Skocz do zawartości

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Złośliwiec

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.02.2020 o 19:26, Tomek Mroczkowski napisał:

Jeszcze go co prawda nie macałem, nie wiem czy ma dodatkowa płytę na przodzie kadłuba, ale jeśli jest tak to stara Tamiya w końcu prawdopodobnie będzie mogła odejść na emeryturę.

Trumpeter wydał dokładnie ten model tj. T-72A mod 1979, można zbudować z niego polską 72 np. taką jak na fotce (trzeba wymienić gąsienice na typu Diehl z nakładkami gumowymi)

L

Lub nic nie wymieniać i zrobić prosto z pudła oraz wysłać starą Tamiye na zasłużoną emeryturę. Kalki robi Toromodel lufę metalową RbModel a klej Revell......... 

 

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzycie ten film ''Furia'' z shermanem?

Mam problem z indefikacją Która wersja Shermana to jest bo różne źródła podają różne lub inne informacje Albo ich po prostu nie ma. wie ktoś co to za model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Italeri 6529 M4A3E8 SHERMAN "FURY"

 

Rye Field Model RM-5028 M4A3E8 Sherman w/workable track links and torsion bars

 

 

Tamiya 35346 U.S. Medium Tank M4A3E8 Sherman "Easy Eight" - European Theater

 

 

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest ciut bardziej skomplikowana...

Filmowy FURY powinien być w wersji M4A3E8 - bo takiej wersji używali Amerykanie w tym czasie - ale zdjęcia realizowane były z wykorzystaniem znajdującego się w Bovington czołgu M4A2E8. Więc wykonując ten model należy rozważyć samemu dylemat "Prawda czasu czy prawda ekranu" :)

Ja mam przygotowane wszystko do zrobienia tego modelu i planuję zrobić go na kadłubie M4A2.

Rożnica pomiędzy M4A3 i M4A2 jest stosunkowo niewielka i dotyczy płyty nadsilnikowej, tylnej ścianki kadłuba oraz tego, że M4A3 jest dłuższy bo ma bardziej pochyłą tylną płytę kadłuba. Praktycznie przy obładowaniu tyłu "bambetlami" różnicy nie będzie widać...

... teoretycznie najbardziej widoczna różnica pomiędzy FURY na kadłubie M4A3 i M4A2 to rodzaj zastosowanego deflektora w tylnym nawisie.

Edytowane przez martinello
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, robertmodelarz napisał:

 Italeri 6529 M4A3E8 SHERMAN "FURY"

11359_rd.jpg

Rye Field Model RM-5028 M4A3E8 Sherman w/workable track links and torsion bars

 

29114_rd.jpg

Tamiya 35346 U.S. Medium Tank M4A3E8 Sherman "Easy Eight" - European Theater

 

12142_rd.jpg

dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest o tyle skomplikowana, że chyba nie ma na rynku modelu M4A2E8 pasującego do FURY w wersji "prawda ekranu". Można skorzystać z konwersji TMD ( https://tigermodeldesigns.com/product/35-1097-m4a2e8-fury-conversion-asu/ ) 

- albo tak jak ja skompletować całość z pozostałości po innych modelach  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was kolejne pytanie... Czy możecie mi polecić model Pz I oraz Pz II (obojętnie w jakiej wersji biorącej udział w ataku na Polskę w '39) w 1:35? Zależy mi na tym, żeby modele były w miarę merytoryczne, bez dużych baboli i w miarę spasowane. Z góry dziękuję za każdą poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2020 o 22:24, eLCe napisał:

Mam do Was kolejne pytanie... Czy możecie mi polecić model Pz I oraz Pz II (obojętnie w jakiej wersji biorącej udział w ataku na Polskę w '39) w 1:35? Zależy mi na tym, żeby modele były w miarę merytoryczne, bez dużych baboli i w miarę spasowane. Z góry dziękuję za każdą poradę.

