Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Rzeczywiście .A ja pomyślałem że doładowali mu raz , a dobrze.W Naszych muzeach często spotyka sie że amortyzatory całkiem siedzą , no to "doładowanie na zapas " wcale mnie nie zdziwiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie trochę odbiega od głównego wątku, ale też związek jakiś jest, ponieważ pewnie niektórzy używają do malowania kokpitu farbki Model Master 2135 ussr interior blue/green? Czy ktoś z was orientuje się gdzie jest dostępna? Najlepiej na terenie kraju, w sklepach internetowych, bo nie wyobrażam sobie ściągania zza granicy jednej farby. Wyschła mi końcówka starej farby jaką miałem i pomalowałem 3/4 kokpitu. Nie pomogło, niestety, rozcieńczanie rozpuszczalnikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ups,faktycznie wygląda na to ,że robi się problem z 2135,choć jej odcień do końca do mnie nie przemawia,to jednak warto ja mieć, a tu większość sklepów internetowych ma "niedostępne"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Muzealny przekręt"

 

Pomimo kilku lat oglądania i samolotu latającego oraz w muzeum jak również dostępnych zdjęć, dopiero teraz zauważyłem ten muzykalny przekręt.

Znajdujący się w Muzeum Lotnictwa w Krakowie MiG-21R nr 1125 posiada podwieszony zasobnik rozpoznawczy typu R pomimo, że całe swoje lotnicze życie latał z zasobnikiem typu D.

Kto i dlaczego zrobiła tą podmiankę?

 

r.jpg

 

Niemiecki013.jpg

Niemiecki015.jpg

RR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekk

Czy pulpity N z PFM ,były takie same jak do BIS-a ? Pytanie może dziwne , ale ja te drugie widziałem tylko raz w życiu [ z PFM -wcale ] , na jednodniowych [ mocno powiedziane -może 2-3 godzinnych ] zajęciach i to wszystko.Zeby nie Internet i garstka Zapalenców to by człowiek malo co pamietał .

Ps.No właśnie , a gdzie się podziały "graty " z BIS -ów ?

Nie ma siły , że to musi gdzies zalegać , na półkach w jakiś składach , i chyba nikt za bardzo nie wie z czym to się je.

 

 

Control box for Mig-21PFM,but not all Mig-21 PFM can carry the A-bomb.

Martin

 

BildJan10003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bushek Dzięki Serdeczne

Chyba zdjęcie rarytas .

Jarekk miał rację co do koloru i gabarytowo i wizualnie troche odbiega od pulpitu dla BIS.

 

 

Przykro mi, ale nie wiem w jakim języku mam tutaj pisać.Angielski lub polski?

W każdym razie,jeśli chcesz IAB-500/8U49/RN.244 dla Mig-21 to masz tylko dwie opcje v scale 1/48.

Aires http://www.aires.cz/arms-and-weapons/nuclear-bomb-iab-500-with-bd3-66-23n-pylon/ i

Eduard http://www.eduard.com/store/cs/Eduard/Brassin/IAB-500-imitacni-atomova-bomba-1-48.html

Ale tylko v Eduardu jest pulpit dla SMT/Bis i PFM

 

Martin

 

Ps:Przepraszam za moj język polski,ale nie pisałem długo.

 

648047_1.jpg

648047_5.jpg

 

480014.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli (chyba dobrze zrozumiałem poprzednie wypowiedzi) tak jak pisze Grzegorz5710, instalację zdemontowano, a Jarekk wspomina jakoby później pulpity leżały (może już bezużyteczne?), to może opchnięto to w komplecie?

Bushek, napisz gdzie zrobiono to zdjęcie?

EDIT: Wg Gordona nasi południowi sąsiedzi nie mieli PFM 7904 nawet zwykłego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie dostałem od znajomego z Niemiec.Według niego zrobił sie master dla EDUARDa.Mam mnóstwo zdjęć na IAB-500 i pulpity,ale nie mogę wszystko pokazać.

Martin

 

0000461-0046.jpg

 

scan0016.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Muzealny przekręt"

 

Pomimo kilku lat oglądania i samolotu latającego oraz w muzeum jak również dostępnych zdjęć, dopiero teraz zauważyłem ten muzykalny przekręt.

Znajdujący się w Muzeum Lotnictwa w Krakowie MiG-21R nr 1125 posiada podwieszony zasobnik rozpoznawczy typu R pomimo, że całe swoje lotnicze życie latał z zasobnikiem typu D.

Kto i dlaczego zrobiła tą podmiankę?

 

Jarku !

Czy to muzealny przekręt czy też nasz pułkowy ??

Wiesz dobrze, że był okres kiedy na kilku samolotach zmieniano zasobniki z "D" na "R" i odwrotnie. Poza tym w muzeum jest tylko jeden "R" więc musieli go dostać w takim stanie jak na zdjęciu. Kwestia tylko czy ten zasobnik poleciał z samolotem czy dowieźli inny. . Z tego co mówił mi Krzysiek K. samolot ponoć odleciał bez zasobnika - ponoć ma jego zdjęcia z odlotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na to zdjęcie pomyślałem, co się stało z naszym PFM N 7904, Panowie z Sochaczewa powinni wiedzieć gdzie go opchnęli ?

 

Samolot przekazano jak i wszystkie sochaczewski PFM do Mierzęcic lotem w maju 91 roku wraz z kilkoma "R" -ami. Ponoć został ( 7904) złomowany w listopadzie 96 roku ale znając nasze możliwości można powątpiewać patrząc na zamieszczone zdjęcie.

 

Co do demontażu instalacji specjalnej - polegała ona na ucięciu konkretnej wiązki przewodów natomiast same pulpity i belki dalej zostały na stanie eskadry( czy w ukompletowaniu samolotu tego niestety nie wiem ). Co się z nimi dalej stało tego doprawdy nie wiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, nasz 7904 jest w Niemczech, prawdopodobnie w okolicach Manching. Na flugzeugforum.de, wszystko jest, łącznie z tym zdjęciem pulpitu (tylko trzeba się zalogować)

 

Mógłbyś podać linka do konkretnej strony ?

Może znajdę Gościa co szprecha po ichniemu i spóbuje coś sćiągnąc , bo moja głowa już się przegrzewa od tych słowianskich języków .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek o broni A MiG-21 als Kernwaffenträger

tutaj jest też temat założony przez człowieka z Austrii, który ma innego naszego PFM, a raczej jego przód MIG 21 Cockpiterklärung

I ogólnie o ich ołówkach NVA MIG-21 und Verbleib

 

Jako ciekawostkę wklejam to co wpadło mi tam w oko, pisaliśmy już o tej wczesnej odmianie anten na końcu skrzydła, ale pierwszy raz widzę takie świetne foto

p9061334.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do anten Syreny, to jest to raczej późniejsza wersja ( zdjęcie jest M-a).

 

Co do pulpitu "N" to ten ze zdjęcia nie jest oryginalny od 7904. Samoloty do Mierzęcic zdawałem osobiście w 1991 roku. Pulpity i belki widziałem na eskadrze w 1993 lub 1994 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekk -chyba jako jeden z niewielu widziałeś to " ustrojstwo " w związku z tym mam pytanie .Jak tak patrzę na ten pulpit , to wydaje mi sie taki szeroki i jakby wystawał w tym położeniu poza obrys kabiny [ wiem że niemozliwe ] Ale on był mocowany nad , czy przed celownikiem PKI ? Jakos tak mi nie pasuje wizualnie i wielkościowo w tym miejscu.

 

young -dzięki za linki

 

Zdrowych i Wesołych Świąt dla Migomaniaków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekk -Ale on był mocowany nad , czy przed celownikiem PKI ? Jakos tak mi nie pasuje wizualnie i wielkościowo w tym miejscu.

Pulpit był montowany w miejsce "starego" pulpitu czyli nad celownikiem PKI - zdejmowało się starego a zakładano nowego.

Gdybyś dokładniej przyjrzał się owemu zdjęciu to byś zauważył, że widać wiązkę przewodów ( po lewej stronie zdjęcia ) co wskazuje, że pulpit jest tylko "przymierzany" a nie zamontowany. Stąd też złudne wrażenie, że jest większy i nie pasuje do kabiny.

 

Porównaj sobie zdjęcia pulpitów sterowania uzbrojeniem z typowego PFM i pulpitu sterowania zasobnikiem z R - w zasadzie wszystkie są takie same ( gabarytowo ) lecz różnią się rozmieszczeniem przełączników i przycisków .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.