Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam opinie Roberta...Ja się zaopatrzyłem w H&S Evolution i kopara opadła - po piwatkach to nawet nie Mercedes a Bentley...)) Pięknie podaje farbę, jest szalenie łatwy w czyszczeniu (żadnych gwintów - dysza sama się układa na iglicy i osłonce), jednym słowem niebo a ziemia.

 

Jeśli masz na tyle gotówki to śmiało bierz Ultrę - H&S nawet w podstawowym modelu nie poszło na łatwiznę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No dobra, moje pierwsze pytanie na tym forum:

areograf paasche vsr90 i który kompresor do niego kupić:

AS186 wystarczy?

czy lepiej dla spokojnego sumienia kupić taki:

- AS189, który ma możliwość ciągłej pracy w trybie 6 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam jak ten kompresor pracuje w dwóch zakresach: na 3-4 barach i na 6 barach

 

W/g mnie to oba sa takie same ,ze swojej strony powiem ,że mam taki i napędzam H&S ULTRA lub PIWATĘ i jestem bardzo zadowolony ,polecam.

 

ps.bierz ten tańszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam jak ten kompresor pracuje w dwóch zakresach: na 3-4 barach i na 6 barach

 

 

pracuje w dwóch zakresach:

1 wyłącza się i włącza przez wyłącznik ciśnieniowy

2 pracuje cały czas wyłącznik ciśnieniowy jest omijany w tym obwodzie ( lub inaczej ciśnie ile wlezie póki się nie spali)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bombee ale do czego Ci potrzebne 6 atm będziesz piaskował

 

Nie wiedomo na co się może trafić

 

No jak dokładnie poszukasz to już są w sprzedaży miniaturowe pistolety do piaskowania.

 

Dawaj namiary - będę miał pierwszą piaskarnię modeli ;)

A ostatnio się zastanawiałem jak usunąć farbę nie mając kreta w domu

 

No dobra - chyba się w takim razie zdecyduję na ten pierwszy.

Dzięki za pomoc w wyborze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dostałem odpowiedź na pytanie:

„Maksymalne ciśnienie to 6bar przy tym ciśnieniu się kompresor wyłączy. Tak powietrze uchodzi zaworem bezpieczeństwa gdy będzie za duże ciśnienie [...]”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Witam!

Chciałem zapytać, czy mogę do aerografu użyć takiego o to kompresora samochodowego:

http://allegro.pl/kompresor-samochodowy ... 68467.html

Zastanawiam się, czy jest potrzebny zbiornik wyrównawczy czy obejdzie się??

 

Według mnie, to to się nie nadaje nawet do pompowania kół. Mój wygląda podobnie i ledwie daje radę 2 bary napompować ;( Do aero trudno uzyskac z niego stałe ciśnienie, więc wiecej jest zabawy niz malowania ;( Mozna sie obejśc bez zbiornika wyrównawczego, ale taki mini kompresorek to koszt rzedu 200-250 zł, a za 300 z małym hakiem masz z butlą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, znalazłem taki oto zestaw na allegro http://allegro.pl/zestaw-do-malowania-aerograf-kompresor-pompa-nowy-i2047973206.html Chciałbym go kupić, co o nim sądzicie?

P.S czy oprócz tego musiałbym coś jeszcze kupić, czy zestaw ma wszystko potrzebne do uruchomienia?

 

Pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie jest ciśnienie robocze aerografu podane jako 15-50 PSI, natomiast maksymalne ciśnienie kompresora to 15 PSI. Po przeliczeniu na BARy to jest nieco ponad 1 BAR max ciśnienie kompresora, a robocze aero 1-3 BARy. Wydaje mi się, że ciśnienie 1 BAR to zbyt mało żeby komfortowo malować. Ja na swoim nie schodzę poniżej 2 BARów, ale to może niech bardziej doświadczeni się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

aerograf sam kosztuje około 50 zł , mam taki malowałem nim 2 razy i odłożylem do szafy wkrótce pujdzie na znany serwis aukcyjny, mam tez jego starszego brata tg 180 i tym maluje sie o niebo lepiej , jesli chodzi o cisnienie to wszystko zalezy od farby no i równiez od aerografu przy tg 180 uzywalem cisnienia okolo 2 barów teraz mam aerograf pasche i używam 1 bara , jesli nie masz duzego budżetu proponował bym zakup takiego aerografu jak w tym zestawie za 50 zł , oraz kompresor lodówkowy nawet bez zbiornika bo i tak ludzie malują , a cisienie zapewne wieksze, optymalnym rozwiązaniem było by poszukanie np na giełdzie jakiegoś kompresora olejowego nawet takiego walizkowego, badz zwyklego warsztatowego , na gieldzie takie cosik mozna kupic za 150 zł , w marketach czasem sa tez kompresory w dobrej cenie np 200 zł oczywiscie warsztatowe, a co za tym idzie dosyc głośne , sam miałem dylemat co by kupić , kupilem warsztatowca ze 24 l zbiornikem co prawda głosny jest ale tez czesto sie go nie włącza wystarczy raz napompowac do 8 barów i starczy na długi czas malowania, jesli chcesz malowac wieczorem kiedy wszyscy śpia to lepiej napompuj kompresor za dnia bo jak go wlaczysz w nocy to wszyscy z łużek pospadaja.Słyszalem w akcji równiez bezolejowe kompresory senco z 3 litrowym zbiorniczkiem i tak na moje ucho to duzo cichsze to one nie były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proszę powiedzcie mi co robię źle... Mieszam pactre z odrobiną leveling thinera, retardera valejo. Ogólnie jeśli już aerograf pomaluje to tylko przez parę sekund i później leci powietrze. Robi mi tak nawet jak jest świeżo wymyty.

Teraz moczy się w cleanoluxie ale już sytuacja mi się powtórzyła 3 razy na 4 i powoli zniechęcam się do aero. Przerzuciłem forum ale nic ciekawego nie znalazłem, google też do końca rozwiązania mi nie podały... a nerw mnie zjada:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Farby Pactry dziwnym zbiegiem okoliczności nadają się by rozcieńczyć je Gunze. Ale jakiekolwiek dodanie do niego czegokolwiek z Valejo zsiada się . I nie mieszaj farby odrobiną lecz w ilości ok. 3 jedn. rozpuszczalnika do 1 jednostki farby. Zbyt gęsta farba nie poleci przez dyszę . Poza tym malując farbami akrylowymi przygotuj sobie wacik na kiju taki do pielęgnacji np. uszu i zwilżony rozpuszczalnikiem przecieraj co jakiś czas wylot z dyszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja maluje tez pactrami aerografem i powiem że tzreba dosyć mozco rozcienczyć wodą tak mniej wiecej 60-70 % farby 40-30 % wody,(wszystko zależy od farby) przy małych dyszach 0,25 troche lipa bo szybko sie zatyka, teraz maluje dysza 0,38 i jest o niebo lepiej ale musze od czasu do czasu zebrac zaschnieta farbe z konca iglicy ale to nie duzy problem, i zaobserwowałem że im większe ciśnienie tym szybciej farba na końcu iglicy zasych, w modelu tg-180 miałem przygotowana zawsze szczotke do żebów i jak juz aero nie malował jak tzreba przejechalem kilka razy szczotką po tzw tylipanku z odciagnieta iglica aby niepokrzywic i tez skutkowalo, mialem raz taka sytuacje jak ty ale to byla wina farby ktora nie zabardzo chciala sie wymieszac i co chwila zapychala mi dysze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.