https://www.mojehobby.pl/products/Pz.Kpfw.I-Ausf.-B.html

nie jest dostępny ale wypraski te same ma dostępny

https://allegro.pl/oferta/dragon-6207-panzer-i-ausf-b-dak-version-9033684654

kalki trzeba zorganizować z września 1939 roku lub namalować biały krzyż

https://tanks-encyclopedia.com/ww2/nazi_germany/Panzer_I.php

 

 

Edytowane przez robertmodelarz
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, eLCe napisał:

Mam do Was kolejne pytanie... Czy możecie mi polecić model Pz I oraz Pz II (obojętnie w jakiej wersji biorącej udział w ataku na Polskę w '39) w 1:35? Zależy mi na tym, żeby modele były w miarę merytoryczne, bez dużych baboli i w miarę spasowane. Z góry dziękuję za każdą poradę.

sam kleiłem, warsztat tu prowadziłem i moooocno polecam:

https://www.mojehobby.pl/products/German-Panzer-1Ausf-A-Sd.Kfz.101-Early-Late-Version.html

Masz w nim pełne wnętrze wraz z komora silnika, chyba jedyny model pz1 z ta częścią. Miejscami lepsze niż dragon z interiorem (podłoga/skrzynia biegow, sciana pomiedzy przedzialem bojowym a silnika) miejscami gorsze (brak rygli od wewn. strony wizjerów).

Pozwala Ci na zbudowanie wersji wczesnej jak i pozniejszej + dodatkowe modyfikacje. 

Do tego po prostu tanszy od dragona a ma wiecej :)

 

co do Pz2 to sam bym pewnie wziol sie za ten gdybym mial rozwazac 2ki, czesciowy interior daje po prostu wiecej czasu i zabawy z 1 modelem :)

https://www.mojehobby.pl/products/Pz.Kpfw.II-Ausf.A-w-Interior.html 

 

Edytowane przez zipster
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, zipster napisał:

sam kleiłem, warsztat tu prowadziłem i moooocno polecam:

https://www.mojehobby.pl/products/German-Panzer-1Ausf-A-Sd.Kfz.101-Early-Late-Version.html

Masz w nim pełne wnętrze wraz z komora silnika, chyba jedyny model pz1 z ta częścią. Miejscami lepsze niż dragon z interiorem (podłoga/skrzynia biegow, sciana pomiedzy przedzialem bojowym a silnika) miejscami gorsze (brak rygli od wewn. strony wizjerów).

Pozwala Ci na zbudowanie wersji wczesnej jak i pozniejszej + dodatkowe modyfikacje. 

Do tego po prostu tanszy od dragona a ma wiecej :)

No i Dragona na tym etapie w Polsce nie mogę znaleźć ? Także to dodatkowy atut zestawu z HB :) Jak tylko skończę latadła to będzie warsztacik :) 

Edytowane przez eLCe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2020 o 19:57, martinello napisał:

Prawda jest ciut bardziej skomplikowana...

Filmowy FURY powinien być w wersji M4A3E8 - bo takiej wersji używali Amerykanie w tym czasie - ale zdjęcia realizowane były z wykorzystaniem znajdującego się w Bovington czołgu M4A2E8. Więc wykonując ten model należy rozważyć samemu dylemat "Prawda czasu czy prawda ekranu" :)

Ja mam przygotowane wszystko do zrobienia tego modelu i planuję zrobić go na kadłubie M4A2.

Rożnica pomiędzy M4A3 i M4A2 jest stosunkowo niewielka i dotyczy płyty nadsilnikowej, tylnej ścianki kadłuba oraz tego, że M4A3 jest dłuższy bo ma bardziej pochyłą tylną płytę kadłuba. Praktycznie przy obładowaniu tyłu "bambetlami" różnicy nie będzie widać...

... teoretycznie najbardziej widoczna różnica pomiędzy FURY na kadłubie M4A3 i M4A2 to rodzaj zastosowanego deflektora w tylnym nawisie.

ze względu na to że w skali 1/72  ogólnie dostępny jest tylko m4a3e8 od trumpeter'a wybiorę wersję "Prawda czasu''. Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może orientuje się jaki typ gąsienic miały wczesne Sd.Kfz. 251/9 Ausf. D? 

