Skocz do zawartości

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Złośliwiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawno zakupiłem zestaw fototrawionych, przednich błotników do Pantery - http://www.mojehobby.pl/products/Przednie-blotniki-do-Pantery-G-F-Jagdpantery.html

Stwierdziłem że jest to idealny zakup do nauki posługiwania się poważniejszymi blaszkami. Po paru chwilach zabawy zorientowałem się że czegoś tutaj brakuje, niestety okazało się że całkiem sporej ilości elementów, które potrzebne są aby złożyć błotniki i móc zastąpić nimi plastikowe części. Brakuje między innymi mocowania pod reflektor.

Może ktoś miał do czynienia z tym zestawem i podpowie do czego i czy w ogóle można go wykorzystać. Cóż, za głupotę i pośpiech się płaci, powinienem poszperać więcej przed zakupem, ale może jeszcze udałoby się coś z nimi sensownego zrobić.

Mimo wszystko, nie przypuszczałem że sprzedawane są takie "niepełne" zestawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie przypuszczałem że sprzedawane są takie "niepełne" zestawy.

Są to tylko przednie błotniki o czym producent informuje.

W sklepie "MojeHobby.pl" po wyszukaniu modelu np: Tamiya 35176 Panther G (late)

http://www.mojehobby.pl/products/Panther-G-late.html

niżej na stronie przedstawione są proponowane dodatki - i jest tam zestaw między innymi - Aber 35024 Panther Ausf.G (TAM)

http://www.mojehobby.pl/products/Panther-Ausf.G-TAM.html i tutaj jest więcej elementów.

Zawsze podspodem są pliki - "jpg." - jest też plik "pdf." tutaj akurat - 3_abe35024_instruction_sheet.pdf

i na nich można zobaczyć co zawiera dany zestaw.

Błotniki może Ci się przydadzą do jakiejś Pantery.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że kupując te błotniki (które znalazłem w proponowanych pod posiadanym modelem) spodziewałem się że będą razem z "mocowaniami do kadłuba" pojazdu. Nie wiem jak się dokładnie nazywają te części.

Powinienem był zakupić ten zestaw: http://www.mojehobby.pl/products/Blotniki-do-Pantery-G-i-Jagdpantery-DRA.html

Posiada między innymi element oznaczony jako "9L" którego w tym moim zestawie nie ma i w zasadzie nie pozwala to na zamontowanie kupionych przeze mnie blach. Tak więc chcąc zaoszczędzić i kupić prosty zestaw narobiłem sobie dodatkowej roboty poprzez konieczność dorabiania tej listwy samemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego warto oglądać instrukcję i nie spieszyć się z zamawianiem.Bo to potem się mści.

Listwa łącząca powinna być.To integralna część przedniego błotnika.

I tak jak Piszesz bez tego (elementu łączącego) po co ten błotnik skoro nie można go przymocować.

Z drugiej strony błotnik ten był zakładany na ten tzw."właściwy błotnik" i może taka interpretacja producenta.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna prawda, że warto wiedzieć co się kupuje. Poza tym już tylko nieporozumienia.

- Ów łącznik kadłuba z błotnikiem to integralna część kadłuba - przyspawany profil, na Panther G o przekroju "Z". Do niego przykręcany błotnik, część wymienna. Producent nie musi więc w zestawie ścisłego przedniego błotnika umieszczać elementów z nim związanych luźniej. Owszem, zawsze przydałaby się informacja, jak to zastosować, co dodać itp., ale to może nie jest łatwe z powodu różnych wykonań elementów wtryskowych.

- Wspornik pod reflektor z podstawą też nie musiał (powiedzmy) producenta interesować, bo był odgałęzieniem przyspawanym do tego profilu, a nie elementem błotnika. Wycięcie w błotniku (mniejsze o potrzebne marginesy) omija przecież miejsce tego zamocowania.

- Na Panther G i pochodnych jest tylko "właściwy błotnik" - przedłużenia przewożone na właściwych błotnikach (to jest dopiero jazda modelarska) są cechą tylko wersji D i A oraz pochodnych. Na błotnikach Ausf. G nie ma więc ani dodatkowych listew, ani innych "szpejów" wcześniej stosowanych (znaczników szerokości i zaczepów); to etap upraszczania dupereli.

