Jump to content

"Ringa balığı ile Türk dansı" czyli Lockheed F-104G, Hasegawa, 1/72


abtb
 Share

Recommended Posts

Coś do popołudniowej kawy - "śledzik" po turecku :D

W ramach programu MAP (Program Pomocy Wojskowej) 21 lutego 1984 roku Tureckie Siły Powietrzne  otrzymały w spadku po Luftwaffe samolot RF-104G, numer konstrukcyjny 683D-6622, model firmowy 683-04-10, wyprodukowany przez FIAT (Fabbrica Italiana Automobili Torino) 25 lipca 1964r w wersji rozpoznawczej „Recce” o kodzie KC+133, schemat kamuflażu „Norm 62” zgodnie z zamówieniem technicznym „TA-196” , odebrany przez  Niemcy 8 września 1964 .  "Śledź" po dość intensywnej służbie  w Luftwaffe (pod oznaczeniami EB+102 i 21+01), wycofany  został z użytku 14 listopada 1983 r. z nalotem 3,042 godzin. Po "reaktywacji" i przekazaniu,  samolot najpierw służył w 141 Filo z  4 AJU (za cholerę nie rozumiem tych tureckich oznaczeń ) pod numerem „4-622” a następnie został przekazany do 9 AJU, gdzie z numerem „9-622” , w bazie Balikesir przeszedł testy nowego kamuflażu. Samolot został wycofany z użytku 18 grudnia 1992 roku i został zachowany w "Hava Kuvvetleri Ust Kolleksion”

 

Tyle tytułem wstępu - teraz bohater dzisiejszego odcinka:

Lockheed F-104G Starfighter, baza Balikesir, maj-sierpień 1992r.

1DJFm3K.jpg

 

UfFyqZt.jpg

 

HhnjMwV.jpg

 

Rq3sJTU.jpg

 

bApHzuE.jpg

 

ry4Tdtv.jpg

 

W0IhtzJ.jpg

 

oIGlydk.jpg

 

2cRhjvo.jpg

 

3KhwW1X.jpg

 

Z4D6WdY.jpg

 

8A114fU.jpg

 

R0wyJGF.jpg

 

nKk1JzI.jpg

 

E76zqv6.jpg

 

68EipVZ.jpg

 

bEr3pqF.jpg

 

9DehwkF.jpg

 

Można chlastać szablą :lajkonik:jak pod Wiedniem.

 

:kawa:

  • Like 27
Link to comment
Share on other sites

No nareszcie jest śledzik. Myślałem, że zapomniałeś o nas. :wojo:

Chciałem się czegoś czepić ale nic nie znalazłem więc poszedłem czepić się tramwaju. :mrgreen:

A model zarąbisty.  Podoba się. :super:

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jak zwykle bardzo ładnie zrobiony :super:. Tak dobrze Ci idą te Starfightery, że nie powinieneś się zatrzymywać. Spokojnie do stu albo do 104 możesz dociągnąć.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję bardzo za "ochy i achy" :piwo: 

 

5 godzin temu, kolejny-Wojtek napisał:

Czerwone na pitocie to kalka??

Nie. Każda rurka pitota jest malowana na srebrno a następnie maskowana i malowana na czerwono

 

1 godzinę temu, rudy0007 napisał:

dobre wprowadzenie

Zerżnąłem z warsztatu :mrgreen:

 

1 godzinę temu, rudy0007 napisał:

w którym brak informacji, że malowanie jest w połowie fikcyjne :nienie::wink:

Z moich szybkich obliczeń wynika że piszesz to już 6-ty lub nawet 7-my raz :haha:

I potwierdzam  po raz 6-ty lub 7-my:  masz 100% racji 

Dla nie wtajemniczonych wyjaśniam - prawa strona samolotu to moja wizja artystyczna tego kamuflażu. A wynika to z tego, że brak zdjęć i rysunków przedstawiających prawą stronę tego samolotu. Po prostu nie ma i już :D

Aaale - muszę przyznać Kamilowi nawet 200% racji. Tak, tak - 200% a to dla tego, że ....... lewa strona też jest prawdopodobnie fikcyjna. Otóż egzemplarz stojący w muzeum był przemalowywany :chytry:

I z dużym prawdopodobieństwem nie odzwierciedla schematu oryginału. 

