young Napisano 26 Lutego 2012 Share Napisano 26 Lutego 2012 Dzięki za te zdjęcia, gdyby coś jeszcze się nawinęło pod rękę wrzućcie tutaj Godło powstanie w wersji jak na 7812, 8706, 1906 (po przyglądnięciu się, na tym też malowany był z szablonu), nie zaś naklejkę. Najdokładniej wygląda na pierwszym zdjęciu 7812, ale ciężko się na tym opierać. Dopiero można rysować na rzucie jak u kolegi Roberta, zdjęcie to znam, ale jakość godła mnie nie zadowalała. Cóż, trzeba będzie rysować na oko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 26 Lutego 2012 Share Napisano 26 Lutego 2012 Chciałbym delikatnie zuwazyć , że poszczególne wersje w zalezności od bieżącej potrzeby odświeżenia znaków , namalowania nowych robili mechanicy z warsztatu .Bez dostepu do komputerów, programów graficznych itp. Kawał brystolu, wymiar mniej więcej jak w ostatnim zdezelowanym szablonie i do dzieła .Nawet poszczególne elementy róznią sie zasadniczo.A zresztą w okresie powracania do zwyczaju malowania godeł , znaków ciągle ktoś miał jaką nową koncepcję [ a niektórzy nawet "wizje " ] stąd i różnice w poszczególnych wersjach. Wrzucam jeszcze wersje oficjalnych znaków 41 Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I znak z samolotu [ TS-?] Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 28 Lutego 2012 Share Napisano 28 Lutego 2012 Witam po dłuższej przerwie! Piękna kontynuacja o SZYBKIM! Pozdrawiam, Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 1 Marca 2012 Share Napisano 1 Marca 2012 Pytanie odnosnie peryskopów na owiewce w naszych PFM-ach. Po przejrzeniu zdjęć na niektórych są peryskopy, na innych czyste szkło owiewki a na innych jak np. 6910 jest ''miejsce na peryskop''. Czy zostały zdemontowane na niektórych pfm-ach i została ramka na szybie? Fotka ''mojego który aktualnie robi się'' 6910: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 1 Marca 2012 Share Napisano 1 Marca 2012 Swego czasu interesowałem się tym tematem, robiąc PFM 01. Ponieważ z peryskopami były problemy na poszczególnych egzemplarzach: - podmieniano owiewkę na taką bez peryskopu - wstawiano zaślepkę jak w wypadku 01 i 6910 - wstawiano "nowy" peryskop I to kolejność dowolna, bo 01 pierw nie miał peryskopu, później dostał owiewkę z zaślepką Zwróć uwagę na lusterka, na tym zdjęciu widać. Te też niektóre miały, niektóre nie, co w połączeniu z peryskopami daje niezły bałagan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 1 Marca 2012 Share Napisano 1 Marca 2012 Ok, czyli w moim jest zaślepka. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 1 Marca 2012 Share Napisano 1 Marca 2012 Macie może porządne zdjęcie kabiny z tymi lusterkami ? Zchęcią bym przygarnął jakieś -jedno i to czarno -białe niewyrazne własnie gdzieś mi się zawieruszyło.Dobrze ze został poruszony problem , to i skleroza odpuściła Problem z peryskopami wynikał pewnie z brakiem części , nowych owiewek kabin dla PFM, to i w zakładach remontowych zakładali to co było pod ręką.W sumie w takim peryskopie za bardzo nie ma co się popsuć -po prostu sprzęt był traktowany jako "schodzący " niedługo z linii , a ze to "niedługo " trwało latami -polska rzeczywistośc.To tak jak z uszczelnieniem kabiny na BIS .Zaczęły sie problemy z hermetyzacją kabin , to najpierw obnizono warunki lotów na pułap , a pózniej części samolotów zakazano latac powyżej okreslonej wyskości .I jakby co npl ma się dostosowac do mozliwości technicznych Naszych samolotów . Pozdrawiam Ekipę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 1 Marca 2012 Share Napisano 1 Marca 2012 Tak na szybko, co miałem pod ręką, z Łodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 1 Marca 2012 Share Napisano 1 Marca 2012 Dzięki serdeczne.Przy okazji znalazłem te 2 [ trzeba znowu zrobić porządek w archiwum] Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us I tak przy okazji , nie chce głosić herezji , ale zetknąłem się w swojej karierze z 21M który też miał zagłuszone miejsce po peryskopie i miał te dziwne lusterka .Ale zabijcie -nie pamietam gdzie i z jakiej okazji .Pamietam ze bardzo mnie to zdziwiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 1 Marca 2012 Share Napisano 1 Marca 2012 Zamknięcie tego pfma na kłódkę jak w piwnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 1 Marca 2012 Share Napisano 1 Marca 2012 Żeby Miłośników 21 rączki nie swędziały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 3 Marca 2012 Share Napisano 3 Marca 2012 takie mam na płycie z Aeroplana Może się jeszcze przyda . Robert -czyżbyśmy mieli 2 różne wydania "21 w Polsce "Aeroplanu ? Przeglądałem dziś i znalazłem takie zdjęcie Uploaded with ImageShack.us I na potwierdzenie że były M z osłoną kabiny bez peryskopu Uploaded with ImageShack.us Zdjęcia z wyd.Aeroplan "40 lat MiG-21 w Polsce " Podium chyba pewne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 4 Marca 2012 Share Napisano 4 Marca 2012 Przejrze płyte i dam znać Podium chyba pewne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 4 