Skocz do zawartości

[haska] P-51B Shangri La 1/72


sjr

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się głośno o tych mustangach zrobiło że postanowiłem zlepić swojego. 

P-51B wzbogacony o blachę parta w malowaniu pudełkowym. 

Niedługo pierwsze zdjęcia z blacharki :)

 

IMG_20211218_154813.jpg

IMG_20211218_155122.jpg

IMG_20211218_155137.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, sjr napisał:

Domyślam się że skrzydła zestawowe są dalekie od prawidłowych do wersji B? 

Ale wciąż bliższe niż fotel, który tu oglądamy ;). Tu już powinien być WMA.

 

Gentile to był mój faworyt z malowań z TBiU. Ale niebieski Bald Eagle szedł łeb w  łeb.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało być szybko a tu już na wstępie się okazuje że fotel nie taki i skrzydła złe... 

Mam nadzieję że pomimo tych wad nie będzie wytykany palcem wśród innych modeli z witryny :)

Ciekawostka że w blacharce Edka dedykowanej do p51b też jest taki sam fotel 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sjr napisał:

Ciekawostka że w blacharce Edka dedykowanej do p51b też jest taki sam fotel 

A Edek to co? Jakaś wyrocznia? Oni nie poprawiają modelu Tylko zastępują plastik blaszką. 😎

Sklejaj co masz, towarzystwo na półce przyjmie go  do kompani.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy między fotelem a drążkiem nie zostało zbyt dużo luzu, chyba powinienem przysunąć jeszcze fotel i wstawić takie coś w kształcie litery A za zagłówkiem 

IMG_20211219_130119.jpg

IMG_20211219_130102.jpg

IMG_20211219_130045.jpg

IMG_20211219_130029.jpg

IMG_20211219_130000.jpg

Edytowane przez sjr
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sjr napisał:

Ciekawostka że w blacharce Edka dedykowanej do p51b też jest taki sam fotel 

Montowany w części P-51B.  W Shangri La już nie.

 

Fakt, że przestrzeń Ci się zbiegła. Płaski stelaż fotela, jednakowa grubość, a raczej cienkość, różnych w naturze elementów. Kozioł antykapotażowy  powinien trochę pomóc, no i będzie coś, do czego będzie można przymocować ten zespół fotela.

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdziu, czy to makro jest faktycznie takie zabójcze czy ten model jest puszczony ze strasznie poharatanych form?

A konkretniej chodzi mi o "szkło".

Wiem, że to jest przymiarka na sucho bez kleju ale jest straszne niedopasowanie wiatrochronu do kadłuba a boczne szybki wyglądają jak w zimę zaparowane szyby w samochodzie, o co tu chodzi?

Da się to jakoś wypolerować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, jmx62 napisał:

Ja pierdziu, czy to makro jest faktycznie takie zabójcze czy ten model jest puszczony ze strasznie poharatanych form?

A konkretniej chodzi mi o "szkło".

Wiem, że to jest przymiarka na sucho bez kleju ale jest straszne niedopasowanie wiatrochronu do kadłuba a boczne szybki wyglądają jak w zimę zaparowane szyby w samochodzie, o co tu chodzi?

Da się to jakoś wypolerować?

Oszklenie można wypolerować a swoją drogą to makro jest wrogiem modelarstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem trochę wypolerować owiewkę, nie wiem czy cokolwiek to zmieniło. Patrząc na model wydaje się ok, trzeba użyć makro albo dobrze się przyjrzeć żeby uchwycić niedoskonałości. 

Prysnąłem też kokpit, tylko zastanawiam się czy na pewno kolor bazowy jest dobry 

IMG_20211221_165040.jpg

IMG_20211221_165101.jpg

IMG_20211221_165114.jpg

IMG_20211221_165128.jpg

IMG_20211221_165144.jpg

IMG_20211221_165208.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że czasami trzeba nie czytać dosłownie tych instrukcji. Ja bym zastosował  w tym przypadku jakiegoś "raf cocpit" czy "dark green". Kiedyś przy mustangu z academy też proponowali interior green, ale pomalowałem innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej staram się że zdjęć dobierać, a że w necie tego sporo stwierdziłem że zaryzykuje z tym odcieniem. Pójdzie klar, jakieś brudzenie i zobaczymy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to super idealne źródło, ale 

 

In the beginning, the P-51 was built exclusively to the British specifications. In the Mustang Mk. I production, North American reportedly used colours that were substitutes of the official colours of the RAF.

When the P-51B came about, it was probably painted Dull Dark Green throughout the cockpit.

The June 1944 Structural Repair Manual for all version of the P-51 calls for overall Interior Green in the cockpit, in the area extending from the instrument panel to the back of the canopy. An exception from the rule was that areas not normally visible required no finish coat. Instrument panel was specified as Instrument Black.

According to the same source, pilot’s seat and the anti-glare forward decking were to be painted Dull Dark Green. However, there are clues indicating that this colour may not have been used on any on the items. Based on the inspection of preserved aircraft, Dana Bell claims that at least some of the seats of the P-51 were painted Bronze Green rather than Dark Dull Green. Likewise, many wartime colour photographs consistently show Olive Drab in the anti-glare area.

Another subject of long-going controversy is the colour of the cockpit floor, which in P-51 was made of plywood. Erection and Maintenance instructions for the P-51D specify all wood floor areas to be covered in black non-skid surfacer purported to be a mix of silica sand and matt black paint, the kind of finish that was also used for wing walks. Metal floor areas were to be left in bare metal finish.

The December 1944 update of Erection & Maintenance Manual for the P-51D follows the same description with the exception of anti-glare decking inside the canopy which was to be painted black.

Similarly to other aircraft types, the camouflaged P-51 most probably had wheel wells painted in Neutral Grey. On later-production natural metal aircraft, the wheel wells were Interior Green. Additional piping and wiring inside the wheel well area was painted in Aluminium lacquer.

 

https://www.ipmsstockholm.se/home/interior-colours-of-us-aircraft-1941-45-part-ii/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.