Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Odnosnie zółtego pasa na Mig-21R. Z moich ustalen wynika ze jezeli takie cos malowano to na pewno nie w Sochaczewie. Byc może przed 1980 w Powidzu.Jezeli malowano

 

Część modelarska i nie dotyczy 21 . Pasy w dwóch kolorach ;czerwonym lub niebieskim malowano na Limach które podgrywały w ćwiczeniach przeciwnika. Równiez dla lotnictwa ZSRR Samoloty najcześciej wystepujace w tej roli pochodziły z pułków szkolnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za godłami i "rekinami", żadnych oznaczeń (żółtych) malowanych na samolotach nie spotkałem w Siochaczewie.

Widzialem jedyny żółty ster kierunku na samolocie (namalowany w czasie przejść przez technika), ale istniał tylko kilka dni w hangarze ET. Po pierwszej wizycie st. inż. został zamalowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to dopiero będzie... Zdjęcia pochodzą ze strony 2elm 11 plm na której znajdziemy dużo ciekawych zdjęć a wśród nich, kokpity (w tej eskadrze latały MF 9600)

1 typ (?)

2elmo5.jpg

2elmw9p.jpg

2

photo40v.jpg

3

mig21kokpit2.jpg

4

praca7.jpg

 

Jeżeli 1 i 2 to to samo (jednoznacznie tego nie stwierdzam, nie widać lewego pulpitu od celownika na pierwszych dwóch zdjęciach), to strzelam że to MF. Jeśli tak to chyba 9600, nie nasz zwykły? Nie mam teraz pod ręką kokpitu naszych standardowych MF.

Ale 3 i 4

Ktoś z kolegów może przypisać każdy kokpit do konkretnej wersji?

Zwraca też uwagę dodatkowa skala /fabryczna/ dla r-60...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona 85. Dobra ,1,2,3 samolot 96F produkt Tbilisi /Gorki /.Licznik odległosci zdemontowany.

Numer 4 czeski MF produkcji Moskwa zmodyfikowany w latach 90 tych,5 po zastanowieniu UM.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ,1,2,3 samolot 96F produkt Tbilisi .

A to my mieliśmy samoloty wersji 96F? Co to właściwie jest to F? Ja myślałem, że były 96 czyli nasze M, 96A nasze MF i 9600 nasza specjalna dwudziestka. Produkcja Moskwa i ostatnie Gorki.

Widać, że 4 wkradł się więc tam przez przypadek.

Co robi dodatkowa skala o której rozmawialiśmy na tych maszynach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wspomnianą stronę faktycznie,

Na moje oko ;) pierwsze zdjecie to Czeski MF produkcji Gorki . Tam rzeczywiscie przeładowanie było jak na Bisach . Patrz równiez sieria 96--w Polsce.

Wychodzi na to, że 1,2,3 to 9600 produkcja Gorki.

Teraz jestem wstanie zrozumieć wypowiedzi pojawiające się kiedyś (ale nie tutaj) że te z Gorki miały kabinę trochę podobną do Bis-ów. Czyli chodziłoby o te szczegóły lewego panelu, dodatkową skalę. Wciąż mnie ona zastanawia. Czy nie oznaczałoby to przystosowania fabrycznego tych 20 maszyn do r-60? Po tych maszynach można się już chyba wszystkiego spodziewać... albo niczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antek rzeczywiście miesza w głowach totalnie.Ale to nie miejsce na politykę .Pierwsze 2 to oczywiście Nasze , bo i mechanicy są Nasi .

2-to MF seria 96 -a numer doczytacie sobie z celownika 7550-55 ?

Ostatni 8036 ? Też widac zarys nb na celowniku. Ale niestety nie mogę dopasowac numeru do w miarę konkretnego typu.Na pewno Nasz bo na zdjęciu znowuż Nasz mechanik .Taki zwyczaj oznaczania agregatów z kabiny , często dermatografem, farbą -aby nie "zaginęły " w czasie prac w eskadrze technicznej .

Zdjęcie w kolejności 4 [ oznaczone 3 ] na pewno nie Nasz, nie mam pojęcia [ na razie ] co to za wskażniki cyfrowe z prawej strony celownika .

nowyobrazbd.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Zdjęcia oznaczone jako 21MF [ czeski ]- ten wskaznik z czerwonym ekranem to cyfrowy radiowysokościomierz ? [ FEET ]

Znowu 21MFN- w tym miejscu miały chyba GPS

nowyobraz11.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Do wyboru , do koloru, odmian , wersji , najlepiej byłoby mieć samoloty pod blokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za godłami i "rekinami", żadnych oznaczeń (żółtych) malowanych na samolotach nie spotkałem w Siochaczewie.

