Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Powinno tak być, ale warto poradzić kogoś kto dłużej ode mnie malował dolnozbiornikowcem (2 latka malowałem, nie zniszczył się, ale skończyły mi się farby brak chęci do modelarstwa i poszedł na Alledrogo )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Green, nadal polecam aero z zbiornikiem górnym. Niewiem skąd przekonanie że źle się czyści? Po malowaniu zalewasz zmywaczem Wamodu i wszystko ładnie się myje, od czasu kiedy stosuję nigdy mi dysza nie zaschła i nie mam żadnych glutów, nawet po akrylach.

Piter, sam malowałem ruskiem, i mam go jeszcze, bardzo dobry aero i wiesz co? nawet po zakupie piwatki parę lat temu dalej malowałem ruskiem, jakoś lepiej to szło. Od czasu zakupu H&S wogóle odżyłem z malowaniem, aero czyści się rewelacyjnie, zero kluczyków do śrub na dyszy, nic nie ukręcisz, wszystko leko palcami skręcasz. Jeżeli kolega Green przewiduje dłuższą zabawę w aerograf to lepiej jak dołoży i zakupi lepszy sprzęt,ale to jego pieniądze i jego decyzja. Mój kolega robiąc 2 modele na rok zakupił już 3 piwatke, albo uszczelka padnie, albo gwint nieszczelny, albo ukręcony itd.

Zresztą koledzy poczytajcie cały wątek, ile pytań o piwate, że coś nie działa, ze źle maluje, że cieknie itd itd, z H&S czy Infinity lub Evolution nikt nie marudzi, albo nie pisze na forum. [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja spróbuję bardzie "łopatologicznie" jeszcze o dolnozbiornikowcach .

Gdy z kanału powietrznego aerografu wylatuje powietrze pod ciśnieniem to po drodze zabiera drobiny farby znajdujące się na końcu dyszy.

Zabranie tych drobin powoduje, że na ich miejsce potrzebne są kolejne - wciągane wężykiem ze zbiorniczka. W ten sposób wytwarza się na końcówce dyszy ciśnienie niższe niż w zbiorniczku z farbą. Różnica ciśnień zmusza farbę do przemieszczania się w stronę gdzie ciśnienie jest mniejsze czyli w kierunku końcówki dyszy. Tak więc nie masz co się obawiać, że farba zostanie Ci w zbiorniczku. Po za tym firmy zajmujące się aerografami profesjonalnie (np. Paarsche) nie pozwoliły by sobie na wypuszczenie "bubla", który nie pozwalałby na wymalowanie całej zawartości ze zbiorniczka aerografu z dolnym podawaniem farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli poczekam na na aero, które już zakupiłem i wtedy ocenię, czy potrzebne będzie dokupienie teraz jeszcze jednego (co i tak pewnie, mnie czeka w bliższej lub dalszej przyszłości). Wydaje mi się, że na początek dokupienie takiego :

 

http://allegro.pl/aerograf-tg180-dysza-0-25mm-regulacja-cisnienia-i1239206258.html

 

będzie dobrym rozwiązaniem.

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli poczekam na na aero, które już zakupiłem i wtedy ocenię...

To chyba najlepsze rozwiązanie w tej sytuacji.

Różni modelarze mogą różnie opisywać taki sprzęt - jednemu się spodoba a drugiemu nie dopasuje zbyt dobrze.

Twoje własne odczucia najlepiej naprowadzą Cię na to czy to ten właściwy model czy jednak potrzebny będzie inny.

Pieniądze na inny zawsze zdążysz wydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz linka

 

kupowałem i wszystko w najlepszym porządku, popatrz i przemyśl i żeby nie było nie jestem związany z tym sklepem, poprostu kupiłem o nich.

