Leszek.Sz. Napisano 15 Grudnia 2010 Share Napisano 15 Grudnia 2010 Fajne fotki, em. Czysty metal, szkoda że póżniej pryskane były lakierem aluminiowym i cała ta gra odcieni znikała. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 15 Grudnia 2010 Share Napisano 15 Grudnia 2010 Fajne fotki, em. Czysty metal, szkoda że póżniej pryskane były lakierem aluminiowym i cała ta gra odcieni znikała. Pozdr Może nie tyle po lakierze co od samego utleniania ujednolicił się kolor. A poza tym sporo ludzi z obsługi narzekało na konieczność częstego mycia dłoni więc zaczęto je malować a na dodatek Specyfikacja Techniczna przewidywała malowanie po resursie. Z resztą metalurgia była jeszcze słabo rozwinięta w 60 latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 15 Grudnia 2010 Share Napisano 15 Grudnia 2010 Jeśli o nitach mowa, coś i ja pokażę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 15 Grudnia 2010 Share Napisano 15 Grudnia 2010 Po prostu to różne stopy aluminium . Jakieś tam D-16 czy inny wynalazek. Pozwole sobie dać linka do zdjęcia 9749 z Zegrza.http://allegro.pl/mig-21-9749-i1366824902.html Ten jest szary Grubość poszycia, rodzaj materiału wszystko ma wpływ na kolor NMF (czyli Natural Metal Finish po naszemu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krynio70 Napisano 15 Grudnia 2010 Share Napisano 15 Grudnia 2010 em skad wiesz ze to jest akurat u nas na BD zrobione zdjecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 16 Grudnia 2010 Share Napisano 16 Grudnia 2010 em skad wiesz ze to jest akurat u nas na BD zrobione zdjecie? Oczywiście to ZEGRZE . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 16 Grudnia 2010 Share Napisano 16 Grudnia 2010 Przyjmujemy samokrytykę. Też mi to bardziej pasowało na ukochany 26plm, a konkretnie na starą zachodnią PPS. Ze już nie wspomnę o widocznym za ogonem s-tu , na horyzoncie kominie kotłowni osiedlowej. Ale nie zabierałem głosu , bo pewnie znowu bym z czymś wyskoczył .Miłe zdjęcie, wspomnienia mniej miłe .Na tym samolocie , w ramach "pomocy koleżenskiej " wykonywałem prace okresowe w ET .Zamist pewnego starego , doświadczonego sierżanta , który stwierdził iż to " młodemu "przyda sie trochę praktyki i wysłał mnie ze swoim samolotem na prace okresowe .Nie muszę chyba dopowiadać jak wtedy traktowało sie młodego nieopierzonego technika swieżo po SCh. Szkoła zycia i najlepsza praktyka . Zdjecia z tej sesji zaczynaja pojawiać się na Allegro. em -a nie masz gdzieś pod ręką więcej takich perełek . Az łza się w oku kręci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 16 Grudnia 2010 Share Napisano 16 Grudnia 2010 Złożony choróbskiem, kichający , prychający , latam po stronach różnorakich i przechwycilem takowe zdjęcia .Zebyśmy nie zawierzali wszystkiemu co zobaczymy. Uploaded with ImageShack.us To zdjęcie jakiś czas temu wrzuciłem na Forum, było podpisane że to MF przerobiny pod nowe rakiety od 29.Tym razem podpis pod zdjęciem brzmiał "MIG-21S z aparaturą do sterowania bezpilotowymi uderzeniowymi myśliwcami " Obydwa zdjęcia z rosyjskich stron Drugie zdjęcie jest chyba bliższe prawdy : Uploaded with ImageShack.us Zainteresował mnie te "baniak " leżący na pierwszym planie. Na zb. z napalmem to mi nie wygląda , na opisywane kiedyś zasobniki logistyczne też , co to może być ? Próbowałem zrobić powiekszenie