Widzialem jedyny żółty ster kierunku na samolocie (namalowany w czasie przejść przez technika), ale istniał tylko kilka dni w hangarze ET. Po pierwszej wizycie st. inż. został zamalowany.

 

Jarku - w lutym 1987 roku były planowane duże ćwiczenia z udziałem naszego pułku. Pamiętasz chyba takich ludzi jak Dobrowolski czy ludzi z PWR w tym Józka Łuszczyńskiego. Właśnie jeden wydał polecenie a drugi wykonywał takie malowanie - farba było żółta i do tego miała być zmywalna . Pomalowano kilka egzemplarzy w tym moje 1139 czy 1507 ( z I eskadry nie pamiętam bo w sumie się tym nie interesowałem ale były ciągane pod hangar ) ale że przyszła totalna kicha pogodowa więc ćwiczenia odwołano a samoloty przywrócono do wyglądu normalnego. Żałuję bardzo, że byłem na tyle spanikowanym że nie zrobiłem fotki - dziś byłaby to wielka gradka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young- dzięki za linka .Do głowy by mi nie przyszło żeby tam zajrzeć .Wydawało mi się że już nic nie opublikują z " prehistorii ", teraz wiadomo na topie 29. Ale zdjęcia przecudne, no i oczywiście wspomnienia, szczególnie te z przebazowań do Słupska. Miodzio .Aż mi się łezka w oku zakręciła .

A co oznacza ten Donald - bo chyba dobrze widzę ? I to w tamtych " niesłusznych" czasach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=NmSiujVaJk4&feature=related

Zastanawiałem się czy wrzucić tu te linki do tych filmów. Ale obejrzałem i ?. Najwyżej Moderacja Szanowna wyrzuci. Smutne jest to życie .W sumie wzruszający dowód pamięci i samolotu i Pilota.Jesli się zdecydujecie obejrzec , proszę obydwa , szczególnie ten drugi filmik do końca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9444- nie jestem na 100% pewien- ale chyba sytuacja z Malborka-ten krajobraz za pasem mi trochę pasuje-za to nie za bardzo pamiętam aż takich uszkodzeń , ale ? Dobrze jednak pamiętam przyczynę-oczywiście jak zwykle przyczyna " techniczna "-zacięcie zaworu instalacji wypuszczania spadochronu. Jakoś tak się składa że prawie nigdy nie jest winien pilot , cuda . Tym razem też , tyle że najprawdopodobniej pomylił przyciski- najpierw nacisnął przycisk "zrzut " - "pilocik "[ mały spadochronik wyciągający główną czaszę ] -zablokował owiewki , a póżniej próbował nacisnąć wypuszczenie , za póżno , no i poszedł w trawkę .Trochę dziwna sytuacja , bo na "czarnej skrzynce " powinno być zaznaczone naciśnięcie tych przycisków , tak mi się wydaje .Ale nie takie cuda Nasze SP widziały i pewnie jeszcze długo będą widywać .

Pozostałe "krajobrazy " wskazują na Babie Doły oczywiście .

A skąd "wygrzebałeś " te zdjęcia z 'migołapki " ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi pachnie ze zdjęciami z Komisji BL, bo coś to zdjęcie 3 w kolejności z wypuszczonym spadakiem i zapiętym zamkiem i hakiem spadochronu nie pasuje do "ogólnej koncepcji " zdarzenia . Ale zdjęcia ładne , historyczne .Dzięki Serdeczne.Podobne zdarzenie tyle że związane z wpadnięciem 21 w ATU przy starcie, w Zegrzu skończyło się skasowaniem samolotu.Opisałem to trochę wcześniej .

Ps .A na ostatnmi zdjęciu to chyba ładnie wywinęty dziób zbiornika podw. 490l. Normalnie te liny i siły na siatce są niesamowite , nogi z ..........wyrywają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps .A na ostatnmi zdjęciu to chyba ładnie wywinęty dziób zbiornika podw. 490l. Normalnie te liny i siły na siatce są niesamowite , nogi z ..........wyrywają .

 

Ho,ho . Proporcje ,jak mawiała pewna pani . Bardziej na mase wywazajacą ze statecznika poziomego .?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.