Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

em napisał

Czy w Bisach dostarczonych do Zegrza była zasłonka ślepego pilotażu ?

To miałoby coś takiego jak na UM, czy jakieś inne montowalne urządzenia ? W każdym razie na bojowych nie było. I zaraz wejdę i poszukam tych rozmówek "po polskiemu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak cus jak w przedniej kabinie UMa.

 

migidlaokb.jpg

 

Swego czasu ,przechowywane w schrono-hangarach na Babich-dołach Mig-21 chciało odkupić OKG Mig. Naiwniaki nie wiedzieli że naszym wojskowym władzom /i nie tylko / nic sie nie opłaca. Muszą zgnić ...a co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em -a masz może zdjęcie bojowego z taką instalacją ? Tak na chłopski rozum to montowanie czegoś takiego w kabinie bojowego , to się nie trzyma ....hmmm. Bo skoro pilot jest szkolącym się do lotów wg przyrządów to kto ewentualnie czuwa nad jego prawidłowym działaniem w kabinie ? No ale może nie znam metodyki szkolenia i stąd ta moja niewiedza , ale trochę to dla mnie osobiście dziwne . A tak a propo zdjęcia zamieszczonego powyżej -to jest schronohangar w Malborku .Na stronie poświęconej PGWAR jest ten sam byk , zdjęcia z hangarów malborskich opisane właśnie jako BD. Charakterystyczne rury w żółto -czarne pasy, zamontowane w 2-3 hangarach [ ? ] miały służyć jako " prowadnice " do wykołowywania i wprowadzania samolotów z dyż. bojowego . I robiono to chyba pod 29 , ostatecznie nic z tego nie wyszło , obawiano się że schrony zaczną się sypać od " góry ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ,sam schrono-hangar to oczywiscie Malbork. W Barczącej te rury są we wszystkich.

 

U braci Czechów to widziałem na MF ach, i tez zastanawiałem się nad sensownoscia tego rozwiazania .

 

Zółty pas ? To ciekawe ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie na delikatne odskoczenie od bieżącego wątku.

Właśnie nałożyłem część kalek ardpolu do bis'a. Trzeba przyznać, że kalki są na prawdę dobrej jakości. Przynajmniej w odniesieniu do tygrysiego 9292. Jest tylko jeden mankament jak do tej pory. Paszcza jest za duża. Porównując swój model do zdjęcia oryginału trochę to przeszkadza ale nie rzuca się w oczy.

Jak dokończe całość to wrzucę fotki. Jak na razie muszę przerobić godło 1DLMW, gdyż szanowna małżonka zbyt mocno przyciągnęła moją uwagę...

i urwało się skrzydełko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em świetna sprawa z tą belką. Napewno rysunek się przyda. Jeśli ktoś ma coś więcej w temacie, szczegółowe rysunki/ plany na których podstawie można podpierać się robiąc miniaturę takiej belki, niech się podzieli. Zdjęć jest też niewiele, o ile wiadomo jak wyglądają wyrzutnie APU-13, to przydałyby się zdjęcia samej belki pośredniej (2).

Pozwolę sobie też tutaj zacytować wypowiedź z galerii

Czerwone osłony TGS są za małe choć wydaje mi się że ten czerwony kolor raczej ma imitować przezroczystą część TGS. Brak jest zaznaczenia zapalnika NOW który także jest przezroczysty lub osłonięty obejmą czerwonego koloru. Ale w sumie to drobiazgi - gratuluję

Jak na specjalistę przystało Grzegorz nam tu wyłożył wszystko tak, że ja sam nie do końca rozumiem i nie potrafię sobie wyobrazić tego "zapalnik NOW" itp. Takie zaś informacje mogę być przydatne kolejnemu modelarzowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry , zamotałem się , powinienem wrzucić swoje dywagacje na temat " linki " tutaj , wrzuciłem w wątku o Leszkowym F-13.To jest tak jak na pasku wszędzie widnieje " Modelarstwo ......."