Poczytaj jeczcze To

 

Za namową raptorfa (Dzięki) chyba zdecyduję się na ten model:

 

http://www.aerografy.com/product_info.php?cPath=21_119_47&products_id=164

 

Jeśli tylko ktoś by mógł dokładniej opisać jak działają te aerografy byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko ktoś by mógł dokładniej opisać jak działają te aerografy byłbym wdzięczny.

typowy grawitacyjny dwufunkcyjny,w instrukcji obsługi będziesz miał dokładny opis działania itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sama nazwa wskazuje wielkość plamki regulujesz przez 2 funkcje. Pierwsza jest odpowiedzialna za dostarczanie powietrza do aerografu - to jest wciśnięcie spustu. Przechylenie odpowiada za ilość farby dostarczanej ze zbiornika (wychylenie iglicy). Kombinacje tych dwóch czynności sprawiają, że można regulować wielkość oraz natężenie koloru. Przykładowo gdy wychylimy spust do oporu i dociśniemy maksymalnie to można malować nawet ściany bo aerograf dostaje maksymalną ilość powietrza i maksymalną ilość farby co sprawia, że rozprysk i stopień jego krycia jest również maksymalny. Wszystko to kwestia wyczucia ale nie zajmuje to wiele czasu. Tuż pod dyszą jest pokrętełko (nie wszystkie modele je posiadają) które reguluje ciśnienie. W prosty sposób można je opisać jako reduktor ciśnienia. W równie prosty sposób można powiedzieć, że służy do "wyczulenia" aerografu na dostarczane powietrze i tym samym na stałe regulujemy stopień i margines ciśnienia powietrza dostarczanego do dyszy.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Evolution nie ma tego małego reduktorka ciśnienia przed wylotem, o którym pisze Piter. Cała regulacja ilością przepuszczanego przez dyszę powietrza odbywa się za pomocą umiejętnego naciskania spustu powietrza.

Reszta, tak jak napisał Piter to kwestia wyczucia i treningu. Z resztą, jak ze wszystkim.

Wybór Silverline uważam za bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw doszedł. Kompresor chodzi na tyle cicho, że w nocy praca będzie możliwa. Ku memu zdziwieniu zamiast aero z dolnym plastikowym zbiornikiem dołączyli grawitacyjne z dyszą 0,3. Jestem mile zaskoczony. Dwa lata (albo 5 - jeszcze nie wiem) gwarancji, pełen serwis. Wysyłka ekspresowa. Cenowo jak MA3000 (trochę droższe, ale przecież aero lepsze niż w ma3000). No i jeszcze dokupiłem pojemnik do czyszczenia aero. Masywny, ciężki służy też jako podstawka.

 

z10.JPG

 

z11.JPG

 

z12.JPG

 

z13.JPG

 

Mam jedno pytanie. Od spodniej strony aero ma taką małą śrubeczkę. Znajduje się ona za miejscem gdzie podpinam węża z powietrzem.

 

z14.JPG

 

Do czego ona jest?

 

edit. Aero rozebrałem i złożyłem. Ile igły powinno wystawać po za dyszę? 0,5mm, 1mm czu więcej?

 

edit2. Doczytałem i już wiem co zrobić z iglicą Jestem po pierwszej sesji. Wymęczyłem dwie a4.. Fajna sprawa.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile igły powinno wystawać po za dyszę? 0,5mm, 1mm czu więcej?

Aerograf mam co prawda inny ale konstrukcyjnie chyba dość podobny (EW-770).

Ja nigdy nie mierzę ile ma wystawać. Zadaniem iglicy jest blokowanie przepływu farby przez dyszę. Aby to było możliwe to iglica powinna przylegać do wewnętrznych powierzchni dyszy.

Ja najpierw wkręcam dyszę a następnie delikatnie wkładam iglicę aż do wyczucia lekkiego oporu. Upewniam się, że spust jest w pozycji spoczynkowej i wtedy dokręcam nakrętkę blokującą iglicę. Robię tak ze względu na obawę przed zbyt mocnym naciskiem sprężyny dociskającej iglicę aby nie wywierała zbyt dużego nacisku na raczej delikatną dyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.