Skocz do zawartości

Zadajemy pytania... Dostajemy odpowiedzi i pomoc...


krzychu-onisk

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.11.2024 o 10:08, jmx62 napisał:

Może to już było ale jakoś nie pamietam.

Pytanko o B-17 wersja dowolna ale raczej z tych późniejszych.

Model w skali 1/72. Academy, Revell, Airfix czy Hasegawa. Który będzie rozsądnie najlepszy w relacji dokładność/składalność/cena?

Tylko Airfix. Revell ma niestety bardzo grube skrzydła przy końcówkach i to widać. Model Academy dużo słabiej zdetalowany i z licznymi uproszczeniami. Hasegawa dobra w kształtach ale tragicznie uboga w detale i z wypukłymi liniami podziału.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jmx62 napisał:

Czyli jednak A-x. 

Academy jest bardzo słaby? 

W ramach dzisiejszych standardów, bardzo uproszczony. I nawet nie chodzi o to, że ma ubogie wnętrze. Ale detale typu podwozie, wnęki, stery, elementy powierzchni itd. Na dodatek, projektanci chyba zbytnio sugerowali się współczesnymi egzemplarzami które mają zaślepione wloty chłodnic międzystopniowych do sprężarek

image.png.7d3208fd61a081cb821acf794b301c4d.png

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lunch896tearful napisał:

Mam pytanie, zamierzam kupic model F-16C block 52 frog (academy) i widziałem na zdjeciach ze ma zly ksztalt oslony radaru, od gory zbyt plaski i od dolu dziwnie wystaje. Da sie to ogarnąć za pomocą szpachli i pilnika czy polecacie inne rozwiązania? 

 

Najlepszy byłby przeszczep nosa np. z Hasegawa lub Revella po korekcie spodu. Ewentualnie nos z Wolfpacka. Tragedia modelu Academy polega na tym, że jest świetny w detalach i ogólnym wykończeniu powierzchni ale bardzo słaby w bryle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ten nos wolfpacka na jakiejs stronce ale niestety nie ma na magazynie. Przeszczep srednio wchodzi w gre bo szkoda mi kasy na kolejny model z którego wytne jedna czesc. Bede musial sie potrudzic i sam spróbuję go wyprofilowac przy pomocy szpachli, zobaczymy jak wyjdzie:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2024 o 09:08, Xmen napisał:

Planuje zakup kalkomanii firmy Berna Decals do Hawka 75.

Ktoś może się podzielić uwagami jak z jakością?

 

Mam od BD kalki do F4U-7 w 1/48.

Nie wiem, czy wszystkie ich kalki tak wyglądają, ale to co ja dostałem jest jakości skandalicznej, coś na poziomie Plastyka z lat 80tych...

Piszę tylko o jakości druku bo naklejać toto na model to grzech, więc nie wiem jak od strony technicznej.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2024 o 09:08, Xmen napisał:

 

 

Proszę Moderatorów o usunięcie moich dwóch ostatnich wpisów, bo wystąpiła jakaś anomalia i jedna odpowiedź wskoczyła mi trzy razy 😆

 

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, mam pytanie odnośnie blach na Mustangach w NMF. Otóż na zdjęciach widać, że są one dość łaciate, a co gorsza ta łaciatość sprawia wrażenie, jakby nie podlegała żadnym regułom. Tam, gdzie jedna maszyna ma blachy ciemniejsze, inna ma jasne. Jest jedno bardzo ładne zdjęcie świeżo wyprodukowanego Mustanga,

image.thumb.jpeg.23710037ae4734e9e17d46b6b5207375.jpeg, ale jak przyglądałem się innym egzemplarzom i innym seriom - układ kolorów blach jest różny. Mało tego, wydaje mi się, że różnice są nawet w tej samej serii (konkretnie chodzi mi o blok 15-NA, ten na zdjęciu to 5-NA). Czy ktoś wie, czy były jakieś reguły w stosowaniu różnych blach w zależności od miejsca montażu? Na ile to zdjęcie jest miarodajne dla innych bloków? Czy w ramach bloku układ powinien być taki sam, a różnice to tylko efekty warunków, w jakich były robione zdjęcia? I wreszcie: czy układ blach był symetryczny względem osi kadłuba? Tzn. czy jeśli na jednej burcie konkretna blacha była jasna, to czy taki sam odcień będzie miał jej odpowiednik po drugiej stronie? Uf. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2024 o 16:43, HKK napisał:

Tylko Airfix. Revell ma niestety bardzo grube skrzydła przy końcówkach i to widać. Model Academy dużo słabiej zdetalowany i z licznymi uproszczeniami. Hasegawa dobra w kształtach ale tragicznie uboga w detale i z wypukłymi liniami podziału.

