Olecki75 Napisano 21 Marca 2014 Share Napisano 21 Marca 2014 Mianowicie, kupno taniego aerografu na początek nie jest takim złym pomysłem z prostego względu. Człowiek uczy się nie tyle używania aerografu do malowania tylko obchodzenia z nim, co robić, jak robić, na co uważać. Zgiąć iglice jest mega łatwo niezależnie czy aero kosztowało 60zł czy 600zł. Niby jest to jakiś argument ale by było śmieszniej to i tak komplet zamienny dysza - iglica, zarówno do Paasche jak i H&S nie dość, że tańszy to jeszcze łatwiej dostępny. Do Paasche jest to ok. 50-60 zł. a do H&S ok. 80 zł. i mam pewność, że to wszystko będzie pasować a do "Pseudoiwaty" nie dość, że zaśpiewano mi 130 zł. to jeszcze ciężko to dostać a ze spasowaniem może być różnie. Lepszy aerograf jak już pisałem bardziej warto kupić jak się ma pewność, że w będzie się na poważnie w modelarstwo bawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olecki75 Napisano 25 Marca 2014 Share Napisano 25 Marca 2014 a ze spasowaniem może być różnie. No i stało się, nowa iglica do mojego modelu, która do mnie dotarła po 3 tyg. oczekiwania okazała się o 0.4 mm za wąska w stosunku do starej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simon_K Napisano 29 Kwietnia 2014 Share Napisano 29 Kwietnia 2014 Witam, Chcialbym kupic sobie porzadny aerograf do wyboru mam nastepujace modele (i cena w funtach): Iwata - neo - < 50 - eclipse 100 - revolution 100 BADGER - patriot 80 - velocity 127 - 155 Anthem dual action - 94 do 103 - renegade 140 - Model 100-5(LG-F) 88 Harder & Steenbeck evolution solo - 114 evolution silverline - 120 Ktore sa warte uwagi? Generalnie patrzylem tylko na modele ponizej 150 funtow i sa to modele z amazon.co.uk jako ze mieszkam w Irlandii. Jesli znacie jakies stronki z promocjami to dajcie linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zigihammer Napisano 29 Kwietnia 2014 Share Napisano 29 Kwietnia 2014 Harder & Steenbeck evolution silverline - używam i polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemyslak Napisano 10 Czerwca 2014 Share Napisano 10 Czerwca 2014 Witam. Czy ktoś z forumowiczów używał takiego aerografu: http://allegro.pl/kompresor-z-aerografem-tg130-pistoletem-zestaw-i4233984000.html dopiero zaczynam przygodę z modelarstwem po kilkunastoletniej przerwie i myślę nad kupnem taniego sprzętu na początek. Proszę o wskazówki czy warto inwestować w ten zestaw. Dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiwis Napisano 10 Czerwca 2014 Share Napisano 10 Czerwca 2014 Miałem do czynienia z czymś podobnym (nie tym konkretnie modelem ale podobnym i w wyższej cenie) w pracy i zdecydowanie odradzam do jakichkolwiek zastosowań (chyba że w cukiernictwie, jak reklamuje sprzedający ale nie próbowałem ), a do modelu to bym się z tym nawet nie zbliżał. - regulacja praktycznie żadna - zasilaczo-kompresor to jakaś kpina - po 10 min. wariuje i można na nim jajka smażyć ( a po tygodniu się zepsuł) - kłopotliwe czyszczenie - brak stabilności pracy - raz pluje farbą, za moment się zatyka (przy odpowiednio rozrzedzonej farbie) - praktycznie niemożliwe jest utrzymanie stałego strumienia farby przez kilka minut Sam jeszcze nie maluję modeli aeorografem ale jeśli miałbym coś wybrać to już lepiej dołożyć trochę grosza na kompresor z prawdziwego zdarzenia a model aerografu może ktoś z kolegów Ci poleci. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 10 Czerwca 2014 Share Napisano 10 Czerwca 2014 Witam.Czy ktoś z forumowiczów używał takiego aerografu: http://allegro.pl/kompresor-z-aerografem-tg130-pistoletem-zestaw-i4233984000.html dopiero zaczynam przygodę z modelarstwem po kilkunastoletniej przerwie i myślę nad kupnem taniego sprzętu na początek. Proszę o wskazówki czy warto inwestować w ten zestaw. Dziękuję za odpowiedzi. Ja polecam Ci na sam początek areograf adlera. Sam go używam , jest bardzo fajny ,łatwy w obsłudze i czyszczeniu. Posiada w zestawie 3 zbiorniczki i 2 iglice (0.3 i 0.2) i 2 dysze (0.3 i 0.2) foto: http://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-Adler-AD-7790-dysza-0-3mm-dodatkowa-dysza-0-2mm.html Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemyslak Napisano 10 Czerwca 2014 Share Napisano 10 Czerwca 2014 Dziękuję za odpowiedzi. Z tego co piszecie wnioskuję, że nie ma co inwestować w ten produkt. Zamiast tracić pieniądze dołożę i kupię coś lepszego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lutobor Napisano 11 Czerwca 2014 Share Napisano 11 Czerwca 2014 Witam, Chcialbym kupic sobie porzadny aerograf do wyboru mam nastepujace modele (i cena w funtach): Jesli znacie jakies stronki z promocjami to dajcie linki Simon_K jeżeli jeszcze aktualne to ciekawa oferta Infinity CR Plus za 180€ nie wiem ile to w funtach https://www.aerografiaonline.it/product_info.php/infinity-plus-015-airbrush-p-297?osCsid=iih76nivffl5e38u49b2a7m0m1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teppis Napisano 13 Czerwca 2014 Share Napisano 13 Czerwca 2014 Co sądzicie o aerku ad-7790? Polecacie czy odradzacie? Zastanawiam się poważnie nad jego kupnem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemyslak Napisano 14 Czerwca 2014 Share Napisano 14 Czerwca 2014 Moje kolejne pytanie odnośnie kompresora do aero, jako, że w tym temacie jestem kompletnym laikiem, malowanie aero dopiero zaczynam, na co zwrócić uwagę przy wyborze/zakupie kompresora? są różne rodzaje, membranowe, tłokowe, z butlą. Który najlepiej wybrać? Jeśli chodzi o aerograf używany będzie do malowania modeli ciężarówek więc dysza 0,3 -0,5? Temat pewnie był poruszany już na forum nie jeden raz, dlatego proszę o wyrozumiałość dla początkującego i dziękuję za informację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 14 Czerwca 2014 Share Napisano 14 Czerwca 2014 Joł, ze względu na wszystko kompresor bezolejowy z butlą ok 3 l. a czy tłokowy czy membranowy to zależy: moim skromnym zdaniem membranowy z butlą (też membrana wew.)- (większa stabilność i krótszy czas pracy) ale i tłokowy z butlą też cacy. Ta decyzja zależy od Ciebie. Zwracaj uwagę na głośność (zależy gdzie malujesz). Ja mam membranę AD 50 dB (trochę żałuję że bez butli ale coś już wymyślę jak gwarancja się skończy ) i maluję w domu i jest oki. Temat kompresorów jest dość obszerny- każdy z nas ma coś do dodania Pozdro dla wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ghost Napisano 2 Lipca 2014 Share Napisano 2 Lipca 2014 Witam. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem pierwszego aerografu. Na początek myślałem o czymś z przedziału 100-200zł. Mam nadzieję, że w takim przedziale uda się znaleźć coś ciekawego co wytrzyma kilka modeli i pozwoli nauczyć się nowej techniki malowania. Niestety w internecie znajduję dziesiątki modeli które dla laika nie różnią się praktycznie niczym poza ceną. http://allegro.pl/aerograf-tg130-pistolet-lakierniczy-do-aerografii-i4317527230.html http://allegro.pl/mar-aerograf-ad-7781-0-2mm-dysza-0-3mm-z-iglica-i4321692798.html. Bardzo proszę o podanie jakiś ciekawych modeli w cenie adekwatnej do jakości. Jeśli chodzi o to co będę malował aerografem to samoloty, pojazdy skale 1:72-1:35. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 2 Lipca 2014 Share Napisano 2 Lipca 2014 W tym przedziale cenowym proponuję Ci Adler 7790. Ja teraz przeszedłem z Adlera na Ultrę, która jest na pewno lepsza, ale bardzo mi brakuje śruby regulacji wydajności którą posiada 7790. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ghost Napisano 2 Lipca 2014 Share Napisano 2 Lipca 2014 Mógłbyś powiedzieć coś na temat żywotności Adler 7790? Tego typu aerografy wytrzymują przypuśćmy 10 modeli w 35 i raczej nie da się już z nimi współpracować czy jeśli nie zniszczymy go mechanicznie możemy malować sobie spokojnie dziesiątki modeli? Wiadomo, że nie jest to aerograf na całe życie jak najbardziej zdaję sobie z tego sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 2 Lipca 2014 Share Napisano 2 Lipca 2014 Mógłbyś powiedzieć coś na temat żywotności Adler 7790? Tego typu aerografy wytrzymują przypuśćmy 10 modeli w 35 i raczej nie da się już z nimi współpracować czy jeśli nie zniszczymy go mechanicznie możemy malować sobie spokojnie dziesiątki modeli? Wiadomo, że nie jest to aerograf na całe życie jak najbardziej zdaję sobie z tego sprawę. Nie jestem jakimś specem od aero, bo miałem tylko ten jeden. Ogólnie jestem zadowolony. Pomalowałem ok. 30 modeli, większość dużych jak np. ciężarówki, czy straże pożarne. Aero jest w dalszym ciągu sprawny w 100%. Zalety adlera jest, jak pisałem podwójna regulacja, a wiec dwufunkcyjny spust (dół powietrze, do siebie farba) z dodatkową śrubą ograniczającą ilość farby i drugą ograniczająca ilość powietrza. Ta druga (moim zdaniem) jest bardzo przydatna bo np. przy gruboziarnistych farbach możesz znacznie podnieść ciśnienie, a ograniczyć wydajność. Wady: mało precyzyjny spust. Raczej nie udawało mi się regulować wydajności naciskając spust np. do połowy. W praktyce malowałem zawsze spustem na maxa, a parametry regulowałem tymi dwoma śrubami (jak wyżej). Druga wada (chyba większości tych pseudoiwat) to dysza wkręcana na delikatnym gwincie. To powoduje, że potem jest najwiecej problemów, bo jak wkręcisz za głęboko to aero przestaje działać, jak za luźno to jest nieszczelność i też słabo maluje. Możesz też wkręcić krzywo i również aero przestaje działać. Najlepiej dyszy w ogóle nie ruszać. Odkręcić ją raz w roku to globalnego wymycia aero i już. Tym bardziej, że jak pisał kiedyś kolega Kamil Feliks Sz. w praktyce nie widać różnicy przy malowaniu dyszą 0,2 i 0,3. Aby iglica nie odkształcała się, po zakończeniu malowania należy ją odkręcić i zostawiać lekko cofnietą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 2 Lipca 2014 Share Napisano 2 Lipca 2014 Mógłbyś powiedzieć coś na temat żywotności Adler 7790? Tego typu aerografy wytrzymują przypuśćmy 10 modeli w 35 i raczej nie da się już z nimi współpracować czy jeśli nie zniszczymy go mechanicznie możemy malować sobie spokojnie dziesiątki modeli? Wiadomo, że nie jest to aerograf na całe życie jak najbardziej zdaję sobie z tego sprawę. Wszystko zależy od użytkownika, kiedyś handlowałem częściami do francuskich kibli (czytaj samochodów) i każdy narzekał że to złom i już nigdy więcej nie kupi, po czym zamawiał najtańsze podzespoły jak już stare padły i auto stało na lawecie. A znam też ludzi, którzy jeżdżą żabojadami regularnie je serwisując i nie słyszałem żeby komuś auto stanęło w trasie, narzekań też specjalnie nie uświadczyłem z ich strony. Jak myjesz aerek, uważnie dokręcasz dysze i nie grasz iglicą w dartsa to spokojnie zrobisz takim X modeli. W zeszłym roku odkupiłem od kumpla za parę złotych TG130, czyli najbardziej budżetowa szmelc wersja aerografu. Sam aerek miał przebieg ~20 modeli, u mnie wymalował koło 5 i nadal śmiga jak należy. Jest zawsze ten dreszczyk emocji kupując chińskie rzeczy - czy już w fabryce ktoś go nie poskręcał na odwrót i czy się nie rozsypie przy otwarciu pudełka, no ale jak to powiadają: No risk no fun Może ja dorzucę swoje 3 grosze: Sam go używam (od świąt Bożego Narodzenia) i działa OK , moje dbanie o sprzęt jest poniżej krytyki ,ale i to wytrzymuje . Pomalowałem nim KV-2 , flakpanzera I (z dwa, trzy razy) , 2 modele FtFu , churchilla , tygrysa - wszystko prócz KV to 1/72. Naprawdę polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzro Napisano 3 Lipca 2014 Share Napisano 3 Lipca 