Skocz do zawartości

Arma Hobby - zapowiedzi i nowości lotnicze


Roland_Sebastian

Rekomendowane odpowiedzi

Narzekamy narzekamy na tą AH (osobiście bardzo 😁), ale trzeba Im oddać, że faktycznie osiągnęli już baardzo wysoki poziom. Niestety często dają powody do narzekań i często takie niby banalne, ale drażniące, mam nadzieję, że będą starali się to zmieniać..😁 

Wracając do tematu to ja sobie życzę, żeby AH nas zaskoczyła wydaniem...... ISKRY, tak tak plastikowym modelem TS-11 Iskra, ale w 1/48 😁

Temat przez Nich już chyba dobrze obcykany, poziom wyprasek mają już taki, że wreszcie jest godzien tego tematu, więc do dzieła AH... 😁

Trzymam kciuki 😁

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Od Spitfire I-V pospadają kapcie najwyżej Kniaziowi Vladowi z Mostu.  Dla mnie to by nie było zaskoczenie, bo każda porządna firma powinna mieć Spitfire w swoim katalogu.  Bf 109 wydaje mi się dużo mniej prawdopodobny w najbliższej przyszłości, chociaż całkiem pewny w perspektywie bardziej odległej. Szczególnie Emil. 

 

Iskra w 1/48 jest tak samo prawdopodobna, jak wznowienie produkcji Iskry i jej zamówienie przez wojsko.  No tu kapcie by leciały, ale u księgowego AH. 

Edytowane przez letalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mustangów, Spitów, Hurricanów czy 109tek to chyba już każdy ma dość ale takie wczesne Curtissy jak P-36/H-75 czy P-40B/C to każdy łaknie jak przysłowiowa kania dżdżu.

Niby gdzieś tam są jakieś ich modele ale daleko im do oczekiwanego poziomu Army. Oczywiście mam na myśli i 72ki i 48ki.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale jak ktoś chce skleić myśliwca z DWS, to chwyci za temat, którą zna.

Ilu zna P-36, a ilu Bf 109. Choćby z widzenia? Rynek na Bf 109 jest  dużo większy. Ja mam 7 razy więcej Bf 109 ( i pochodnych jak Avia 199 i HS) od wszelkich P-36 ( tu faktycznie głównie wintydże).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Czyli jeśli chodzi o AH nie ma co już liczyć na jakieś ciekawe tematy, tudzież poloniki? Będzie wydawać kolejne messerspity, gdzie będzie można klepać tysiące nowych pudełek co dwa miesiące..

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuację serii P-36  ma w planach Clear Prop i z tej strony należy się go spodziewać, a cała rodzina P-40 już za chwile będzie od Vlada.
Jeśli chodzi o AH to miałbym marzenie, że wrócą do tematu PZL-130 Orlik. W żywicy się nie udało wypuścić, to może będzie w plastiku, o ile klimat po stronie Airbus Military w sprawie licencji się zmienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, letalin napisał:

Pojawił się głos, że malowania nieciekawe. Ja akurat nie mam dziś wpływu jakie są wybierane przez załogę AH do Mustangów, ale może macie jakieś ulubione kucyki, które chcielibyście zobaczyć w pudełku AH? Jakby się zebrało propozycje i potem zrobiło np. ankietę, to ja bym wziął na siebie przekonanie Wojtka Bułhaka do wydania właśnie tego, czy tych wybranych przy następnej edycji. Taka oddolna inicjatywa. Też na D. Z mojej strony jest propozycja na polskiego z 306, lub 315 z fabryczną osłoną kabiny. Są przynajmniej dwa udokumentowane fotografiami i filmem. Pasy inwazyjne są problemem, czy zaletą? RAF, czy raczej USAAF? ETO, czy Daleki Wschód? Srebrne, czy raczej kamuflowane? Powojenne, egzotyczne D?  Szwedzkie są nudne, ale może wyścigowe? 

Takie akcje powinien chyba zrobić producent  😉

A swoją drogą, mnie bawi praktyka wydawania nowych pudełek z nowymi malowaniami. Blisko mi do np. Tamiyuni - wypuszczają model i mają go stałe w ofercie. O Kalki niech się martwią inni. Do kucyków jest ich od groma.

Przy okazji lekkie porównanie armowego P-51B z większym bratem od Eduarda. Kniaź ograniczyłem się do dwóch kadlubow (wnioskując z oznaczen ramek), tak więc na rynku jest już wersja bez płetwy, niedługo pewnie pojawi się z płetwa. Wersję bez zbiornika - tak jak w Armie pewnie trzeba będzie szpachlować wlew paliwa.