To jak już dyskutowaliśmy o 4motorowcach to jeszcze pytanko o Liberatora z Academy. Wie, wiem, jest nowy z A-xa ale nie bardzo mi się uśmiecha wywalić tyle kasy co sobie Anglicy życzą. Jak bardzo słaby/uproszczony jest Liberator academowy. Czy podobny standard jak przy B-17?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Helmut napisał:

Dzień dobry, mam pytanie odnośnie blach na Mustangach w NMF. Otóż na zdjęciach widać, że są one dość łaciate, a co gorsza ta łaciatość sprawia wrażenie, jakby nie podlegała żadnym regułom. Tam, gdzie jedna maszyna ma blachy ciemniejsze, inna ma jasne. Jest jedno bardzo ładne zdjęcie świeżo wyprodukowanego Mustanga,

image.thumb.jpeg.23710037ae4734e9e17d46b6b5207375.jpeg, ale jak przyglądałem się innym egzemplarzom i innym seriom - układ kolorów blach jest różny. Mało tego, wydaje mi się, że różnice są nawet w tej samej serii (konkretnie chodzi mi o blok 15-NA, ten na zdjęciu to 5-NA). Czy ktoś wie, czy były jakieś reguły w stosowaniu różnych blach w zależności od miejsca montażu? Na ile to zdjęcie jest miarodajne dla innych bloków? Czy w ramach bloku układ powinien być taki sam, a różnice to tylko efekty warunków, w jakich były robione zdjęcia? I wreszcie: czy układ blach był symetryczny względem osi kadłuba? Tzn. czy jeśli na jednej burcie konkretna blacha była jasna, to czy taki sam odcień będzie miał jej odpowiednik po drugiej stronie? Uf. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc!

Jakie dostali, z takich robili. Akurat pracuję przy obróbkach blach i praktycznie każda dostawa jest inna, różnią się sztywnością sprężystością, kolorem i to wszystko w obrębie jednej grubości. Nie wiem czy zależy to od minimalnie różnych zawartości procentowych składników, zanieczyszczeń, temperatury wytopu, czy jeszcze innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, jmx62 napisał:

To jak już dyskutowaliśmy o 4motorowcach to jeszcze pytanko o Liberatora z Academy. Wie, wiem, jest nowy z A-xa ale nie bardzo mi się uśmiecha wywalić tyle kasy co sobie Anglicy życzą. Jak bardzo słaby/uproszczony jest Liberator academowy. Czy podobny standard jak przy B-17?

Nie wiem czy Academy zrobiło swojego czy to był przepak Minicraftu. Jak Minicraft to standard jeszcze gorszy niż w B-17 Academy. Bardzo ubogi  w detale. Praktycznie bez dodatków nie ma się co brać za ten model.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Baas ArK napisał:

Nie wiem czy zależy to od minimalnie różnych zawartości procentowych składników, zanieczyszczeń, temperatury wytopu, czy jeszcze innych.

Pewnie wszystko po trochu. A dopóki blachy mieściły się w widełkach technicznych wymogów, nikt się nie czepiał. Z tego by wynikało,  że poza niektórymi stale powtarzającymi się regułami (blachy na silniku, z wyjątkiem ciemnego pasa przy wydechach, jasne, duża blacha na burcie pod kabiną nieznacznie ciemniejsza, panel przy nasadzie skrzydła ciemny) - reszta była loterią. Czyli i symetrii też nie należy oczekiwać. 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, jmx62 napisał:

To jak już dyskutowaliśmy o 4motorowcach to jeszcze pytanko o Liberatora z Academy. Wie, wiem, jest nowy z A-xa ale nie bardzo mi się uśmiecha wywalić tyle kasy co sobie Anglicy życzą. Jak bardzo słaby/uproszczony jest Liberator academowy. Czy podobny standard jak przy B-17?

