tu_es Napisano 11 Stycznia 2015 Share Napisano 11 Stycznia 2015 Witam, planuję rozpocząć sklejanie Panzer Pz. Kpfw 35 (t) (CMK T35006), ale nie mogę namierzyć działa, które to ma oznaczenie 3.7 cm KwK 34(t) . L/40 - takie Jedyne jakie znalazłem, to tej firmy http://www.panzer-modell.de/ausgepackt/archiv/schatton/3508.htm Może ktoś, gdzieś spotkał się z takim działem, nawet innej firmy do kupienia? Ja na ten moment nie mogę namierzyć aby kupić. W RB Model nie znalazłem takiego odpowiednika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 11 Stycznia 2015 Share Napisano 11 Stycznia 2015 Lion Marc 10054 - akurat kupiłem je kilka dni temu - teraz "idzie" z Chin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tu_es Napisano 11 Stycznia 2015 Share Napisano 11 Stycznia 2015 Dziękuję, teraz czas nauczyć się robić zakupy u chińczyków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tu_es Napisano 12 Stycznia 2015 Share Napisano 12 Stycznia 2015 Planuję mojego Leopolda w 1:35 pomalować w trójbarwny kamuflaż. Tak jak na tym zdjęciu Malowałem Pactrą A104 Dunkelgelb 1943 rozrzedzoną Pactrą A0 (rozcieńczalnikiem), ale zdjęcia wyszły tak : Czy tak wygląda prawidłowy Dunkelgelb 1943 RAL 7028 ? Bo jakoś tak wyszedł mi kolor oliwkowy. To samo wychodzi z farbą Italeri 4796AP. Macie jakieś propozycje co do farb akrylowych o prawidłowym odcieniu RAL 7028? Maluję aerografem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rumcajsek Napisano 13 Stycznia 2015 Share Napisano 13 Stycznia 2015 Witam. Zaczynam swoją przygodę z modelarstwem jako że otrzymałem w prezencie model E-50 Standardpanzer firmy Trumpeter. Obecnie jestem na etapie montowania zawieszenia, zaraz za tym będę nakładał gąsienice. Tu mam pytanie - jak je zamontować? Wpierw skleić 2 końce, dopiero potem nałożyć na zamontowane już w kadłubie koła, czy wpierw naciągnąć na zamontowane koła, a potem kleić? Dodatkowe pytanie - malowanie modelu (w tym jestem totalnym żółtodziobem, do dyspozycji mam farbki, areografu niet) odbywa się na końcu, po złożeniu całego modelu? Czy jakoś w trackie składania? Czy w ogóle z pierwszym modelem zabierać się za malowanie, czy nabrać warsztatu w jakikolwiek inny sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 13 Stycznia 2015 Share Napisano 13 Stycznia 2015 Najlepiej załóż warsztat i wrzucaj fotki - łatwiej będzie coś podpowiedzieć. Gąsienice można składać i montować na kilka sposobów w zależności od ilości rzędów zębów w niej, czy będą błotniki, etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 14 Stycznia 2015 Share Napisano 14 Stycznia 2015 Planuję mojego Leopolda w 1:35 pomalować w trójbarwny kamuflaż. Tak jak na tym zdjęciu Malowałem Pactrą A104 Dunkelgelb 1943 rozrzedzoną Pactrą A0 (rozcieńczalnikiem), ale zdjęcia wyszły tak : Czy tak wygląda prawidłowy Dunkelgelb 1943 RAL 7028 ? Bo jakoś tak wyszedł mi kolor oliwkowy. To samo wychodzi z farbą Italeri 4796AP. Macie jakieś propozycje co do farb akrylowych o prawidłowym odcieniu RAL 7028? Maluję aerografem. Nie ma uniwersalnego koloru RAL 7028,każdy jest inny.Od piaskowo oliwkowego do piaskowego. Ten kolor tak ma w zależności od padania światła.W sumie lepiej że wpada w olivkę niż w szarości jak u Vallejo. Generalnie dunkelgleb to często Wehrmacht olive(nie mylić z olivegrun)RAL 7028,jeśli koniecznie chcesz coś żólto-piaskowego to Tamiya XF-61 z dodatkiem bialej w zależności od potrzeb.Chyba że masz kolorową fotkę i widać