RadekZ Napisano 13 Października 2023 Share Napisano 13 Października 2023 (edytowane) Dzień dobry, aczkolwiek na mój pierwszy forumowy warsztat planowałem coś prostego i przyjemnego, to akurat Lancastera mam świeżo napoczętego, więc...czemu by nie... Pudło od zestawu prezentuje się tak: Oprócz gratów mam też 2 gadżety od Eduarda PE z detalami kabiny SS305, maski CX211 oraz zestaw kalkomanii Techmoda 72106 umożliwiający zrobienie polskiego Lancastera z 300 dywizjonu RAF. Zamierzam budować prosto z pudła i przyznaję, że nie rozkminiałem za bardzo na ile ten zestaw umożliwia skonstruowanie "polskiego" bombowca. Jak pisałem w swojej wiadomości powitalnej, na razie skupiam się na tym, aby złożyć poprawnie, bez baboli, model tak jak go stworzył producent, może co najwyżej z kilkoma bonusami, o ile uda mi się coś dorobić bez zbytniego nadwyrężania nerwów. Zacząłem oczywiście od wnętrza, dodatkowo złożyłem silniki zewnętrzne, skrzydła oraz trochę drobnicy, która umożliwi mi zamknięcie "budy". Wstyd się przyznać, mimo, że klecę już 10 lat, to jeszcze nigdy nie robiłem Revella czy nawet przepaku Revella, ale powiem szczerze, póki co jestem zaskoczony. Spasowanie całkiem poprawne, lekko szpachli tylko poszło na silnikach. Detale całkiem, całkiem. Obym nie zapeszył Następny krok to podkład i podmalunki w kolorze. Edytowane 13 Października 2023 przez RadekZ 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 14 Października 2023 Share Napisano 14 Października 2023 Z grubej rury na początek aż się zdziwiłem że to autorski model Revella, byłem pewien że to przepak. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 14 Października 2023 Share Napisano 14 Października 2023 Gondole silników wewnętrznych będą wymagać szpachli. Uważaj na wznios skrzydeł bo jest skopany. Powinien być wznios a są na prosto. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekZ Napisano 28 Października 2023 Autor Share Napisano 28 Października 2023 W dniu 14.10.2023 o 15:36, mig napisał: Gondole silników wewnętrznych będą wymagać szpachli. Uważaj na wznios skrzydeł bo jest skopany. Powinien być wznios a są na prosto. Jeszcze do tego etapu nie dotarłem, natomiast zastanawia mnie ten wznios. Wstępne przymiarki pokazują, że wznios jest teoretycznie zachowany, Jak już będę się przymierzał do sklejenia, to pozwolę sobie poprosić o sugestie co do prawidłowości . W międzyczasie powalczyłem trochę z wnętrzem. Na wszystko poszedł Surfacer 1500, a tam gdzie miał być wg instrukcji interior green (tzn. tam gdzie mi się wydaje, że instrukcja mówiła o tym kolorze ) poszła hataka C025 rozjaśniona nieco białym. Potem trochę rozjaśniłem krawędzie sucho-pędzlując, a na całość zapuściłem mix gotowych łoszy od Modellers World (jasno brązowy + kurz). Potem podoczepiałem te blachy od Eduarda, bo skoro je już miałem, to szkoda by było, gdyby się zmarnowały. Wyszło jak wyszło, nie pastwię się nad sobą jakoś szczególnie, bo i tak mało co będzie widać. Po zdjęciach tylko widzę, że muszę jeszcze trochę poprzecierać jeszcze trochę tego washa i będę składał budę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 29 Października 2023 Share Napisano 29 Października 2023 17 godzin temu, RadekZ napisał: Po zdjęciach tylko widzę, że muszę jeszcze trochę poprzecierać jeszcze trochę tego washa i będę składał budę. Rzekłbym że nawet nie "trochę", tylko sporo teraz wygląda jakby im się w środku rozlał kubeł z brudną wodą po myciu podwozia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekZ Napisano 1 Grudnia 2023 Autor Share Napisano 1 Grudnia 2023 Z mozołem próbuję ogarnąć temat tego Lancastera. Kadłub