Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładna data -styczeń 1996rok, mogę nawet potwierdzić iz w momencie przebywania w Mińsku celem odbioru s-tów , właśnie odbywało się przebazowanie czeskich 29. I odbywało sie to z pewnymi komplikacjami , na raty można powiedzieć.AN-26 latał z częściami wymontowanymi z własnie lądujących 29 i leciał z powrotem ,aby dostarczyć je do pozostałych s-tów , aby mogły przylecieć do Polski.

Godła na s-lotach zachowały się do momentu pierwszych przeglądów i usuwania usterek w Eskadrze Technicznej, pewnie gdzies tak II-III-96, i w trakcie tychże prac padła komenda aby zerwać te nie "nasze" naklejki. Malbork zawsze słynął z "mądrości", co jest tajemnicą znaną wśród lotniczej braci

PS.Nie ma któryś z Kolegów zdjęcia ,właśnie 1910 ? To był mój ostatni 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Javorek_7411-Te fotki robione były w Malborku :

1-w hangarze ET -Mińsk nawet chyba teraz nie ma takiego hangaru

2-na CPPS zaraz po wylądowaniu s-tów po przebazowaniu [zresztą w trakcie trwania naszych lotów]

Dzięki za zdjęcie ,to jest ujęcie tego s-tu z drugiej strony ,właśnie w ET-Malbork

Nawet kable zasilające leżące z prawej strony to potwierdzają. Starość nie radość-ciagle widze coś nowego-na zdjęciu od Javorka_7411 widać wyrażnie z prawej strony k-ba ślad po zerwanej naklejce z latającym zelazkiem.I rzeczywiście emblematy były z obydwu stron.[/b]

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Javorek_7411-Te fotki robione były w Malborku :

1-w hangarze ET -Mińsk nawet chyba teraz nie ma takiego hangaru

2-na CPPS zaraz po wylądowaniu s-tów po przebazowaniu [zresztą w trakcie trwania naszych lotów]

 

Na 2 fotce wyraźnie widać, że to miński CPPS, Malboro za CPPS i PPS były wały ziemne, które byłoby widać na fotkach.

Mińsk ma hangar ET

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Javorek_7411-ale jesteś uparty:

-to są zdjęcia z Malborka -bo chyba nikt rozsądny nie zrywałby swojej naklejki w ET

-to jest hangar w "Malboro"-Minsk ma, ale nie taki [ o stanie tech. nie wspominam]

-jak wielkie musiałyby być wały ziemne zeby było je widać z tej perspektywy, przecież na tych zdjęciach nie widać nawet betonowych "wydmuchów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam natomiast jedno pytanie, głównie do ciebie babcia131. Pisałeś, że w dniu przylotu czeskich fulcrumów odbieraliście z 1plm ołówki, ja natomiast mam zdjęcie gdzie jest pokazany czeski mig-29 a koło niego mig-21 na lotnisku w Mińsku. Czy z 1plm odbieraliście wtedy wszystkie Mig-21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Javorek_7411-odnośnie odbierania 21 i przylotu czeskich 29-jedno drugiemu nie przeszkadza ,przynajmniej na zdjećiach.Nigdzie nie napisałem że w dniu przylotu 29 ,mińskie 21 odleciały do M-ka. Nadzorujacy przyjmowanie "M" z ramienia Malborka narobił porządnego rabanu , a to z racji , iż samoloty nie były w ogóle gotowe do przekazania, mnóstwo usterk, podcieków,zaniedbane, uszkodzenie łopatek jedngo z silników itp. I żeby nie było że czynię komuś zarzuty.Chłopaki z Mińska chcieli się pozbyc złomów ktore od paru m-cy stały pod chmurką [ dosłownie jak stare traktory w rozp.....m PGR ],bo przeciez mieli przeszkalac sie na 29, a my nie chcieliśmy brac na swoje garby tego złomu. I jeśli dobrze koledzy z Mińska pamietają ,ekipa z M-ka przyjezdżała przyjmowac s-loty 2 razy [za drugim razem przylecielismy Antkiem ] Wyzsi przełożeni zadecydowali ,że bez względu na usterki i stan 21 mają odleciec do M-ka , I własnie wtedy kiedy ekipa z Mińska zaczęła wyciągac 21 na CPPS na próby przed odlotem ,zaczeły lądować 29.Nie pamiętam ile sztuk lądowało , kojarzę tylko tego An-26 ,latającego z częściami .Zresztą my wsiedliśmy w Antka i odlecielismy do M-ka, a 21 przyleciały za parę dni [ na pewno nie tego samego dnia], pamietam dokładnie bo mieliśmy wtedy swoje loty , a w międzyczasie mieliśmy przyjąć lądujące ex-mińskie 21M. I właśnie wtedy było zrobione to zdjęcie z CPPS.To były ostatnie 21 z Mińska , łącznie z tym który wyleciał z Mińska z już uszkodzoną sprężarką, a dokładniej z bardzo niefachowo zapiłowanym , nie zaczyszczonym a raczej spiłowanym uszkodzeniem krawedzi natarcia I st. sprężki. Było tak ? W Naszej służbie nie wszystko było ze złota ,czasami trafiało się ...cos brzydko pachnącego. I własnie tak było z tymi s-lotami, mielismy MF, dołożyli Nam kupę M , a nie było komu tego obsługiwac i doprowadzac do porzadku. Mam nadzieje że koledzy z Minska nie maja pretensji o troche gorzkiej prawdy, ale czasami takie bywa życie. Po tylu latach trochę inaczej sie to wszystko wspomina , ale nie powiem żebym wówczas należał z powodu 21M do najszczęśliwszych w Naszym Lotnictwie i to z powodów osobistych. RAV Jeśli byłaby szansa na zdjęcia z odlotu ,byłbym bardzo wdzieczny, zależy mi szczególnie na moim ostatnim 21 tj.Mig-21M nb-1910. I coby tylko nie narzekac na 21 ,żaden s-lot do tej pory nie miał i nie ma tak sprawnej instalacji p. oblodzeniowej Dla miłośników 21 i tułającego sie po kraju prawdziwego personelu SIL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi wygląda na jakąś imprezę typu "świeto lotnictwa ,dni otwartych koszar "ew. jakieś ćwczenia.A tak wogóle to nawet pora roku nie pasuje do przekazywania s-tów do Malborka, my byliśmy w Mińsku po s-ty w okresie XII-I 96rok.Ewentualnie zdjęcie pochodzi z okresu kiedy jeszcze w Mińsku funkcjonowały dwie EL, jedna na 21 ,druga na 29.Bo szczerze powiedziawszy nie za bardzo widzę po czym mógłbym rozpoznać te ew.czeskie 29, bo znaków przynależnosci państwowej nie mogę znależć. Lata już nie te ,to i wzrok gorszy.Ale zdjęcia oglądam zawsze z przyjemnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie exczeskie 29 były przekazane do Polskie w kamo, natomiast te z ZSRR były pomalowane na szaro. Ale mniejsza o fulcrumy. Babcia znasz może n/b zegrzańskich bisów które w 2002 zostały przebazowane na Krzesiny?

 

P.S

polecam -> http://www.ejection-history.org.uk/Aircraft_by_Type/Polish_MiG-21.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Javorek_7411 -

Odnośnie czeskich s-tów to żlle ciebie zrozumiałem ,Tobie chodziło o kamuflaż , ja szukałem znaków rozpoznawczych. Czeski błąd. Jeśli chodzi o nb tak na szybkiego co znalazłem , wykaz Bisów i ich "kariery" w Polsce :

 

MiG-21bis

Nr taktyczny Nr fabryczny Data wprowadz. Jednostki

 

8604 75078604 06.03.1980 34 plm 1 dlMW 3 elt wycofany 01.2004

8645 75078655 06.03.1980 34 plm utracony w wyniku braku paliwa 5.08.1992 k/Malborka

8649 75078649 06.03.1980 34 plm 41 elt wycofany 01.2004

8745 75078745 06.03.1980 34 plm 41 elt wycofany 01.2004

8861 75078861 06.03.1980 34 plm 9 plm 41 elt wypadek 7.05.1999 k/Sztumu

8865 75078865 06.03.1980 34 plm 1 dlMW przetarł płetwą 26.06.1996 - wycofany

8870 75078870 06.03.1980 34 plm 1 dlMW katasrrofa 28.06.1996 k/Dębek

8880 75078880 06.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

8905 75078905 06.03.1980 34 plm (pomnik Gdynia) lądując zapalił się 13.10.1994

8705 75078705 13.03.1980 34 plm 1 dlMW 3 elt wycofany 01.2004

8801 75078801 13.03.1980 34 plm 1 dlMW 3 elt wycofany 01.2004

8819 75078819 13.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

8822 75078822 13.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

8855 75078855 13.03.1980 34 plm uszkodzony na ziemi 26.04.1993 do COSSTWL

8859 75078859 13.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

8890 75078890 13.03.1980 34 plm 1 dlMW katastrofa w Zat. Puckiej 29.07.1996-rozbicie o pow.morza.

8910 75078910 13.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

8918 75078918 13.03.1980 34 plm awaria po starcie 25.02.1994

0774 75080774 22.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

0798 75080798 22.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

0800 75080800 22.03. 1980 34 plm 1 dlMW wycofany

0809 75080809 22.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

0876 75080876 22.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany 2000

0880 75080880 22.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

0887 75080887 22.03.1980 34 plm 1 dlMW rozbity na Półw.helskim 20.10.1999

1007 75081007 22.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

0701 75080701 26.03.1980 34 plm awaria 13.04.1989

0786 75080786 26.03.1980 34 plm wycofany 2000

0804 75080804 26.03.1980 34 plm 1 dlMW 3 elt wycofany 01.2004

0845 75080845 26.03.1980 34 plm 9 plm 41 elt pompaż - wycofany 01.2004

1029 75081029 26.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

8945 75088945 26.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

8971 75088971 26.03.1980 34 plm 1 dlMW wycofany

8980 75088980 26.03.1980 34 plm 1.DLMW

9027 75089027 26.03.1980 34 plm wypadek/zderzenie 17.06.1982

9095 75089095 26.03.1980 34 plm katastrofa 16.06.1988

9145 75089145 14.07.1981 26 plm 34 plm 9 plm 41 elt nie lat.pękn.wręgi wyc.01.04

9204 75089204 14.07.1981 26 plm 9 plm 3 elt wycofany 01.2004

9211 75089211 14.07.1981 26 plm 34 plm 9 plm sprzedany do Ugandy

9307 75089307 14.07.1981 26 plm 9 plm sprzedany do Ugandy

9314 75089314 14.07.1981 26 plm 9 plm 3 elt wycofany 01.2004

9320 75089329 14.07.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9334 75089334 14.07.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9345 75089345 14.07.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9381 75089381 14.07.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9407 75089407 14.07.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9424 75089424 14.07.1981 26 plm 9 plm awaria podczas startu 07.04.1984-por.Kozłowski F.-wypadnięcie spadochronu hamującego

9444 75089444 14.07.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9483 75089483 14.07.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9494 75089494 14.07.1981 26 plm 9 plm 41 plm katast. na poligonie Nadarzyce- 14.07.2000-kpt.Mikołajczyk

9501 75089501 14.07.1981 26 plm 9 plm 41 plm 3 elt wycofany 01.2004

9507 75089507 14.07.1981 26 plm 9 plm 3 elt wycofany 01.2004

9524 75089524 14.07.1981 26 plm 9 plm 3 elt wycofany 01.2004

9545 75089545 14.07.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9564 75089564 09.09.1981 26 plm 9 plm rozbity w wyniku wyczerpania paliwa koło Malborka-mjr. Kaczmarczyk