Z liczenia ramek wynika, że P-51D Eduarda będzie miał trzy różne kadłuby, a już w wersji premierowe są dwa różne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
46 minut temu, martinello napisał:

A swoją drogą, mnie bawi praktyka wydawania nowych pudełek z nowymi malowaniami. Blisko mi do np. Tamiyuni - wypuszczają model i mają go stałe w ofercie. O Kalki niech się martwią inni. Do kucyków jest ich od groma.

 

AH nastawia się na hasło "nowość". Robi szum, rozsyła niusletery, przypomina o modelu. Potem kolejne pudełko, kolejna "nowość" itd..

Pewnie większość ich modeli sprzedaje się w preorderach, a potem znikają one z oferty i kto nie kupił ten trąba...😁

Też bym wolał jakąś stałą ofertę, ale pewnie boją się robić zapasy i nowe pudełka związane są z zamówieniem jakiejś partii wyprasek modelu, który im się wyprzedał, a jeszcze wykazuje jakieś zainteresowanie. 

 

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, tylko u Edka chyba nieco większa skala sprzedaży i raczej cały czas mają ofertę utrzymaną, bądź wznawiają.

W AH iskierka już zniknęła, Hajat jedno pudełko (dziwne, aż tak się nie sprzedawał🤔), P-11 wiadomo 😁,  Fokker też pudełko tak żeby było  (o cenie nie wspomnę 😁

Modele AH teraz najlepiej brać w preorderach, bo najkorzystniej i zawsze coś tam dorzucą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu cały czas przypomina nieśmiertelne poloniki, a ja wolałbym zobaczyć dobrze zrobionego Mc 200/202/205, Fiata, czy w końcu na odpowiednim poziomie P-38 i to każdą wersję produkcyjną. Pewnie hitem byłby F4U4/5/7. Oni muszą zarabiać a rynek na polskie maszyny jest ograniczony.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Sorry, ale jednak nadal naiwnie wolałbym czekać na  jakieś poloniki niż na zagraniczne konstrukcje.

Czy jest różnica, czy tego P-38 wyda AH, czy Eduard?  Mam się cieszyć, że AH wyda model, który im się będzie dobrze sprzedawał? Jeśli to się ma przełożyć na wydanie w przyszłości właśnie jakiś poloników to owszem, trzymam kciuki, ale jeśli to ma służyć tylko Im "prosperiti" to mam to gdzieś, czy to wydadzą Oni, czy np. taki Eduard. W takim przypadku to nawet bym wolał, żeby takie tematy wydawał Eduard, bo te modele będą po prostu zdecydowanie tańsze, przy podobnej jakości...

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Z polonikami jest problem, bo wiadomo, że rynek płytki, a liczba atrakcyjnych typów niewielka. Tematy dla Lukgraph, a nie wielkoseryjnej produkcji. Czapla się sprzedała w setkach tysięcy w swoim czasie, ale tylko przy braku konkurencji było to możliwe. Jednak zobacz, że Hurri, Mustang, P-39, Jak-1, Fokker E.V są z szachownicami. PZL P.7 i 11c, Iskra polskie konstrukcje. Jakoś nie jest źle z polonikami.

A tak serio, to jakiego polonika Ci brakuje najbardziej w 1/72? Mi PWS-10, ale Lukgraph właśnie zaczął nad nim myśleć, dlatego kupię PWS-26, żeby szybciej myśleli. 

Edytowane przez letalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

A czemu tylko 2W$? A może coś po.

A może jakaś dobra rura? Nie musi być polonik.

Albo dobry śmiglak może w końcu konkretny Mi-1/SM-1 czy też SM-2.

Nie tylko CCCP I PRL do używały. Ten temat na pewno dobrze sprzedawałby się. Albo Puszczyka.

Edytowane przez jmx62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Nie chodzi mi o to żeby AH skupiła się tylko na polonikach, ale żeby od czasu do czasu coś tam wydali, a z tego co widzę to Oni już nawet nie myślą o takich tematach, więc czemu mam Im kibicować, jeśli zagraniczne popularne konstrukcje może wydać taki Eduard i to w atrakcyjniejszej formie.

Ciekaw jestem ile by się sprzedało takich nowo opracowanych Łosi w 1/48, Iskier 1/48, Czapli w 1/72😁 Lublinów R.XIII itp., itd... moim zdaniem sporo, ale pewnie zdecydowanie mniej niż P-38.. Więc skoro AH nie ma już w planach poloników, to wolę, żeby popularne światowe tematy wydawał taki Eduard...

