszyscy czekamy: Domontujesz jedno kółko i masz PKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano Czwartek o 20:26 Share Napisano Czwartek o 20:26 3 minuty temu, Kolekcjoner WP napisał: Domontujesz jedno kółko i masz PKS Jelcza ogórka... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopernik Napisano Czwartek o 20:33 Share Napisano Czwartek o 20:33 Godzinę temu, barszczo napisał: A tutaj Gotha na którą wszyscy czekamy: Ja nie czekałem. Mam z Iteleri oba i traktowałem je jako lokata którą w każdej chwili mogłem wymienić na PLN potrzebne do zakupu czegoś co bardziej mnie kręci. Teraz to już tylko vintage. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRAVO112 Napisano Czwartek o 20:56 Share Napisano Czwartek o 20:56 28 minut temu, barszczo napisał: Jelcza ogórka... a dlaczego go jeszcze nie mamy w 1:35? moze podpowiedziec IBG? chociaz podpowiedzi nie sluchaja.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Czwartek o 21:21 Share Napisano Czwartek o 21:21 9 godzin temu, letalin napisał: Dolna część tyłu kadłuba jest osobno, więc Seafire wchodzi bez komplikacji. Odetchnąłem:) Widać tu więcej, niż na poprzednich fotkach. Czy ktoś z IBG może wrzucić zdjęcia ramek lepszej jakości. Super by było gdyby lepszej jakości zdjęcia się ukazały. I przy okazji lepsiejsze zdjęcia tych pomalowanych z Norymbergi. Na razie, choć zakładam, że to kwestia ramek testowych, te nity na bocznych osłonach silnika wyglądają "brutalnie". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skawinski Napisano Czwartek o 21:39 Share Napisano Czwartek o 21:39 36 minut temu, BRAVO112 napisał: a dlaczego go jeszcze nie mamy w 1:35? moze podpowiedziec IBG? A nie ma w tym ryzyka, że od razu urząd skarbowy się przyczepi? Wydać Ogórka w 1/35 mogłaby chyba tylko pralnia brudnych pieniędzy. 13 minut temu, Tainan41 napisał: Czy ktoś z IBG może wrzucić zdjęcia ramek lepszej jakości. Super by było gdyby lepszej jakości zdjęcia się ukazały. I przy okazji lepsiejsze zdjęcia tych pomalowanych z Norymbergi. Na razie, choć zakładam, że to kwestia ramek testowych, te nity na bocznych osłonach silnika wyglądają "brutalnie". A nie widać, że to odblask od powierzchni pomalowanych na srebrno? Spokojnie. Co do zdjęć - do maja jeszcze daleko, pozwólmy IBG dawkować emocje. Dobrze by było, żeby nieco opadły, bo nie doczekamy. Ale cieszy, że tak się tym modelem ekscytujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano Czwartek o 21:54 Share Napisano Czwartek o 21:54 2 godziny temu, barszczo napisał: A tutaj Gotha na którą wszyscy czekamy: Chciałoby się powiedzieć: "kawał solidnej nikomu nie potrzebnej roboty..." (no ok, iluś zadowolonych się znajdzie, a za Odrą nawet więcej, na pewno jest to solidne opracowanie). Ogólnie jestem pod dużym wrażeniem tak licznych debiutów za jednym strzałem w wydaniu IBG, odważnie, mam nadzieję nie potkną się o własne nogi, oby ich pozycja rosła Pozdr ww 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TM48 Napisano Czwartek o 22:58 Share Napisano Czwartek o 22:58 (edytowane) 1 godzinę temu, Tainan41 napisał: Na razie, choć zakładam, że to kwestia ramek testowych, te nity na bocznych osłonach silnika wyglądają "brutalnie". Na fb było większe zdjęcie. "Nitów" nie będę komentował... Edit. Ja się nie znam na Spitach, ale przeleciałem kilkanaście walkaroundów w necie i na żadnym tam nitów nie ma. Może inna wersja, albo replika, ale nie rozumiem tych dziur. Edytowane Czwartek o 23:21 przez TM48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.