sjr Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Tak się głośno o tych mustangach zrobiło że postanowiłem zlepić swojego. P-51B wzbogacony o blachę parta w malowaniu pudełkowym. Niedługo pierwsze zdjęcia z blacharki 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arghon Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Zasiadam do oglądania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Bardzo fajny choć starszej generacji model. Kibicuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Czy ten model jest tak samo "skażony" nieprawidłowym skrzydlami z wersji D jak większość? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MayonesEXG7 Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjr Posted December 18, 2021 Author Share Posted December 18, 2021 Domyślam się że skrzydła zestawowe są dalekie od prawidłowych do wersji B? Fotel zagięty 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 54 minuty temu, sjr napisał: Domyślam się że skrzydła zestawowe są dalekie od prawidłowych do wersji B? Ale wciąż bliższe niż fotel, który tu oglądamy ;). Tu już powinien być WMA. Gentile to był mój faworyt z malowań z TBiU. Ale niebieski Bald Eagle szedł łeb w łeb. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjr Posted December 19, 2021 Author Share Posted December 19, 2021 Miało być szybko a tu już na wstępie się okazuje że fotel nie taki i skrzydła złe... Mam nadzieję że pomimo tych wad nie będzie wytykany palcem wśród innych modeli z witryny Ciekawostka że w blacharce Edka dedykowanej do p51b też jest taki sam fotel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted December 19, 2021 Share Posted December 19, 2021 2 godziny temu, sjr napisał: Ciekawostka że w blacharce Edka dedykowanej do p51b też jest taki sam fotel A Edek to co? Jakaś wyrocznia? Oni nie poprawiają modelu Tylko zastępują plastik blaszką. Sklejaj co masz, towarzystwo na półce przyjmie go do kompani. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjr Posted December 19, 2021 Author Share Posted December 19, 2021 (edited) Zastanawiam się czy między fotelem a drążkiem nie zostało zbyt dużo luzu, chyba powinienem przysunąć jeszcze fotel i wstawić takie coś w kształcie litery A za zagłówkiem Edited December 19, 2021 by sjr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted December 19, 2021 Share Posted December 19, 2021 (edited) 6 godzin temu, sjr napisał: Ciekawostka że w blacharce Edka dedykowanej do p51b też jest taki sam fotel Montowany w części P-51B. W Shangri La już nie. Fakt, że przestrzeń Ci się zbiegła. Płaski stelaż fotela, jednakowa grubość, a raczej cienkość, różnych w naturze elementów. Kozioł antykapotażowy powinien trochę pomóc, no i będzie coś, do czego będzie można przymocować ten zespół fotela. Edited December 19, 2021 by greatgonzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjr Posted December 19, 2021 Author Share Posted December 19, 2021 Z hipsu dorobiłem kozioł, szału może nie ma ale jest imho lepiej niż było 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjr Posted December 20, 2021 Author Share Posted December 20, 2021 Skończyłem blacharkę kokpitu, szału nie ma ale i tak lepiej niż prosto z pudla 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx62 Posted December 20, 2021 Share Posted December 20, 2021 Ja pierdziu, czy to makro jest faktycznie takie zabójcze czy ten model jest puszczony ze strasznie poharatanych form? A konkretniej chodzi mi o "szkło". Wiem, że to jest przymiarka na sucho bez kleju ale jest straszne niedopasowanie wiatrochronu do kadłuba a boczne szybki wyglądają jak w zimę zaparowane szyby w samochodzie, o co tu chodzi? Da się to jakoś wypolerować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted December 20, 2021 Share Posted December 20, 2021 52 minuty temu, jmx62 napisał: Ja pierdziu, czy to makro jest faktycznie takie zabójcze czy ten model jest puszczony ze strasznie poharatanych form? A konkretniej chodzi mi o "szkło". Wiem, że to jest przymiarka na sucho bez kleju ale jest straszne niedopasowanie wiatrochronu do kadłuba a boczne szybki wyglądają jak w zimę zaparowane szyby w samochodzie, o co tu chodzi? Da się to jakoś wypolerować? Oszklenie można wypolerować a swoją drogą to makro jest wrogiem modelarstwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjr Posted December 21, 2021 Author Share Posted December 21, 2021 Próbowałem trochę wypolerować owiewkę, nie wiem czy cokolwiek to zmieniło. Patrząc na model wydaje się ok, trzeba użyć makro albo dobrze się przyjrzeć żeby uchwycić niedoskonałości. Prysnąłem też kokpit, tylko zastanawiam się czy na pewno kolor bazowy jest dobry 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted December 21, 2021 Share Posted December 21, 2021 Jak dla mnie szkiełko wygląda lepiej :). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted December 21, 2021 Share Posted December 21, 2021 O kurde, niebo a ziemia. Jest gites Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjr Posted December 24, 2021 Author Share Posted December 24, 2021 Jeszcze trochę koloru, zostal klar, wash i można zamykać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmen Posted December 24, 2021 Share Posted December 24, 2021 Co to za zieleń? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjr Posted December 24, 2021 Author Share Posted December 24, 2021 W teorii miało być usaf interior green, mieszanka xf-5 i xf-3 jak dobrze pamiętam zgodnie z instrukcja tamki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tlb Posted December 24, 2021 Share Posted December 24, 2021 Myślę, że czasami trzeba nie czytać dosłownie tych instrukcji. Ja bym zastosował w tym przypadku jakiegoś "raf cocpit" czy "dark green". Kiedyś przy mustangu z academy też proponowali interior green, ale pomalowałem innym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjr Posted December 24, 2021 Author Share Posted December 24, 2021 Raczej staram się że zdjęć dobierać, a że w necie tego sporo stwierdziłem że zaryzykuje z tym odcieniem. Pójdzie klar, jakieś brudzenie i zobaczymy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted December 24, 2021 Share Posted December 24, 2021 Nie jest to super idealne źródło, ale In the beginning, the P-51 was built exclusively to the British specifications. In the Mustang Mk. I production, North American reportedly used colours that were substitutes of the official colours of the RAF. When the P-51B came about, it was probably painted Dull Dark Green throughout the cockpit. The June 1944 Structural Repair Manual for all version of the P-51 calls for overall Interior Green in the cockpit, in the area extending from the instrument panel to the back of the canopy. An exception from the rule was that areas not normally visible required no finish coat. Instrument panel was specified as Instrument Black. According to the same source, pilot’s seat and the anti-glare forward decking were to be painted Dull Dark Green. However, there are clues indicating that this colour may not have been used on any on the items. Based on the inspection of preserved aircraft, Dana Bell claims that at least some of the seats of the P-51 were painted Bronze Green rather than Dark Dull Green. Likewise, many wartime colour photographs consistently show Olive Drab in the anti-glare area. Another subject of long-going controversy is the colour of the cockpit floor, which in P-51 was made of plywood. Erection and Maintenance instructions for the P-51D specify all wood floor areas to be covered in black non-skid surfacer purported to be a mix of silica sand and matt black paint, the kind of finish that was also used for wing walks. Metal floor areas were to be left in bare metal finish. The December 1944 update of Erection & Maintenance Manual for the P-51D follows the same description with the exception of anti-glare decking inside the canopy which was to be painted black. Similarly to other aircraft types, the camouflaged P-51 most probably had wheel wells painted in Neutral Grey. On later-production natural metal aircraft, the wheel wells were Interior Green. Additional piping and wiring inside the wheel well area was painted in Aluminium lacquer. https://www.ipmsstockholm.se/home/interior-colours-of-us-aircraft-1941-45-part-ii/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjr Posted December 24, 2021 Author Share Posted December 24, 2021 Właśnie siedzę i się zastanawiam czy to przemalować czy zostawić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.