2014 Mam pytanie dotyczące jednego elementu aerografu. Według instrukcji jest to śruba mikroregulacyjna dająca większą kontrolę nad przepływem powietrza i farby. Tak dokładnie to do czego ta śrubka służy? Jak to powinno być ustawione? Bo pewnie nie może być całkiem zakręcone ani mocno rozkręcone. Jaki powinien być efekt prawidłowego ustawienia tej śrubki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 3 Lipca 2014 Share Napisano 3 Lipca 2014 Mam pytanie dotyczące jednego elementu aerografu. Według instrukcji jest to śruba mikroregulacyjna dająca większą kontrolę nad przepływem powietrza i farby. Tak dokładnie to do czego ta śrubka służy? Jak to powinno być ustawione? Bo pewnie nie może być całkiem zakręcone ani mocno rozkręcone. Jaki powinien być efekt prawidłowego ustawienia tej śrubki? To śruba regulacji ilości powietrza. Można powiedzieć, że dubluje się ze spustem, ale przy precyzyjnym malowaniu, zamiast naciskać spust o pół mm, możesz ustawić sobie wydajność na śrubie, a spust naciskać na maxa. Niektórzy mówią, że to niepotrzebne bo można zmniejszyć ciśnienie na kompresorze, ale to nie całkiem prawda. Można to porównać do elektryczności, gdzie mamy napięcie i natężenie. Tę sama moc można uzyskać prądem 220 V i 1 A jak np 22 V i 10 A. Moc będzie ta sama, ale "kopie" inaczej. Podobnie w pneumatyce można regulować ilość wypływającego powietrza zarówno przez regulację ciśnienia jak i wydajności. W praktyce proponuję taki sposób postępowania. Zakręcasz tę śrubę. Ustawiasz ciśnienie na ok. 1,5 bara i zaczynasz malować gdzieś na kartce, jednocześnie odkręcając śrubę, aż strumień farby będzie taki jak potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzro Napisano 3 Lipca 2014 Share Napisano 3 Lipca 2014 I właśnie takie ciśnienie 1,5 bara mam ustawione, bo gdzieś wyczytałem, że najczęściej właśnie przy takim jest najlepiej malować. Wtedy pomajstruję przy tym i zobaczymy co wyjdzie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ghost Napisano 4 Lipca 2014 Share Napisano 4 Lipca 2014 Bardzo dziękuję kolegom za porady. Teraz nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie. Czy waszym zdaniem na początek zabaw z malowaniem aerografem dobry będzie jako podkład surfacer 1200+farby Vallejo, Tamiya? Które waszym zdaniem będą łatwiejsze i dadzą lepsze efekty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 4 Lipca 2014 Share Napisano 4 Lipca 2014 Odnośnie farb - prawdopodobnie ilu modelarzy tyle przyzwyczajeń i teorii. Osobiście mnie pasują pod aero farby gunze i tamiya. Ale w sumie najlepiej samemu wypróbować Znam ludzi, którzy dali by się "pociąć" za np. valleyo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 4 Lipca 2014 Share Napisano 4 Lipca 2014 Bardzo dziękuję kolegom za porady.Teraz nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie. Czy waszym zdaniem na początek zabaw z malowaniem aerografem dobry będzie jako podkład surfacer 1200+farby Vallejo, Tamiya? Które waszym zdaniem będą łatwiejsze i dadzą lepsze efekty? Ja tak jak kolega wyżej używam gunze ,a z valejjo uważam bo lubią się z nich robić gluty np. przy czyszczeniu areografu wamodem i trzeba je umieć rozcieńczać . Choć głęboko zastanawiam się nad powrotem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ghost Napisano 4 Lipca 2014 Share Napisano 4 Lipca 2014 Witam A co sądzicie o tym, dobry wybór? Cena/jakość? http://allegro.pl/wydajny-kompresor-do-aerografu-z-butla-3l-as-186-i4393089879.html Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spooky79 Napisano 11 Lipca 2014 Share Napisano 11 Lipca 2014 Właśnie przejechał mój pierwszy aerograf TG-130 , w zestawie dysze 0,2 oraz 0,3 , jeśli się uda to jeszcze dziś będzie test Może jakieś uwagi i porady co do pierwszego użycia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi