abtb Posted August 4 Share Posted August 4 Coś do popołudniowej kawy - "śledzik" po turecku W ramach programu MAP (Program Pomocy Wojskowej) 21 lutego 1984 roku Tureckie Siły Powietrzne otrzymały w spadku po Luftwaffe samolot RF-104G, numer konstrukcyjny 683D-6622, model firmowy 683-04-10, wyprodukowany przez FIAT (Fabbrica Italiana Automobili Torino) 25 lipca 1964r w wersji rozpoznawczej „Recce” o kodzie KC+133, schemat kamuflażu „Norm 62” zgodnie z zamówieniem technicznym „TA-196” , odebrany przez Niemcy 8 września 1964 . "Śledź" po dość intensywnej służbie w Luftwaffe (pod oznaczeniami EB+102 i 21+01), wycofany został z użytku 14 listopada 1983 r. z nalotem 3,042 godzin. Po "reaktywacji" i przekazaniu, samolot najpierw służył w 141 Filo z 4 AJU (za cholerę nie rozumiem tych tureckich oznaczeń ) pod numerem „4-622” a następnie został przekazany do 9 AJU, gdzie z numerem „9-622” , w bazie Balikesir przeszedł testy nowego kamuflażu. Samolot został wycofany z użytku 18 grudnia 1992 roku i został zachowany w "Hava Kuvvetleri Ust Kolleksion” Tyle tytułem wstępu - teraz bohater dzisiejszego odcinka: Lockheed F-104G Starfighter, baza Balikesir, maj-sierpień 1992r. Można chlastać szablą jak pod Wiedniem. 27 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Endrju Posted August 4 Share Posted August 4 No nareszcie jest śledzik. Myślałem, że zapomniałeś o nas. Chciałem się czegoś czepić ale nic nie znalazłem więc poszedłem czepić się tramwaju. A model zarąbisty. Podoba się. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adamo722 Posted August 4 Share Posted August 4 Czysto solidnie i schludnie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted August 4 Share Posted August 4 Jak zwykle bardzo ładnie zrobiony . Tak dobrze Ci idą te Starfightery, że nie powinieneś się zatrzymywać. Spokojnie do stu albo do 104 możesz dociągnąć. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 4 Share Posted August 4 Plamiasty Turek, świetnie się prezentuje . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolejny-Wojtek Posted August 4 Share Posted August 4 Nie ma co chlastać bo atrakcyjny model. Czerwone na pitocie to kalka?? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rudy0007 Posted August 4 Share Posted August 4 Model ładny, dobre zdjęcia, dobre wprowadzenie, w którym brak informacji, że malowanie jest w połowie fikcyjne 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmen Posted August 4 Share Posted August 4 Ładny. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted August 4 Author Share Posted August 4 Dziękuję bardzo za "ochy i achy" 5 godzin temu, kolejny-Wojtek napisał: Czerwone na pitocie to kalka?? Nie. Każda rurka pitota jest malowana na srebrno a następnie maskowana i malowana na czerwono 1 godzinę temu, rudy0007 napisał: dobre wprowadzenie Zerżnąłem z warsztatu 1 godzinę temu, rudy0007 napisał: w którym brak informacji, że malowanie jest w połowie fikcyjne Z moich szybkich obliczeń wynika że piszesz to już 6-ty lub nawet 7-my raz I potwierdzam po raz 6-ty lub 7-my: masz 100% racji Dla nie wtajemniczonych wyjaśniam - prawa strona samolotu to moja wizja artystyczna tego kamuflażu. A wynika to z tego, że brak zdjęć i rysunków przedstawiających prawą stronę tego samolotu. Po prostu nie ma i już Aaale - muszę przyznać Kamilowi nawet 200% racji. Tak, tak - 200% a to dla tego, że ....... lewa strona też jest prawdopodobnie fikcyjna. Otóż egzemplarz stojący w muzeum był przemalowywany I z dużym prawdopodobieństwem nie odzwierciedla schematu oryginału. A zatem nie pozostaje