skleiłem, spasowanie było nawet całkiem ok. ale tak jak Kolega @migmówił - gondole silników wymagały szpachlowania i lekkiego wyprowadzenia. Niestety niepotrzebny montaż na stałe górnej wieżyczki znacznie utrudnił mi wyprowadzenie linii podziału nieco pozacieranych szpachlowaniem górnych elementów kadłuba. Zresztą przy okazji wyszły kolejne braki w moim "warsztacie", tj. trasowanie dłuższych odcinków kadłuba. Przy próbie naprawienia tego strasznie poharatałem górne części kadłuba. Próbowałem to chyba już ze 4-5x poprawić, ale jakoś nie potrafię tego prosto poprowadzić. Uzywałem już różnych "prowadnic", taśm dymo, blaszki do trasowania kształtów od Tamiya, innych cud i wianków i zawsze mi coś zjedzie i ucieknie . Także na razie model wygląda jak poniżej. Ja czekam na ponowne wyschnięcie szpachli (tym razem dissolved putty wspomagane rozpuszczonym plastikiem) i jutro to szlifuję jeszcze raz i podejmuję ostatnią próbę odtworzenia tej linii. Jak się nie uda, to wyprowadzę na gładko i zostawię tak, bo nie chcę pierwszego warsztatu na forum kończyć z modelem w koszu (tym bardziej, że naprawdę, poza tym incydentem, fajnie się go składa). 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 1 Grudnia 2023 Share Napisano 1 Grudnia 2023 Najważniejsze że się nie poddajesz, wygląda całkiem fajnie . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 1 Grudnia 2023 Share Napisano 1 Grudnia 2023 48 minut temu, RadekZ napisał: czekam na ponowne wyschnięcie szpachli (tym razem dissolved putty wspomagane rozpuszczonym plastikiem) Zalecam jednak CA, najlepiej Super glue z Pudzianem. Dobrze się szlifuje i dobrze wypełnia linie. Szpachlówka jest za krucha na takie zabawy. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekZ Napisano 1 Grudnia 2023 Autor Share Napisano 1 Grudnia 2023 22 minuty temu, abtb napisał: Zalecam jednak CA, najlepiej Super glue z Pudzianem. Dobrze się szlifuje i dobrze wypełnia linie. Szpachlówka jest za krucha na takie zabawy. Dzięki, w sumie teraz się zastanawiam dlaczego nie pociągnąłem tego od razu CA (skoro i tak go stosowałem na szparach przy gondolach). A czy CA nie będzie się "kruszył" jak będę chciał w nim przetrasować linię ? - bo to de facto muszę zrobić po zapełnieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 1 Grudnia 2023 Share Napisano 1 Grudnia 2023 12 minut temu, RadekZ napisał: A czy CA nie będzie się "kruszył" jak będę chciał w nim przetrasować linię ? Absolutnie nie. Będziesz w nim "rysował" jak w plastiku. Oczywiście pozostaje jeszcze problem rysika. Ja używam tamiyi z ostrzem Olfy i trumpetera. Samoróbki to tak nie koniecznie (ale niektórzy sobie chwalą) Można też czeską piłką wzdłuż przyklejonej taśmy. Trochę się zdziwiłem że ci słabo idzie przy taśmie DYMO. Zalecam przetrzeć powierzchnię IPA i wtedy kleić taśmę - o wiele lepiej się trzyma. I proponuję sobie tą taśmę przeciąć wzdłuż na węższe paski ( kilka cięć po tej samej linii wzdłuż metalowej linijki, bo za raz to może się krzywo przeciąć) - lepiej się układają. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekZ Napisano 1 Grudnia 2023 Autor Share Napisano 1 Grudnia 2023 23 minuty temu, abtb napisał: Oczywiście pozostaje jeszcze problem rysika. Ja używam tamiyi z ostrzem Olfy i trumpetera. Używam tego samego (oprócz tego wspieram się skalpelem olfy i czasem tą "czeską piłką". 24 minuty temu, abtb napisał: Trochę się zdziwiłem że ci słabo idzie przy taśmie DYMO To chyba po prostu brak praktyki, albo niewłaściwa taśma . Generalnie to mi bardzo często ręka "ucieka" albo o coś zawadzę i potem ups.... Staram się oczywiście jak najlżej naciskać ostrzami, żeby od razu nie zrobić "półmetrowych bruzd". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 2 Grudnia 2023 Share Napisano 2 Grudnia 2023 Ja mam jeszcze taki rysik z uchwytu na skalpel i igły krawieckiej - bardzo lekkie przejścia w dużych ilościach w końcu zrobią bruzdę, w którą dopiero wtedy wjeżdża żyletka albo rylec Tamki. Z reguły nie wymaga potem poprawek a jeśli już to tak jak wyżej wspomniano tylko CA, szpachla będzie się wykruszać i będziesz łatał w nieskończoność. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 2 Grudnia 2023 Share Napisano 2 Grudnia 2023 Koledzy dobrze radzą. Do trasowania linii podziału przydaje się też igła krawiecka w obsadce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekZ Napisano 28 Grudnia 2023 Autor Share Napisano 28 Grudnia 2023 Coś tam mi się udało potrasować. Ideału nie ma, ale chyba póki co lepiej nie będzie. Muszę sobie znaleźć jakiś inny obiekt do trenowania, a Lancastera zostawię już jak jest. Niestety COVIDek zdrowo przetrenował mi rodzinę przed i w Święta, więc za dużo nie zrobiłem i plan skończenia do końca roku raczej nie wypali. Zagruntowany do końca surfacerem 1500 i położone losowe bohomazy białą Tamiyą. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekZ Napisano 29 Grudnia 2023 Autor Share Napisano 29 Grudnia 2023 Wrzuciłem trochę Hataki pomarańczowej na górne powierzchnie. Jak przeschnie zamaskuję i lecę z resztą na czarno. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 29 Grudnia 2023 Share Napisano 29 Grudnia 2023 Bardzo dobrze Ci idzie. Też go planuję, więc mam okazję zobaczyć, co i jak. Powodzenia dalej! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 29 Grudnia 2023 Share Napisano 29 Grudnia 2023 Ładnie to wygląda, czekam na finisz . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekZ Napisano 2 Stycznia Autor Share Napisano 2 Stycznia Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku Czarny położony na spód Lancastera. Zrobiłem sobie taką miksturę "na oko" z NATO black i Jet Black z serii pomarańczowej Hataki, żeby uniknąć takiego totalnie czarnego koloru. Także tak to się prezentuje przed nabłyszczaczem Teraz pójdzie na to GX-100. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekZ Napisano 5 Stycznia Autor Share Napisano 5 Stycznia Jako, że dzisiaj fabryka dała wolne za jutro, to chciałem poukładać w spokoju kalki od Techmoda. Powierzchnia była przygotowana dość solidną warstwą błyszczących lakierów GX-100 i Hataki Gloss (bo nie wiem czemu, ale bo GXsie czarny nie wydawał się dość błyszczący). Do pomocy używam zwyczajowo zestawu Micro Sol & Set. Już na spodzie wszystko wróżyło katastrofę, bo jak się okazuje, jestem za nerwowy na cienkie i delikatne, choć niewątpliwie bardzo ładne kalki Techmoda. Co mi ręka zadrżała (czyt. non-stop ), to już mi coś uciekło, coś się urwało. Nie wiem, czy to standard dla tych kalek, czy ja coś źle robię, ale przy nakładaniu wyglądało to tak, że jak nie trafiłem od razu w punkt "leżenia (czyt. czyli za każdym razem ), to właściwie było po zabawie, bo każda próba dotknięcia czymkolwiek (palec, zapałka, pęseta) kończyło się uszkodzeniem kalki, nawet jeśli było pod nią jeszcze trochę wody/płynu. Efekt był więc mniej więcej taki jak tutaj: Albo kończyło się podmianą na oryginalną kalkę drukowaną dla Revella, które wyglądają strasznie słabo z tym filmem: Najgorsze jednak przyszło przy rondlach na górze, które pierwotnie udało mi się nałożyć nawet poprawnie, bez uszkodzeń, ale po zaaplikowaniu na nie Micro Sola zaczęły pękać. Jeden skończył tak: A drugi jeszcze gorzej, bo w ostateczności porwał się tak, że musiałem go zetrzeć