tam konkretnie piaskowy. Polecam zapoznać się z tą stronką: http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=32930 już na pierwszej stronie widać różnice,dalej jest tylko ciekawiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornblower Napisano 19 Stycznia 2015 Share Napisano 19 Stycznia 2015 Witam, Poszukuję dobrej literatury dotyczącej czołgów niemieckich z 2 WŚ ogólnie lub dotyczącej bezpośrednio "tygrysów" oraz literatury czołgów amerykańskich z 2 WŚ. Coś gdzie znajdę również sporo fotografii. Język polski lub angielski. Czy może ktoś coś polecić ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 20 Stycznia 2015 Share Napisano 20 Stycznia 2015 http://www.tiif.de/ proszę fotograficzna biblia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Milke Napisano 20 Stycznia 2015 Share Napisano 20 Stycznia 2015 znalazłem w necie takie foto. Ten jaśniejszy kolor na czołgu, to zimowe kamo czy może jakiś inny odcień zieleni … ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sklejarka Napisano 21 Stycznia 2015 Share Napisano 21 Stycznia 2015 Poszukuje materiałów dotyczących- BRDM 2 9P148 KONKURS- w wersji LWP z lat 80 tych, tzn jaki kolor wybrać na kadłub pojazdu ( najłatwiejszy dostęp mam do akryli firmy Tamiya) no i przy okazji jakie kalki byłyby adekwatne do takiego modelu. Będę wdzięczny za wszelkie opisy i fotografie dotyczące tego pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 22 Stycznia 2015 Share Napisano 22 Stycznia 2015 Wydaje się że to jest jednak zimowe kamo na tym "Thunderbolcie VI" bo jak widzisz żołnierze na nim występujący są raczej ciepło ubrani ( ten po lewej ma płaszcz zimowy a ten po prawej ocieplany kombinezon czołgowy) Pozdrawiam M1A1(HA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Milke Napisano 22 Stycznia 2015 Share Napisano 22 Stycznia 2015 Adams, niezaprzeczalnie są ubrani ciepło, ale zastanawia mnie bardzo mała różnica w odcieniu "zimowego camo" i kombinezonu gościa po prawej stronie. Nie jestem przekonany że różnica między białym a zielonym była by tak mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 22 Stycznia 2015 Share Napisano 22 Stycznia 2015 Obejrzałem zdjęcia u wujka Gogle i wygląda na to że facet jest ubrany w ogrodniczki oraz w kurtkę typu tanker ( rodzaj olimpijki) obie te części ubioru są uszyte z drelichu o bardzo jasnym odcieniu ( prawie kremowy) zresztą ten czołg jest pomalowany farbą zmywalną z pod której prześwituje zwykły olive drab i dlatego jest podobny odcień na zdjęciu.Pozdrawiam M1A1(HA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Milke Napisano 22 Stycznia 2015 Share Napisano 22 Stycznia 2015 Dzięki !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucider Napisano 25 Stycznia 2015 Share Napisano 25 Stycznia 2015 Witam, jeszcze nic nie składam ale chciałbym zacząć i mam kilka pytań do bardziej doświadczonych. Na model czołu powinien iść podkład, kolor bazowy, łaty kamo, sido,kalki,sido,wash farbami olejnymi i lakier bezbarwny? Czym rozcieńczać lakier flat clear xf-86 tamiyi, i czy się nada jako ostatnia warstwa do przykrycia farb olejnych? Jakie farby olejne są najlepsze do washów, olejne farby artystyczne do malowania nadadzą się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mierzu Napisano 25 Stycznia 2015 Share Napisano 25 Stycznia 2015 I tak chciałbyś wszystko od razu, w pięć minut? A nic nie znalazleś na forum na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucider Napisano 25 Stycznia 2015 Share Napisano 25 Stycznia 2015 Akurat szukałem kolejności farb, podkładów i sido na forum ale chciałem się upewnić. Nie mam rozcieńczacza do lakieru matowego i nie wiem czy ten od tamiyi jest dobry to o to zapytałem. Nie napisałem ''powiedzcie jak zrobić dobry model'' tylko o kilka konkretnych rzeczy, wg mnie to różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 Farba XF 86 Tamiya jest farbą akrylową i do takowych jest rozcieńczalnik firmowy X-20A http://www.mojehobby.pl/catalog/Rozcienczalniki-115244.html ... czy się nada jako ostatnia warstwa do przykrycia farb olejnych?. Jeśli chcesz uzyskać "matt" to tak. Wasche robisz z farb olejnych dla plastyków lub specyfiki dedykowane od firm np: AK- http://www.mojehobby.pl/catalog/Wasche.html Vallejo - http://www.mojehobby.pl/catalog/Washe.html MIG - http://www.mojehobby.pl/catalog/Wash-e.html Ilu modelarzy tyle opinii o jakości danych produktów i technik. Sam musisz dojść który dla Ciebie będzie najlepszy. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hornblower Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 http://www.tiif.de/ proszę fotograficzna biblia Dzięki, na pewno się przyda, ale bardziej chodziło mi coś w stylu fizycznej książki / albumu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucider Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 Dzięki meser262. Zamiast tego rozcieńczalnika X-20A może być T-110 Hobby Color Thinner - http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=T-110&lang=pl nada się do farb akrylowych i do tego matowego lakieru? Hornblower Może taka książka Ci się przyda http://ksiazki.okazje.info.pl/ksiazka/k/dywizje-pancerne-wehrmachtu.html?utm_medium=partner&utm_source=http%3A%2F%2Fwww.sklepy24.pl&utm_campaign=sklepy24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 Proszę bardzo. Jest to rozcieńczalnik do farb akrylowych firmy Gunze Sangyo.Powinien pasować - POWINIEN - ale? Do matowego czy z połyskiem - akrylowego - bez znaczenia. Tylko ostrożnie bo farbka Tamiya, a rozcieńczalnik G.S. Poczytaj tu : http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=12530 http://www.dioramy.fora.pl/farby-i-chemia-modelarska,122/poradnik-czysta-chemia,5708.html http://www.mikromodele.fora.pl/pomysly-patenty-wynalazki-ideas-patents-inventions,25/farby-akrylowe,1470.html http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=104&t=16360&view=print Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peter-85 Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 Witam i zapytam Jestem początkującym adeptem modelarstwa pojazdów pancernych w skali 1/35. Samo modelarstwo plastikowe nie jest dla mnie czymś nowym albowiem we wczesnej szkole podstawowej sklejałem (rzecz jasna bez malowania) modele samolotów w skali 1/72. Zresztą, kto ich w dzieciństwie nie sklejał? ;) Aktualnie po ponad 15 latach od tamtych czasów postanowiłem znów wrócić do modelarstwa ale nieco bardziej na poważnie. Posiadam nieco podstawowych narzędzi (nożyki, cążki, pęsety) jak również aerograf (Adler z dyszą 0,3 mm) podłączany pod domowej roboty sprężarkę wykonaną wiele lat temu ze starej lodówki. Z chemii modelarskiej posiadam klej Revell z igłą, cytrynowy klej Tamiya oraz tubę szpachlówki Tamiya White. Nie będę Was zanudzał standardowym pytaniem w stylu „jaki model na początek” gdyż to akurat mam już mniej lub bardziej sprecyzowane. Jednak po lekturze