nam nic innego jak tylko czekać aż jakiś Janusz, będący na wakacjach w Turcji, nabędzie okazyjnie na rynku w Ankarze supertajne plany tego schematu, które to przez przypadek "wyciekły" z tureckiego Ministerstwa Obrony W sumie to wychodzi, że wyszła moja wizja artystyczna oparta o wizje artystyczną pracowników muzeum Kamil - browar dla ciebie za wytropienie zdrady Za tydzień : kawa z francuskim akcentem - zapraszam serdecznie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staryfajter1954 Posted August 5 Share Posted August 5 Tomek zaskakujesz mnie bo już miał być koniec budowania kolekcji 104 a tu proszę kolejna tym razem turecka 104 :). Fajnie, do tego w ciekawym kamuflażu :). Jestem pod wrażeniem Twojej pasji starfighterowej :). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wachmistrz Posted August 5 Share Posted August 5 Cytat samolot najpierw służył w 141 Filo z 4 AJU (za cholerę nie rozumiem tych tureckich oznaczeń ) pod numerem „4-622” a następnie został przekazany do 9 AJU, gdzie z numerem „9-622” , w bazie Balikesir przeszedł testy nowego kamuflażu. 4 AJU to 4 baza odrzutowców (Ana Jet Üssü - dosł. Główna Baza Odrzutowców) w Murted na północ od Ankary, gdzie stacjonuje m.in. 141 eskadra (Filo) nosząca dumną nazwę "Kurt" - Wilk. 9 AJU operuje z Balıkesir (zach. Turcja). Model fajny, nie widziałem jeszcze takiego malowania F-104 z THK. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrykd Posted August 8 Share Posted August 8 Nie znam się na lotnictwie. Może mi ktoś wytłumaczyć czemu widzę już któryś model z rzędu z brakiem śladów eksploatacji i czystym i niezakurzonym lotniskiem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmen Posted August 9 Share Posted August 9 7 godzin temu, patrykd napisał: Nie znam się na lotnictwie. Może mi ktoś wytłumaczyć czemu widzę już któryś model z rzędu z brakiem śladów eksploatacji i czystym i niezakurzonym lotniskiem? Bo to jest wersja wystawowa..Umyta i wyczyszczona a płyta lotniska jest pozamiata na. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted August 9 Author Share Posted August 9 (edited) 10 godzin temu, patrykd napisał: Może mi ktoś wytłumaczyć czemu widzę już któryś model z rzędu z brakiem śladów eksploatacji Nie wiem o jakie samoloty tobie chodzi ale na 104-kach jak widać jest całe mnóstwo śladów eksploatacji łącznie z obiciami do gołego metalu : A kurz (cokolwiek rozumiesz przez to słowo), jak widać, zalega na płytach lotniskowych w ilościach.......powiedzmy sobie - stosownych A tak w ogóle, to na temat "kurzu" niech się wypowie kolega @barszczo - on ma chyba do niego najbliżej Edited August 9 by abtb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 9 Share Posted August 9 1 godzinę temu, abtb napisał: A tak w ogóle, to na temat "kurzu" niech się wypowie kolega @barszczo - on ma chyba do niego najbliżej Ale w sensie że jak? Żyję w brudzie? 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted August 9 Author Share Posted August 9 9 minut temu, barszczo napisał: Ale w sensie że jak? W sensie czy zalega na płytach lotniskowych w ilości wskazanej do usuwania pługami odśnieżnymi czy też tak bardziej zostawia ślad na podeszwie - znaczy się jest ale go nie widać /widać 11 minut temu, barszczo napisał: Żyję w brudzie? Ja tam nie wnikam co kto lubi i jakie ma "standardy" higieniczne 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted August 9 Author Share Posted August 9 Kolego @barszczo - proszę o zachowanie powagi i udzielenie odpowiedzi w temacie Wszak pojawił się nam tu bardzo poważny dylemat nt. kurzu