Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam zamiar kupić aerograf, będzie to mój pierwszy więc na razie coś z dolnej półeczki.

http://www.mojehobby.pl/Mar-Aerograf-ADa7704-0-2mm-dysza-0-3mm-p-9-1930991.html

http://makieciarz.pl/product_info.php?cPath=27_89_414&products_id=3638

Co o nich myślicie??

 

Na razie aero chciałbym zasilać butlą z gazem np od Wamoda i czy do tego wystarczy takie cos

http://www.mojehobby.pl/Mar-Przew-d-PROFI-z-szybkoz-czk-i-z-czk-1-8-8243--p-9-1893824.html

http://www.mojehobby.pl/Mar-Nakr-tka-na-butl-ze-spr-onym-powietrzem-p-9-1429021.html

 

I jeszcze jedno pytanko. Czy model w skali 1:72 da rade pomalować aerkiem z dyszą 0,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam. Mam zamiar kupić aerograf, będzie to mój pierwszy więc na razie coś z dolnej półeczki.

http://www.mojehobby.pl/Mar-Aerograf-AD ... 30991.html

http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... ts_id=3638

Co o nich myślicie??

 

Na razie aero chciałbym zasilać butlą z gazem np od Wamoda i czy do tego wystarczy takie cos

http://www.mojehobby.pl/Mar-Przew-d-PRO ... 93824.html

http://www.mojehobby.pl/Mar-Nakr-tka-na ... 29021.html

 

I jeszcze jedno pytanko. Czy model w skali 1:72 da rade pomalować aerkiem z dyszą 0,3

 

Więc po kolei. Kolego trochę sam siebie w przysłowiowego konia robisz, już tłumaczę:

 

Sam zestaw aero+przewód+przejściówka na butle kosztuje w mojehobby 184,77 nie liczę butli pędnej bo to już koszt sam w sobie (ile korzystasz tyle zużywasz)

 

Przemyśl może dozbierać trochę i nie pchać się w ogóle w butle tylko od razu kompresor i aerograf tu masz pierwszą lepszą aukcję (nie mam z nią nic wspólnego ona jest tylko dla przykładu)

 

http://allegro.pl/aerograf-tg130-z-dysza-0-3-mini-kompresor-4bar-i1702224663.html

Nie chcę agitować, ale dokładając 100zł masz już podstawowy zestaw z tym, że nie niesie on ze sobą żadnych dodatkowych kosztów (brak konieczności zakupu butli itd)

Oczywiście znajdą się malkontenci, którzy stwierdzą, że się nie nadaje bo nie ma zbiornika (co jest nieprawdą ponieważ sam takowy używam i nawet 1/48 można nim spokojnie malować. Poniżej znajdziesz fragment postu mojego autorstwa na ten odwieczny dylemat

Miałem możliwość przetestować kompresor ze zbiornikiem i bez i w sumie różnic większych nie ma:

 

Jako posiadacz kompresora bez butli chcę na podstawie swoich doświadczeń napisać, że kompresor bez butli tak samo trzyma ciśnienie - ja nie zauważyłem żadnych skoków ciśnienia - chcę malować 1,5 atm to podaje mi takie ciśnienie, przełączam na 2 atm podaje dokładnie tyle ile chcę.

 

Czas pracy - oba włączone non stop przez 20 minut nagrzewają się tak samo. Kompresor z butlą po prostu ma większy zbiornik wyrównawczy co sprawdza się w przypadku malowania mniejszych powierzchni bo wtedy po prostu małe psiknięcie nie powoduje załączenia się kompresora.

 

Jedynymi zauważalnymi dla mnie różnicami między nimi są:

- Cena

- Większy komfort na zbiornikowcu przy dokonywaniu poprawek malarskich i mniejszych malowań

- Oraz sumarycznie trochę dłuższy czas pracy ponieważ zwykle przed malowaniem uruchamiałem kompresor, który po nabiciu butli się wyłączał a ja w tym czasie przygotowywałem sobie farbę a on "odpoczywał"

- Przy przedmuchiwaniu po malowaniu aero po prostu wtedy wyłączałem kompresor i czyściłem powietrzem nagromadzonym z butli.

