Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Jarekk

Czy pulpity N z PFM ,były takie same jak do BIS-a ? Pytanie może dziwne , ale ja te drugie widziałem tylko raz w życiu [ z PFM -wcale ] , na jednodniowych [ mocno powiedziane -może 2-3 godzinnych ] zajęciach i to wszystko.Zeby nie Internet i garstka Zapalenców to by człowiek malo co pamietał .

Ps.No właśnie , a gdzie się podziały "graty " z BIS -ów ?

Nie ma siły , że to musi gdzies zalegać , na półkach w jakiś składach , i chyba nikt za bardzo nie wie z czym to się je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young - takjak napisał babcia, te dwie fotki tworzą całość, może niezbyt fortunnie to wyszło, ale po wyjasnieniach wyżej chyba wszystko jest klarowne. (nie znalazłem innej podobnie dokładnej fotki spec-pulpitu)

 

Mam jeszcze takie pytania:

-czy eduardowskich schemat malowania SMT (żółty 09) mającego (w/g eduarda) pochodzić z 582 IAP z okresu stacjonowania w Chojnie jest do przyjęcia czy to raczej luźna improwizacja?

- co to jest cz. D56 (lewy pulpit) w modelach MF i SMT? Jakoś nie widze tego na fotkach samolotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pulpity N z PFM ,były takie same jak do BIS-a ? Pytanie może dziwne , ale ja te drugie widziałem tylko raz w życiu [ z PFM -wcale ] , na jednodniowych [ mocno powiedziane -może 2-3 godzinnych ] zajęciach i to wszystko.

 

To ja podobnie lub krócej. Przez przypadek kiedyś u uzbrojeńców zobaczyłem na regale za zasłonką szary pulpit. Zapytałem co to? , popatrzyłem i odłożyłem na swoje miejsce. Wyglądał bardzo podobnie. Kojarzę napisy: Specwybuch, Niewybych, Powietrzny, Spadochron. Tylko miałem wrażenie, że jest szerszy od tych z eRów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak dużo widziałeś .U Na Inzynier siedział na drabince , pokazał z daleka zamontowany pulpit , ale na pewno tych pulpitów uzbrojeńcy nie mieli pod "ręką" w swoich pomieszczeniach .Coś mi się wydaje ze belkę przywieziono albo z bomboskładu , albo ze SPIER-u ,pulpit też ktoś przywiózł, ale na eskadrze ich nie było.Tajne , tylko jestem ciekaw kto by to montował [ odpukac ] jak i tak instalacj po podłączeniu nie działała.Nie zgadzały sie obwody elektryczne na schematach [ też tajnych ]Uroki zycia i tamtych czasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manas - dla mnie zaś niekoniecznie tak jest. Już sam tekst miedzy zdjęciami wymienia tylko wersję Bis, a kabinę mamy PFM lub właśnie R. Druga sprawa to wysokość pulpitu, po stronie prawej (patrząc z perspektywy pilota) pulpit jest większy, tak jak w pulpitach "rozpoznawczych".

Strona 31 i 32, Panowie, już o tym pisaliśmy

Ciekawe jest tu wspomnienie o szarym kolorze, co nie dziwi jak kabiny PFM oryginalnie też takie były (przynajmniej części)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young -widzisz , to My mamy problem.Chociaż materiału troche jest, częśc z Nas przed wiekami cos tam widziała .Ale okazuje się ze nawet niektórzy Rosyjscy Technicy, belkę specjalną zobaczyli pierwszy raz w zyciu.[ przynajmniej tak piszą] Specyfika Ich Pułków Lotniczych. [ i okazało się ze w trakcie ćwiczeń dopuszczano do uzbrajania tylko wybranych ludzi -pozostali musieli opuścić miejsce ćwiczeń -też ciekawe .] Serbowie i Chorwaci też dostali wytrzeszczu oczów jak dowiedzieli się że BIS mógł przenosić broń atomową. Niestety są problemy z normalną dokumentacją , a co dopiero z takim "rarytasem "

Na swoim kompie mam tylko rysunek , Naszego zresztą BIS-a , jak ew. wyglądał z 244N[ IAB-500] bo to badziewie wyglądało mniej więcej podobnie .I wczoraj znalazłem w sieci podczas przeszukań model 21 właśnie ze spec -podwieszeniem .Takie duże się to wydaje .Znalazłem też kolorowe zdjęcia tej spec-bomby z jakiegoś Muzeum Techniki Atomowej .To jest chyba 244N .Ale na tym to ja się nie znam .Pisało spec.izd.244N -no to chyba to .

 

model21zbomba.png

 

Uploaded with ImageShack.us

bombaapod21bis2.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

8u49244n4.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

PS.Rosjanin dodał iż kadłub imitatora był wypolerowany do błysku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko dzieki babcia131 za podjęcie sprawy.Ten rysunek G. Skowrońskiego wyjasnia moje wątpliwości, czy ta belka była mocowana bezpośrednio do kadłuba czy dochodziła tam jakiś pośredniak.

 

Tak czy siak plamisty SMT z takim ładuneczkiem będzie wyglądał efektownie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym modelu to trochę ktoś przesadził (zawadziłby statecznikami bomby przy starcie?)

Fakt, takie podwieszenie plus zbiorniki i może kpr, całość w malowaniu z Chojny to jest coś. Manas, rozumiem że podejmujesz temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pulpity N naszych PFM-ów były szare. Pomimo, że PFM-y poszły do Mierzęcic na złom, pulpity i belki pozostały w Sochaczewie i były tam do końca pułku. Ciekawe co się z nimi stało.