Academy/Minicraft to ten sam model B-24. Zanim Hasegawa nie wypuściła swojego zestawu, to Academy mimo wad i tak był dużo lepszy niż stare Revelle czy Airfixy. Ale jak na dzisiejsze standardy, to nie polecam.

Airfix w tej chwili nie ma w zasadzie konkurencji. Oczywiście Hasegawa ma podobny poziom zdetalowania na zewnątrz i jest nawet nieco lepiej skłądalna, ale droższa i niemal łysa we wnętrzu (jeśli komuś zależy). Model Airfixa można dostać w tej chwili w dobrej cenie, choć chyba nie w Polsce.

W przypadku obu modeli, możliwy zakres wersji jest z konieczności dość ubogi. Airfix to jedynie wersja H i to tylko dwóch serii. Hasegawa to wersja J i też tylko nielicznych serii. Owszem, Hasegawa ma niby również wersję D (z oszklonym nosem) ale niestety inne detale się nie zgadzają.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Mam prośbę o pomoc w doborze kolorów .

Kończę EF-2000 nr ZJ914 Black Jack i będę się zabierał za malowanie. 

Jakich kolorów użyć do malowania flagi brytyjskiej na tym samolocie ?

Może ktoś podpowie ?

Co do granatowego skłaniałbym się na Hataka HTK-B277 BS Roundel Blue (BS381C:110)

A czerwony ?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Piotr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie natury technicznej.

Czy ktoś z Was ma patent na takie miejsce?

2091589424_Wlot1.thumb.JPG.00d7ea57d8758aadb56cc8ae26dca33f.JPG339862817_Wlot2.thumb.JPG.c1c066a7cb5657bec3ad1383e8d4442b.JPG

 

Chodzi o obróbkę tego szwu. Wlot powietrza do F-16 w 1:72.

Pomalowane dwie części i po złożeniu taka oto szpara w trudno dostępnym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nadzieję uniknąć tego typu zabawy, no ale jak widać: "bez szpachli, nie ma jazdy" :paker:,

A i jeszcze jedno pytanie`. Jak to najlepiej później pomalować? Aerografem kiepskie dojście. Gdzieś mi przemknęło, że robiono płukankę z farby.

Edytowane przez burzatg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, burzatg napisał:

Miałem nadzieję uniknąć tego typu zabawy, no ale jak widać: "bez szpachli, nie ma jazdy" :paker:

Zalać szpary płynną szpachlówką (surfacer 500, Mr Dissolved Putty). Po zaschnięciu usunąć nadmiar i wyrównać mini wacikiem nasączonym MLT lub metoxypropanolem (zmywacz do akryli Wamod-u). Dla ostatecznego wyrównania prysnąć do środka surfacerem 1200/1500.

P.S.  Można zamiast tego użyć wodorozpuszczalnej szpachlówki. Może to będzie nawet łatwiejsza opcja.

Edytowane przez HKK
  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, burzatg napisał:

A i jeszcze jedno pytanie`. Jak to najlepiej później pomalować? Aerografem kiepskie dojście. Gdzieś mi przemknęło, że robiono płukankę z farby.

Normalnie aerografem. Dobrze rozcieńczona farba, nałożona delikatnymi warstwami na niskim ciśnieniu dojdzie w każdy zakamarek i nie zaleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2024 o 09:52, HKK napisał:

Zalać szpary płynną szpachlówką (surfacer 500, Mr Dissolved Putty). Po zaschnięciu usunąć nadmiar i wyrównać mini wacikiem nasączonym MLT lub metoxypropanolem (zmywacz do akryli Wamod-u). Dla ostatecznego wyrównania prysnąć do środka surfacerem 1200/1500.

Yhm, a później czekać i patrzeć jak ładnie szpachla siada na szwie... Sugeruję zastosowanie CA, a później farbę podkładową w wiadomym celu. Tak, będzie zabawa ze szlifowaniem ale warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.