 

PS

Przykład nowej premiery P-51B od AH, cena niby dobra, ale nie dali tych żywicznych kółek, żeby ten zestaw w końcu był jakiś w miarę kompletny, więc trzeba wyskoczyć z kolejnej kasy i na ten moment wygląda to tak, że za duala od AH plus konieczne koła, mam duala P-51B od Eduarda, ale w 1/48

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, krzy65siek napisał:

Ja tam bym chcial Battle...

Przecież będzie lada chwila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kibicuję IBG. Idą swoją drogą, robią coraz lepsze modele, nie zapominają o polonikach.  A tematy robią coraz ciekawsze. I ceny w miarę. 

AH robi dobre modele, tylko już za bardzo nie wiem dla kogo?  Mustangi- temat jednak znany, Hurri jednak też i zrobienie każdego egzemplarza z wyprodukowanych tego nie zmieni. Hajate było dobrym krokiem, tyle że bez kontynuacji w tym kierunku.

I ceny...

Cieszę się z każdego nowego modelu polskiej firmy, ale co wypuszczają, to sprawa szefów i czasem strzelają w stopę - to ich biznes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, letalin napisał:

 

A tak serio, to jakiego polonika Ci brakuje najbardziej w 1/72? Mi PWS-10, ale Lukgraph właśnie zaczął nad nim myśleć, dlatego kupię PWS-26, żeby szybciej myśleli. 

Prawie wszystkie niemieckie dwumiejscówki z WWI latały w naszych barwach.  Poza LVG CVI,  w plastiku, w sensownej jakości, nie ma żadnych. Wspomniana parę dni temu Balilla, Spad 61, Bre XIX latały z szachownicami, ale też latały w innych krajach.  Bristol F2 Fighter latał wszędzie. Jest tylko Roden i to  bez "polskiego" silnika.  

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

24 minuty temu, BRAVO112 napisał:

 a co z tymi P-38 , co sa ( byly ) juz na rynku???

Dragon, Academy, RS ( bylo chyba kilka pudelek )

To bylby taki jeszcze jeden Mustang ( moje zdanie )...

Jednak poki co nie spodziwam sie po AH zadnych tematow wybiegajacych poza mainstream. I to taki scisly, gdzie np. wloskie, czy francuskie sie nie wchodza w gre. Jak zbuduja podstawy, jak beda mieli naprawde gruby katalog, to co innego, ale na razie musza tak, a nie inaczej. 

 

Budowales Dragona? Ja nie skonczylem, bo chwycenie prawidlowej geometrii b. trudne, bo smigla zle, bo faktura powierzchni kiepska. 

Nowy, dobrze zaprojektowany Lightning bylby dla mnie swietna wiadomoscia. Akurat skladalnosc zestawow AH jest na najwyzszym poziomie, ideowo zblizone pod tym wzgledem do Tamiyi.  To powszechne wrazenie sklejaczy, ze zestawy AH sa po prostu latwe w montazu, przemyslane, bez zbednych utrudnien i komplikacji.  

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, BRAVO112 napisał:

 a co z tymi P-38 , co sa ( byly ) juz na rynku???

Dragon, Academy, RS ( bylo chyba kilka pudelek )

To bylby taki jeszcze jeden Mustang ( moje zdanie )...

Dragon to antyk, z błędami i kiepsko składalny. RS to niezbyt nowoczesny, uproszczony shortrun nie obejmujący późnych wersji (J, L). Academy to też już dość leciwy model z poważnymi błędami w bryle i trudno dostępny.

Nie tylko brak jest zestawu P-38 w 1/72 na współczesnym pozomie, ale nawet te istniejące przedstawiają wiele do życzenia. Z Mustangiem B było podobnie, ale przynajmniej zestawy Revella i Academy były tanie, łatwo dostępne. Ale i tak na porządny zestaw P-51B było sporo miejsca na rynku. Z P-51D wygląda to ciut inaczej, bo Tamiya jest tania, dostępna i nie ma rażących błędów (prócz zbyt płytkich komór podwozia).

Komuś, kto nie ma fazy na jakiś samolot, rzeczywiście może sięwydawać się, że duża liczba dostępnych zestawów danego typu oznacza wyczerpanie tematu. A gdy trochę głębiej poskrobać, często okazuje się, że nie ma tak różowo.

 

.

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Greif locked this temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.