internetu, obejrzeniu wielu tzw. „inboxów” oraz wielu filmików na YT z budowy modeli nasuwają mi się pewne pytania, na które nie znalazłem konkretnych odpowiedzi. Zdecydowałem, że będę malował farbami akrylowymi. Jakie według Was wybrać: Tamiya czy Vallejo Air? W przypadku farb Tamiya kusi legenda samej marki. W przypadku Vallejo Air kusi fakt, że ponoć nie trzeba ich rozcieńczać tylko można spokojnie z buteleczki lać do zbiorniczka aerografu. Czytałem tez jednak, że ponoć Vallejo Air zatykają aerograf a farby Tamiya nie bardzo chcą trzymać się malowanej powierzchni. W prawdzie swoje modelarstwo zamierzam uprawiać w myśl zasady „prosto z pudła” (czyt. zamiast na merytoryce, bardziej chcę się skupić na „brudzingu”) wiem jednak, że w pewnych przypadkach nie da się tego do końca uniknąć. I tu rodzą się moje kolejne dwa pytania: 1) Oglądając „inboxy” zauważyłem, że co raz więcej producentów (głównie Hobby Boss i Trumpeter) dorzuca do swoich modeli blaszkę fototrawioną. Czy w związku z tym powinienem już na początku zaopatrzyć się w zaginarkę? Czy może do ukształtowania elementów fot otrawionych dołączonych do modelu wystarczą: dwie metalowe linijki i pęsta? 2) Niektórzy producenci nadal stosują w modelach gąsienice z gumowych pasków, które (co dość logiczne) są trudne w ułożeniu na kołach. Czy jedyna alternatywą dla owych gumowych gąsienic są stalowe gąsienice firmy Friul? I jeszcze jedna kwestia. We wszystkich oglądanych przeze mnie relacjach, modele po nałożeniu głównego koloru (przed położeniem kalkomanii) pokrywane są Sidoluxem. Czy zamiast owego Sidoluxu nie można po prostu położyć akrylowego błyszczącego lakieru bezbarwnego? Przynajmniej ja tak to rozumiem ale może jestem w błędzie. Bardzo proszę o pomoc. Prószę także o wyrozumiałość ;) - Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 Farby: Kazdy bedzie chwalil tych co uzywa Ja Tamiyi i nie zdazylo mi sie, zeby nie chcialy sie trzymac podloza Ale paleta Tamiyi jest nie tak bogata jakbym chcial, wiec posilkuje sie AK. Zaginarka ulatwia prace, to niewatpliwie, ale jak na razie ja radze sobie metalowymi linijkami, peseta i podprowadzona malzonce szklana plytka do krojenia :P Ponoc jak raz zalozysz metalowe gasienice to nigdy nie wrocisz do innych, tak mowia :P Ja to doswiadczenie mam jeszcze przed soba wiec sie nie wypowiem. Raczej jak na razie staram sie wybierac modele z plastikowymi oddzielnymi ogniwami, wiekszosc nowych tak ma. Oczywiscie kazdy blyszczacy akrylowy lakier bedzie OK. Sidolux to po prostu tansza alternatywa. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 26 Stycznia 2015 Share Napisano 26 Stycznia 2015 Mogę jedynie potwierdzić z własnych doświadczeń to co kolega napisał. Farby Tamiya stosuję na modele bez podkładu i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby się nie trzymały. To bardziej z Vallejo bym powiedział że jest problem. Metalowe gąsienice, cóż fajna sprawa. Przede wszystkim nie trzeba się martwić ze się rozlecą przy nieco brutalniejszym traktowaniu. Dodatkowo jeżeli gąsienice plastikowe trzeba wyciąć z ramek i jeszcze mają ślady po wypychaczach to na pewno składanie ich zejdzie dłużej niż metalowych. Friule przewiercam bo stosuję drut z przewodu telefonicznego. Z resztą rzadko kiedy są dobrze odlane i nie trzeba wiercić. No i jest jeszcze ich cena. Plastikowe ogniwka o ile brak takich w modelu to z reguły połowa ceny metalowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.