9700 89700 09.09.1981 26 plm 9 plm 41plm wycofany 01.2004

9703 75089703 09.09.1981 26 plm 34 plm 9 plm 3 elt wycofany 01.2004

9735 75089735 09.09.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9745 75089745 09.09.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9749 75089749 09.09.1981 26 plm 9 plm 41 elt awaria 27.09.2001

9763 75089763 09.09.1981 26 plm 9 plm 3 elt wycofany 01.2004

9784 75089784 09.09.1981 26 plm 9 plm 3 elt wycofany 01.2004

9799 75089799 09.09.1981 26 plm 9 plm sprzedany do Ugandy

9801 75089801 09.09.1981 26 plm 9 plm sprzedany do Ugandy

9805 75089805 09.09.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9809 75089809 09.09.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9811 75089811 09.09.1981 26 plm 9 plm sprzedany do Ugandy

9818 75089818 09.09.1981 26 plm 9 plm sprzedany do Ugandy

9843 75089843 09.09.1981 26 plm 9 plm Katastrofa 16.11.1990-por.Seroka-na starym DOL-u koło Drzewian

9854 75089854 09.09.1981 26 plm 9 plm wycofany 01.2004

9975 75089975 09.09.1981 26 plm 9 plm 41 elt wycofany 01.2004

9708 75089708 09.09.1981 26 plm brak paliwa-utrata orientacji- rozbity poza granicami kraju-NRD-1987 –por.Andrzej Kościk

 

Informacje chyba wiarygodne ,bo w sumie te Bisy skończyły albo w Malborku , albo w Poznaniu.Nie jestem teraz pewien ,ale chyba na :

jetsphotos.net.pl [lotnictwo.net.pl ]powinien istniec wykaz wszystkich wersji 21-F-13,PF,PFM,M,MF,BISÓW , UM i jeśli się dało odtworzyć to przynajmniej z miejscem służby.I na którymś forum są zdjecia z płaszczyzny z Poznania ,gdzie są zgromadzone wycofane po zakończeniu eksploatacji 21 Bisy, i to całkiem wyrażne. Ale na razie nie mogę sobie przypomnieć ,siada mi myślenie ,idę spać , jutro kolejny dyżur.Gdybym mógł w czymś jeszcze pomóc -służę. Może znajdę trochę czasu żeby zerknąć tu na dyżurze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem trochę poszperać w sieci i znalazłem kolejny wykaz, tym razem wszystkich 21 , wszystich wersji ,uzywanych w Wojsku Polskim ,może się komuś przyda. Jednoczesnie starałem się porównać z wykazem podanym wyżej przez Javorka_7411 i stwierdzam ze to jest praca na baaaaardzo długie godziny.Co mogłem sobie przypomnieć odnosnie tego anglojęzycznego wykazu starałem sie powpisywać, jesli którys z Kolegów Miłośników 21 miałby ochotę uzupełnic jakies dane- z chęcią i Wielkim Podziekowaniem je przyjmę.Chetnych na ten długi tekst prosze o poinformowanie na PW lub pocztę.Jest tego trochę i trzeba to otworzyc w Wordzie bo inaczej w natłoku s-tów i zdarzeń tabele stają sie troche nieczytelne. Czekam z niecierpliwoscią na zdjecia z Mińska Maz. obiecane przez RAV-a z samolotami z pożegnalnymi "Żelazkami"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie exczeskie 29 były przekazane do Polskie w kamo, natomiast te z ZSRR były pomalowane na szaro.
Druga wpadka w jednym temacie... samoloty z ZSRR po przekazaniu miały kamuflaż w plamy szare i zielonoszare.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie exczeskie 29 były przekazane do Polskie w kamo, natomiast te z ZSRR były pomalowane na szaro.
Druga wpadka w jednym temacie... samoloty z ZSRR po przekazaniu miały kamuflaż w plamy szare i zielonoszare.

Trzecia wpadka i stawia piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz piękny Zegrzyński bisek:) Jeszcze z Godełkiem 9 ELT- Wyk.pan R. Szymański. Az łza się kręci w OKU... gdy widzi się takie cudeńko jeszcze podczas służby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.