Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Sam posiadam EW-770 i trzymałem w rękach TG-180 i jest to ten sam aerograf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam wszystkich modelarzy !!

 

Może nie ten dział ale chciałbym Was zapytać czy wiecie coś na temat kompresorów membranowych, czy warto w coś takiego zakupić?? Ciśnienie 2.25 Bar. Dam link dla rozjaśnienia sytuacji.

 

http://www.skleptechniczny.pl/Kompresor_do_Aerografu_aerograf_membranowy_25kg_p1746.html

 

Z góry bardzo dziękuję !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Drodzy Koledzy

 

Mam problem z malowaniem. Problem polega na tym, że powierzchnia malowana aero ma fakturę skórki pomarańczy. Pliz Pomóżcie..

 

Pierwsze podejrzenie padło na proporcję farby / rozcieńczalnika. nic z tych rzeczy, efekt ten pojawiał się przy rozcieńczaniu w proporcji 1:1 i jeszcze rzadszych (maluję emaljami).

 

Drugie podejrzenie padło na aero. Zakupiłem drugą P-Iwatę, ale niestety nic to nie dało..

 

Trzecie podejrzenie to rozcieńczalnik. Przetestowałem w sumie 3 ( Modelmaster, Wamod, Humrboll), emalie dwie (Humbroll i Modelmaster).

Bez zmian.

 

Podejście 4 - Maluję przed dużym wentylatorem, pomyślałem że po prostu "odsysa" drobne cząstki farby pozostawiając tylko grube. Wyłaczyłem wyciąg, bez poprawy.

 

Podejście 5 - Kupiłem nowy aero, tym razem Paasche. Przy grzebaniu ukręciłem gwint przy dyszy P-I, nowy aero jest jednofunkcyjny więc powinien być pancerny. Malowanie nowym aero - bez zmian.

 

Podejście 6 - Dokupiłem reduktor ciśnienia z manometrem, żeby sprawdzić czy moje poczciwe 7 letnie Ma1000 jeszcze żyje, czy też dmucha z siłą konającego gruźlika. Odczyty jakie uzyskałem chwilę przed wklepywaniem tego postu to :

- 3 do 3-5 atm gdy kompresor pracuje bez odbioru powietrza

- w momencie gdy zaczynam malować ciśnienie spada do 0.6-0.8 atmosfery.

 

Czy ten pułap 0.6 - 0.8 atm nie jest zbyt niski? Rozkładam już bezradnie ręce - nie wiem już co może być nie tak. Nie jest to mój początek przygody z modelarstwem, ale momentami zaczynam zastanawiać się nad przerzuceniem się na znaczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, napiszcie proszę co myślicie o TG 180, jak to się ma do EW770.

Mój radziecki "ałerograf" wyzionął ducha i czas na jakąś zmianę.

 

Ja mam tg180 i jestem zadowolony. Przystępna cena a dwie dysze w zestawie (ja za 100zł kupiłem tg180, dwie dysze i przewód do podłączenia gratis). Jedynie denerwują fazy na osłonie igły, ale wystarczy zrobić zatyczkę z kawałka rurki, przewodu ciśnieniowego lub opaski termo i wszystko pięknie.

 

Witajcie Drodzy Koledzy

 

Mam problem z malowaniem. Problem polega na tym, że powierzchnia malowana aero ma fakturę skórki pomarańczy. Pliz Pomóżcie..

 

Pierwsze podejrzenie padło na proporcję farby / rozcieńczalnika. nic z tych rzeczy, efekt ten pojawiał się przy rozcieńczaniu w proporcji 1:1 i jeszcze rzadszych (maluję emaljami).

 

Drugie podejrzenie padło na aero. Zakupiłem drugą P-Iwatę, ale niestety nic to nie dało..

 

Trzecie podejrzenie to rozcieńczalnik. Przetestowałem w sumie 3 ( Modelmaster, Wamod, Humrboll), emalie dwie (Humbroll i Modelmaster).

Bez zmian.

 

Podejście 4 - Maluję przed dużym wentylatorem, pomyślałem że po prostu "odsysa" drobne cząstki farby pozostawiając tylko grube. Wyłaczyłem wyciąg, bez poprawy.

 

Podejście 5 - Kupiłem nowy aero, tym razem Paasche. Przy grzebaniu ukręciłem gwint przy dyszy P-I, nowy aero jest jednofunkcyjny więc powinien być pancerny. Malowanie nowym aero - bez zmian.

 

Podejście 6 - Dokupiłem reduktor ciśnienia z manometrem, żeby sprawdzić czy moje poczciwe 7 letnie Ma1000 jeszcze żyje, czy też dmucha z siłą konającego gruźlika. Odczyty jakie uzyskałem chwilę przed wklepywaniem tego postu to :

- 3 do 3-5 atm gdy kompresor pracuje bez odbioru powietrza

- w momencie gdy zaczynam malować ciśnienie spada do 0.6-0.8 atmosfery.

 

Czy ten pułap 0.6 - 0.8 atm nie jest zbyt niski? Rozkładam już bezradnie ręce - nie wiem już co może być nie tak. Nie jest to mój początek przygody z modelarstwem, ale momentami zaczynam zastanawiać się nad przerzuceniem się na znaczki

 

Podziwiam. Przecież najtańszymi aero da się ładną pow. uzyskać. Trochę małe ciśnienie jak na olejne, choć ja do znawców nie należę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam. Przecież najtańszymi aero da się ładną pow. uzyskać. Trochę małe ciśnienie jak na olejne, choć ja do znawców nie należę.

 

Liczyłem na jakąś bardziej konstruktywną odpowiedź, niż na kąśliwy komentarz. Poza tym Paasche nie wyszedł wcale drogo, wraz z przesyłką z jusa niecałe 200 pln - u polskiego dystrybutora ten sam zestaw prawie 400.