A zatem nie pozostaje nam nic innego jak tylko czekać aż jakiś Janusz, będący na wakacjach w Turcji, nabędzie okazyjnie na rynku w Ankarze supertajne plany tego schematu, które to  przez przypadek "wyciekły"  z tureckiego Ministerstwa Obrony :haha:

 

W sumie to wychodzi, że wyszła moja wizja artystyczna oparta o wizje artystyczną pracowników muzeum :hmmm:

Kamil - browar dla ciebie za wytropienie zdrady :piwo:

 

Za tydzień : kawa z francuskim akcentem - zapraszam serdecznie  :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cytat

samolot najpierw służył w 141 Filo z  4 AJU (za cholerę nie rozumiem tych tureckich oznaczeń ) pod numerem „4-622” a następnie został przekazany do 9 AJU, gdzie z numerem „9-622” , w bazie Balikesir przeszedł testy nowego kamuflażu. 

4 AJU to 4 baza odrzutowców (Ana Jet Üssü - dosł. Główna Baza Odrzutowców) w Murted na północ od Ankary, gdzie stacjonuje m.in. 141 eskadra (Filo) nosząca dumną nazwę "Kurt" - Wilk. 9 AJU operuje z Balıkesir (zach. Turcja).

Model fajny, nie widziałem jeszcze takiego malowania F-104 z THK.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, patrykd napisał:

Nie znam się na lotnictwie. Może mi ktoś wytłumaczyć czemu widzę już któryś model z rzędu z brakiem śladów eksploatacji i czystym i niezakurzonym lotniskiem? 

Bo to jest wersja wystawowa..Umyta i wyczyszczona a płyta lotniska jest pozamiata na.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
10 godzin temu, patrykd napisał:

Może mi ktoś wytłumaczyć czemu widzę już któryś model z rzędu z brakiem śladów eksploatacji

Nie wiem o jakie samoloty tobie chodzi ale na 104-kach jak widać jest całe mnóstwo śladów eksploatacji łącznie z obiciami do gołego metalu :haha::

 

OQn7Yqz.jpg

 

I9F25DA.jpg

 

QM6iPWh.jpg

 

42TymNE.jpg

 

xK2kUT1.jpg

 

GaF4joq.jpg

 

Jgbr6IL.jpg

 

uciJstg.jpg

 

GP0hE0O.jpg

 

uVXMslm.jpg

 

5cp5GL7.jpg

 

CtcNACX.jpg

 

qAnm89r.jpg

 

QvnV7bE.jpg

 

A kurz (cokolwiek rozumiesz przez to słowo), jak widać, zalega na płytach lotniskowych w ilościach.......powiedzmy sobie  - stosownych :mrgreen:

A tak w ogóle, to na temat "kurzu" niech się wypowie kolega @barszczo - on ma chyba do niego najbliżej :D

Edited by abtb
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, barszczo napisał:

Ale w sensie że jak?

W sensie czy zalega na płytach lotniskowych w ilości wskazanej do usuwania pługami odśnieżnymi czy też tak bardziej zostawia ślad na podeszwie - znaczy się jest ale go nie widać /widać :wink:

 

11 minut temu, barszczo napisał:

Żyję w brudzie?

Ja tam nie wnikam co kto lubi i jakie ma "standardy" higieniczne :haha:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Kolego @barszczo - proszę o zachowanie powagi i udzielenie odpowiedzi w temacie :wpier:

Wszak pojawił się nam tu bardzo poważny dylemat nt. kurzu na płytach lotniskowych (ciągnący się z resztą już od kilku tygodni) i NALEŻY go  w końcu wyjaśnić - jest czy go nie ma.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, abtb napisał:

Kolego @barszczo - proszę o zachowanie powagi i udzielenie odpowiedzi w temacie :wpier:

Wszak pojawił się nam tu bardzo poważny dylemat nt. kurzu na płytach lotniskowych (ciągnący się z resztą już od kilku tygodni) i NALEŻY go  w końcu wyjaśnić - jest czy go nie ma.