na płytach lotniskowych (ciągnący się z resztą już od kilku tygodni) i NALEŻY go w końcu wyjaśnić - jest czy go nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barszczo Posted August 9 Share Posted August 9 2 godziny temu, abtb napisał: Kolego @barszczo - proszę o zachowanie powagi i udzielenie odpowiedzi w temacie Wszak pojawił się nam tu bardzo poważny dylemat nt. kurzu na płytach lotniskowych (ciągnący się z resztą już od kilku tygodni) i NALEŻY go w końcu wyjaśnić - jest czy go nie ma. Oczywiście że jest, jak wszędzie. Ale nie w takiej ilości żeby stanowił jakiś problem i wymagał osobnego sprzątania. Samoloty brudzą się zawsze, najbardziej jednak w okresie zimowym, kiedy dochodzi jeszcze proces odladzania. Wtedy potrafi być naprawdę grubo, dosłownie. Podwozie samo w sobie jest stosunkowo czyste. Opony w suche dni są delikatnie przykurzone. Dziś na przykład jest po deszczu i problemu kurzu praktycznie nie ma. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evildead Posted August 9 Share Posted August 9 9 godzin temu, abtb napisał: Nie wiem o jakie samoloty tobie chodzi ale na 104-kach jak widać jest całe mnóstwo śladów eksploatacji łącznie z obiciami do gołego metalu : A kurz (cokolwiek rozumiesz przez to słowo), jak widać, zalega na płytach lotniskowych w ilościach.......powiedzmy sobie - stosownych A tak w ogóle, to na temat "kurzu" niech się wypowie kolega @barszczo - on ma chyba do niego najbliżej Nawet na tych zdjęciach jakieś subtelne brudzenie występuje, a tym bardziej pewnie z bliska, Twój czysty model przez to wygląda trochę jak taka zabawka , zginie w tłumie podobnych 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrykd Posted August 9 Share Posted August 9 (edited) 9 minut temu, Evildead napisał: Nawet na tych zdjęciach jakieś subtelne brudzenie występuje, a tym bardziej pewnie z bliska, Twój czysty model przez to wygląda trochę jak taka zabawka , zginie w tłumie podobnych Też tak odbieram modele. Bez śladów eksploatacji to nic innego jak zabawki ładnie pomalowane. Brakuje charakteru, który odróżniałby model na tle innych. Stąd też moje zapytanie o eksploatację i kurz. Sam wash to nie ślad eksploatacji. Sa nimi, zacieki, zakurzenie, efekty sadzy, jakieś mikrobicia, itp.. Tu nawet kurzu na oponach brak. Poza tym czyste płyty to tak jakby ominięty etap brudzenia. Nikt nie mówi że ma być tego wiele ale chociaż jakiś ślad po tym. Edited August 9 by patrykd 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evildead Posted August 9 Share Posted August 9 Ja to widzę tak że paru kolegów z tego działu zawyżyło tu poziom i pokazało jak się brudzi samoloty , widać można, a to to zabawki ładnie pomalowane i tyle 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted August 9 Share Posted August 9 One takie czyste, bo to defiladowa są. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted August 9 Author Share Posted August 9 Oo! I to mi się podoba Jest konkretna dyskusja ......... a raczej takie wspólne mizianie się po brzuszkach Kolega @patrykd otrzymał w mojej poprzedniej "śledziowej" galerii odpór "moim kaprysem" to postanowił i tu "podziałać". Do spóły z kolegą z działu pancernego - wiadomo, w kupie siła Zgadzam się z wami panowie - na samolocie jest wszystko - obicia, ślady eksploatacji itp. Wszystko zależy samolotu i konkretnego egzemplarza. Ale nie przedłużajmy - poproszę, abyście zamieścili zdjęcia (najlepiej kolorowe) tych dwóch egzemplarzy z tymi wszystkimi śladami o których piszecie. Nie temu podobnych, tylko konkretnie tych. Ja wiadro popiołu do