Marca 2012 Share Napisano 4 Marca 2012 Okładka mojego Aeroplanu z CD Uploaded with ImageShack.us Konkurs Innego wyjscia nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 4 Marca 2012 Share Napisano 4 Marca 2012 Babcia, wszyscy pewnie mają to samo na płycie. Ja zaglądałem tylko w sekcji Godła, a zdjęcie 1812 podejrzewam jest między innymi M-kami. Takie coś mi wyszło, to chyba wszystkie warianty: Ponieważ zobowiązałem się, idę za ciosem, dziś robię 11 plm itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 4 Marca 2012 Share Napisano 4 Marca 2012 Ładne . Chociaż tam się jeszcze plącze Krzyżak z czerwonymi murami , czerwoną obwódką tarczy i falującym biało -czeronym pióropuszem[ nie w kształcie szachownicy ] Ale Krzyżak też jest w pliku "godła" pod pozycją 28. Zaraz za tym nieszczególnym szablonem, dlatego to mi sie wydawało trochę dziwne .A może to wina wieku , ale raczej nie bo wtedy to się człowiek przestaje chyba dziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 4 Marca 2012 Share Napisano 4 Marca 2012 I na potwierdzenie że były M z osłoną kabiny bez peryskopu Generalnie samoloty w wersji "M" nie posiadały peryskopów na ruchomej części osłony kabiny natomiast rzecz się zmieniła po przejściu pierwszych remontów średnich w LZR 3 Dęblin. Jednym z pierwszych "M" jaki otrzymał peryskop był samolot 2007 w 1979 roku. Ale wcale to nie oznacza, że każdy samolot po pierwszym remoncie otrzymywał peryskop. Niektóre egzemplarze otrzymywały na głównym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 9 Marca 2012 Share Napisano 9 Marca 2012 http://forums.airforce.ru/showthread.php/2217-%D0%A4%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D0%B8-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2-%D0%9C%D0%B8%D0%93-21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Marca 2012 Share Napisano 10 Marca 2012 Taka tam ciekawostka http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=59408 *zdjecie trochę wykadrowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 10 Marca 2012 Share Napisano 10 Marca 2012 w czerwcu 1991 roku będąc w Malborku zrobiłem sobie fotkę malborskiego Miga 9110 z namalowanymi godłami. Obie strony się różnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 10 Marca 2012 Share Napisano 10 Marca 2012 W czerwcu 1991 roku będąc w Malborku zrobiłem sobie fotkę malborskiego Miga 9110 z namalowanymi godłami. Obie strony się różnią Grzegorz5710 A nie masz fotek całej sylwetki tego szybkiego z DB ? Odnosnie godła , to się jakiemuś nygusowi nie chciało dokończyć. A co bardziej prawdopodobne to kazali szybko zabierać samolot z ET bo jest potrzebny albo na loty , albo na dyżur. Proza życia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 10 Marca 2012 Share Napisano 10 Marca 2012 Fotki te zrobiłem gdy w domku eskadrowym szalał pożar a później szalał generał HR więc wolałem się już nie wychylać z aparatem na wierzchu. Prawdopodobnie chyba w grę wchodzi drugi przypadek bo samolot chyba był w składzie pary dyżurnej ( o ile dobrze pamiętam ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 10 Marca 2012 Share Napisano 10 Marca 2012 Na pewno to widok na hangary gdzie stały samoloty z DB. Po prostu z powodu " zużycia" schrony zaczęły się sypać i w ten sposób samolot tylko częściowo był schowany do schronu. Ot , zabezpieczenie przed przedostaniem sie ciała obcego do tunelu wlotowego .Zawsze byliśmy mistrzami improwizacji PS.Walkaround Chorwackiego 21BS ciekawe zdjęcia wyposażenia płatowca -ponad 140 zdjęc. http://www.epozar.com/album/Aviation_and_similar/Pleso2007/MiG21/index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 12 Marca 2012 Share Napisano 12 Marca 2012 Na pewno to widok na hangary gdzie stały samoloty z DB. Po prostu z powodu " zużycia" schrony zaczęły się sypać i w ten sposób samolot tylko częściowo był schowany do schronu. Ot , zabezpieczenie przed przedostaniem sie ciała obcego do tunelu wlotowego .Zawsze byliśmy mistrzami improwizacji "Zużycie" o którym wspominasz to raczej brak właściwej konserwacji i remontów zwłaszcza kilkutonowych drzwi zarówno tych przednich jak i tylnych.W DDRówku takie same schrony były eksploatowane co dziennie bez przeszkód. W Debrznie wprawdzie samoloty DB nie stały w takich hangarach ale z tego co pamiętam jeden jedyny raz dla "oficjeli" pokazano start z tych super odpornych na zniszczenie schronów i koniec. Szwankowała łączność a i warunki socjalne dla załogi były poniżej wszelkich norm - małpy w dżungli miały lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 12 Marca 2012 Share Napisano 12 Marca 2012 W Malborku chyba wybitnie "z...psuto" schronohangary .Bo tam niemal od początku ciągle coś nie grało , a to drzwi, a to szyny siadały , a ostatnie lat to sypiący sie beton, uszczelnienia i wszystko co zrobili słynni "bibole" Podejrzewam że po 89 już nikomu nic się nie chciało,brakowało kasy , i teraz stoją takie bunkry jak słynne albańskie budowle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.