KilY Napisano 22 Lutego 2012 Share Napisano 22 Lutego 2012 Dzięki bardzo Rafalik za pomoc, rozjaśniłeś mi w głowie o co z tym chodzi. Co prawda drugi link jest taki sam jak pierwszy, ale podejrzewam, że będzie tam połączenie rzeczy z 1 i 3 linku Jeszcze dla 100% pewności zapytam - http://www.masterhobby.pl/product_info.php?products_id=10585&osCsid=17fd7aacf392937ef74fc25273deb6ba - będzie okay? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 22 Lutego 2012 Share Napisano 22 Lutego 2012 Poprawiłem link (nie wiem, co dziś się ze mną dzieje, że wszystko mieszam) - jest w nim dokładnie to, co właśnie sam podlinkowałeś. Jak najbardziej będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 22 Lutego 2012 Share Napisano 22 Lutego 2012 Poszedłem do sklepu kupiłem ten przewód z linku, no i niestety nie pasuje. O ile końcówka aerografu wchodzi w swoje złącze, to nie da się dokręcić zaworu do butli od kompresora, bo ten jest za wąski. Na pierwszym zdjęciu widać gwint od przewodu jaki powinien być (1), oraz gwint jaki jest w tym kupionym dziś przewodzie (2). Na drugim pokazuję jak to wygląda przy próbie podłączenia. To ja już nie wiem co tu ma pasować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 22 Lutego 2012 Share Napisano 22 Lutego 2012 Sprawa prosta jak drut ! Przy kompresorze 1/4 cala, przy aero 1/8 cala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 22 Lutego 2012 Share Napisano 22 Lutego 2012 Eh widzisz, nie mogłeś tak od razu. Czyli ten przewód z linku byłby pasował, a tak niepotrzebnie kupowałem ten i będę musiał iść wymieniać :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 22 Lutego 2012 Share Napisano 22 Lutego 2012 Mogłem ale nie mam EW-550 Kup ten https://lh6.googleusercontent.com/-uhMFA_Hp3VY/T0TJB56apxI/AAAAAAAAADg/mUb_30YE0is/s514/0000001.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 22 Lutego 2012 Share Napisano 22 Lutego 2012 Mimo wszystko dzięki wam za pomoc, teraz już wszystko jasne. Jutro postaram się to nareszcie załatwić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Lutego 2012 Share Napisano 22 Lutego 2012 Myślę, że gdybyś zmierzył ten gwint choćby linijką i przeliczył na cale, to nie byłoby problemu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KilY Napisano 22 Lutego 2012 Share Napisano 22 Lutego 2012 Pewnie nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 23 Lutego 2012 Share Napisano 23 Lutego 2012 jesli nie będziesz mógł wymienic to w sklepie hydraulicznym za kilka złotych kup takie coś http://sklep-akwarystyczny.pl/pl/technika-co2/328-mufa-gz-1-8-gw-1-4-cala-.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafalik Napisano 24 Lutego 2012 Share Napisano 24 Lutego 2012 A widzisz, sam napisałeś, że przy kompresorze masz 1.8 cala, więc poniekąd wprowadziłeś się w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 1 Marca 2012 Share Napisano 1 Marca 2012 Hmm... pewnie ilu użytkowników, to tyle taż rozwiązań. Napiszę o swoim, z którego jestem zadowolony. Sprężarka to tzw "lodówkowiec". Czyli sprężarka od lodówki plus osprzęt w postaci zbiornika, reduktora itp. Jest wątek o sprężarkach na forum. Przez długi czas pracowałem tylko na sprężarce i dawałem radę. Dodatkowy osprzęt to po prostu wygoda. Jeśli chodzi o aerograf to polecam coś z wytwórni Harder & Steenbeck. Może nie jest tanio ale jest dobrze (zaoszczędziłeś na sprężarce). Oczywiście można wybrać tańsze tzw piwaty. Może ktoś z kolegów poleci inne rozwiązanie. Ja polecam te. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toff Napisano 6 Marca 2012 Share Napisano 6 Marca 2012 Ostatnio z racji dość okrągłego jubileuszu stałem się posiadaczem kompresora oraz aerografu. Aerograf jest prostym sprzętem, niemniej na pierwszy kontakt z malowaniem natryskowym powinien być ok. Poczytałem sobie wczoraj wątki nt. sprzętu i malowania i postanowiłem złożyć wszystko do kupy celem sprawdzenia działania (na początek z użyciem samej wody, na farbę przyjdzie czas). Tu pojawił się problem - przy pierwszym naciśnięciu spustu wszystko zdawało się działać prawidłowo, woda psika aż miło. Przy drugim niestety usłyszałem tylko ciche i krótkie psyknięcie, po czym aerograf ledwo podawał powietrze, a woda oczywiście nie miała zamiaru ruszyć się ze zbiorniczka. Zastanawiam się, czy może ciśnienie było za wysokie i aerograf uległ uszkodzeniu? A może nie głowić się nad tym i od razu kupić np. coś takiego: KLIK lub takiego: KLIK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 6 Marca 2012 Share Napisano 6 Marca 2012 Ten kompresor nie da takiego ciśnienia, żeby uszkodzić plastik, a tym bardziej metal. A poza tym, modelu tym nie pomalujesz. Już lepiej kup taką najtańszą piwatę za 50zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toff Napisano 6 Marca 2012 Share Napisano 6 Marca 2012 modelu tym nie pomalujesz Chyba że będzie to Defiant malowany cały na czarno O jakiejś taniej piwacie oczywiście już myślałem, ale chciałem najpierw poćwiczyć tym co mam (i niekoniecznie na modelach), a tu sprzęt odmawia posłuszeństwa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 6 Marca 2012 Share Napisano 6 Marca 2012 ....a tu sprzęt odmawia posłuszeństwa... To jest stosunkowo prosty sprzęt, więc i nie ma się co psuć. 1. Czy masz ciśnienie na manometrze? Tak, kompresor dobry, nie - obejrzeć tłok na kompresorze. 2. Jeśli tak, odkręcić wężyk od aero. Ciśnienie spada - odwadniacz dobry, wina w aero. Ciśnienie nie spada - przytkał się odwadniacz. 3. Jeśli winny jest aero, to musiało się coś przytkać. Rozebrać, wyczyścić. A może po prostu przykręciłeś regulację powietrza na aero. To takie uproszczone diagnozy, ale zbyt ubogo opisałeś Twój problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toff Napisano 8 Marca 2012 Share Napisano 8 Marca 2012 1. Czy masz ciśnienie na manometrze? Tak, kompresor dobry, nie - obejrzeć tłok na kompresorze.2. Jeśli tak, odkręcić wężyk od aero. Ciśnienie spada - odwadniacz dobry, wina w aero. Ciśnienie nie spada - przytkał się odwadniacz. 3. Jeśli winny jest aero, to musiało się coś przytkać. Rozebrać, wyczyścić. A może po prostu przykręciłeś regulację powietrza na aero. 1. Tak 2. Spada bardzo powoli 3. Wyczyszczony. Regulacji nie przykręciłem, bo w tym sprzęcie chyba nie ma takiej opcji. Poza tym, na złączu wężyka z aero delikatnie uchodzi powietrze (zajrzałem do środka, bo może uszkodziła się jakaś uszczelka, ale takowej wewnątrz w ogóle nie widzę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 8 Marca 2012 Share Napisano 8 Marca 2012 2. Spada bardzo powoli 3. Wyczyszczony. Regulacji nie przykręciłem, bo w tym sprzęcie chyba nie ma takiej opcji. Poza tym, na złączu wężyka z aero delikatnie uchodzi powietrze (zajrzałem do środka, bo może uszkodziła się jakaś uszczelka, ale takowej wewnątrz w ogóle nie widzę). ad. 2 Ciśnienie powinno spaść natychmiast, a z wężyka powinno zasuwać powietrze jak z kompresorka samochodowego. Wynika z tego, że gdzieś się zablokował odwadniacz. Dzisiaj nie mam czasu, jeśli do jutra nie rozgryziesz to spróbuję zobaczyć u siebie co może być przyczyną. ad. 3. Też taki aero dostałem z kompresorem. Jest tam regulacja wydajności, ale nie pamiętam dokładnie gdzie, bo już go dawno nie używałem. Mogę jutro zobaczyć. Nieszczelność należy oczywiście usunąć, W wężyku na dnie musi być gumowy czarny o-ring. Jeśli nie ma, kup o-ring w sklepie hydraulicznym lub wytnij np. z dętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toff Napisano 8 Marca 2012 Share Napisano 8 Marca 2012 Zdaje się, że już wszystko w porządku. Wygląda na to, że ów o-ring musiał być poluzowany/źle