Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Tak by było gdyby każdy kompresor posiadał, naprawdę dobry presostat, czyli taki, w którym ciśnienia wyłączania i włączania dają się regulować (też w pewnych granicach) niezależnie. Zwykle jednak montowane są mniej skomplikowane, które umożliwiają ustawienie tylko ciśnienia wyłączania. Ciśnienie włączania jest wówczas "przesunięte" o ok. 2 bar w dół. Czyli np. 6bar= Off, 4bar=On, albo 4bar= Off 2bar= On. Różnica (histereza) jest stała. Jaki presostat jest w tym kompresorze....nie wiem.

Ten hałas jest nieco inny niż ten z odkurzacza. Poziom, rzeczywiście porównywalny, choć odkurzacz mnie osobiście, mniej by denrwował.

 

Zastąpienie oryginalnego kompresora, lodówkowcem jest rozwiązaniem, moim zdaniem wzorowym. W tem sposób z resztą (w przybliżeniu) powstają w pełni profesjonalne kompresory dla profi-aerografików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mógłby mi ktoś doradzić w wyborze jakiegoś aerografu i kompresora do niego. Chcę kupić jakiś prosty w obsłudze aerograf ponieważ nigdy jeszcze nie miałem okazji by korzystać z owego sprzętu zwykle starczał tylko pędzelek. Więc proszę żebyście mi doradzili jakiś sprzęcik prosty w obsłudze no i jakiś niezbyt drogi. Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanie odnosnie takiego aerografu http://cgi.ebay.co.uk/PRECISION-AIRBRUSH-KIT-AIR-BRUSH-AIR-TOOL-AB-800-GOLD-/380314558210?pt=UK_Crafts_DrawingSupplies_EH&hash=item588c839f02

 

czy ktos ma podobny ze zbiornikiem u dołu i jak sie tym maluje, ile trzeba farby wlać zeby dzialalo (boz tego co napisane jest w poradniku dla początkujących to trzeba więcej niż do takiego co ma zbiornik u góry)

wybitnym modelazem to ja raczej nie bede chodzi mi o malowanie modeli samolotów w skali 1:72 w tym takich "centek" http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1bc4b3ffe43d3c0f może nawet mniejszych. Powiem szczerze że nie spieszy mi sie z kupnem ale moze bede miał szanse zakupic po okazyjnej cenie taki aerograf z kompresorem i nie wiem czy warto czy lepiej poczekac i kupic np tg 180, a narazie tylko sklejac i szpachlować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... malowanie takich plamek to głównie wprawa bo nawet jak byś miał sprzęt za 1000 zł to raczej bez wprawy się nie obejdzie. Generalnie dysza dosyć spora bo z tego co wyczytałem 0,35 mm lecz powinno to wystarczyć do robienia takich ciapek. Generalnie to co wyczytałeś na temat ilości farby to raczej chodzi o ten większy zbiornik. Zauważ, że w tym zestawie masz dwa - do tego mniejszego raczej nie musisz wlewać większej ilości farby co w przypadku aero ze zbiornikiem grawitacyjnym. W tym większym owszem się to sprawdza. Moim zdaniem przy skali 1:72 raczej będziesz wykorzystywał ten pierwszy więc raczej o ekonomiczność nie musisz się martwić . Ja generalnie preferuję aerografy ze zbiornikiem grawitacyjnym - dlaczego nie wiem - może to kwestia przyzwyczajenia. Reasumując jeśli masz możliwość kupna tego aerka po okazyjnej cenie to na początek będzie wystarczający do nauki. Cudów się nie spodziewaj ale z czasem nabierzesz wprawy i będziesz może chciał kupić coś bardziej wyrafinowanego ale to jeszcze długa droga jeśli zaczynasz ale na pewno dasz radę .

 

Pozdrawiam i powodzenia

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam aero bardzo podobnej konstrukcji, dysza także 0.3mm. Nie mam żadnych zastrzeżeń do aerografu. Podstawa to dobrze rozmieszana farba. Strumień farby można regulować, więc można malować naprawdę dokładnie. Maluje się bardzo przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, mam pytanie. Posługuje się ktoś takim oto aerkiem?

 

http://allegro.pl/precyzyjny-areograf-aerograf-air-brusch-0-3mm-i1443752609.html

 

Jeżeli tak, to bardzo proszę o jakieś informcje na temat tego sprzętu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki. Mnie wystarcza, jestem zadowolony. Co kilka czyszczeń potrzebuje kropli oleju maszynowego na uszczelkę pod spust, bo lubi się zacinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź A maluje się nim fajnie? Cienkie linie da się malować? Jak z czysczeniem? Jest takie kłopotliwe jak w EW-770? I jeszcze pytanie czy uszczelki też są takie deliktne jak w EW-770

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W użyciu jest wygodny, ale to mój pierwszy aero, więc nie mam porównania. Cienkich linii nim nie malowałem, bo nie miałem potrzeby. Czyszczę go zmywaczem Wamodu i cleanluxem wg ogólnie przyjętych zasad (po pracy rozkładam go na części; przy zmianie kolorów Wamod do zbiornika i wydmu:bip:ę aż będzie czyste lecieć). Uszczelka pod osłoną dyszy troszkę się wyrabia od częstego odkręcania - trzeba ją ułożyć odpowiednio, bo robi się cienka i powietrze może przepuszczać przez gwint. Samej dyszy nie odkręcałem.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę tylko jedna osoba maluje takim ( http://allegro.pl/precyzyjny-areograf-aerograf-air-brusch-0-3mm-i1443752609.html

) aerografem? Proszę owięcej recenzji na temat tego sprzętu

 

Aktualnie posługuję się takim sprzętem:

 

http://allegro.pl/humbrol-pistolet-natryskowy-humbrol-0001-i1462013955.html

 

i jest nie najgorzej.

 

Czy kupując aerograf EW-550A odczuję jakąś różnicę? Czy może polecacie co innego? Proszę o odpowiedzi, pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrazi ktoś jeszcze jakieś spostrzeżenia na temat mojego powyższego postu? Zalży mi na zdaniu ludzi, którzy wiedzą coś na temat tego sprzętu, lub się nim posługują... Pozdrawiam Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już odpowiadam , posiadam taki aerograf tylko że z metalową końcówka, konstrukcyjnie to samo, używam go ponad 3 lata jak do tej pory mnie nie zawiódł, jest kilka rzeczy na które należy uważać: nie dokręcać końcówki dyszy za mocno (łatwo zerwać gwint), no i końcówka wkręcona za głęboko powoduje bąbelkowanie w zbiorniku, miałem okazje korzystać z kilku Iwat i Evolution i ten aerograf odstaje jakością od markowych ale nie na tyle żeby żądać za nie kilkaset złotych, może dlatego nie skusiłem sie na te "lepsze". I na koniec jeśli odpowiednio zadbasz o ten aerograf to będzie ci długo służył no i jest to ogromny przeskok jakościowy w porównaniu z tym Humbrolowskim pistolecikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Zbiegu, dziękuję Ci za odpowiedź.Jaki masz dokładnie model aerografu? Rozumiem, że pisząc metalowa końcówka, miałeś na myśli rękojeść? Hmm a mógł byś mi napisać na czym polga ten przeskok jakościowy? Wybacz, że zadaję tyle pytań, ale nie chciałbym dokonać złego wyboru Czy jest możliwość malowania cienkich kresek? Głównie chcę go wykorzystywać do samochodów w 1:24, ale różnie to bywa Czy może zainwestować lepiej w EW-770? Ale z kolei naczytałm się o problemach z uszczelkami w EW-770... A jak wygląda sprawa z wytrzymałością uszczelek w EW-550? Czy oprócz tej rękojeści z tworzywa, posiada on jeszcze jakieś niemetalowe elementy? Rozumiem, że te pokrętlo z tyłu, służy do regulacji wychylenia iglicy? W opisie jest też wspomniane, że można regulować strumień powietrza - jak? Pozdrawiam serdecznie, Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, rękojeść mam w moim metalową no i nie mam tego pokrętła na jej końcu. Przeskok jakościowy polega na tym że w tym humbrolowskim masz 2 opcje albo piska farbą albo nie, w tym możesz regulować ilość farby, co do regulowania ilości powietrza to w wypadku tego aerografu to co napisał sprzedawca jest kompletną bzdurą gdyż nie ma on takiej funkcji, co do grubości kresek to raczej z dyszy 0,3 mm nie robisz nic cieńszego niż 3 mm, jeśli chcesz cieńsze to polecam dyszę 0,2 mm z tym że ta z kolei z racji rozmiaru raczej nie nadaje się do malowania dużych powierzchni. Co do uszczelek to jak pisałem ja używam mojego przez ponad 3 lata i tak uszczelki pod dyszą jeszcze nie wymieniałem natomiast uszczelka w tylnej części od strony spustu z czasem zaczęła puszczać farbę, ale nie był to wielki problem ponieważ jest ona ściśnięta pomiędzy obudowę i nakrętkę jeśli zacznie z czasem przeciekać należy rozkręcić aerograf i i dokręcić lekko nakrętkę co spowoduje ściśniecie uszczelki i uszczelnienie przecieku. No i mój aerograf nigdy nie "widział" rozpuszczalnika nitro a wszelkie czyszczenie dokonuję Cleanluxem, plus raz na pół roku rozkręcam i moczę w roztworze kreta przez jakieś 10 min. Co do tego EW-770 to nie miałem okazji z niego korzystać i ponoć w nim jest możliwość regulowania ilości powierza. W skrócie wszystkie pseudo iwaty dostępne na allegro korzystają ze wspólnych części i mają te same wady i zalety, różnice są tylko w wielkości zbiornika na farbę, wielkości dyszy no i w przypadku 770 jest to coś do regulowania ilości powietrza. Ja swój aerograf zakupiłem w Anglii i miał oznaczenie BD-130A, wszystkie one są produkowane w Chinach i sprzedawane pod różnymi nazwami.

Adres strony gdzie ja kupiłem swój:

http://www.airbrush-pro.co.uk/index1.html

Mam nadzieje że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Co powiecie na taki zestaw http://allegro.pl/mini-kompresor-ma3000-aerograf-promocja-sklep-i1450278954.html to będzie mój pierwszy aerograf, nigdy wcześniej czymś takim nie malowałem i chciał bym się dowiedzieć czy opłaca się takie coś kupić. Głównie chodzi mi o aerograf dołączony do zestawu czy da się nim pomalować ładnie modele samolotów w skali 1/72? Z góry dziękuję;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcesz pomóc to nie pisz. Po co się wysilasz jak nic mądrego do powiedzenia nie masz. Pytam się grzecznie czy ten zestaw się nadaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja ci grzeczniej pomogę: PRZECIEŻ CI PISZE KOLEGA ŻEBYŚ SIĘ COFNĄŁ KILKA STRON tak do 50 powiedzmy, to pytanie padło już kilkanaście razy, i sam osobiście już też raz o tym pisałem więc może wykaż odrobinę dobrej woli i poszukaj sam, bo szlag mnie trafia jak odpowiadam na to samo pytanie po 5 razy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiegu - pomogłeś, i to bardzo Przeglądałem Twoje prace na forum (są świetne) i chciałem zapytać czy malowane były tym aerografem? Powiedz mi jeszcze tylko jaką największą plamkę mogę uzyskać tym sprzętem Rozumiem, że wielkość plamki reguluję poprzez mniejsze/większe wychylenie iglicy? Przepływ powietrza również mogę dozować poprzez większe/mniejsze wciśnięcie spustu? Tyle chciałem wiedzieć, z góry dziękuję za odpowiedź i serdecznie pozdrawiam, Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Rozumiem, że wielkość plamki reguluję poprzez mniejsze/większe wychylenie iglicy?
To tylko część prawdy, bo wielkość plamki zależy również od odległości dyszy od malowanej powierzchni - wielkość plamki jest wprost proporcjonalna do odległości. Idąc tym tropem dochodzimy do momentu, w którym plamka / plama ginie zamieniając się w rozpylaną mgłę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.