No i czy może ma ktoś doświadczenie z gąskami do tych pojazdów od AFV? Warto się z nimi bawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Irgr napisał:

Czy ktoś może orientuje się jaki typ gąsienic miały wczesne Sd.Kfz. 251/9 Ausf. D? 

No i czy może ma ktoś doświadczenie z gąskami do tych pojazdów od AFV? Warto się z nimi bawić?

Ja do 251 D AFV Club zastosowałem takie:

https://www.mojehobby.pl/products/Gasienice-do-Sd.Kfz-251.html

Tworzywo trochę twarde, trzeba uważać przy wycinaniu -może pękać. 

Gumowe zestawowe nie są złe. AFV Club robi gąsienice ruchome do wersji wczesnych i późnych. Praktycznie efekt żaden przy nieruchomych kołach i stałym zawieszeniu. Ponad dwa razy droższe. niewątpliwie ładniejsze.

Do wersji D były już późne:

https://www.mojehobby.pl/products/SDKFZ-251-Track-Latest-Type.html

Tu masz porównanie rożnych gąsek do 251:

https://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/misc/251track.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, już zapomniałem jak dużo było na PMMS od 251kach. W sumie najbardziej zastanawia mnie od kiedy były wprowadzone poniższe gąsienice:

https://www.mojehobby.pl/products/Sd.Kfz.251Track-Latest-Model-Rubber.html

Z tego co widzę na PMMS to early mają okropne gumowe nakładki ze szwem który jak się domyślam jest niemal nie do usunięcia, a o alternatywy które i tak nie są wiele lepsze trudno :/

Mogłaby jakaś firma jak Miniart wydać 250/251, bo Pz.IV dobrych jest wystarczająco dużo, a z tymi transporterami jest naprawdę  słabo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest oferta na tracki do 251 D fajne fotki ze szczegółami:

https://axis-militaria.com/product/ww2-german-wehrmacht-kettenglied-panzer-track-link-sd-kfz-251-11-very-nice/

 

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że tak wiele pewnie banalnych pytań zadaje Ale prawdę mówiąc takim bardziej profesjonalnym modelarstwem zacząłem się interesować dosyć niedawno. Chodzi mi o to, do czego konkretnie służy ten cały surfacer. Czy malować nim cały model czy tylko fragmenty, a jak fragmenty to jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Szkielzu napisał:

Przepraszam że tak wiele pewnie banalnych pytań zadaje Ale prawdę mówiąc takim bardziej profesjonalnym modelarstwem zacząłem się interesować dosyć niedawno. Chodzi mi o to, do czego konkretnie służy ten cały surfacer. Czy malować nim cały model czy tylko fragmenty, a jak fragmenty to jakie?

Sufracer to inaczej podkład. Farby akrylowe (wodne), którymi maluje się najczęściej modele maja niską przyczepność do plastiku. Podkład zwiększa przyczepność farby do powierzchni, którą malujesz. Uodparnia również farbę na ścieranie w późniejszych pracach wykończeniowych (weatherning). Podkładem malujemy (nie zalewamy) cały model. Kładziemy kilka cienkich warstw. Po położeniu podkładu zobaczymy lepiej wszystkie wady obrabianej powierzchni - szpary nierówności itp. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, robertmodelarz napisał:

Sufracer to inaczej podkład. Farby akrylowe (wodne), którymi maluje się najczęściej modele maja niską przyczepność do plastiku. Podkład zwiększa przyczepność farby do powierzchni, którą malujesz. Uodparnia również farbę na ścieranie w późniejszych pracach wykończeniowych (weatherning). Podkładem malujemy (nie zalewamy) cały model. Kładziemy kilka cienkich warstw. Po położeniu podkładu zobaczymy lepiej wszystkie wady obrabianej powierzchni - szpary nierówności itp. 

 

Dziękuję bardzo za pomocną odpowiedź. chciałem też poprosić o jakieś wskazówki Jak zrobić dobrze wyglądający model, na przykład jak korzystać z washy lub Jak dobrze cieniować model w małej skali (1/72). Od jakiegoś czasu robię model marder 3 Ausf h. od italeri i chciałam go dobrze wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.