posypania głowy mam 5 godzin temu, Evildead napisał: Twój czysty model przez to wygląda trochę jak taka zabawka Bo to jest zabawka, plastikowa w 1/72. I po tygodniu zginie w w tłumie podobnych. Jak wszystkie moje modele plastikowe zabawki 6 godzin temu, Evildead napisał: a tym bardziej pewnie z bliska, Trochę wiocha, ale jednak : 5 godzin temu, patrykd napisał: Bez śladów eksploatacji to nic innego jak zabawki ładnie pomalowane. Ale zdajesz sobie sprawę że to tylko twój osobisty problem Tak czy siak - nie każdemu moje modele muszą się podobać. W końcu mamy demokrację i pisać można sobie pisać co się chce. Ale jakby co, to serdecznie zapraszam do mojej kolejnej niedzielnej galerii - będzie można posarmacić na ślady eksploatacji oraz kurz na betonie Z tego też miejsca przepraszam wszystkich wypisujących ochy i achy oraz wklikujących serduszka za to że dali się wkręcić na plastikową zabawkę z plastiku z dodatkiem metalowej rurki pitota I że jeszcze Admin dał się nabrać 6 minut temu, Baas ArK napisał: One takie czyste, bo to defiladowa są. No nie inaczej "Włoch" prosto z fabryki przed pierwszym pokazowym lotem, a "Turek" cztery dni po pomalowaniu w eksperymentalny kamuflaż Ale jakby co panowie "lotnicy" - wspominamy słynne słowa premiera o karawanie i psach, i w niedzielę widzimy się w kolejnej galerii z poranną kawą 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrykd Posted August 9 Share Posted August 9 11 minut temu, abtb napisał: Oo! I to mi się podoba Jest konkretna dyskusja ......... a raczej takie wspólne mizianie się po brzuszkach Kolega @patrykd otrzymał w mojej poprzedniej "śledziowej" galerii odpór "moim kaprysem" to postanowił i tu "podziałać". Do spóły z kolegą z działu pancernego - wiadomo, w kupie siła Zgadzam się z wami panowie - na samolocie jest wszystko - obicia, ślady eksploatacji itp. Wszystko zależy samolotu i konkretnego egzemplarza. Ale nie przedłużajmy - poproszę, abyście zamieścili zdjęcia (najlepiej kolorowe) tych dwóch egzemplarzy z tymi wszystkimi śladami o których piszecie. Nie temu podobnych, tylko konkretnie tych. Ja wiadro popiołu do posypania głowy mam Bo to jest zabawka, plastikowa w 1/72. I po tygodniu zginie w w tłumie podobnych. Jak wszystkie moje modele plastikowe zabawki Trochę wiocha, ale jednak : Ale zdajesz sobie sprawę że to tylko twój osobisty problem Tak czy siak - nie każdemu moje modele muszą się podobać. W końcu mamy demokrację i pisać można sobie pisać co się chce. Ale jakby co, to serdecznie zapraszam do mojej kolejnej niedzielnej galerii - będzie można posarmacić na ślady eksploatacji oraz kurz na betonie Z tego też miejsca przepraszam wszystkich wypisujących ochy i achy oraz wklikujących serduszka za to że dali się wkręcić na plastikową zabawkę z plastiku z dodatkiem metalowej rurki pitota I że jeszcze Admin dał się nabrać No nie inaczej "Włoch" prosto z fabryki przed pierwszym pokazowym lotem, a "Turek" cztery dni po pomalowaniu w eksperymentalny kamuflaż Ale jakby co panowie "lotnicy" - wspominamy słynne słowa premiera o karawanie i psach, i w niedzielę widzimy się w kolejnej galerii z poranną kawą Mówisz i masz 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abtb Posted August 9 Author Share Posted August 9 11 minut temu, patrykd napisał: Mówisz i masz Bardzo ładny, zdolny do lotu egzemplarz Tylko wykosić trawę i wiuu! Swoją drogą - mogłeś trochę odważniej z tym szwabem: Egzemplarz niby ten sam a jednak: Wybór należy do modelarza/malarza Chyba się trochę pogubiłeś w temacie 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.