Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedz mi jeszcze tylko jaką największą plamkę mogę uzyskać tym sprzętem Rozumiem, że wielkość plamki reguluję poprzez mniejsze/większe wychylenie iglicy? Przepływ powietrza również mogę dozować poprzez większe/mniejsze wciśnięcie spustu? Tyle chciałem wiedzieć, z góry dziękuję za odpowiedź i serdecznie pozdrawiam, Mario

 

Tak ja Marcin pisał, można to ciągnąć w nieskończoność, ale według mnie największa użyteczna wielkość plamki to jakieś 3 cm średnicy, co do regulowania ilości powietrza poprzez wciskanie spustu to obawiam się że nie w tym modelu, tutaj albo powietrze leci albo nie, możesz z tym walczyć próbując delikatnie wciskać spust ale raczej nie uzyskasz powtarzalności, co do regulowania ilości powietrza to większość kompresorów modelarskich posiada takowy regulator i jest to dużo dokładniejsze rozwiązanie. I tak wszystkie moje modele były malowanie takim aerografem. ( nie licząc cieniowania które robiłem dyszą 0,2 mm i cleara na autach który kładziony był dyszą 0,5 mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

A mogę wiedzieć dlaczego bezbarwny kładłeś dyszą 0,5? Pozdrawiam serdecznie

 

To tylko moje upodobanie Maluje 0,5 ponieważ daje ona szerszy strumień i równiej mi się lakier " kładzie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy, że dyszą 0,3 lakier będzie kładł się nie równo? Mam nadzieję, że tym aerkiem będę potrafił ładnie pomalować model Oglądając warsztaty kolegów, często widzę, że baza położona na model jest jakby matowa mimo, że jest to farba połyskowa. Ładnego połysku nabiera dopiero po położeniu bezbarwnego. Może ten mat jest wywołany małą dyszą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy, że dyszą 0,3 lakier będzie kładł się nie równo? Mam nadzieję, że tym aerkiem będę potrafił ładnie pomalować model Oglądając warsztaty kolegów, często widzę, że baza położona na model jest jakby matowa mimo, że jest to farba połyskowa. Ładnego połysku nabiera dopiero po położeniu bezbarwnego. Może ten mat jest wywołany małą dyszą?

 

Nie pisałem że to tylko moje upodobanie, większośc baz (Zero paints,MWorks) jest matowa i clear jest po to aby karoseria nabrała połysku a także aby zabezpieczyć bazę. No i nie zapominaj ze aerograf sam nie pomaluje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

witam

czy ktoś z was próbował zasilać aerograf turystyczną butlą po gazie ?

Garażu stoi kompresor czy sprężarka zwał jak zwał (maszyna do pompowanie powietrza) chcę pompować nią butlę ale jak połączyć butlę z aerografem i jak podłączyć coś do mierzenia ciśnienia dochodzącego do aerografu i czy to jest konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam

Przymierzam się do kupna aerografu i w związku z tym mam pytanie który wybrać EW770 , TG 180, BD-203 czy AD-7704? Zdaję sobie sprawę z tego, że są to wszystko zbliżone konstrukcje, ale mam nadzieję na wypunktowanie wad i zalet tych modeli. Czytałem ten dosyć długi post ale powiem szczerze, że mam już kręćka w głowie i jako że będzie to mój pierwszy aero proszę o pomoc bardziej obeznanych w temacie. Z góry dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

czy ktoś z was próbował zasilać aerograf turystyczną butlą po gazie ?

Garażu stoi kompresor czy sprężarka zwał jak zwał (maszyna do pompowanie powietrza) chcę pompować nią butlę ale jak połączyć butlę z aerografem i jak podłączyć coś do mierzenia ciśnienia dochodzącego do aerografu i czy to jest konieczne?

Z butlą gazową to trochę strach żeby jej nie rozerwało, bo możesz przedobrzyć z ciśnieniem, a jak jeszcze nabijasz ją na dworze kiedy jest mróz i przyniesiesz do ciepłego mieszkania to kłopoty murowane.

teoretycznie można w nią wspawać zawór bezpieczeństwa ale ja poszedłem inną drogą:

viewtopic.php?t=24667&highlight=

Polecam spróbowac tego rozwiązania , bezpiecznie, cicho i tanio

Ja pomalowałem w ten sposób wiele modeli.

Co do późniejszych zmian to dodałem tylko regulator ciśnienia wraz z manometrem (28 zł) i wstawiłem mocniejszą sprężynę pod zawór bezpieczeństwa ( zwiększenie ciśnienia w butli) co pozwala mi malować bez użycia agregatu lodówkowego ( ręczne napompowanie baniaka pozwala na pomalowanie modelu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam szanowne grono sklejaczy,

w najbliższym czasie, a dokładnie po wypłacie planuję zakup swojego pierwszego aerografu, do którego kupna przymierzałem się już parę razy. Teraz jestem pewien że taki zakup jest mi potrzebny, bo już jakiś czas nawet nie zaglądam do moich modeli zobaczyć jak te żyją.

Piszę ponieważ moja wiedza dotycząca aerografów jest znikoma, a jakiś trzeba powoli wybierać, to może wy będziecie w stanie doradzić. Suma jaką chciałbym uiścić za aero to 200 zł (trochę w jedną bądź drugą stronę nie zrobi różnicy), a sam aero miałby mi pomagać w malowaniu pojazdów, szczególnie ze skali 1/72, czasem jakieś kamo spróbować wymalować no i może z czasem coś większego.

 

Z góry dziękuję za radę, jeśli taką dostanę.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że Ew770/TG180/BD203 (występuje pod kilkoma nazwami) będzie odpowiednim sprzętem zanim nabierzesz doświadczenia. Sam mam używam i polecam to moja 3 piwata i jak do tej pory najbardziej odpowiada mi z tych wszystkich.

