Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki bardzo Rafalik za pomoc, rozjaśniłeś mi w głowie o co z tym chodzi. Co prawda drugi link jest taki sam jak pierwszy, ale podejrzewam, że będzie tam połączenie rzeczy z 1 i 3 linku

 

Jeszcze dla 100% pewności zapytam - http://www.masterhobby.pl/product_info.php?products_id=10585&osCsid=17fd7aacf392937ef74fc25273deb6ba - będzie okay?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Poprawiłem link (nie wiem, co dziś się ze mną dzieje, że wszystko mieszam) - jest w nim dokładnie to, co właśnie sam podlinkowałeś.

Jak najbardziej będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem do sklepu kupiłem ten przewód z linku, no i niestety nie pasuje.

 

O ile końcówka aerografu wchodzi w swoje złącze, to nie da się dokręcić zaworu do butli od kompresora, bo ten jest za wąski. Na pierwszym zdjęciu widać gwint od przewodu jaki powinien być (1), oraz gwint jaki jest w tym kupionym dziś przewodzie (2). Na drugim pokazuję jak to wygląda przy próbie podłączenia.

 

To ja już nie wiem co tu ma pasować?

 

000002.jpg

 

000003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... pewnie ilu użytkowników, to tyle taż rozwiązań. Napiszę o swoim, z którego jestem zadowolony. Sprężarka to tzw "lodówkowiec". Czyli sprężarka od lodówki plus osprzęt w postaci zbiornika, reduktora itp. Jest wątek o sprężarkach na forum. Przez długi czas pracowałem tylko na sprężarce i dawałem radę. Dodatkowy osprzęt to po prostu wygoda. Jeśli chodzi o aerograf to polecam coś z wytwórni Harder & Steenbeck. Może nie jest tanio ale jest dobrze (zaoszczędziłeś na sprężarce). Oczywiście można wybrać tańsze tzw piwaty. Może ktoś z kolegów poleci inne rozwiązanie. Ja polecam te.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio z racji dość okrągłego jubileuszu stałem się posiadaczem kompresora oraz aerografu.

 

th_kompresor2147544073.jpg th_pn2166881647.jpg

 

Aerograf jest prostym sprzętem, niemniej na pierwszy kontakt z malowaniem natryskowym powinien być ok. Poczytałem sobie wczoraj wątki nt. sprzętu i malowania i postanowiłem złożyć wszystko do kupy celem sprawdzenia działania (na początek z użyciem samej wody, na farbę przyjdzie czas).

Tu pojawił się problem - przy pierwszym naciśnięciu spustu wszystko zdawało się działać prawidłowo, woda psika aż miło. Przy drugim niestety usłyszałem tylko ciche i krótkie psyknięcie, po czym aerograf ledwo podawał powietrze, a woda oczywiście nie miała zamiaru ruszyć się ze zbiorniczka. Zastanawiam się, czy może ciśnienie było za wysokie i aerograf uległ uszkodzeniu?

A może nie głowić się nad tym i od razu kupić np. coś takiego: KLIK lub takiego: KLIK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modelu tym nie pomalujesz

 

Chyba że będzie to Defiant malowany cały na czarno O jakiejś taniej piwacie oczywiście już myślałem, ale chciałem najpierw poćwiczyć tym co mam (i niekoniecznie na modelach), a tu sprzęt odmawia posłuszeństwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....a tu sprzęt odmawia posłuszeństwa...

To jest stosunkowo prosty sprzęt, więc i nie ma się co psuć.

1. Czy masz ciśnienie na manometrze? Tak, kompresor dobry, nie - obejrzeć tłok na kompresorze.

2. Jeśli tak, odkręcić wężyk od aero. Ciśnienie spada - odwadniacz dobry, wina w aero. Ciśnienie nie spada - przytkał się odwadniacz.

3. Jeśli winny jest aero, to musiało się coś przytkać. Rozebrać, wyczyścić. A może po prostu przykręciłeś regulację powietrza na aero.

 

To takie uproszczone diagnozy, ale zbyt ubogo opisałeś Twój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy masz ciśnienie na manometrze? Tak, kompresor dobry, nie - obejrzeć tłok na kompresorze.

2. Jeśli tak, odkręcić wężyk od aero. Ciśnienie spada - odwadniacz dobry, wina w aero. Ciśnienie nie spada - przytkał się odwadniacz.

3. Jeśli winny jest aero, to musiało się coś przytkać. Rozebrać, wyczyścić. A może po prostu przykręciłeś regulację powietrza na aero.