- Warto wiedzieć i o tej różnicy, że tutaj stosowano też boczny wzdłużny wpornik (zamiast wcześniejszego poprzecznego przy pionowej płycie), wygięty z przodu w łuk odpowiedni do formy błotnika. To był kątownik, ale przykręcany do dystansowego klocka dospawanego na boku pancerza burty (w tym miejscu było też łączenie z długim pasem bocznego niby-błotnika). Jest trochę zdjęć pokazujących te mocowania na różnych eksponatach, chociaż z kompletnością bywa różnie; na szybko takie z urwanym wspornikiem lampy i szczątkowym bocznym:

http://www.panther1944.de/Bilder/Panther/g_houffalize/g_houffalize_008.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem wdzięczny za odzew. Spróbuje odciąć plastikowe błotniki tak aby pozostawić wsporniki. Jeśli się nie uda, kupię przy jakiejś okazji lepszy zestaw. W tym momencie przynajmniej wiem że wykonanie takich elementów z blaszek nie jest takie ciężkie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem Shermana M4A3E8 Tamiya 25175 Korci mnie zrobienie modelu Fury. I tu potrzebował bym pomocy w skompletowaniu dodatków. Biorąc pod uwagę ze jest to model sf nie przewiduje zmiany gasek, bo są na wysokim poziomie. Tak więc proszę o pomoc z akcesoriami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bardzo serdecznie

 

Zaczynam przygodę z modelarstwem, konkretnie z modelarstwem pojazdów pancernych. Nie miejcie mi porszę za złe, że i ja zadam kilka może banalnych pytań w niniejszym wątku. Od paru miesięcy wertuję internet i kompletuje narzędzia do mojego skromengo warsztatu. Modelu, który skleję jako pierwszy jeszcze nie wybrałem ale na pewno będzie to jakiś czołg lub inny pojazd gąsienicowy w skali 1/35 lub 1/48. Teraz zapytam -

 

1) Jaką sprężarkę do aerografu polecacie? Od razu napiszę, że chciał bym aby owa sprężarka była cicha (im cichsza tym lepsza), mała (im mniejsza tym lepsza) a jej cena aby zamknęła się w porywach do 1000 zł. Owe wymogi podyktowane są tym, że swój "warsztat pracy twórczej"zamierzam prowadzić w mieszkaniu (a w nim prócz mnie, żona i dziecko). Od razu napiszę, że posiadam aerograf H&S ULTRA. Taki kupiłem, bo jak gdzieś wyczytałem, ten poleca się początkującym.

 

2) Kolejne pytanie - jakie farby wybrać aby były jak najmniej toksyczne i jak najmniej śmierdziały? Rozumiem, że na pewno farny akrylowe. Z tego co się zorientowałem, najpopularnisze są obecnie farby: Vallejo Air, Tamiya, AK. Z tego co wiem, farby Vallejo Air jako (chyba) jedyne nie wymagają rozcieńczalnika (choć ponoć, jak czytałem - zapychają aerograf i nie trzymają się powierzchni modelu). Ale które z nich wybrać biorąc pod uwagę moje powyższe wymagania? Z tego co się doczytałem, farby akrylowe też potrafią niezbyt przyjemnie pachnieć.

 

3) Chyba najgłupsze pytanie dotyczące samego sklejania modelu. A mianowicie - w jakiej kolejności sklejać model abyy wszystko po kolei móc pomalować kiedy jeszcze jest jak. O co mi konkretnie chodzi - otów wielokroć w necie lub w prasie modelarskiej oglądam zdjęcia ze sklejania modelu jakiegoś czołgu. Na jednym zdjęciu cały model jest sklejony do przysłowiowej kupy bez malowania. Po czym na kolejnym zdjęciu, model ten ma elegancko pomalowane gąsienice czy dodatkowy osprzęt na pancerzu (łopaty itp.). Czy nalezy więc najpierw pomalować gasienice a dopiero potem układać je na pomalowanych i przyklejonych do wanny kół?

 

Przepraszam za swoją niewiedzę oraz zawracanie głowy ;) LIczę na wyrozumiałość ;)

- Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tylko troszeczkę dalej niż Ty.

Kompresor kupny polecam As-186, a jeśli ma być jeszcze ciszej to rób tzw. Lodówkowiec ale będzie on minimum 3x większy.