Oczywiście że jest, jak wszędzie. Ale nie w takiej ilości żeby stanowił jakiś problem i wymagał osobnego sprzątania. Samoloty brudzą się zawsze, najbardziej jednak w okresie zimowym, kiedy dochodzi jeszcze proces odladzania. Wtedy potrafi być naprawdę grubo, dosłownie. Podwozie samo w sobie jest stosunkowo czyste. Opony w suche dni są delikatnie przykurzone. Dziś na przykład jest po deszczu i problemu kurzu praktycznie nie ma. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, abtb napisał:

Nie wiem o jakie samoloty tobie chodzi ale na 104-kach jak widać jest całe mnóstwo śladów eksploatacji łącznie z obiciami do gołego metalu :haha::

 

OQn7Yqz.jpg

 

I9F25DA.jpg

 

QM6iPWh.jpg

 

42TymNE.jpg

 

xK2kUT1.jpg

 

GaF4joq.jpg

 

Jgbr6IL.jpg

 

uciJstg.jpg

 

GP0hE0O.jpg

 

uVXMslm.jpg

 

5cp5GL7.jpg

 

CtcNACX.jpg

 

qAnm89r.jpg

 

QvnV7bE.jpg

 

A kurz (cokolwiek rozumiesz przez to słowo), jak widać, zalega na płytach lotniskowych w ilościach.......powiedzmy sobie  - stosownych :mrgreen:

A tak w ogóle, to na temat "kurzu" niech się wypowie kolega @barszczo - on ma chyba do niego najbliżej :D

Nawet na tych zdjęciach jakieś subtelne brudzenie występuje, a tym bardziej pewnie z bliska, Twój czysty model przez to wygląda trochę jak taka zabawka :) , zginie w tłumie podobnych

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Evildead napisał:

Nawet na tych zdjęciach jakieś subtelne brudzenie występuje, a tym bardziej pewnie z bliska, Twój czysty model przez to wygląda trochę jak taka zabawka :) , zginie w tłumie podobnych

Też tak odbieram modele. Bez śladów eksploatacji to nic innego jak zabawki ładnie pomalowane. Brakuje charakteru, który odróżniałby model na tle innych. Stąd też moje zapytanie o eksploatację i kurz. Sam wash to nie ślad eksploatacji. Sa nimi, zacieki, zakurzenie, efekty sadzy, jakieś mikrobicia, itp.. Tu nawet kurzu na oponach brak. 

Poza tym  czyste płyty to tak jakby ominięty etap brudzenia. Nikt nie mówi że ma być tego wiele ale chociaż jakiś ślad po tym.

Edited by patrykd
  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Oo! I to mi się podoba :super:

Jest konkretna dyskusja ......... a raczej takie wspólne mizianie się po brzuszkach :haha:

Kolega @patrykd otrzymał w mojej poprzedniej "śledziowej" galerii odpór "moim kaprysem" to postanowił i tu "podziałać". Do spóły z kolegą z działu pancernego - wiadomo, w kupie siła :chytry:

Zgadzam się z wami panowie - na samolocie jest wszystko - obicia, ślady eksploatacji itp. Wszystko zależy samolotu i konkretnego egzemplarza. Ale nie przedłużajmy - poproszę, abyście zamieścili zdjęcia  (najlepiej kolorowe) tych dwóch egzemplarzy z tymi wszystkimi śladami o których piszecie. Nie temu podobnych, tylko konkretnie tych. Ja wiadro popiołu do posypania głowy mam :wink:

5 godzin temu, Evildead napisał:

Twój czysty model przez to wygląda trochę jak taka zabawka

Bo to jest zabawka, plastikowa w 1/72. I po tygodniu zginie w w tłumie podobnych. Jak wszystkie moje modele  plastikowe zabawki :D

 

6 godzin temu, Evildead napisał:

a tym bardziej pewnie z bliska,

Trochę wiocha, ale jednak :haha::

WYO92ux.jpg

 

5 godzin temu, patrykd napisał:

Bez śladów eksploatacji to nic innego jak zabawki ładnie pomalowane.