 

1. Tak

2. Spada bardzo powoli

3. Wyczyszczony. Regulacji nie przykręciłem, bo w tym sprzęcie chyba nie ma takiej opcji. Poza tym, na złączu wężyka z aero delikatnie uchodzi powietrze (zajrzałem do środka, bo może uszkodziła się jakaś uszczelka, ale takowej wewnątrz w ogóle nie widzę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Spada bardzo powoli

3. Wyczyszczony. Regulacji nie przykręciłem, bo w tym sprzęcie chyba nie ma takiej opcji. Poza tym, na złączu wężyka z aero delikatnie uchodzi powietrze (zajrzałem do środka, bo może uszkodziła się jakaś uszczelka, ale takowej wewnątrz w ogóle nie widzę).

ad. 2 Ciśnienie powinno spaść natychmiast, a z wężyka powinno zasuwać powietrze jak z kompresorka samochodowego.

Wynika z tego, że gdzieś się zablokował odwadniacz. Dzisiaj nie mam czasu, jeśli do jutra nie rozgryziesz to spróbuję zobaczyć u siebie co może być przyczyną.

ad. 3. Też taki aero dostałem z kompresorem. Jest tam regulacja wydajności, ale nie pamiętam dokładnie gdzie, bo już go dawno nie używałem. Mogę jutro zobaczyć. Nieszczelność należy oczywiście usunąć, W wężyku na dnie musi być gumowy czarny o-ring. Jeśli nie ma, kup o-ring w sklepie hydraulicznym lub wytnij np. z dętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że już wszystko w porządku. Wygląda na to, że ów o-ring musiał być poluzowany/źle założony (nie sprawdziłem tego) i przy przykręcaniu aero wcisnął się głębiej do wężyka. Odpaliłem kompresor bez podłączonego aero i wtedy uszczelka wystrzeliła ze środka (teraz powietrze już śmiga, a nie powoli uchodzi). Założyłem ją z powrotem, wszystko działa jak należy. Mam nadzieję, że tak pozostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że już wszystko w porządku. ....Założyłem ją z powrotem, wszystko działa jak należy. Mam nadzieję, że tak pozostanie.

To powodzenia. A czy znalazłeś regulację na aero. Ja swojego nie mogę niestety znaleźć, ale używałem go 2 razy do pociągnięcia lakierem kartek z Małego Modelarza. Wkurzało mnie, że za mocno pryska i dopiero przy myciu zauważyłem, że pokręcając czymś (chyba dyszą) reguluje się wydajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacji podawania powietrza nie znalazłem - dyszą kręcić się nie da, bo blokuje ją stożek przykrywający igłę (możliwy jest ruch po około milimetrze w lewo/prawo). Wydaje mi się, że w grę wchodzi jedynie zróżnicowany nacisk na spust. Co do podawania farby - regulacja poprzez obrót wspomnianego stożka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szukam aerografu jakiegoś w miarę, mam na niego powiedzmy 300 zł. Chciałbym się w granicy tylu zmieścić.

 

Czy ktoś może się wypowiedzieć o tych modelach aerografów, które wkleje, albo coś polecić? Głównie zajmuje się Pancerką w 1/35, rzadko 72, czasami figurki tak odnośnie - chyba - dysz Jako że jestem zielony w temacie aerków, bardzo proszę o pomoc. Gdyby ktoś miał coś fajnego, to proszę o cynk.

 

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-typ-H-z-dysza-3-opakowanie-blister.html

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-AD-7734-0-2mm-dysze-0-3-0-5-mm.html

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-AD-7770-dysza-0.25mm.html

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Adler-AD-7781-dysza-0-3mm-dodatkowa-dysza-0-2mm.html

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Adler-AD-7790-dysza-0-3mm-dodatkowa-dysza-0-2mm.html

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-EW-181-0-2mm-dysza-0-3mm.html

http://www.mojehobby.pl/products/Vega-2000.html

http://modelcentrum.pl/go/_info/?id=2817

http://fine-art.com.pl/aerograf-ultra.html

http://fine-art.com.pl/aerograf-fine-line-3w1.html

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie H&S Ultra, ja mam też adlera AD7781 i też jestem zadowolony, ale jednak jeśli chcesz rozsądnie wydać pieniądze to Ultra będzie optymalnym pomysłem z powyższej listy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szukam aerografu jakiegoś w miarę,....:

 

Problem w tym, że mało osób miało do czynienia z kilkoma aero i może obiektywnie się wypowiedzieć.

Ja mam ten i w miarę jestem zadowolony.

http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Adler-AD-7790-dysza-0-3mm-dodatkowa-dysza-0-2mm.html

Proponuję odrzucić z Twojej listy te wszystkie ze zbiorniczkami z dołu i z boku.

Zostaw tylko aero dwufunkcyjne z dodatkową regulacją powietrza tak jak ma ten Adler.

Od speca słyszałem, że aero pozłacane są znacznie łatwiejsze w umyciu, a różnica w cenie nie jest duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.