ile się dało. Nie powiem, żebym był teraz oazą spokoju i w sumie to trochę się zastanawiam co dalej, bo nie dość, że z tymi kalkami mi najwyraźniej nie idzie, to jeszcze się okazało, że zestaw, którego chciałem użyć (odwzorowanie samolotu BHoF) najwyraźniej nie pasuje do modelu Revella (np. z instrukcji Techmoda wynika, że ten samolot nie miał okienek bocznych). Na domiar złego popsułem sobie oryginalne rondle on Revella ( chwilowy bałagan na warsztacie nie pomógł) i tak się w sumie zastanawiam co z tym w ogóle teraz zrobić. Mogę próbować wyciąć maski i od nich odmalować lub skanibalizować drugiego Lancastera od Airfixa, ale te kalki wyglądają na strasznie grube). Co do prób wycinania masek - mam pytanie, czy ktoś z szanownych zaglądających do tego wątku mógłby podpowiedzieć właściwe farby (najlepiej z gamy Tamiya lub Hataki Orange), które pasowałyby do tego granatowego i czerwonego? A teraz idę zażyć waleriany czy tam relanium... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 5 Stycznia Share Napisano 5 Stycznia Z Tamiyi będzie ciężko, ale Gunze robi fajne kolory; C326 i C327 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Usul Napisano 9 Stycznia Share Napisano 9 Stycznia Imo domaluj.. Miałem podobną sytuację. Duży samolot, kupa pracy włożona, nie poddawaj się ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekZ Napisano 9 Stycznia Autor Share Napisano 9 Stycznia Godzinę temu, Usul napisał: Imo domaluj.. Miałem podobną sytuację. Duży samolot, kupa pracy włożona, nie poddawaj się ! Dzięki, tak zamierzam zrobić. Czekam teraz na maszynkę do wycinania kółek, bo z cyrkielkiem Olfy mi na razie nie szło i namarnowałem już za dużo taśmy na próby . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JJ62 Napisano 9 Stycznia Share Napisano 9 Stycznia Mam nie najlepsze doświadczenia z Micro Sol i Set. To było jakieś 5-6 lat temu: duże rondle do starego Halifaxa Airfixa i miałem to samo co Ty. I wtedy po przeczytaniu jakiegoś artykułu kupiłem Mr Mark Softer i Mr Mark Setter od Gunze. I... rewelacja od tego czasu nie używam niczego innego. Może spróbuj tym? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRAVO112 Napisano 9 Stycznia Share Napisano 9 Stycznia 10 godzin temu, RadekZ napisał: Czekam teraz na maszynkę do wycinania kółek, jak dostaniesz, to pokaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekZ Napisano 9 Stycznia Autor Share Napisano 9 Stycznia 12 godzin temu, JJ62 napisał: Mam nie najlepsze doświadczenia z Micro Sol i Set. To było jakieś 5-6 lat temu: duże rondle do starego Halifaxa Airfixa i miałem to samo co Ty. I wtedy po przeczytaniu jakiegoś artykułu kupiłem Mr Mark Softer i Mr Mark Setter od Gunze. I... rewelacja od tego czasu nie używam niczego innego. Może spróbuj tym? Dzięki, wiesz, ja generalnie problemów z produktami Micro nie miałem wcześniej, raczej wydaje mi się, że jest to "mój" problem z kalkami Techmodu. Nie jestem w stanie położyć ich na tyle precyzyjnie w pierwszym podejściu, żeby ich potem nie poprawiać. Przy ich delikatności próba ich ruszania musi powodować uszkodzenie niestety . Co do płynów Gunze, to mam je trz na półce, ale miałem wrażenie, że różne kalki na nie gorzej reagują ( w sensie głównie nie reagują) a dodatkowo miałem problemy takie, że któryś z płynów pozostawiał mi białe smugi po sobie, które były ciężkie do domycia). Ale w sumie mogę dać mu druga szansę i sprawdzić "na boku" jak reaguje z tymi techmodowskimi. 2 godziny temu, BRAVO112 napisał: jak dostaniesz, to pokaz A to te narzędzie od DSPIAE: Pierwsza próba wyszła obiecująco: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.