 

Jarku - przyjmowałem PFM do pułku zarówno z Goleniowa jak i z Dęblina ale wydaje mi się, że pulpity do belki N były jednak zielone tak jak kabina. Samoloty przechodziły remonty w Polsce więc musiały mieć kolor kabiny ale być może się mylę bo to jednak upływ czasu robi swoje.

Belki nie poszły do Mierzęcic bo przed przebazowaniem do Modlina była ekipa rosyjska, która dokonała demontażu instalacji specjalnej a tym samym zdjęto ze stanu samolotu całe wyposażenie specjalne. Co się z nimi stało to pytanko do Marka G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko dzieki babcia131 za podjęcie sprawy.Ten rysunek G. Skowrońskiego wyjasnia moje wątpliwości, czy ta belka była mocowana bezpośrednio do kadłuba czy dochodziła tam jakiś pośredniak.

 

Tak czy siak plamisty SMT z takim ładuneczkiem będzie wyglądał efektownie:)

 

Odnośnie "pośredniaka " przy mocowaniu belki specjalnej .Rzuć okiem na strony które podał young , może 1, 2 więcej , tam jest pokazane jak ta belka wchodziła w kadłub , po zdemontowaniu belki podkadłubowej .Po prostu dodatkowo trzeba było odkręcić pasek blachy zasłaniający miejsce na wystający element belki specjalnej.Wszystko musiało pasować .

Wczoraj nie miałem czasu do końca przejrzec , ale wejdż na sgvavia.ru .Tam jest 20 parę stron o Chojnie i okresie stacjonowania tam Rosjan , jest trochę zdjęć 21 , może coś wybierzesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym modelu to trochę ktoś przesadził (zawadziłby statecznikami bomby przy starcie?)

Pewnie że przesadził , bo spec belkę dołaczył [ tak mi się wydaje ] do normalnej belki podkadłubowej , albo dorobił mocowanie bomby do paliwówki.

No ale jak następnym razem zajrzy na Modelwork , będzie miał niemal wszystko jak na dłoni.

Ale dzięki za zwrócenie uwagi , szybko , szybko i człowiek popełnia błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku - przyjmowałem PFM do pułku zarówno z Goleniowa jak i z Dęblina ale wydaje mi się, że pulpity do belki N były jednak zielone tak jak kabina. Samoloty przechodziły remonty w Polsce więc musiały mieć kolor kabiny ale być może się mylę bo to jednak upływ czasu robi swoje.

Belki nie poszły do Mierzęcic bo przed przebazowaniem do Modlina była ekipa rosyjska, która dokonała demontażu instalacji specjalnej a tym samym zdjęto ze stanu samolotu całe wyposażenie specjalne. Co się z nimi stało to pytanko do Marka G.

 

Pulpity widzałem u Maćka T. w kanciapie długo po Modlinie. Stawiam na 99%, że były szare. Belki były pochowane z schowkach przy naszych obwałowaniach. Widzałem je jeszcze przed 1995 rokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

young - temat podjęty, jak zawsze u mnie "do szuflady",bo umiejętności czynią bezsensownym pokazywanie czegokolwiek publicznie.

babcia131 - na pewno dokładnie przejrzę; przyznam, że w ogóle nie znałem tej stronki.

 

SMT, ktory mam, jest najlepiej spasowany ze wszystkich eduardowskich migów, jakie mam - wszystko pasuje jak ulał, jak dotąd zero szpachli. Kalki w SMT nie są cartografowskie, tylko eduarda i wyglądają jednak gorzej niż bisowskie i te z MF.

 

No i jeszcze szczerze polecam Iab-500 z eduarda - wygląda znakomicie, spasowana całkiem poprawnie, razem z bombką dostajemy po dwa zestawy (żywica plus blaszka) paneli - jeden do pfm, drugi do SMT/bis. Drugą Iab-500 zostawiam sobie, aż się pojawi jakiś sensowny Su-7 w 48.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manas -jeszcze jedna ważna sprawa. Przyjrzyj się dokładnie rysunkowi BIS-a z podwieszona bombą.Na rysunku widać schowane koła , a nie ma osłon kół.Na zdjęciu modelu jest kolejny wielki "babol" i dlatego modelarz umieścił "bombę "tak a nie inaczej .Otóż wg opisu montażu spec-bomby pod 21, aby bombę podwiesić pod 21 należało zdemontować osłony przykadłubowe kół.W innym przypadku z powodu i średnicy bomby i małej wysokości belki , bomba nie mieściła się miedzy osłonami kół.A te mądrośc zawdzięczam youngowi -a to dzięki skanom artykułu o Polskich nosicielach A.

osony.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zwróciełem na to uwagę (czytałem też o tym gdzieś w necie); jest to jedyny aspekt całej "koncepcji" modelu, który mnie zniechęca, bo bez tych osłon mig wygląda kiepsko; miałem nadzieję, że wejdzie, że wejdzie, bo jest węższa od zbiornika 800l, ale właśnie sposób podwieszania powoduje, że nie da rady.

 

Dodam jeszcze, że eduardowska belka nie ma zamka (który i tak trzeba by było usunąć;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie malowania kalek z Ardpolu jest - złoty i szary. I tyle informacji żadnych nr farb. Ten matizowy lakier wykorzystał na swoim MiG-21MF w 1/48 Irek Mikucki, na dół obstawiałbym humbrola Light Ghost Gray H127.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.