Tak naprawdę nieważne jaki będziemy mieli zbiornik w kompresorze to przecież tez ze zbiornikiem jak również ten bez zbiornika będą musiały przetoczyć taką samą ilość powietrza i zużyć tą samą ilość energii by je wyprodukować :P. Spadków ciśnienia nie uświadczysz ani na jednym ani na drugim

 

Jedyną znaczną różnicę jaką zauważyłem miedzy zbiornikowcem a takim bez, to była wtedy gdy zasilałem aero dużym kompresorem olejowym 1,5HP z 25l zbiornikiem, wtedy to jedno nabijanie starczało na pomalowanie modelu, wyczyszczenie aero

 

I w zasadzie to są wszystkie zauważone przeze mnie różnice. Czasami malowań się nie martw malujesz model a nie Pałac Kultury. :P

 

Tyle na temat kompresora. Aerograf z dyszą 0,3mm na początek Ci spokojnie wystarczy (jak nauczysz się malować to będziesz mógł kupić sobie coś nowego, lepszego) Tak na dobrą sprawę w przypadku P-iwat to jakiejś kolosalnej różnicy nie będzie używam zamiennie aerografów z dyszą 0,25mm i 0,3mm i praktycznie żadnej różnicy nie widzę, wiele rzeczy przy malowaniu modelu zależy w tej skali nie od wielkości igły tylko od umiejętności odpowiedniego maskowania modelu.

 

ale wracając do sedna tego wypracowania pragnę tylko na końcu zasygnalizować, że gdy zdecydujesz się na kompresor to przewód masz już w zestawie (33zł oszczędziłeś) dokładasz do tego koszt przejściówki (17zł) co już same w sobie jest 50zł upustem na kompresorze (nie liczę tu butli pędnych)

 

Jeśli zdecydujesz się jednak na wariant napędzania aero butlą zastanów się co zrobisz w takiej sytuacji:

Jest wieczór 25 grudnia i chcesz sobie w świątecznej atmosferze prysnąć wymarzony model, który przyniósł Ci mikołaj... Siadasz malujesz tu nagle zaczyna brakować Ci w butli powietrza a zużyłeś już cały zapas butli... Co wtedy zrobisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde chyba masz racje

Jest wieczór 25 grudnia i chcesz sobie w świątecznej atmosferze prysnąć wymarzony model, który przyniósł Ci mikołaj... Siadasz malujesz tu nagle zaczyna brakować Ci w butli powietrza a zużyłeś już cały zapas butli... Co wtedy zrobisz?

A to zdanie mnie najbardziej przekonało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten aerograf http://mojehobby.pl/Mar-Aerograf-EWa181 ... 74073.html podłączę do tego kompresora http://mojehobby.pl/HSPMC-Zestaw-do-mal ... 72417.html czy potrzebuję jeszcze jakieś dodatkowe przejściówki ?

 

Czytajmy ze zrozumieniem a unikniemy niepotrzebnych pytań.

 

Cytat z linku do kompresora:

 

"Dołączone wężyki pozwalają podłączenie aerografów standardu Badger oraz Iwata i Pseudo Iwata (czyli Mar i Fachowiec) W celu podłączenia wężyka Paasche należy zakupić dodatkowo złączke HS-A5"

 

Jak byś nadal miał wątpliwości to odpowiadam. Tak da się podłączyć bez żadnych przeszkód i konieczności dokupowania dodatkowych przewodów/przejściówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coby nie zakładać nowego wątku, piszę tu.

Taki problem - moja górnozbiornikowa piwata zamiast tak:

aer1.jpg

zaczęła pluć farbą tak:

aer2.jpg

W czym rzecz? Raptem trzy modele pomalowane, konserwowany jak należy. Kupować nowy a ten mieć do podkładu? Od biedy malować się da, muszę tylko pamiętać o odpowiednim kącie.