Farby Tamiya lub/i Gunze H - dziś (12 kwietnia) masz taniej o 12% farby Gunze na http://www.mojehobby.pl

Jakbyś chciał skorzystać z moich doświadczeń to zapraszam do mojego tematu nt. kompletowania warsztatu - link w podpisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem ,a nie prościej kupić ? Cena nie powalająca Tasca w środku http://www.luckymodel.com/scale.aspx?item_no=TAS%2035030

Pozdrawiam

 

Tamka tez ma Tasce w środku, a że nie kupuje w sklepach zagranicznych, wiec szukam na swoim podwórku Na pewno sa jakies dodatki do amerykańskich pojazdów Może ktoś posiada w swoim skałdzie cos niepotrzebnego. Najbardziej martwi mnie ta maska z hełmem niemieckim zawieszona na osłonie lampy jest to najciekawszy detal, ale skąd go wziaść ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo serdecznie dziękuję

 

dziś (12 kwietnia) masz taniej o 12% farby Gunze na http://www.mojehobby.pl

 

Tak, widziałem już dzisiejszą 12% promocję na wyroby Gunze Sangyo. To dzięki tym promocjom w owym sklepie, przez ostatnie kilka miesięcy skompletowałem znaczną większość narzędzi i chemikaliów mojego warsztatu. W ogóle wydaje mi się, że sklep Moje Hobby to najtańszy internetowy sklep modelarski.

 

Gdzieś jednak czytałem, że farby Gunze śmierdzą? Nie wiem jak jest w przypadku farb Vallejo, Tamiya czy AK.

 

Z drugiej zaś strony, może to niedobrze, że zacząłem przygodę z modelarstwem od przysłowiowej „d…y strony”? Może najpierw trzeba było kupić model i dopiero potem pytać czy zacząć od lepienia wieży czy gąsienic oraz jakie narzędzia będą mi potrzebne?

 

Kompresor kupny polecam As-186

 

Cena w/w sprężarki wygląda bardzo kusząco. Nie wiem tylko jak z jej wymiarami i ile Decybeli ona z siebie wydaje? A co np. sądzicie o tym kompresorze -

http://www.fine-art.com.pl/kompresor-iwata-is-35-ninja-jet.html

Powyższe urządzenie zwróciło moja uwagę ze względu na małe wymiary oraz firmę. Ma to znaczenie, ponieważ mój – wstyd pisać – kącik modelarski to po prostu stolik o wymiarach 90 x 60 cm i dwie szuflady pod nim. Po skończeniu prac malarskich, można by taką sprężareczkę schować do szuflady.

 

Dziękuję za komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena w/w sprężarki wygląda bardzo kusząco. Nie wiem tylko jak z jej wymiarami i ile Decybeli ona z siebie wydaje? A co np. sądzicie o tym kompresorze -

http://www.fine-art.com.pl/kompresor-iwata-is-35-ninja-jet.html

Powyższe urządzenie zwróciło moja uwagę ze względu na małe wymiary oraz firmę.

 

Nawet jak będzie ciszej to będzie głośniej...

Dlaczego:

- Iwata nie posiada zbiornika wyrównawczego więc będzie pracowała ciągle (brzęczeć) bo będzie musiała cały czas pompować - mój AS-186 jest zaskakująco cichy.

- nic nie zyskasz oprócz +++ do prestiżu ;)

 

Ma to znaczenie, ponieważ mój – wstyd pisać – kącik modelarski to po prostu stolik o wymiarach 90 x 60 cm i dwie szuflady pod nim. Po skończeniu prac malarskich, można by taką sprężareczkę schować do szuflady.

 

Masz kolego duuuużo lepiej niż ja bo nie mam żadnego własnego kącika :(

 

Gdzieś jednak czytałem, że farby Gunze śmierdzą? Nie wiem jak jest w przypadku farb Vallejo, Tamiya czy AK.

 

Specjalnie w tym celu otworzyłem w tej chwili 2 farby Tamiya i Gunze H - mają zapach ale nie jakiś odrzucający, Tamiya pachnie minimalnie słabiej.

Kup sobie kabinę lakierniczą z wyciągiem i cały "smród" (w porównaniu z Wilbrą i życiem w oparach nitro to jest perfuma) powinno wyciągnąć na zewnątrz.

 

Najbardziej wali na razie szpachlówka Tamiya - od razu małżonka zareagowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuję ;)

- Iwata nie posiada zbiornika wyrównawczego więc będzie pracowała ciągle (brzęczeć) bo będzie musiała cały czas pompować
.

A niech sobie brzęczy ;) Byle by robiła to cicho ;) Ale rzecz jasna przemyślę sprawę kompresora AS-186

Kup sobie kabinę lakierniczą z wyciągiem i cały "smród" (w porównaniu z Wilbrą i życiem w oparach nitro to jest perfuma)

To raczej będzie mało realne...

