babcia131 Napisano 17 Stycznia 2011 Share Napisano 17 Stycznia 2011 http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20617.htm Może już znacie .Ze strony scalemodels.ru-przegląd Rodziny 21 i bojowych i szparek. Można rzucić okiem w ramach hobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Odnosnie zółtego pasa na Mig-21R. Z moich ustalen wynika ze jezeli takie cos malowano to na pewno nie w Sochaczewie. Byc może przed 1980 w Powidzu.Jezeli malowano Część modelarska i nie dotyczy 21 . Pasy w dwóch kolorach ;czerwonym lub niebieskim malowano na Limach które podgrywały w ćwiczeniach przeciwnika. Równiez dla lotnictwa ZSRR Samoloty najcześciej wystepujace w tej roli pochodziły z pułków szkolnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Po za godłami i "rekinami", żadnych oznaczeń (żółtych) malowanych na samolotach nie spotkałem w Siochaczewie. Widzialem jedyny żółty ster kierunku na samolocie (namalowany w czasie przejść przez technika), ale istniał tylko kilka dni w hangarze ET. Po pierwszej wizycie st. inż. został zamalowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Teraz to dopiero będzie... Zdjęcia pochodzą ze strony 2elm 11 plm na której znajdziemy dużo ciekawych zdjęć a wśród nich, kokpity (w tej eskadrze latały MF 9600) 1 typ (?) 2 3 4 Jeżeli 1 i 2 to to samo (jednoznacznie tego nie stwierdzam, nie widać lewego pulpitu od celownika na pierwszych dwóch zdjęciach), to strzelam że to MF. Jeśli tak to chyba 9600, nie nasz zwykły? Nie mam teraz pod ręką kokpitu naszych standardowych MF. Ale 3 i 4 Ktoś z kolegów może przypisać każdy kokpit do konkretnej wersji? Zwraca też uwagę dodatkowa skala /fabryczna/ dla r-60... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) Strona 85. Dobra ,1,2,3 samolot 96F produkt Tbilisi /Gorki /.Licznik odległosci zdemontowany. Numer 4 czeski MF produkcji Moskwa zmodyfikowany w latach 90 tych,5 po zastanowieniu UM. Edytowane 18 Stycznia 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Dlaczego nr 4 to Czeski MF? Czeskie MF-y nie miały stacji radiolokacyjnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Jasne ze miały . Słucham posła M. to mi zamieszał w głowie Jarek, oczywiscie jak 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Dobra ,1,2,3 samolot 96F produkt Tbilisi . A to my mieliśmy samoloty wersji 96F? Co to właściwie jest to F? Ja myślałem, że były 96 czyli nasze M, 96A nasze MF i 9600 nasza specjalna dwudziestka. Produkcja Moskwa i ostatnie Gorki. Widać, że 4 wkradł się więc tam przez przypadek. Co robi dodatkowa skala o której rozmawialiśmy na tych maszynach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 A właśnie .Jak to z tymi oznaczeniami? Kurcze, jak nastepnym razem napisze Tbilisi to mam na mysli Gorki . Tak mi sie spodobało ...to miasto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Sprawdziłem wspomnianą stronę faktycznie, Na moje oko ;) pierwsze zdjecie to Czeski MF produkcji Gorki . Tam rzeczywiscie przeładowanie było jak na Bisach . Patrz równiez sieria 96--w Polsce. Wychodzi na to, że 1,2,3 to 9600 produkcja Gorki. Teraz jestem wstanie zrozumieć wypowiedzi pojawiające się kiedyś (ale nie tutaj) że te z Gorki miały kabinę trochę podobną do Bis-ów. Czyli chodziłoby o te szczegóły lewego panelu, dodatkową skalę. Wciąż mnie ona zastanawia. Czy nie oznaczałoby to przystosowania fabrycznego tych 20 maszyn do r-60? Po tych maszynach można się już chyba wszystkiego spodziewać... albo niczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Antek rzeczywiście miesza w głowach totalnie.Ale to nie miejsce na politykę .Pierwsze 2 to oczywiście Nasze , bo i mechanicy są Nasi . 2-to MF seria 96 -a numer doczytacie sobie z celownika 7550-55 ? Ostatni 8036 ? Też widac zarys nb na celowniku. Ale niestety nie mogę dopasowac numeru do w miarę konkretnego typu.Na pewno Nasz bo na zdjęciu znowuż Nasz mechanik .Taki zwyczaj oznaczania agregatów z kabiny , często dermatografem, farbą -aby nie "zaginęły " w czasie prac w eskadrze technicznej . Zdjęcie w kolejności 4 [ oznaczone 3 ] na pewno nie Nasz, nie mam pojęcia [ na razie ] co to za wskażniki cyfrowe z prawej strony celownika . Uploaded with ImageShack.us Zdjęcia oznaczone jako 21MF [ czeski ]- ten wskaznik z czerwonym ekranem to cyfrowy radiowysokościomierz ? [ FEET ] Znowu 21MFN- w tym miejscu miały chyba GPS Uploaded with ImageShack.us Do wyboru , do koloru, odmian , wersji , najlepiej byłoby mieć samoloty pod blokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Moskiewski 21 oraz te z Gorki. Róznice opisane na stronie 85. Ten czerwony to wskaznik pokazujacy wysokosc w stopach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 18 Stycznia 2011 Share Napisano 18 Stycznia 2011 Czwórka to czeski UM z dodanym giepeesem. Zdjęcia identycznego kokpitu są w monografii czeskich MiGów WWP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 19 Stycznia 2011 Share Napisano 19 Stycznia 2011 Po za godłami i "rekinami", żadnych oznaczeń (żółtych) malowanych na samolotach nie spotkałem w Siochaczewie.Widzialem