Czerwone osłony TGS są za małe choć wydaje mi się że ten czerwony kolor raczej ma imitować przezroczystą część TGS. Brak jest zaznaczenia zapalnika NOW który także jest przezroczysty lub osłonięty obejmą czerwonego koloru. Ale w sumie to drobiazgi - gratuluję

TGS- termiczna głowica samonaprowadzająca

NOW-zapalnik zbliżeniowy , powodujący "wybuch" rakiety w pobliżu samolotu w momencie mijania się z celem. Rakieta nie musiała uderzyć bezpośrednio w samolot aby nastapił wybuch i defragmentacja odłamków niszcząca cel .

Tak mi się wydaje , nie byłem uzbrojeńcem. Jeśli się nie mylę odłamki pocisków od Bisa w momencie wybuch w pobliżu s-tu działały na zasadzie wirującej tnącej tarczy .Coś koło tego ?

r3s4.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Jeśli dobrze pamiętam to ta czarna obwódka na korpusie rakiety to właśnie zapalnik zbliżeniowy , ale ? Jakby co przyjmuję słowa nagany za wprowadzanie w błąd .

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może koledzy coś więcej na temat tej instalacji spadochoru hamującego w F-13 powiedzą a zwłaszcza gdzie był montowany spadochron? Zasobnika "przecie to" nie miało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś posiada zdjęcia tego luku ? Ciekawa sprawa z tym spadochronem hamującym. A tym bardziej może być dobrą kompozycją podczas budowy modelu tej wersji na dioramie gdzie technik akurat uzbraja samolot w spadochron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne. Co my byśmy bez was zrobili mowa o zasłużonych " babci i em "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E ,no miało zasobnik .Luk z szarnierą na poczatku grzebienia.

 

Przyznaję, że nie widziałem o takim zasobniku. W poźniejszych wersjach rozwiązano to zupełnie inaczej. No chyba, że PF miał taką samą instalację co "13"

 

Dzieki za info em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem zdjęcia tego luku w wątku o 21F-13 Leszka, a tu zakładanie spadaka .

zakadaniespadaka21f13.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us I dlatego nie mogę ogarnąć jak ten luk się otwierał przy w końcu dużej prędkości lądowania . Te blachy latały jak opętane , czy jak ? . W życiu tego nie widziałem i jakoś te wiszące blachy do mnie nie przemawiają .

 

Dzięki em , zastanawiałem się własnie co utrzymywało te blachy w miarę stabilnej pozycji , stawiałem na jakiś cylinderek hydrauliczny , a tu sprężyny .Ludek Rosyjski jest bardzo pomysłowy.

I pierwsze szpareczki 21U miały takie samo rozwiązanie

21u.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien ,że konstrukcja Miga-21 ma nam jeszcze do pokazania wiele tajemnic. O których na pewno wiedzą tylko nieliczni. Ale po woli dążymy do nich krok po kroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tu zakładanie spadaka .

 

Choćby mnie kroili tępym nożem to bym nie wpadł, że tam można skitrać spadochron hamujący

 

Rusek to miał łeb ......od tej wódy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tyle lat robiłem przy 21 , i coś mi tam we łbie kołatało że ten spadak na f-13 to był gdzieś od spodu , ale zanim to zobaczyłem pierwszy raz to byłem przekonany " że od spodu ", ale na tej samej mniej więcej zasadzie co przy pózniejszych wersjach . Zresztą zmienili lokalizację , bo po pierwsze- przy dyszy silnika , po drugie - przy wypuszczaniu i rozwijaniu się spadaka było coś z efektywnością hamowania i momentem zadzierającym samolot .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam muszę taty za pytać bo miał praktyki jeszcze będąc w SCh w Zamościu na F-13. Więc może uda się wyciągnąć jakąś nową informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,takie samo rozwiązanie było na PF ie.

Odnosnie spadaka , ma się rozumieć

A ludek Rosyjski i w tej mierze coś kombinował , przynajmniej na swoich samolotach

Normalnie

21pfspadaknisko.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Troszkę inaczej

21pfspadakwysoko.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

21pfwygld21pfm.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wypuszczeniu spadochronu ,samolot pochylał gwałtownie dziób do dołu. Z tego powodu wypuszczanie było dozwolone tylko po przyziemieniu.

 

W naszym lotnictwie na Limach -5M majacych podobne rozwiazania spadochronu hamujacego, chyba 2 katastrofy miały zwiazek z otwarciem /zamierzonym lub nie / spadochronu przed przyziemieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.