Najbardziej wali na razie szpachlówka Tamiya

Czy chodzi może o szpachlówkę Tamiya Putty White w tubce? Właśnie taką szpachlówkę nabyłem podczas pewnej 12% promocji we wspomnianym już tutaj sklepie internetowym. Faktem jest, że nie otwierałem jeszcze tuby, więc jak bardzo "wali", tego nie wiem

 

Zastanawiają mnie jeszcze dwie kwestie. Mianowicie, czy...

 

Do farb AK rzeczywiście nie jest wymagany rozcieńczalnik (podobnie jak do Vallejo Air)?

Jakiego typu model wybrać? Czy na pierwszy model bardziej będzie nadawała się jakaś bezstresowa i bezszpachlówkowa Tamiya? Czy może od razu na głeboką wodę, czyli jakaś Zvezda albo Eastern Express?

Bardzo dziekuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuję ;)
- Iwata nie posiada zbiornika wyrównawczego więc będzie pracowała ciągle (brzęczeć) bo będzie musiała cały czas pompować
.

A niech sobie brzęczy ;) Byle by robiła to cicho ;) Ale rzecz jasna przemyślę sprawę kompresora AS-186

Kup sobie kabinę lakierniczą z wyciągiem i cały "smród" (w porównaniu z Wilbrą i życiem w oparach nitro to jest perfuma)

To raczej będzie mało realne...

Najbardziej wali na razie szpachlówka Tamiya

Czy chodzi może o szpachlówkę Tamiya Putty White w tubce? Właśnie taką szpachlówkę nabyłem podczas pewnej 12% promocji we wspomnianym już tutaj sklepie internetowym. Faktem jest, że nie otwierałem jeszcze tuby, więc jak bardzo "wali", tego nie wiem

 

Zastanawiają mnie jeszcze dwie kwestie. Mianowicie, czy...

 

Do farb AK rzeczywiście nie jest wymagany rozcieńczalnik (podobnie jak do Vallejo Air)?

Jakiego typu model wybrać? Czy na pierwszy model bardziej będzie nadawała się jakaś bezstresowa i bezszpachlówkowa Tamiya? Czy może od razu na głeboką wodę, czyli jakaś Zvezda albo Eastern Express?

Bardzo dziekuję.

 

Ale z tego co pisze to ona (ta Iwata) wcale nie będzie cichsza od AS-a. Za tą kasę to kupisz AF-186, składaną kabinę (HS-E420DCLK - całe 329 zł z przesyłką) i jeszcze Ci na następnego AS-a zostanie

Ale jak się mówi "masz Pan pieniądz, Pan się bawisz" - zrobisz co będziesz uważał za stosowne.

 

Tak to ta szpachlówka wali najmocniej - na klej żonka nie zwracała uwagi.

Generalnie nie da się bezzapachowo. Można tylko zminimalizować zapachy - to mi przyświecało w czasie kompletowania warsztatu.

 

Co do rozcieńczania farb masz osobny wątek na forum - przeważa opcja wódczana.

 

Zależy co będziesz chciał sklejać (auta, pancerka, samoloty, figurki itp.) ale do pancerki Tamiya jest ok tylko opierając na własnych doświadczeniach nie bierz najtańszych, a co za tym idzie najstarszych modeli bo mają kupę do poprawy i łatania (np. dziury w Panther Ausf. A) i się zarobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HS-E420DCLK - całe 329 zł z przesyłką

Fajna sprawa ta kabina. Żeby mieć jeszcze miejsce na trzymanie tego wszystkiego...

Tak to ta szpachlówka wali najmocniej - na klej żonka nie zwracała uwagi.

Generalnie nie da się bezzapachowo. Można tylko zminimalizować zapachy - to mi przyświecało w czasie kompletowania warsztatu.

Podobnie jak mnie ;) Dlatego też zdecydowałem się na kupno kleju Tamiya o smaku... przepraszam zapachu cytrusowym. Swoją drogą, skoro Japończycy zrobili klej o przyjemnym zapachu, to czy nie mogli też zrobić takowej szpachlówki? ;)

Co do rozcieńczania farb masz osobny wątek na forum - przeważa opcja wódczana.