jedyny żółty ster kierunku na samolocie (namalowany w czasie przejść przez technika), ale istniał tylko kilka dni w hangarze ET. Po pierwszej wizycie st. inż. został zamalowany. Jarku - w lutym 1987 roku były planowane duże ćwiczenia z udziałem naszego pułku. Pamiętasz chyba takich ludzi jak Dobrowolski czy ludzi z PWR w tym Józka Łuszczyńskiego. Właśnie jeden wydał polecenie a drugi wykonywał takie malowanie - farba było żółta i do tego miała być zmywalna . Pomalowano kilka egzemplarzy w tym moje 1139 czy 1507 ( z I eskadry nie pamiętam bo w sumie się tym nie interesowałem ale były ciągane pod hangar ) ale że przyszła totalna kicha pogodowa więc ćwiczenia odwołano a samoloty przywrócono do wyglądu normalnego. Żałuję bardzo, że byłem na tyle spanikowanym że nie zrobiłem fotki - dziś byłaby to wielka gradka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 Aż mi szczęka opadła gdy odkryłem jak świetne zdjęcia są dostępne na stronie nieistniejącej już 41 elt LINK EDIT: Już nic mnie nie zaskoczy oczywiście zdjęcie ze strony 2 elm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz.tur Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 Aż mi szczęka opadła gdy odkryłem jak świetne zdjęcia są dostępne na stronie nieistniejącej już 41 elt LINK EDIT: Już nic mnie nie zaskoczy oczywiście zdjęcie ze strony 2 elm Jest na co popatrzeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 Aż mi szczęka opadła gdy odkryłem jak świetne zdjęcia są dostępne na stronie nieistniejącej już 41 elt LINK EDIT: Już nic mnie nie zaskoczy oczywiście zdjęcie ze strony 2 elm Jest na co popatrzeć No, niezłe ciacho! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 26 Stycznia 2011 Share Napisano 26 Stycznia 2011 young- dzięki za linka .Do głowy by mi nie przyszło żeby tam zajrzeć .Wydawało mi się że już nic nie opublikują z " prehistorii ", teraz wiadomo na topie 29. Ale zdjęcia przecudne, no i oczywiście wspomnienia, szczególnie te z przebazowań do Słupska. Miodzio .Aż mi się łezka w oku zakręciła . A co oznacza ten Donald - bo chyba dobrze widzę ? I to w tamtych " niesłusznych" czasach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 28 Stycznia 2011 Share Napisano 28 Stycznia 2011 http://www.youtube.com/watch?v=NmSiujVaJk4&feature=related Zastanawiałem się czy wrzucić tu te linki do tych filmów. Ale obejrzałem i ?. Najwyżej Moderacja Szanowna wyrzuci. Smutne jest to życie .W sumie wzruszający dowód pamięci i samolotu i Pilota.Jesli się zdecydujecie obejrzec , proszę obydwa , szczególnie ten drugi filmik do końca . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 Nie tylko nas trapia watpliwosci co do Migów z Gorki http://forums.airforce.ru/showthread.php?t=3596 Moze ktos kto jest tam zarejestrowany odpowie im ,że nasze MF nigdy nie miały instalowanych silnikow R-13. U nas wszystko musi byc taniej ,czyli drozej i gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 Takie kwiatki znalazłem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 9444- nie jestem na 100% pewien- ale chyba sytuacja z Malborka-ten krajobraz za pasem mi trochę pasuje-za to nie za bardzo pamiętam aż takich uszkodzeń , ale ? Dobrze jednak pamiętam przyczynę-oczywiście jak zwykle przyczyna " techniczna "-zacięcie zaworu instalacji wypuszczania spadochronu. Jakoś tak się składa że prawie nigdy nie jest winien pilot , cuda . Tym razem też , tyle że najprawdopodobniej pomylił przyciski- najpierw nacisnął przycisk "zrzut " - "pilocik "[ mały spadochronik wyciągający główną czaszę ] -zablokował owiewki , a póżniej próbował nacisnąć wypuszczenie , za póżno , no i poszedł w trawkę .Trochę dziwna sytuacja , bo na "czarnej skrzynce " powinno być zaznaczone naciśnięcie tych przycisków , tak mi się wydaje .Ale nie takie cuda Nasze SP widziały i pewnie jeszcze długo będą widywać . Pozostałe "krajobrazy " wskazują na Babie Doły oczywiście . A skąd "wygrzebałeś " te zdjęcia z 'migołapki " ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 Babcia , znalazłem jeszcze trochę 9444: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 To mi pachnie ze zdjęciami z Komisji BL, bo coś to zdjęcie 3 w kolejności z wypuszczonym spadakiem i zapiętym zamkiem i hakiem spadochronu nie pasuje do "ogólnej koncepcji " zdarzenia . Ale zdjęcia ładne , historyczne .Dzięki Serdeczne.Podobne zdarzenie tyle że związane z wpadnięciem 21 w ATU przy starcie, w Zegrzu skończyło się skasowaniem samolotu.Opisałem to trochę wcześniej . Ps .A na ostatnmi zdjęciu to chyba ładnie wywinęty dziób zbiornika podw. 490l. Normalnie te liny i siły na siatce są niesamowite , nogi z ..........wyrywają . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 29 Stycznia 2011 Share Napisano 29 Stycznia 2011 Ps .A na ostatnmi zdjęciu to chyba ładnie wywinęty dziób zbiornika podw. 490l. Normalnie te liny i siły na siatce są niesamowite , nogi z ..........wyrywają . Ho,ho . Proporcje ,jak mawiała pewna pani . Bardziej na mase wywazajacą ze statecznika poziomego .? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.