założony (nie sprawdziłem tego) i przy przykręcaniu aero wcisnął się głębiej do wężyka. Odpaliłem kompresor bez podłączonego aero i wtedy uszczelka wystrzeliła ze środka (teraz powietrze już śmiga, a nie powoli uchodzi). Założyłem ją z powrotem, wszystko działa jak należy. Mam nadzieję, że tak pozostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 Zdaje się, że już wszystko w porządku. ....Założyłem ją z powrotem, wszystko działa jak należy. Mam nadzieję, że tak pozostanie. To powodzenia. A czy znalazłeś regulację na aero. Ja swojego nie mogę niestety znaleźć, ale używałem go 2 razy do pociągnięcia lakierem kartek z Małego Modelarza. Wkurzało mnie, że za mocno pryska i dopiero przy myciu zauważyłem, że pokręcając czymś (chyba dyszą) reguluje się wydajność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toff Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 Regulacji podawania powietrza nie znalazłem - dyszą kręcić się nie da, bo blokuje ją stożek przykrywający igłę (możliwy jest ruch po około milimetrze w lewo/prawo). Wydaje mi się, że w grę wchodzi jedynie zróżnicowany nacisk na spust. Co do podawania farby - regulacja poprzez obrót wspomnianego stożka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matthew Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 Witam. Szukam aerografu jakiegoś w miarę, mam na niego powiedzmy 300 zł. Chciałbym się w granicy tylu zmieścić. Czy ktoś może się wypowiedzieć o tych modelach aerografów, które wkleje, albo coś polecić? Głównie zajmuje się Pancerką w 1/35, rzadko 72, czasami figurki tak odnośnie - chyba - dysz Jako że jestem zielony w temacie aerków, bardzo proszę o pomoc. Gdyby ktoś miał coś fajnego, to proszę o cynk. http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-typ-H-z-dysza-3-opakowanie-blister.html http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-AD-7734-0-2mm-dysze-0-3-0-5-mm.html http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-AD-7770-dysza-0.25mm.html http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Adler-AD-7781-dysza-0-3mm-dodatkowa-dysza-0-2mm.html http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Adler-AD-7790-dysza-0-3mm-dodatkowa-dysza-0-2mm.html http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-EW-181-0-2mm-dysza-0-3mm.html http://www.mojehobby.pl/products/Vega-2000.html http://modelcentrum.pl/go/_info/?id=2817 http://fine-art.com.pl/aerograf-ultra.html http://fine-art.com.pl/aerograf-fine-line-3w1.html Pozdrawiam i z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 Zdecydowanie H&S Ultra, ja mam też adlera AD7781 i też jestem zadowolony, ale jednak jeśli chcesz rozsądnie wydać pieniądze to Ultra będzie optymalnym pomysłem z powyższej listy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alp3n Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 Interesuje mnie taki oto aerograf http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-typ-H-z-dysza-3-opakowanie-blister.html lub podobny w tej cenie.Co polecacie?Miałem piwate za 50zł, ale przy rozkręcaniu dyszy gwint poszedł Więc postanowiłem załatwić sobie coś lepszego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 Witam. Szukam aerografu jakiegoś w miarę,....: Problem w tym, że mało osób miało do czynienia z kilkoma aero i może obiektywnie się wypowiedzieć. Ja mam ten i w miarę jestem zadowolony. http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Adler-AD-7790-dysza-0-3mm-dodatkowa-dysza-0-2mm.html Proponuję odrzucić z Twojej listy te wszystkie ze zbiorniczkami z dołu i z boku. Zostaw tylko aero dwufunkcyjne z dodatkową regulacją powietrza tak jak ma ten Adler. Od speca słyszałem, że aero pozłacane są znacznie łatwiejsze w umyciu, a różnica w cenie nie jest duża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi