babcia131 Napisano 23 Grudnia 2010 Share Napisano 23 Grudnia 2010 em napisał Czy w Bisach dostarczonych do Zegrza była zasłonka ślepego pilotażu ? To miałoby coś takiego jak na UM, czy jakieś inne montowalne urządzenia ? W każdym razie na bojowych nie było. I zaraz wejdę i poszukam tych rozmówek "po polskiemu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 23 Grudnia 2010 Share Napisano 23 Grudnia 2010 Tak cus jak w przedniej kabinie UMa. Swego czasu ,przechowywane w schrono-hangarach na Babich-dołach Mig-21 chciało odkupić OKG Mig. Naiwniaki nie wiedzieli że naszym wojskowym władzom /i nie tylko / nic sie nie opłaca. Muszą zgnić ...a co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 23 Grudnia 2010 Share Napisano 23 Grudnia 2010 Uploaded with ImageShack.us Przed Świętami mała zagadka - czy "R" takie latały ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 23 Grudnia 2010 Share Napisano 23 Grudnia 2010 em -a masz może zdjęcie bojowego z taką instalacją ? Tak na chłopski rozum to montowanie czegoś takiego w kabinie bojowego , to się nie trzyma ....hmmm. Bo skoro pilot jest szkolącym się do lotów wg przyrządów to kto ewentualnie czuwa nad jego prawidłowym działaniem w kabinie ? No ale może nie znam metodyki szkolenia i stąd ta moja niewiedza , ale trochę to dla mnie osobiście dziwne . A tak a propo zdjęcia zamieszczonego powyżej -to jest schronohangar w Malborku .Na stronie poświęconej PGWAR jest ten sam byk , zdjęcia z hangarów malborskich opisane właśnie jako BD. Charakterystyczne rury w żółto -czarne pasy, zamontowane w 2-3 hangarach [ ? ] miały służyć jako " prowadnice " do wykołowywania i wprowadzania samolotów z dyż. bojowego . I robiono to chyba pod 29 , ostatecznie nic z tego nie wyszło , obawiano się że schrony zaczną się sypać od " góry ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 23 Grudnia 2010 Share Napisano 23 Grudnia 2010 Tak ,sam schrono-hangar to oczywiscie Malbork. W Barczącej te rury są we wszystkich. U braci Czechów to widziałem na MF ach, i tez zastanawiałem się nad sensownoscia tego rozwiazania . Zółty pas ? To ciekawe ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 27 Grudnia 2010 Share Napisano 27 Grudnia 2010 Pozwolę sobie na delikatne odskoczenie od bieżącego wątku. Właśnie nałożyłem część kalek ardpolu do bis'a. Trzeba przyznać, że kalki są na prawdę dobrej jakości. Przynajmniej w odniesieniu do tygrysiego 9292. Jest tylko jeden mankament jak do tej pory. Paszcza jest za duża. Porównując swój model do zdjęcia oryginału trochę to przeszkadza ale nie rzuca się w oczy. Jak dokończe całość to wrzucę fotki. Jak na razie muszę przerobić godło 1DLMW, gdyż szanowna małżonka zbyt mocno przyciągnęła moją uwagę... i urwało się skrzydełko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 27 Grudnia 2010 Share Napisano 27 Grudnia 2010 http://album.reality.hu/OLD/panos/repnap/mig21/ A tu jest panorama madziarskiego 21 , niestety , dla mnie ściągnięcie - zgranie tego graniczy z cudem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 27 Grudnia 2010 Share Napisano 27 Grudnia 2010 Jaka średnice miał pocisk R-3S ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 27 Grudnia 2010 Share Napisano 27 Grudnia 2010 127 mm / 2,838 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Tak wyglada instalacja spadochronu ,bez spadochronu. Na końcu brzechwy ,u dołu był hak zamka wyczepienia spadochronu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 em świetna sprawa z tą belką. Napewno rysunek się przyda. Jeśli ktoś ma coś więcej w temacie, szczegółowe rysunki/ plany na których podstawie można podpierać się robiąc miniaturę takiej belki, niech się podzieli. Zdjęć jest też niewiele, o ile wiadomo jak wyglądają wyrzutnie APU-13, to przydałyby się zdjęcia samej belki pośredniej (2). Pozwolę sobie też tutaj zacytować wypowiedź z galerii Czerwone osłony TGS są za małe choć wydaje mi się że ten czerwony kolor raczej ma imitować przezroczystą część TGS. Brak jest zaznaczenia zapalnika NOW który także jest przezroczysty lub osłonięty obejmą czerwonego koloru. Ale w sumie to drobiazgi - gratuluję Jak na specjalistę przystało Grzegorz nam tu wyłożył wszystko tak, że ja sam nie do końca rozumiem i nie potrafię sobie wyobrazić tego "zapalnik NOW" itp. Takie zaś informacje mogę być przydatne kolejnemu modelarzowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) Sorry , zamotałem się , powinienem wrzucić swoje dywagacje na temat " linki " tutaj , wrzuciłem w wątku o Leszkowym F-13.To jest tak jak na pasku wszędzie widnieje " Modelarstwo ......." Czerwone osłony TGS są za małe choć wydaje mi się że ten czerwony kolor