i zbliżenie Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 16 Grudnia 2010 Share Napisano 16 Grudnia 2010 A to nie jest KMGU-2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 16 Grudnia 2010 Share Napisano 16 Grudnia 2010 Czyli tak, nie wstawaj przez 3 dni ,zadnych wynalazków typu fervex ,tylko aspiryna lub polopiryna ,gorace mleko z miodem .WYLEZEC !!!i WYPOCIĆ!!! To istotnie KMGU-2 . I własnie ten samolot miałem na mysli pisząc o eksperymentalnym S ze 67 strony wątku naszego bohatera. Jeszcze raz wstawiam.W poprzednim poście znikneli ten obrazek. Piotrze,grubość nie ma tu nic do rzeczy a dodatki innych metali .Stąd właśnie rózne zabarwienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 16 Grudnia 2010 Share Napisano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Trochę ciekawostek -płozy dla 21 Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us A teraz trochę z podwieszeń, co ten NRD ma pod prawym skrzydłem na wew. belce -zasobnik foto ? Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us To pod UM wygląda na coś podobnego do zasobnika foto czeskiego 21FR Uploaded with ImageShack.us Edytowane 16 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 16 Grudnia 2010 Share Napisano 16 Grudnia 2010 A to nie jest KMGU-2? Wręcz na pewno. Maszyna wygląda na jakiś wariant a`la MiG-21-93. Blaszana owiewka pod oszkleniem pewnie kryje jakieś okablowanie (albo się nie zmieściło albo nie chcieli naruszać hermetyzacji - tak sobie gdybam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 16 Grudnia 2010 Share Napisano 16 Grudnia 2010 O to fotka jak skończył swój żywot Mig-21bis 8910. Oraz zdjęcia z naszego słynnego kochanego Zegrza pomorskiego. Zdjęcia z wypadu na lotnisko w Zegrzu :( aż smutno na to patrzeć , ale tak to już jest. Budynek pracy taty tzw. KTS i Sztab-u niszczeje co raz bardziej :( Pozdrawiam i dobranoc MIG-i na noc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 16 Grudnia 2010 Share Napisano 16 Grudnia 2010 Piotrek S napisał Maszyna wygląda na jakiś wariant a`la MiG-21-93. Blaszana owiewka pod oszkleniem pewnie kryje jakieś okablowanie (albo się nie zmieściło albo nie chcieli naruszać hermetyzacji - tak sobie gdybam). W zależności od Forum , Rosjanie podają iż jest to MF, albo 21S [ ale chyba MF bo ma peryskop ] Proszę zwrócić uwagę na miejsce pod kadłubem , niemalże tam gdzie przeważnie jest zamontowane GSz-23.Też jakiś blok aparatury. No ido tego ten KMGU-2 , trochę chyba zmodyfikowany , bo normalnie waży 525 kg, a nie pamietam jak jest z udżwigiem belki podskrzydłowej. Chociaż 500 bomby podwieszali , to moze nie pakowali do pełna zasobników W końcu co za róznica czy spadlo by mi na globus 86 zamiast 96 szt .subamunicji .Efekt na pewno byłby taki sam. PiotrPilot napisał Plan na niedaleką przyszłość: - Mig-21UM 1/32 9307 9plm Rób Piotr , rób , będę miał kogo podpatrywaćA na te zdjęcia z lotniska , aż się nie chce patrzec Żal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 17 Grudnia 2010 Share Napisano 17 Grudnia 2010 Jakoś nie chce mi się wierzyć, że tylko 3 zdj. zrobiłeś. Może by tak założyć Post o tematyce jednostek wojskowych? Albo baz lotniczych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 17 Grudnia 2010 Share Napisano 17 Grudnia 2010 Dzień dobry wszystkim. Jeśli chodzi o zdjęcia z lotniska to posiadam więcej choć czy warto wrzucać by patrzeć na takie widoki :( ? A po za tym miało się ciekawą historię na lotnisku i prawie bym się pozbył aparatu . A co do modelu to po woli się robi tylko czasu jest naprawdę mało. Ale w okresie świątecznym mam już zamiar zamknąć kadłub i zabierać się za skrzydła i usterzenie pionowe i poziome. A pomysł z postem o tematyce z Jednostkami Wojskowymi jest całkiem na miejscu. Tylko dużo zdjęć na pewno się będzie powtarzać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 17 Grudnia 2010 Share Napisano 17 Grudnia 2010 (edytowane) Odnalazłem tylko dwa zdjęcia tego zasobnika podwieszone na Mig21M ,których 10 sztuk wschodni niemcy przystosowali do roli samolotu rozpoznawczego . Zasobnik,podobnie jak nasze ,,opierał ,,się na aparacie AFA-39. Jak pamietacie, na wczesniejszych stronach mamy fotografie AFY zamontowanej we wnęce reflektora ladowania, rozwiązanie stosowane wcześniej w troche innej formie na Mig21F-13. I co ciekawe ,niemcy zmodyfikowali tylko 3 egzemplarze Mig21M .Trzeba pamietać o radzieckiej regule ,przystosowania do zabudowy aparatu foto na samolotach z numerem seryjnym kończacym się na 0 oraz 5. Dotyczyło to wszystkich typów samolotów. Przekrój przez tylna wrege hermetyczna Mig-21 MF ,widac jaki relatywnie mały był Mig. Owiewka na zdjeciach eksperymentalnego miga kryła przewody elektro ,podobne rozwiazanie zastosowano w Rumunskich Lancerach. Szczerze to nie jestem pewien tych zaworów powietrznych ,tak że prosze o korekte. jak by co. Edytowane 17 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Grudnia 2010 Share Napisano 17 Grudnia 2010 em -dzięki za wyjaśnienia , ale to co wisi pod" Szparką" wygląda trochę inaczej . Kolejny 'ich " prototyp"? A gdzie 2 odnalezione zdjęcie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 17 Grudnia 2010 Share Napisano 17 Grudnia 2010 (edytowane) Odnalazłem tylko dwa zdjęcia tego zasobnika podwieszone na Mig21M A na tym zdjęciu to nie jest MFka? Faktycznie EM, masz rację, już doczytałem. RED 611 to faktycznie M Zmyliły mnie osłony zapobiegające zasysaniu ciał obcych przy dodatkowych wlotach powietrza (dzięki Marek 1011 za wyprowadzenie mnie z błędu ) Edytowane 17 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Grudnia 2010 Share Napisano 17 Grudnia 2010 Znalazłem na razie jedno podobne zdjęcie .Na pewno to foto kontener z czeskiego 21FR, ale czy to jest to samo co pod szparką , nie jestem przekonany. Odnosnie zaworów powietrznych, to chyba to .Musiałbym poszukać materiałów o hermatyzacji kabiny. I jeszcze taka ciekawostka. Kiedyś pisałem o przystosowaniu jednego Bisa do przenoszenia zasobnika SPS-141Je. Technicy wykorzystali do zasilania zasobnika przewody pozostałe po belce " specjalnej ".Żeby było ciekawiej w Zegrzu po demontażu przez "radzieckich " instalacji na smolotach [ czyt . poobcinaniu końcówek przewodów ] został komplet zapasowych złączek , nówki i schematy okablowania .I tak pomysłowy "Dobromir " wykorzystał elementy broni atomowej .Niestety nie było odważnego który by sie podpisał pod modernizacją . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 17 Grudnia 2010 Share Napisano 17 Grudnia 2010 O to zdjęcie Migów-21bis Węgierskich Sił Powietrznych których także się żywot zakończył.Smutne ale prawdziwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 17 Grudnia 2010 Share Napisano 17 Grudnia 2010 R-2US pod eM-ką: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 17 Grudnia 2010 Share Napisano 17 Grudnia 2010 Kiedyś pisałem o przystosowaniu jednego Bisa do przenoszenia zasobnika SPS-141Je. To ciekawe ,poniewaz sa metodyki wykorzystania SPS-141 na Bisie .Wynika znich że podwieszony mógł działac bez żadnych dodatkowych przeróbek. Z drugiej strony czytając rosyjskie strony włos się jezy na głowie co oni kombinowali.Otóż jest opisana historia przełacznika swoj-obcy /a właściwie instalacjii/ na Mig23 i modu pracy w czasie ,,W,, .Technik radio z nudów sprawdzał działanie kodów po przełaczeniu w rezym wojenny ,wszystkie ustawiane kombinacje nie działały.Postanowił sprawdzić instalacje w tym samolocie ,i co sie okazało ? Ano to że instalacja nie była połozona ,zameldował wiec przełozonemu i sprawdzili wszystkie samoloty w pułku .Na ZADNYM nie było tej instalacji...konstatacja było odkrycie smutnej prawdy ze nikt nie przezył by spotkania z przeciwlotnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 17 Grudnia 2010 Share Napisano 17 Grudnia 2010 em napisał To ciekawe ,poniewaz sa metodyki wykorzystania SPS-141 na Bisie .Wynika znich że podwieszony mógł działac bez żadnych dodatkowych przeróbekZ chęcią bym poczytał takie opracowanie , jestem ciekaw co tam nakłamali , może nawet nieświadomie jesli to tłumaczyli Nasi .Po pierwsze to nawet nie wszystkie Mf w Malborku były przystosowane do przenoszenia SPS, co nie znaczy że nie można było tego zrobić własnymi siłami.Należało pociągnąć instalację , założyć pulpity itp . " drobnostki" i to też robili technicy na miejscu.Rosjanie byli tylko przy montazu I zestawu bo wszystko szło bezproblemowo.Po drugie jeśli mi dobrze doniosły "wiewiórki " to ekipa na zasobniki szkoliła się , no właśnie ? Chyba w Powidzu , bo stary fachowiec mówił mi o zasobnikach "też SPS , ale troche innych " I po trzecie wracając do podwieszenia na BISIE - oryginalnie nie było pociągniętego okablowania [ chociaż miejsce było ] , i aby podwiesić zasobnik pod belką podkadlubową , trzeba było opływ przedni tej belki przerobić - tzn wydłużyć i zrobić odkręcany , aby można było podłączyc złączkę elektryczną od zasobnika. W sumie naprawdę niewiele pracy , zrobiono to na tym jednym BISIE w warsztacie w hangarze .Obiecał mi fachowiec podesłanie zdjęcia tego jedynego BISA z instalacją SPS -141 , ale na razie coś cisza . Męczy mnie przeziebienie . spac nie moge więc jeszcze cosik wrzucę Niektóre zdjęcia już były [ chyba ] ale jak to ładnie widac jak cenzura wszędzie wtykała swoje macki . I czemu to miało służyć , mysleli że od dodania 1 z przodu nb s-tów , nieprzyjaciel pomyśli że im sprzętu przybyło ? Zdjęcia z wizyty w Neubrandenburgu 26 plm, i wszystko fajnie , tylko ujęte na zdjęciach NRD-owskie samoloty mają pododawaną przez cenzurę 1 do numeru bocznego .Ciekawi ludzie . Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 To co napisałeś to kapitalna sprawa.! ,,Umiejscawia,, czasowo pojawienie sie tych zasobników na połowe lat 80 tych /wraz z kupnem Su-22/ . Teraz to ,,cos tam było w metodykach ,ale tego zasobnika nigdy niewidziałem na samolocie ,, to niestety tez konkret . Dobra,bo mi truja ze musimy wychodzić.Jak wróce wrzuce ze dwie strony z tego metodyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.