Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za te zdjęcia, gdyby coś jeszcze się nawinęło pod rękę wrzućcie tutaj Godło powstanie w wersji jak na 7812, 8706, 1906 (po przyglądnięciu się, na tym też malowany był z szablonu), nie zaś naklejkę. Najdokładniej wygląda na pierwszym zdjęciu 7812, ale ciężko się na tym opierać. Dopiero można rysować na rzucie jak u kolegi Roberta, zdjęcie to znam, ale jakość godła mnie nie zadowalała. Cóż, trzeba będzie rysować na oko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym delikatnie zuwazyć , że poszczególne wersje w zalezności od bieżącej potrzeby odświeżenia znaków , namalowania nowych robili mechanicy z warsztatu .Bez dostepu do komputerów, programów graficznych itp. Kawał brystolu, wymiar mniej więcej jak w ostatnim zdezelowanym szablonie i do dzieła .Nawet poszczególne elementy róznią sie zasadniczo.A zresztą w okresie powracania do zwyczaju malowania godeł , znaków ciągle ktoś miał jaką nową koncepcję [ a niektórzy nawet "wizje " ] stąd i różnice w poszczególnych wersjach.

Wrzucam jeszcze wersje oficjalnych znaków 41

emblemat41elt.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

logo41plm41elt.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

I znak z samolotu [ TS-?]

41elt.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnosnie peryskopów na owiewce w naszych PFM-ach. Po przejrzeniu zdjęć na niektórych są peryskopy, na innych czyste szkło owiewki a na innych jak np. 6910 jest ''miejsce na peryskop''. Czy zostały zdemontowane na niektórych pfm-ach i została ramka na szybie? Fotka ''mojego który aktualnie robi się'' 6910:

peryskop.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu interesowałem się tym tematem, robiąc PFM 01. Ponieważ z peryskopami były problemy na poszczególnych egzemplarzach:

- podmieniano owiewkę na taką bez peryskopu

- wstawiano zaślepkę jak w wypadku 01 i 6910

- wstawiano "nowy" peryskop

I to kolejność dowolna, bo 01 pierw nie miał peryskopu, później dostał owiewkę z zaślepką

Zwróć uwagę na lusterka, na tym zdjęciu widać. Te też niektóre miały, niektóre nie, co w połączeniu z peryskopami daje niezły bałagan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie może porządne zdjęcie kabiny z tymi lusterkami ? Zchęcią bym przygarnął jakieś -jedno i to czarno -białe niewyrazne własnie gdzieś mi się zawieruszyło.Dobrze ze został poruszony problem , to i skleroza odpuściła

Problem z peryskopami wynikał pewnie z brakiem części , nowych owiewek kabin dla PFM, to i w zakładach remontowych zakładali to co było pod ręką.W sumie w takim peryskopie za bardzo nie ma co się popsuć -po prostu sprzęt był traktowany jako "schodzący " niedługo z linii , a ze to "niedługo " trwało latami -polska rzeczywistośc.To tak jak z uszczelnieniem kabiny na BIS .Zaczęły sie problemy z hermetyzacją kabin , to najpierw obnizono warunki lotów na pułap , a pózniej części samolotów zakazano latac powyżej okreslonej wyskości .I jakby co npl ma się dostosowac do mozliwości technicznych Naszych samolotów .

Pozdrawiam Ekipę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne.Przy okazji znalazłem te 2 [ trzeba znowu zrobić porządek w archiwum]

21pfmlusterkabrakperysk.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

21pfmlusterkabrakperysk.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

I tak przy okazji , nie chce głosić herezji , ale zetknąłem się w swojej karierze z 21M który też miał zagłuszone miejsce po peryskopie i miał te dziwne lusterka .Ale zabijcie -nie pamietam gdzie i z jakiej okazji .Pamietam ze bardzo mnie to zdziwiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie mam na płycie z Aeroplana

 

przechwytywaniexk.jpg

Może się jeszcze przyda .