raczej ma imitować przezroczystą część TGS. Brak jest zaznaczenia zapalnika NOW który także jest przezroczysty lub osłonięty obejmą czerwonego koloru. Ale w sumie to drobiazgi - gratuluję TGS- termiczna głowica samonaprowadzająca NOW-zapalnik zbliżeniowy , powodujący "wybuch" rakiety w pobliżu samolotu w momencie mijania się z celem. Rakieta nie musiała uderzyć bezpośrednio w samolot aby nastapił wybuch i defragmentacja odłamków niszcząca cel . Tak mi się wydaje , nie byłem uzbrojeńcem. Jeśli się nie mylę odłamki pocisków od Bisa w momencie wybuch w pobliżu s-tu działały na zasadzie wirującej tnącej tarczy .Coś koło tego ? Uploaded with ImageShack.us Jeśli dobrze pamiętam to ta czarna obwódka na korpusie rakiety to właśnie zapalnik zbliżeniowy , ale ? Jakby co przyjmuję słowa nagany za wprowadzanie w błąd . Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Może koledzy coś więcej na temat tej instalacji spadochoru hamującego w F-13 powiedzą a zwłaszcza gdzie był montowany spadochron? Zasobnika "przecie to" nie miało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Może ktoś posiada zdjęcia tego luku ? Ciekawa sprawa z tym spadochronem hamującym. A tym bardziej może być dobrą kompozycją podczas budowy modelu tej wersji na dioramie gdzie technik akurat uzbraja samolot w spadochron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) E ,no miało zasobnik .Luk z szarnierą na poczatku grzebienia. Babcia,dziekuje ! Bedzie zwrotna Tak,takie samo rozwiązanie było na PF ie. Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 I wszystko jasne. Co my byśmy bez was zrobili mowa o zasłużonych " babci i em " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 E ,no miało zasobnik .Luk z szarnierą na poczatku grzebienia. Przyznaję, że nie widziałem o takim zasobniku. W poźniejszych wersjach rozwiązano to zupełnie inaczej. No chyba, że PF miał taką samą instalację co "13" Dzieki za info em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) Wrzuciłem zdjęcia tego luku w wątku o 21F-13 Leszka, a tu zakładanie spadaka . Uploaded with ImageShack.us I dlatego nie mogę ogarnąć jak ten luk się otwierał przy w końcu dużej prędkości lądowania . Te blachy latały jak opętane , czy jak ? . W życiu tego nie widziałem i jakoś te wiszące blachy do mnie nie przemawiają . Dzięki em , zastanawiałem się własnie co utrzymywało te blachy w miarę stabilnej pozycji , stawiałem na jakiś cylinderek hydrauliczny , a tu sprężyny .Ludek Rosyjski jest bardzo pomysłowy. I pierwsze szpareczki 21U miały takie samo rozwiązanie Uploaded with ImageShack.us Edytowane 29 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Jestem pewien ,że konstrukcja Miga-21 ma nam jeszcze do pokazania wiele tajemnic. O których na pewno wiedzą tylko nieliczni. Ale po woli dążymy do nich krok po kroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 a tu zakładanie spadaka . Choćby mnie kroili tępym nożem to bym nie wpadł, że tam można skitrać spadochron hamujący Rusek to miał łeb ......od tej wódy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Ja tyle lat robiłem przy 21 , i coś mi tam we łbie kołatało że ten spadak na f-13 to był gdzieś od spodu , ale zanim to zobaczyłem pierwszy raz to byłem przekonany " że od spodu ", ale na tej samej mniej więcej zasadzie co przy pózniejszych wersjach . Zresztą zmienili lokalizację , bo po pierwsze- przy dyszy silnika , po drugie - przy wypuszczaniu i rozwijaniu się spadaka było coś z efektywnością hamowania i momentem zadzierającym samolot . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrPilot Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Sam muszę taty za pytać bo miał praktyki jeszcze będąc w SCh w Zamościu na F-13. Więc może uda się wyciągnąć jakąś nową informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Z tego co słyszałem to był zakaz wypuszczania spadaka przed przyziemieniem, na F-13 dziób szedł ostro w dół w takim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Tak,takie samo rozwiązanie było na PF ie. Odnosnie spadaka , ma się rozumieć A ludek Rosyjski i w tej mierze coś kombinował , przynajmniej na swoich samolotach Normalnie Uploaded with ImageShack.us Troszkę inaczej Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Grudnia 2010 Share Napisano 29 Grudnia 2010 Po wypuszczeniu spadochronu ,samolot pochylał gwałtownie dziób do dołu. Z tego powodu wypuszczanie było dozwolone tylko po przyziemieniu. W naszym lotnictwie na Limach -5M majacych podobne rozwiazania spadochronu hamujacego, chyba 2 katastrofy miały zwiazek z otwarciem /zamierzonym lub nie / spadochronu przed przyziemieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.