Ów wątek już znalazłem. Dowiedziałem się z niego, że nawet do osławionych farb Vallejo Air, które ponoć nie wymagają rozcieńczalnika i tak zaleca się rozcieńczalnik ;)

Zależy co będziesz chciał sklejać (auta, pancerka, samoloty, figurki itp.) ale do pancerki Tamiya jest ok

Głównie interesuje mnie właśnie pancerka w skali 1/35 lub 1/48.

Tamiya jest ok tylko opierając na własnych doświadczeniach nie bierz najtańszych, a co za tym idzie najstarszych modeli bo mają kupę do poprawy i łatania (np. dziury w Panther Ausf. A) i się zarobisz.

Na razie chciał bym się skupić na poprawnym malowaniu i waloryzowaniu modelu. Muszę po prostu zobaczyć "z czym to się je". Na poprawianie fabryki czyli wszelkiego rodzaju fototrawionki, żywice i polistyren mam jeszcze duuużo czasu ;)

 

Bardzo dziekuję.

 

P.S. Właśnie nabyłem przez internet swój pierwszy model. Jest to PzKpfw IV Ausf. H firmy Tamiya (35209). Zdjęcia wyprasek z częściami wyglądają dość przyzwoicie. A jak to "wyjdzie w praniu" to się przekonam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam że najfajniejszy model jaki można kupić na początek to coś z oferty Trumpetera - ich niemieckie niszczyciele i ciężkie KW są sprzedawane w atrakcyjnych cenach i większość tych pojazdów nie ma konkurencji. Mam na myśli te w czerwonych pudełkach =P

Szczególnie na którymś z KW można spokojnie poćwiczyć dorabianie spawów, wykonywanie faktury stali itp. a to wszystko bez większego stresu. Na tych pojazdach krzywy spaw nie będzie raził tak bardzo jak na amerykańskiej czy niemieckiej maszynie. Do tego w tych zestawach mamy do wyboru gąsienice gumowe jak i z plastikowych fragmentów, co dla mnie jest sporą zaletą.

 

Z innej beczki, czy są jakieś dobre recenzje albo porównania Panter od Tamiyii? A może ktoś dałby radę w skrócie powiedzieć jak się mają produkty Japończyków do Dragonów. Warto się nimi jeszcze interesować? Różnice w cenie takie duże nie są

O ile powszechnie wiadomo czym jest stara Ausf. A, to na temat nowszych zestawów widuje mocno podzielone opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Dragonem róznie bywa. Na pewno wielkim plusem Dragona jest duza ilośc części i dodatków różnej maści oraz szczegółowe detale. Natomiast ze składalnością już jest róznie, i ze spasowaniem cześci czasami trzeba pogłowkowac, ale trud wynagradza efekt końcowy.

Tamka ogólnie ma ubogie modele, co kosztuje zakupem róznych dodatków, ale za to składa się jak klocki lego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pantera z Dragona którą robisz to naprawdę imponujący zestaw i zdaje sobie sprawę że w pudełkach od Japończyków nie należy oczekiwać podobnych bajerów.

Podobają mi się tę czołgi i zakupiłbym w przyszłości kolejny. Mam za sobą już dwa takie same podwozia od Dragona i przyznam że są dosyć męczące. Zresztą każdy model z tej firmy udowadniał mi, że nie składają się bezproblemowo

Słyszałem że Tamiya zrobiła na przykład za duże stalowe koła, nie wiem czy to prawda, ale może jest jeszcze trochę podobnych błędów na które musiałbym uważać. Dodatki w postaci metalowych luf i blaszek są na pewno oczywistym zakupem, ale czy to wystarczy by model prezentował się dobrze pośród nowszych wyrobów Dragona. Głównie chodzi mi o proporcję i kształty, słabiej odlane śrubki itp. wydają mi się oczywiste biorąc pod uwagę wiek produkcji tych modeli.

Od razu mówię, że zdaje sobie sprawę z tego że Smok nie produkuje idealnych merytorycznie modeli i nie chciałbym aby mój post zabrzmiał jakbym tą firmę gloryfikował =P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiona przeze mnie tamiyowska Pancer-Czwórka powinna jutro dotrzeć ;)

Mam jeszcze jedno pytanie, choć może dużo za wcześnie. Otóż z tego co się orientuję ów model posiada gąsienice w gumowej (lub winylowej) taśmie. Czym i jak to kleić, tak by ułożyć ową gąsienicę na kołach? Pytam, gdyz w chwili obecnej nie chce mi się wydawać pieniędzy na gąsienice ze stalowych ogniwek. Ponadro nie wiem czy pomalowane elementy (gąsienica i powierzchnia koła) będą się trzymały?

Dziekuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest temat dotyczący gąsienic w niemieckich czołgach z drugiej wojny. I np. szukając w oparciu o zdjęcia gąsienic Friul do Pz. IV ausf. J znalazłem trzy zestawy które pasowały do tych na fotkach 04, 27, 117. Oczywiście pozostaje kwestia prawidlowego opisu na zdjęciu itp. Ale pytanie jest czy jest jakis schemat jakim kierowali się niemcy przy montażu gąsienic w Pz. III i IV czy była nazwijmy to lekka dowolność? Mam chyba z 8 modeli "trójek" i "czwórek" i super by było gdyby udało mi się rozwiązać ten problem przed zakupem gąsienic. Dodam jeszcze że większość modeli Dragona (o ile nie wszystkie) które posiadam ma w pudle Magic tracki i najczęsciej wystepujące to odpowiednik Friula 04. Jeżeli ktoś ma odpowiedź to chętnie podeślę listę modeli w celu ustalenia co ma tam być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek tabela powinna rozwiać część wątpliwości.Część bo inne pozostaną i nowe się uwidocznią.

Np. do wersji Pz.Kpfw.IV ausf.J mogą pasować - tak jak pisałeś - ALT 27 ; 117 ale również ALT-28 i SK 27 - charakterystyczne wycięcie w "zębie"

- rysunek planów 1/35 w TopDrawings 08 - arkusz 01 - "Pojazd wyprodukowany przez Nibelungen-Werk w sierpniu/wrześniu 1944 r. źródło : zdjęcia pochodzące

z książki - W. Spielberger, H. Doyle, T. Jentz: ,Begleitwagen Panzerkampfwagen IV" str. 216, 220."

Natomiast ALT 04 od ALT 117 różni się elementem przeciwpoślizgowym i myślę że Panzer IV w wersji "J" były wyposażane w te drugie czyli ALT 117.

Mając na uwadze że wersję "J" rozpoczęto produkować na początku lutego 1944.

Najlepiej mieć konkretne zdjęcie danego pojazdu lub dopasować datę produkcji pojazdu do daty używania danych gąsek.

W tabeli podano numery do zestawów gąsienic firmy MODELKASTEN / odpowiedniki FirulModel.

W/W tabela : http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum25/pziii_iv.jpg

SK - 57 - stosowane w Pz.Kpfw.III ausf.A;B;C dostawy w 1937 roku.

Wersja III "D" 25 szt.wyprodukowano przed wrześniem 1938.

Wozy dowodzenia wersja "D-1" to Pz.Bf.Wg.III Sd.Kfz.267/268 z końca 1938 i na początku 1939 wykonano 30 wozów dowodzenia(Fgst.60341-60370)

SK - 57 / ALT-02

SK - 26 / ALT-02

SK - 24 / ALT-03

SK - 18 / ALT-04

SK - 23 / ALT-05

SK - 17 / ALT-27

SK - 22 / ALT-28

Brak w zestawieniu ogniw gąsienic na śnieg i lód "WINTERKETTEN" i na błoto "OSTKETTEN"(Rasputitsa).

-------------------------------------------------------------------------

Pz.Kpfw.IV:

ausf.A;B;C;D - Kgs.6110/380/120

ausf.E - Kgs.6111/380/120

ausf.F1;F2;G;H;J - Kgs.61/400/120

szerokość gąsienic w mm 360 - ausf.A;B;C;D;E

szerokość gąsienic w mm 380 - ausf.F1;F2;G;H;J

szerokość gąsienic z pinami w mm 380 - ausf.A;B;C;D;E

szerokość gąsienic z pinami w mm 400 - ausf.F1;F2;G;H;J

--------------------------------------------------------------------

Pz.Kpfw.III:

ausf.A;B;C;D - gąski - Kgs 6109/380/120

ausf.E;F;G - gąski - Kgs.6111/380/120

ausf.G ostatnia seria - gąski Kgs.61/400/120

ausf.H do N - gąski - Kgs.61/400/120

szerokość gąsienic w mm 360 - ausf.A;B;C;D;E;F;G

szerokość gąsienic w mm 380 - ausf.G;H;J;M;N

szerokość gąsienic z pinami w mm 380 - ausf.A;B;C;D;E;F;G

szerokość gąsienic z pinami w mm 400 - ausf.G;H;J;M;N

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.