Robert -czyżbyśmy mieli 2 różne wydania "21 w Polsce "Aeroplanu ? Przeglądałem dziś i znalazłem takie zdjęcie

herbmka.jpg

 

herbmka.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

I na potwierdzenie że były M z osłoną kabiny bez peryskopu

21mbezperyskopu.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Zdjęcia z wyd.Aeroplan "40 lat MiG-21 w Polsce "

 

Podium chyba pewne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babcia, wszyscy pewnie mają to samo na płycie. Ja zaglądałem tylko w sekcji Godła, a zdjęcie 1812 podejrzewam jest między innymi M-kami. Takie coś mi wyszło, to chyba wszystkie warianty:

41plm.png

Ponieważ zobowiązałem się, idę za ciosem, dziś robię 11 plm itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne . Chociaż tam się jeszcze plącze Krzyżak z czerwonymi murami , czerwoną obwódką tarczy i falującym biało -czeronym pióropuszem[ nie w kształcie szachownicy ]

Ale Krzyżak też jest w pliku "godła" pod pozycją 28. Zaraz za tym nieszczególnym szablonem, dlatego to mi sie wydawało trochę dziwne .A może to wina wieku , ale raczej nie bo wtedy to się człowiek przestaje chyba dziwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na potwierdzenie że były M z osłoną kabiny bez peryskopu

 

Generalnie samoloty w wersji "M" nie posiadały peryskopów na ruchomej części osłony kabiny natomiast rzecz się zmieniła po przejściu pierwszych remontów średnich w LZR 3 Dęblin. Jednym z pierwszych "M" jaki otrzymał peryskop był samolot 2007 w 1979 roku. Ale wcale to nie oznacza, że każdy samolot po pierwszym remoncie otrzymywał peryskop. Niektóre egzemplarze otrzymywały na głównym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czerwcu 1991 roku będąc w Malborku zrobiłem sobie fotkę malborskiego Miga 9110 z namalowanymi godłami. Obie strony się różnią

Grzegorz5710

A nie masz fotek całej sylwetki tego szybkiego z DB ?

Odnosnie godła , to się jakiemuś nygusowi nie chciało dokończyć.

A co bardziej prawdopodobne to kazali szybko zabierać samolot z ET bo jest potrzebny albo na loty , albo na dyżur. Proza życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki te zrobiłem gdy w domku eskadrowym szalał pożar a później szalał generał HR więc wolałem się już nie wychylać z aparatem na wierzchu.

Prawdopodobnie chyba w grę wchodzi drugi przypadek bo samolot chyba był w składzie pary dyżurnej ( o ile dobrze pamiętam )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to widok na hangary gdzie stały samoloty z DB. Po prostu z powodu " zużycia" schrony zaczęły się sypać i w ten sposób samolot tylko częściowo był schowany do schronu. Ot , zabezpieczenie przed przedostaniem sie ciała obcego do tunelu wlotowego .Zawsze byliśmy mistrzami improwizacji

PS.Walkaround Chorwackiego 21BS ciekawe zdjęcia wyposażenia płatowca -ponad 140 zdjęc.

http://www.epozar.com/album/Aviation_and_similar/Pleso2007/MiG21/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to widok na hangary gdzie stały samoloty z DB. Po prostu z powodu " zużycia" schrony zaczęły się sypać i w ten sposób samolot tylko częściowo był schowany do schronu. Ot , zabezpieczenie przed przedostaniem sie ciała obcego do tunelu wlotowego .Zawsze byliśmy mistrzami improwizacji

 

"Zużycie" o którym wspominasz to raczej brak właściwej konserwacji i remontów zwłaszcza kilkutonowych drzwi zarówno tych przednich jak i tylnych.W DDRówku takie same schrony były eksploatowane co dziennie bez przeszkód.

W Debrznie wprawdzie samoloty DB nie stały w takich hangarach ale z tego co pamiętam jeden jedyny raz dla "oficjeli" pokazano start z tych super odpornych na zniszczenie schronów i koniec. Szwankowała łączność a i warunki socjalne dla załogi były poniżej wszelkich norm - małpy w dżungli miały lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Malborku chyba wybitnie "z...psuto" schronohangary .Bo tam niemal od początku ciągle coś nie grało , a to drzwi, a to szyny siadały , a ostatnie lat to sypiący sie beton, uszczelnienia i wszystko co zrobili słynni "bibole"

Podejrzewam że po 89 już nikomu nic się nie chciało,brakowało kasy , i teraz stoją takie bunkry jak słynne albańskie budowle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.