 

Nie chcę agitować ale tu jest ciekawa oferta(nie mam z nią nic wspólnego) - dostajesz dwie igły i dysze (co przy pierwszym kontakcie z aero może być zbawienne bo dyszę łatwo ukręcić będziesz miał w zapasie )

 

http://allegro.pl/bd-203-aerograf-0-2-mm-0-3-mm-nastepca-tg-180-i1630967482.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

No i paczka dotarła.. Ze sklepu hobby-model.pl (który szczerze polecam ze względu na ogromny wybór i naprawdę niższe ceny niż w większości sklepów w jakich patrzyłem) kompresor MINI MA-3000

kompresor-mini-ma-3000-a_5766.jpg

oraz aerograf EW-6000B z dyszą 0,2 mm

aerograf-ew-6000b-0-2-mm_8559.jpg

 

Pierwsze wrażenie? kompresorek strasznie mały a aerograf mały i szalenie precyzyjny. Od razu musiałem spróbować, na pierwszy ogień poszedł aerograf dołączany do kompresora i ten faktycznie plama kilku centymetrowa, ale da się malować. Ale słusznie ktoś zauważył, że nie posłuży mi raczej długo bo już zdaje się metalowa końcówka do której wkręca się przewód z powietrzem ma luz w plastikowym korpusie aerografu. Warto może dodać, że to aerograf jednoakcyjny, regulacja, nie tyle co wielkości plamy, co jej intensywności odbywa się za pomocą śruby przy dyszy.

Potem podłączyłem EW-6000B i ten już jest o wiele bardziej skomplikowany. Dwuakcyjny, dodatkowo regulacja skoku iglicy w tylnej części. Sporo czasu jeszcze upłynie zanim nauczę się nim posługiwać.

 

Sam kompresor.. Nie wiem czy to odpowiedni temat na opisywanie. Jak tak popsikałem wodą z 20 min. był troszkę ciepły, bo nabija szybko 4bar ale równie szybko je traci przy malowaniu, także rozważam dorobienie doń jakiegoś zbiornika który będzie pełnił rolę małego akumulatora. Co o tym myślicie? Znalazłem na innym forum taki test i ciekawy opis klik..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

ja mam taki kompresor olejowy z butla 24 litry gdzie raz napompuje do 8 bar to starcza mi prawie na cały model w 1:72 , wiec lepiej wypróbuj najpierw przy malowaniu kompresorek czy daje rade ( sadząc po twoim opisie powinien) i jezeli nie odczuwasz tego że cisnienie spada i wzrasta nagle to ja bym sobie odposcił taki zbiornik szczególnie z tych wynalazków :P, ewentualnie zrobił bym pożadny np z naczynia przeponowego które na alegro kosztuje z przesylka cos kolo 25 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nabija szybko 4bar ale równie szybko je traci przy malowaniu, także rozważam dorobienie doń jakiegoś zbiornika który będzie pełnił rolę małego akumulatora. Co o tym myślicie?

 

Ja myślę, że nie przemyślałeś zakupu, bo za niewiele wiekszą cenę (około 30-40 pln) można nabyć identyczny kompresor, ale ze zbiornikiem wyrównawczym:

1573_rn.jpg .

 

Mam taki i bardzo sobie chwalę. Kompresor wtedy włącza się podczas malowania tylko od czasu do czasu, a i cisnienie jest stabilniejsze.

 

Poza tym dlaczego aż 4 bary? Większość aerografów radzi sobie świetnie przy 2ch...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odnośnie zestawu S5000 mam pytanie. Jak się sprawuję aerograf dołączony do zestawu?

Dodam że wyżej wymieniony zestawik będzie moim pierwszym doświadczeniem z aerografem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o tę tryskawkę w stylu Badger'a? Do modeli się raczej nie nadaje, chyba że do malowania dużych powierzchni. Ale zużycie farby zatrważające. Farby modelarskie są za drogie na takie zastosowanie... Ja spróbowałem raz i zaraz zamówiłem aero H&S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedno pytanie, mianowicie czy da rade pomalować aerografem dużą powichrzenie jak np. cała buda naczepy czy nie zostaną jakieś smugi czy coś. Znajomy poleca mi pistolet do zaprawek ma dysze 0,5mm i jest w miarę tani, widziałem na allegro:

http://allegro.pl/pistolet-lakierniczy- ... 84100.html

Czy ten aerograf jest dobry na początek:

http://allegro.pl/aerograf-ew-550a-0-3mm-precyzyjny-hit-najtaniej-i1688531449.html

Proszę o szybką odpowiedz bo zależy mi na czasie.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam,

Mam problem z aerografem EW-181...

otóż malowanie nim to koszmar

Czasami farba jest naprawdę dobrze napylona i jest ok, ale zazwyczaj powstaje coś takiego:

DSC00723.jpg

 

Staram się jak mogę, wczoraj wieczorkiem psikąłem czarną Tamką rozcińczoną z Levelling Thinnerem ok 1:1 silnik w Scout Car i było ok... dzisiaj na tych samych ustawienia po przeczyszczeniu aerografem chciałem pomalować resztę a efekt widać powyżej ...masakra

 

Aerek jest praktycznie nowy (malowałem kilka razy) zmieniłem też dyszę z 0,2 na 0,3 .

Po każdym malowaniu wyjmuję iglice i dyszę oraz dokładnie czyszczę rozcińczonym Cleanluxem kanalik między zbiorniczkiem a dyszą...

 

nie wiem dlaczego aerek pruszy...

 

 

 

Bardzo proszę o jakieś rady i pomoc

Z góry dziekuję

Kami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.