 

 

Ponowię więc pytanie/ prośbę - Jakimi ciśnieniami malujecie? Czy ciśnienie do jakiego spada kompresor przy malowaniu nie jest za małe? ( 0.6 - 0.8 atm)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jestem w pracy i strona na której załadowałeś zdjęcia jest dla mnie zablokowana - nie widzę zdjęć..

 

Faktura o jakiej wspomniałem, wygląda tak jakby farba była w niedostatecznym stopniu rozcieńczona. Ale wiem że proporcje są właściwe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Post nie na temat to proszę o przeniesienie we właściwe miejsce.

 

Zamierzam kupić areograf i dorwałem taki oto zestaw : http://www.martola.com.pl/pl2524/produkty28459/urzadzenie_do_malowania_natryskowego_kompresor_pis Opłaca się go kupować? Co oprócz areografu i kompresora zawiera znaczy w sensie czy jakieś narzędzia do konserwacji czyli klucze itp?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam zamiar zakupić aerograf wraz z kompresorem i znalazłem na allegro coś takiego http://allegro.pl/mini-kompresor-sprezarka160w-z-aerografem-zestaw-i1403161986.html i niewiem czy sie opłaca, jestem początkującym modelarzem i w tym temacie niewiem zbyt wiele. Prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja tez podobniej ak kolega chcialem sie zapytac o mini kompresor któy bedzie lepszy ten co kolega pokazał wyzej czy ten tutaj co ja ??

 

http://allegro.pl/ma3000-mini-kompresor-i-aerograf-poradnik-gratis-i1411540280.html

 

 

Czym sie kierowac przy kupnie mini kompresora ???

 

Prosiłbym o szybka odpowiedz z góry dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja bym raczej brał Mara. Używam takiego już jakiś czas i nie mam z nim najmniejszego problemu. Ten kompresorek o którym pisze andrzej15a zapewne wewnątrz jest podobny do produktu Mara jednak z tego co widzę to brakuje mu skraplacza i manometru a to jednak dosyć potrzebne elementy. Różnica cenowa jest niewielka więc lepiej dołożyć i brać Mara.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i na ost fotce wygląda że jest dobrze poskładane, a wkręciłeś tą śrubę (w górnej części adaptera do butli) do końca? (może być konieczne wciśnięcie i wtedy wkręcanie, ja toto używałem do wentyla samochodowego jak malowałem kiedyś kiedyś z koła od malucha u mnie trzeba było wcisnąć i kręcić żeby otworzyło zawór, a wkręcić trzeba do końca bo dopiero wtedy uszczelka łapie)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich !!!

 

 

Panowie zakupił↑em na początek aero. Miał byc sl-190 bo podobnoa jest w miare przyzwoity a dostałem jago nastpece niby AD-7790 z dysza bodajże 3 mm co sadzicie o tym aero lepszy od SL -190 ?? czy tez oddac go ??? prosze o szybka pomocz góry dzieki

 

 

cos takiego

 

 

 

http://www.jadarhobby.pl/mar-aerograf-ad7790-dyszami-03mm-02mm-p-20467.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega napisał - wygodny, łatwo się go czyści no i jest solidnie zbudowany. Jedyne co można mu zarzucić to to, że jest dosyć ciężki i spust w pozycji pionowej (dopływ powietrza) chodzi dosyć ciężko (brakuje mu płynności). Generalnie jest to do wyczucia.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spust w pozycji pionowej (dopływ powietrza) chodzi dosyć ciężko (brakuje mu płynności)

Zależy co przez to rozumiemy.

 

Praktycznie niemożliwe jest sterowanie dopływem powietrza - albo mamy full, albo nic. Ale nie jest chyba jakiś problem?

 

Jeśli chodzi jednak o swobodę ruchu spustu, to mamy regulację docisku sprężyną. U mnie spust zacina się jeśli jest brudny, albo jeśli za mocno dokręciłem sprężynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Prosze o pewną rade , zamierzam zakupić aerograf wrazz kompresorem - znalazłem taki zestaw czy na poczatki będzie w miare dobry ?

 

http://allegro.pl/mini-kompresor-ma3000-aerograf-promocja-sklep-i1423728374.html

 

Kleje pancerke 1:35.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw typowo marowski. Ten aerograf nadaje się do malowania jedno kolorowych powierzchni bo nałożenie kamo to już tragedia. Może komuś się udało ale mi by się nawet nie chciało. Prawdę mówiąc Mar dodał chyba ten wynalazek tylko by allegrowicze częściej odwiedzali aukcje producenta. Cena kompresora jest jak najbardziej ok bo MA-3k jest bardzo fajny ale do niego radzę odłożyć tak 100 - 150 zł i kupić jakąś piwate. Ten aero nie jest więcej wart niż makulatura w postaci instrukcji i papierków dostarczonych w pudełku. Jasne, że jeśli nie miałeś do czynienia z aerografem to jakieś tam podstawy działania złapiesz ale również możesz się zrazić kiedy postanowisz nałożyć np. 3 barwne kamo. Powiem tak - Będziesz miał fajny kompresor i chińską zabawkę nadającą się jedynie do nakładania lakieru bez obawy, że coś zepsujesz. Możesz zakupić ten zestaw i za jakiś czas dokupić sobie aero typu EW-770 bo bez przynajmniej takiego wynalazku szkoda tego kompresora.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli wnioskuje że kompresor jest w miarę porządny natomiast aerograf przydało by się inny - co mi polecasz do tego zestawu:) przypominam skala 1:35

Co do malowania i aerografów 10 lat temu sprzedałem wszystko łącznie z aero więc obeznanie wstępne mam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.