Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Rozpoznanie radioelektroniczne wykonywało się, w czasie wojny też, z nad własnego ugrupowania wojsk.

Trasa była tak planowana aby nie wlatywać w zasięg aktywnych środków przeciwlotniczych npla.

W takim locie oczywiście planowano podwieszenie kpr p-p samonaprowadzających się na podczerwień typu R-3s, do samoobrony.

RS-2US totalnie nie nadawał się do zwalczania manewrującego celu powietrznego.

 

 

Teoretycznie można było realizować rozpoznanie wzrokowo-fotograficzne z zasobnikiem R, ale tylko jeden aparat fotograficzny A-39 to bardzo mały potencjał.

 

PS czart - nie czort. Mała różnica, ale jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpoznanie radioelektroniczne wykonywało się, w czasie wojny też, z nad własnego ugrupowania wojsk.

Trasa była tak planowana aby nie wlatywać w zasięg aktywnych środków przeciwlotniczych npla.

W takim locie oczywiście planowano podwieszenie kpr p-p samonaprowadzających się na podczerwień typu R-3s, do samoobrony.

RS-2US totalnie nie nadawał się do zwalczania manewrującego celu powietrznego

 

A co ładowano do ASO ? Dipole p/rlokacyjne czy pułapki na podczerwień ?

btvk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ASO-2I można było załadować:

- flary

- dipole do zakłócania pokładowych stacji radiolokacyjnych samolotów myśliwskich;

- dipole do zakłócania stacji radiolokacyjnych systemów OP /OPL oraz dowodzenia.

 

Podczas mojej służby w 32.plrt używaliśmy wszystkie rodzaje ładunków do ASO-2I.

 

Kiedyś w czasie pokazów dla Prezydenta III RP Lecha Wałęsy podpaliłem Poligon Nadarzyce.

Podczas odpalania flar na małej wysokości zapaliłem pole robocze poligonu

Niestety odpalane, z ASO-2I umieszczonego w Zasobniku rozpoznawczym, były w dolną półsferę samolotu.

Nie zdążyły się wypalić i pożar gotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś.

Przy dużym szczęściu i z zaskoczenia to jakaś szansa była.

 

Dlatego na lot bojowy przewidziane było uzbrojenie p-z.

Standardowo zasobnik (D, R) + 2 x PTB-490 + 2 x UB-16-57.

W tamtych czasach głównym zadaniem dla lotnictwa rozpoznania taktycznego było poszukiwanie i ZWALCZANIE NBJ (Nosicieli Broni Jądrowej).

 

A czy rozważano jakieś malowanie samolotów na czas W?

Nie da się ukryć, że latanie za linią frontu na małej wysokości, srebrnym, widocznym z daleka i praktycznie nieuzbrojonym samolotem byłoby dość karkołomnym zajęciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby te samoloty miały przed sobą tak dużą ilość wylotów bojowych, aby opłacalne było ich malowanie. [ pomijając sens takiego maskowania ]

A odnośnie zdjęcia Kol.manasa to szachownice wyglądają na pozbawione białych pól , ale fotki wyglądają na "podkolorowane" tak że jednoznacznie trudno coś powiedzieć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy rozważano jakieś malowanie samolotów na czas W?eknym" srebrnym malowaniu.

Nie da się ukryć, że latanie za linią frontu na małej wysokości, srebrnym, widocznym z daleka i praktycznie nieuzbrojonym samolotem byłoby dość karkołomnym zajęciem.

 

Analizując zdjęcia MiG-21 z innych "BRATNICH ARMII" komunistycznego kołchozu, to niestety, ale zdecydowana większość zdecydowała się na malowanie deformujące.

 

Nie zgadam się że był brak sensu maskowania.

Skoro nie ma sensu to proszę o przykłady aktualnie używanych samolotów lotnictwa taktycznego, czyli wykonujące zadania nad FLOT, w takim "pięknym" srebrnym malowaniu.

 

Wykrycie na tle ziemi Su-22, Lim-6 lecącego na małej wysokości to była kwestia wielkiego szczęścia.

Srebrny / szary samolot było dużo łatwiej wykryć.

Weź pod uwagę możliwości pokładowych stacji r/lok (na samolotach z tamtej epoki) na małych wysokościach i na tle ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W barwach naszego lotnictwa latało 20 samolotów wersji tzw. MF-75 - różniącej się przede wszystkim panelem na lewo od asp-pf-a. Czy któraś z tych maszyn w trakcie eksploatacji latała w szarym/siwym malowaniu?

 

Bardzo bym chciał wykonać takiego Polskiego MF-a później serii z kokpitem BIS-a właśnie w takim kolorze, ale mam już MF 7809 w kamo, M-kę 1812 w srebrzance, niemieckiego MF-a Luftwaffe, MF-a z Wietnamu a na dodatek Czeskiego MFN. Wypadało by zrobić coś innego niż zwyczajny MF, bo na zwyczajnego co najmniej mam jeszcze jeden pomysł - złoty z muzeum w Krakowie. A te srebrne też mi się tak jakoś lekko przejadły a parę srebrnych i tak będzie.

 

Moja kolekacja bez J-7B i obecnie budowanego kubańskiego R:

http://w378.wrzuta.pl/obraz/powieksz/6RUa7ad6R0e

 

Wiem, wiem, styl trochę mocno Vintage, pędzel i te sprawy i może przy takich zestawach nawet nie wypada, ale tylko tak lubię budować modele

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawelt napisał:

Wypadało by zrobić coś innego niż zwyczajny MF,

To zrób malborskiego MF z zasobnikiem SPS-141Je.To na pewno nie jest zwyczajny 21

 

A kolekcja "Szybkich "ładna

em , Damiano82 - nie sugerujcie się opisami wózka z instrukcji. To jest wózek dla uzbrojeńców dla bomb od 250kg. Jaki byłby sens ciągnięcia takiego ciężkiego klamota dla przewiezienia 1 kilkunastokilogramowego zbiornika.

No chyba żeby ktoś chciał podwieszać pod skrzydła zatankowany zbiornik

Może na SU-24 itp . "maleństwach " z racji wysokości samolotu i wielkości zbiorników Rosjanie podczepiali PTB za pomocą tego urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W barwach naszego lotnictwa latało 20 samolotów wersji tzw. MF-75 - różniącej się przede wszystkim panelem na lewo od asp-pf-a. Czy któraś z tych maszyn w trakcie eksploatacji latała w szarym/siwym malowaniu?

Zakładam, ze mówisz o serii 9600? Artykuł z Lotnictwo z szachownicą czytałeś? Tam wszystko jest. Fabrycznie cała 20 tak została pomalowana.

 

To zrób malborskiego MF z zasobnikiem SPS-141Je.To na pewno nie jest zwyczajny 21

Oj tak. Szary z godłem krzyżaka, świetny temat.

Zastanawiałem się, czemu eduard nie wypuścił jeszcze tego zasobnika w żywicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://warszawa-i-okolice.flog.pl/wpis/5670019/103-mig21-mf-96008113--8113

 

Dał bym sobie rękę uciąć, że za każdym razem jak wpisuję konkretny numer boczny każdego z samolotów serii 9600 to albo nie znajduję nic albo fotkę maszyny w srebrnym kolorze. Ma ktoś jakiekolwiek fotki tych samolotów a zwłaszcza jakiegokolwiek szarego? Może oryginalne przyszły szare a po remontach pomalowali na srebrno?

 

W najbliższych planach chciał bym zbudować Czeskie Aero S.106, MF-a 75 (tudzież serię 9600), PFMN i BIS-a SAU (Bułgarski). A obecnie po R-ce chyba przejdę na małego Analoga w 1:72 (Modelsvit). No i gorąco wyczekuję PF od Eduarda ale kiedy to będzie to nie wiadomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sanko.wroclaw.pl/magazyn/nr34/nr34-art3.html

 

Znalazłem tylko tyle - a to niewiele. Dość długo byłem poza tematem modelarskim i lotniczym i nie mam takich materiałów. Miałem przerwę około 10 lat i teraz znowu do tego wracam od jakiegoś czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko "zajawka", cały artykuł ma 6 (+1 z sylwetkami barwnymi) stron. Są dwie fotografie siwych malowań (w tym 8113 z Warszawy). Parę jest też w książce o 34 PLM.

Z fanpage'u 32 BLT:

522886_311449698924785_1646214226_n.jpg

Masz umiejscowienie numeru bocznego. Nic więcej ci nie trzeba, tylko 6 szachownic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dobry dowód, Dziękuję! Nie pozostaje nic innego jak nawiedzić Exito z listą życzeń Po powrocie do modelarstwa mam jedynie MiGi 21 więc niedługo będą o mnie chodziły legendy, że jest gość co tylko 21 kupuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.