HKK Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada W dniu 3.11.2024 o 10:08, jmx62 napisał: Może to już było ale jakoś nie pamietam. Pytanko o B-17 wersja dowolna ale raczej z tych późniejszych. Model w skali 1/72. Academy, Revell, Airfix czy Hasegawa. Który będzie rozsądnie najlepszy w relacji dokładność/składalność/cena? Tylko Airfix. Revell ma niestety bardzo grube skrzydła przy końcówkach i to widać. Model Academy dużo słabiej zdetalowany i z licznymi uproszczeniami. Hasegawa dobra w kształtach ale tragicznie uboga w detale i z wypukłymi liniami podziału. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmx62 Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada Czyli jednak A-x. Academy jest bardzo słaby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lunch896tearful Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada Mam pytanie, zamierzam kupic model F-16C block 52 frog (academy) i widziałem na zdjeciach ze ma zly ksztalt oslony radaru, od gory zbyt plaski i od dolu dziwnie wystaje. Da sie to ogarnąć za pomocą szpachli i pilnika czy polecacie inne rozwiązania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada 36 minut temu, jmx62 napisał: Czyli jednak A-x. Academy jest bardzo słaby? W ramach dzisiejszych standardów, bardzo uproszczony. I nawet nie chodzi o to, że ma ubogie wnętrze. Ale detale typu podwozie, wnęki, stery, elementy powierzchni itd. Na dodatek, projektanci chyba zbytnio sugerowali się współczesnymi egzemplarzami które mają zaślepione wloty chłodnic międzystopniowych do sprężarek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmx62 Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada Czyli jednak słaby. A to oznacza że trzeba zainwestować w A-xa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirage3 Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada 2 godziny temu, Lunch896tearful napisał: Mam pytanie, zamierzam kupic model F-16C block 52 frog (academy) i widziałem na zdjeciach ze ma zly ksztalt oslony radaru, od gory zbyt plaski i od dolu dziwnie wystaje. Da sie to ogarnąć za pomocą szpachli i pilnika czy polecacie inne rozwiązania? Najlepszy byłby przeszczep nosa np. z Hasegawa lub Revella po korekcie spodu. Ewentualnie nos z Wolfpacka. Tragedia modelu Academy polega na tym, że jest świetny w detalach i ogólnym wykończeniu powierzchni ale bardzo słaby w bryle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lunch896tearful Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada Znalazłem ten nos wolfpacka na jakiejs stronce ale niestety nie ma na magazynie. Przeszczep srednio wchodzi w gre bo szkoda mi kasy na kolejny model z którego wytne jedna czesc. Bede musial sie potrudzic i sam spróbuję go wyprofilowac przy pomocy szpachli, zobaczymy jak wyjdzie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada W dniu 2.11.2024 o 09:08, Xmen napisał: Planuje zakup kalkomanii firmy Berna Decals do Hawka 75. Ktoś może się podzielić uwagami jak z jakością? Mam od BD kalki do F4U-7 w 1/48. Nie wiem, czy wszystkie ich kalki tak wyglądają, ale to co ja dostałem jest jakości skandalicznej, coś na poziomie Plastyka z lat 80tych... Piszę tylko o jakości druku bo naklejać toto na model to grzech, więc nie wiem jak od strony technicznej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada (edytowane) W dniu 2.11.2024 o 09:08, Xmen napisał: Edytowane 4 Listopada przez arhtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 4 Listopada Share Napisano 4 Listopada (edytowane) W dniu 2.11.2024 o 09:08, Xmen napisał: Proszę Moderatorów o usunięcie moich dwóch ostatnich wpisów, bo wystąpiła jakaś anomalia i jedna odpowiedź wskoczyła mi trzy razy Edytowane 4 Listopada przez arhtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Helmut Napisano 6 Listopada Share Napisano 6 Listopada Dzień dobry, mam pytanie odnośnie blach na Mustangach w NMF. Otóż na zdjęciach widać, że są one dość łaciate, a co gorsza ta łaciatość sprawia wrażenie, jakby nie podlegała żadnym regułom. Tam, gdzie jedna maszyna ma blachy ciemniejsze, inna ma jasne. Jest jedno bardzo ładne zdjęcie świeżo wyprodukowanego Mustanga, , ale jak przyglądałem się innym egzemplarzom i innym seriom - układ kolorów blach jest różny. Mało tego, wydaje mi się, że różnice są nawet w tej samej serii (konkretnie chodzi mi o blok 15-NA, ten na zdjęciu to 5-NA). Czy ktoś wie, czy były jakieś reguły w stosowaniu różnych blach w zależności od miejsca montażu? Na ile to zdjęcie jest miarodajne dla innych bloków? Czy w ramach bloku układ powinien być taki sam, a różnice to tylko efekty warunków, w jakich były robione zdjęcia? I wreszcie: czy układ blach był symetryczny względem osi kadłuba? Tzn. czy jeśli na jednej burcie konkretna blacha była jasna, to czy taki sam odcień będzie miał jej odpowiednik po drugiej stronie? Uf. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmx62 Napisano 6 Listopada Share Napisano 6 Listopada W dniu 4.11.2024 o 16:43, HKK napisał: Tylko Airfix. Revell ma niestety bardzo grube skrzydła przy końcówkach i to widać. Model Academy dużo słabiej zdetalowany i z licznymi uproszczeniami. Hasegawa dobra w kształtach ale tragicznie uboga w detale i z wypukłymi liniami podziału. To jak już dyskutowaliśmy o 4motorowcach to jeszcze pytanko o Liberatora z Academy. Wie, wiem, jest nowy z A-xa ale nie bardzo mi się uśmiecha wywalić tyle kasy co sobie Anglicy życzą. Jak bardzo słaby/uproszczony jest Liberator academowy. Czy podobny standard jak przy B-17? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 6 Listopada Share Napisano 6 Listopada 56 minut temu, Helmut napisał: Dzień dobry, mam pytanie odnośnie blach na Mustangach w NMF. Otóż na zdjęciach widać, że są one dość łaciate, a co gorsza ta łaciatość sprawia wrażenie, jakby nie podlegała żadnym regułom. Tam, gdzie jedna maszyna ma blachy ciemniejsze, inna ma jasne. Jest jedno bardzo ładne zdjęcie świeżo wyprodukowanego Mustanga, , ale jak przyglądałem się innym egzemplarzom i innym seriom - układ kolorów blach jest różny. Mało tego, wydaje mi się, że różnice są nawet w tej samej serii (konkretnie chodzi mi o blok 15-NA, ten na zdjęciu to 5-NA). Czy ktoś wie, czy były jakieś reguły w stosowaniu różnych blach w zależności od miejsca montażu? Na ile to zdjęcie jest miarodajne dla innych bloków? Czy w ramach bloku układ powinien być taki sam, a różnice to tylko efekty warunków, w jakich były robione zdjęcia? I wreszcie: czy układ blach był symetryczny względem osi kadłuba? Tzn. czy jeśli na jednej burcie konkretna blacha była jasna, to czy taki sam odcień będzie miał jej odpowiednik po drugiej stronie? Uf. Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc! Jakie dostali, z takich robili. Akurat pracuję przy obróbkach blach i praktycznie każda dostawa jest inna, różnią się sztywnością sprężystością, kolorem i to wszystko w obrębie jednej grubości. Nie wiem czy zależy to od minimalnie różnych zawartości procentowych składników, zanieczyszczeń, temperatury wytopu, czy jeszcze innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 6 Listopada Share Napisano 6 Listopada 53 minuty temu, jmx62 napisał: To jak już dyskutowaliśmy o 4motorowcach to jeszcze pytanko o Liberatora z Academy. Wie, wiem, jest nowy z A-xa ale nie bardzo mi się uśmiecha wywalić tyle kasy co sobie Anglicy życzą. Jak bardzo słaby/uproszczony jest Liberator academowy. Czy podobny standard jak przy B-17? Nie wiem czy Academy zrobiło swojego czy to był przepak Minicraftu. Jak Minicraft to standard jeszcze gorszy niż w B-17 Academy. Bardzo ubogi w detale. Praktycznie bez dodatków nie ma się co brać za ten model. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Helmut Napisano 6 Listopada Share Napisano 6 Listopada Godzinę temu, Baas ArK napisał: Nie wiem czy zależy to od minimalnie różnych zawartości procentowych składników, zanieczyszczeń, temperatury wytopu, czy jeszcze innych. Pewnie wszystko po trochu. A dopóki blachy mieściły się w widełkach technicznych wymogów, nikt się nie czepiał. Z tego by wynikało, że poza niektórymi stale powtarzającymi się regułami (blachy na silniku, z wyjątkiem ciemnego pasa przy wydechach, jasne, duża blacha na burcie pod kabiną nieznacznie ciemniejsza, panel przy nasadzie skrzydła ciemny) - reszta była loterią. Czyli i symetrii też nie należy oczekiwać. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 7 Listopada Share Napisano 7 Listopada 13 godzin temu, jmx62 napisał: To jak już dyskutowaliśmy o 4motorowcach to jeszcze pytanko o Liberatora z Academy. Wie, wiem, jest nowy z A-xa ale nie bardzo mi się uśmiecha wywalić tyle kasy co sobie Anglicy życzą. Jak bardzo słaby/uproszczony jest Liberator academowy. Czy podobny standard jak przy B-17? Academy/Minicraft to ten sam model B-24. Zanim Hasegawa nie wypuściła swojego zestawu, to Academy mimo wad i tak był dużo lepszy niż stare Revelle czy Airfixy. Ale jak na dzisiejsze standardy, to nie polecam. Airfix w tej chwili nie ma w zasadzie konkurencji. Oczywiście Hasegawa ma podobny poziom zdetalowania na zewnątrz i jest nawet nieco lepiej skłądalna, ale droższa i niemal łysa we wnętrzu (jeśli komuś zależy). Model Airfixa można dostać w tej chwili w dobrej cenie, choć chyba nie w Polsce. W przypadku obu modeli, możliwy zakres wersji jest z konieczności dość ubogi. Airfix to jedynie wersja H i to tylko dwóch serii. Hasegawa to wersja J i też tylko nielicznych serii. Owszem, Hasegawa ma niby również wersję D (z oszklonym nosem) ale niestety inne detale się nie zgadzają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sudus Napisano 12 Listopada Share Napisano 12 Listopada Witam serdecznie. Mam prośbę o pomoc w doborze kolorów . Kończę EF-2000 nr ZJ914 Black Jack i będę się zabierał za malowanie. Jakich kolorów użyć do malowania flagi brytyjskiej na tym samolocie ? Może ktoś podpowie ? Co do granatowego skłaniałbym się na Hataka HTK-B277 BS Roundel Blue (BS381C:110) A czerwony ? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 12 Listopada Share Napisano 12 Listopada (edytowane) Panie @Sudus,emalie mogą być? Jeżeli tak to Alclad ma fajne kolory gotowe do malowania: ALC-E654 Modern Roundel Blue ALC-E655 WWII Roundel Red Edytowane 13 Listopada przez marek d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burzatg Napisano 13 Listopada Share Napisano 13 Listopada Pytanie natury technicznej. Czy ktoś z Was ma patent na takie miejsce? Chodzi o obróbkę tego szwu. Wlot powietrza do F-16 w 1:72. Pomalowane dwie części i po złożeniu taka oto szpara w trudno dostępnym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 13 Listopada Share Napisano 13 Listopada U mnie była szpachla, pilniki samoróbki. Wykałaczki, końcówki pędzla oklejone papierem ściernym, gąbeczkami itd. Zabawa na całego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burzatg Napisano 13 Listopada Share Napisano 13 Listopada (edytowane) Miałem nadzieję uniknąć tego typu zabawy, no ale jak widać: "bez szpachli, nie ma jazdy" , A i jeszcze jedno pytanie`. Jak to najlepiej później pomalować? Aerografem kiepskie dojście. Gdzieś mi przemknęło, że robiono płukankę z farby. Edytowane 13 Listopada przez burzatg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 13 Listopada Share Napisano 13 Listopada (edytowane) Godzinę temu, burzatg napisał: Miałem nadzieję uniknąć tego typu zabawy, no ale jak widać: "bez szpachli, nie ma jazdy" Zalać szpary płynną szpachlówką (surfacer 500, Mr Dissolved Putty). Po zaschnięciu usunąć nadmiar i wyrównać mini wacikiem nasączonym MLT lub metoxypropanolem (zmywacz do akryli Wamod-u). Dla ostatecznego wyrównania prysnąć do środka surfacerem 1200/1500. P.S. Można zamiast tego użyć wodorozpuszczalnej szpachlówki. Może to będzie nawet łatwiejsza opcja. Edytowane 13 Listopada przez HKK 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 13 Listopada Share Napisano 13 Listopada 4 godziny temu, burzatg napisał: A i jeszcze jedno pytanie`. Jak to najlepiej później pomalować? Aerografem kiepskie dojście. Gdzieś mi przemknęło, że robiono płukankę z farby. Normalnie aerografem. Dobrze rozcieńczona farba, nałożona delikatnymi warstwami na niskim ciśnieniu dojdzie w każdy zakamarek i nie zaleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRAVO112 Napisano 19 Listopada Share Napisano 19 Listopada ktos na forum wspomnial o nowej firmie robiacej silniki 1:72 ( zywica albo druck 3D Pamieta ktos? ( szukam J5 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano 19 Listopada Share Napisano 19 Listopada W dniu 13.11.2024 o 09:52, HKK napisał: Zalać szpary płynną szpachlówką (surfacer 500, Mr Dissolved Putty). Po zaschnięciu usunąć nadmiar i wyrównać mini wacikiem nasączonym MLT lub metoxypropanolem (zmywacz do akryli Wamod-u). Dla ostatecznego wyrównania prysnąć do środka surfacerem 1200/1500. Yhm, a później czekać i patrzeć jak ładnie szpachla siada na szwie... Sugeruję zastosowanie CA, a później farbę podkładową w wiadomym celu. Tak, będzie zabawa ze szlifowaniem ale warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.