Jak możecie, to podpowiedzcie gdzie szukać.

Pozdrawiam, MArcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo krzywa igła, jak pisze kolega wyżej, albo dysza nie leży koncentrycznie w otworze ostatniej osłony, na której rozpylane jest powietrze. Przez to więcej powietrza leci z jednej strony. Obejrzyj pod lupą. Igłę łatwo wyprostować turlając ją po tafli szkła. Dyszę ciężko - łatwiej naprostować gwint w którym siedzi, wkładając w niego coś o podobnej średnicy i lekko naciągając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkło mogę dostarczyć...hehe W takiej fabryce robię...Osobiście używam delikatnie osełek diamentowych do szkła, następnie papieru ściernego o gradacji pow. 2000...Tu mi się wydaje całkiem jest kaplica, nawet przetestowałem na swoim starym Ab-1004 i jakbym igły nie zamontował i dyszy nie wkręcił nie mam czegoś takiego...:/ W pewnym momencie miałem igłę na płasko z dyszą to wogóle nie malował tylko pluł (wodą)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dziś odbyło się moje pierwsze malowanie aerografem. Prędzej zastępował go pistolet, lecz chciałem spróbować trochę czegoś precyzyjniejszego.

Zacząłem od rozcieńczania podkładu; potem dodałem utwardzacz. 10 minut minęło i farba znalazła się w zbiorniczku. Nacisnąłem na spust i rozpocząłem malowanie.

Nie trwało ono długo, gdyż na kabinie pojawiły się "kawałki" farby:

 

6302966.jpg

 

6302971.jpg

 

6302973.jpg

 

6302972.jpg

 

Podkreślam, że aerograf był użyty pierwszy raz. Przed samym malowaniem "przepuściłem" przez niego rozpuszczalnik.

Prosiłbym o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dziś odbyło się moje pierwsze malowanie aerografem. Prędzej zastępował go pistolet, lecz chciałem spróbować trochę czegoś precyzyjniejszego. (...)

Hej! Wnioskuję, że malowałeś jakąś farbą dwuskładnikową (utwardzacz)? Nie miałem okazji malować takimi, ale podobne efekty występowały z innymi farbami (Vallejo), gdy:

a) farba nie była dobrze rozmieszana w zbiorniczku - na dnie gromadziła się bardziej gęsta - stąd gluty

b) ciśnienie było za małe - strumień powietrza nie mógł dobrze rozpylić farby

c) farba po prostu była za gęsta

Spróbuj poeksperymentować w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Ja mam pytanie.

Chcę się przesiąść z aero AB - 1001 na aerograf dwufunkcyjny, zależy mi też aby potrafił malować cienkie kreski.

Kompletnie się na tym nie znam więc pytam: co polecacie?

A! No i najważniejsze - chcę żeby był jak najtańszy.

Pozdrawiam!

 

P.S. Co myślicie o tym? http://allegro.pl/aerograf-tg-130-z-dysza-0-3mm-dwufunkcyjny-i1770012756.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja mam aerograf Ab - 1001. Nie umiem tego odkręcić! Może i w piwacie i inbych jest łatwo ale tutaj NIE.

Po za tym ta okrągła osłonka z przodu aero to u mnie dyfuzor, dopiero za nim jest osłona dyszy! Więc co mi mówisz, żę to takie proste jak nigdy nie robiłeś tego na tym modelu aerografu.

Proszę o pomoc kogoś kto wie o jakim modelu aero mówimy. A tak w ogóle to moje pytanie dotyczyło nowego aero, a nie tego co teraz mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja również mówię o aerkach dwufunkcyjnych, w nich to żaden problem zdjąć osłonę dyszy. Tak samo Robert pewnie odnosił się do nich. Przy Twoim AB wydało mi się oczywiste, że choćbyś go zaczarował to cienkiej linii nie wymalujesz, więc nawet nie miałem zamiaru się do niego odnieść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.