Ale zdajesz sobie sprawę że to tylko twój osobisty problem :D

 

Tak czy siak - nie każdemu moje modele muszą się podobać. W końcu mamy demokrację  i pisać można sobie pisać co się chce. Ale jakby co, to serdecznie zapraszam do mojej kolejnej niedzielnej galerii - będzie można posarmacić na ślady eksploatacji oraz kurz na betonie :mrgreen:

 

Z tego też miejsca przepraszam wszystkich wypisujących ochy i achy oraz wklikujących serduszka za to że dali się wkręcić na plastikową zabawkę z plastiku z dodatkiem metalowej rurki pitota :piwo:

I że jeszcze Admin dał się nabrać  :benc:

 

6 minut temu, Baas ArK napisał:

One takie czyste, bo to defiladowa są.

No nie inaczej :super:

"Włoch" prosto z fabryki przed pierwszym pokazowym lotem, a "Turek" cztery dni po pomalowaniu w eksperymentalny kamuflaż :haha:

Ale jakby co panowie "lotnicy" - wspominamy słynne słowa premiera o karawanie i psach,  i w niedzielę widzimy się w kolejnej galerii z poranną kawą :kawa:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, abtb napisał:

Oo! I to mi się podoba :super:

Jest konkretna dyskusja ......... a raczej takie wspólne mizianie się po brzuszkach :haha:

Kolega @patrykd otrzymał w mojej poprzedniej "śledziowej" galerii odpór "moim kaprysem" to postanowił i tu "podziałać". Do spóły z kolegą z działu pancernego - wiadomo, w kupie siła :chytry:

Zgadzam się z wami panowie - na samolocie jest wszystko - obicia, ślady eksploatacji itp. Wszystko zależy samolotu i konkretnego egzemplarza. Ale nie przedłużajmy - poproszę, abyście zamieścili zdjęcia  (najlepiej kolorowe) tych dwóch egzemplarzy z tymi wszystkimi śladami o których piszecie. Nie temu podobnych, tylko konkretnie tych. Ja wiadro popiołu do posypania głowy mam :wink:

Bo to jest zabawka, plastikowa w 1/72. I po tygodniu zginie w w tłumie podobnych. Jak wszystkie moje modele  plastikowe zabawki :D

 

Trochę wiocha, ale jednak :haha::

WYO92ux.jpg

 

Ale zdajesz sobie sprawę że to tylko twój osobisty problem :D

 

Tak czy siak - nie każdemu moje modele muszą się podobać. W końcu mamy demokrację  i pisać można sobie pisać co się chce. Ale jakby co, to serdecznie zapraszam do mojej kolejnej niedzielnej galerii - będzie można posarmacić na ślady eksploatacji oraz kurz na betonie :mrgreen:

 

Z tego też miejsca przepraszam wszystkich wypisujących ochy i achy oraz wklikujących serduszka za to że dali się wkręcić na plastikową zabawkę z plastiku z dodatkiem metalowej rurki pitota :piwo:

I że jeszcze Admin dał się nabrać  :benc:

 

No nie inaczej :super:

"Włoch" prosto z fabryki przed pierwszym pokazowym lotem, a "Turek" cztery dni po pomalowaniu w eksperymentalny kamuflaż :haha:

Ale jakby co panowie "lotnicy" - wspominamy słynne słowa premiera o karawanie i psach,  i w niedzielę widzimy się w kolejnej galerii z poranną kawą :kawa:

Mówisz i masz

image.thumb.png.e18e9c0e70413ba3db670e223233e184.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, patrykd napisał:

Mówisz i masz

Bardzo ładny, zdolny do lotu egzemplarz :super: Tylko wykosić trawę i wiuu! :haha:

Swoją drogą - mogłeś trochę odważniej z tym szwabem:

D2odCeB.jpg

 

Egzemplarz niby ten sam a jednak:

QWjt4rD.jpg

 

Wybór należy do modelarza/malarza :mrgreen:

 

Chyba się trochę pogubiłeś w temacie  :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.