Jump to content
marcinw49

Mig-29

Recommended Posts

Ha.

 

Przeglądając interek znalazłem takie zdjęcie - uzbrojenie mi się podoba:

http://www.airliners.net/photo/Poland---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-29A-(9-12A)/0972911/M/

Dwa R-27R, tak?

 

Jeśli dobrze rozumiem, takie rzeczy podwiesza się u nas raczej do zdjęć? Jak wygląda w takich sytuacjach przygotowanie do lotu - czy uzbrojenie jest podwieszane przed zdjęciem pokryw z wlotów / dysz, po, czy to są rzeczy od siebie niezależne i trudno zgadnąć? Kto zdejmuje te taśmy / zatyczki RBF - ktoś z obsługi czy pilot? Kombinuję, że może bym postawił obok samolotu figurkę sugerującą tę właśnie czynność, żeby było przejrzyście: czy wtedy mógłbym zrobić model bez pokryw i z otwartą kabiną?

 

I jeszcze o R-27. Jak się przyjrzałem temu zestawowi Kazana, to w środku są dwa pociski - jeden T i jeden R. Czy u nas tak się je zdarza mieszać?

 

Wujo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeśli dobrze rozumiem, takie rzeczy podwiesza się u nas raczej do zdjęć?

No nie do końca dobrze ;) Zdjęcia zdjęciami, ale przede wszystkim ważne jest jakie zadanie samolot ma wykonać. Jeżeli chodzi o parę dyżurną i uzbrojenie, to:

...wynika to z przepisów mówiących, że po starcie pary dyżurnej niezbędna jest wzrokowa identyfikacja celu, a w takim przypadku ewentualne późniejsze zastosowanie rakiet średniego zasięgu byłoby bezcelowe.

Jeżeli zaś idzie o inne zadania, jak strzelanie do celów powietrznych, bombardowanie czy strzelanie z rakiet niekierowanych, to samoloty mogą mieć różne konfiguracje uzbrojenia.

 

Jak wygląda w takich sytuacjach przygotowanie do lotu...

Zazwyczaj przed startem po zatankowaniu podwiesza się uzbrojenie, chyba że technicy Ci od uzbrojenia zrobią to wcześniej przygotowując maszynę do wyznaczonego zadania. Tak czy inaczej pilot tylko wsiada do samolotu i leci po wcześniejszym wokołospaceringu i sprawdzeniu czy gdzieś coś nie wycieka itp. Całą resztą zajmuje się obsługa naziemna. I tutaj masz racje, że kabiny są wtedy otwarte (jeżeli nie pada) i najczęściej pokryw już nie ma.

 

...w środku są dwa pociski - jeden T i jeden R. Czy u nas tak się je zdarza mieszać?

Zasadnicza różnica pomiędzy tymi dwoma typami pocisków polega na systemie naprowadzania na cel:

 

R27T - pocisk naprowadzany termicznie, różniący się od wersji R-27R tylko rodzajem głowicy naprowadzającej. Zasięg tej wersji jest nieznacznie mniejszy ze względu na brak systemu nawigacji INS i przez co mniejsze wykorzystanie programowego lotu po krzywej balistycznej. W kodzie NATO oznaczona jako Alamo-B.

 

R27R - pocisk naprowadzany półaktywnym systemem radiolokacyjnym w końcowej fazie lotu i bezwładnościowym systemem nawigacyjnym korygowanym sygnałem radiowym z samolotu-nosiciela. Zasięg od 2 do 50-80 km w zależności od pułapu wystrzelenia. W kodzie NATO oznaczona jako Alamo-A.

 

Można mieszać rakiety, ale w praktyce się tego nie robi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Można mieszać rakiety, ale w praktyce się tego nie robi...
Tak podejrzewałem - w Aeroplanie o naszych -23 też uzbrojenie było podane jako albo 2xR-23R albo 2xR-23T. A Rosjanie mieszają.

 

Dziękuję bardzo za wyjaśnienia .

 

Wujo

Share this post


Link to post
Share on other sites
w Aeroplanie o naszych -23 też uzbrojenie było podane jako albo 2xR-23R albo 2xR-23T. A Rosjanie mieszają.

 

i dobrze było podane. MiG-23 MF 2xR-23R lub ... . W wersji miga-23 ML (MLD) jest możliwość "mieszania" rakiet - 1 typu R druga T (rakiety R-23 lub R-24)

Share this post


Link to post
Share on other sites

115ef1.th.jpg

 

Z okazji dnia WP.

 

EM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa najnowsze nabytki 41 Eskadry lotnictwa Taktycznego z Malborka.Przed remontem i przemalowaniem w WZL-2 w Bydgoszczy słuzyły w 1 Eskadrze Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim.

Te dwa Migi-29A zostały przekazane 41 elt w celu doposażenia eskadry do jej pełnego stanu.

 

Mig-29A nr. takt. 65 - z pozdrowieniami od byłego rzecznika prasowego eskadry

18964_mid.jpg

 

Mig-29A nr. takt. 77

18965_mid.jpg

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

77 wygląda jak nówka, czysty i nowy lakier. Dlaczego nie zmienili im oznaczeń czterocyfrowych tak jaki inne malborskie migi?

P.S

Popraw błąd ortograficzny w temacie bo wali po oczach a młodzież czyta...

Hej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawilem

Oznaczenia czterocyfrowe maja tylko poniemieckie Migaski.

W Malborku jest wiecej dwucyfrowych ( 66, 70, 92 )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłbym jakiegoś MiGa z Malborka ale jest problem z rycerzem w 1/72. Jest co prawda w zestawie z MiG-21 ale za duży i do 29-tki nie pasuje. Mińskiego 66 zrobiłem, następny też będzie z 1elt(89).

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja zrobilem ( jeszcze nie do konca) 4110 z Malborka z za duzym rycerzem Jestem uparty i jeden szczegół nie przeszkadza mi w wykonaniu celu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A o Mińsku nikt nie pamięta

Podobnie jak w 41elt samoloty 1elt po przeprowadzonych remontach także otyrzymują nowe kamo

jak narazie z mińskich migów szparka 15 doczekała się nowego kamuflażu.

A w WZL są jeszcze: 28 38 56 59 89

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie pracuję nad 15-stką z Mińska.

Ciekawe czy rozkład plam pozostał ten sam czy został zmieniony?

Model jest jeszcze przed malowaniem, tak że można by było pomalować go w najnowsze kamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kołowanie do startu , podwieszona rakietka

 

19102_mid.jpg

 

i lądowanie

 

19133_mid.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tych zdjęciach widać że trzeba dawać lakier półbłyszczący, a ja ostatnio prysnąłem matem MiG-29 (1elt 66) bo za bardzo świecił się w gablotce .

Share this post


Link to post
Share on other sites
a ja ostatnio prysnąłem matem

świeci się bo świeżo malowany... zaczekaj aż czas zrobi swoje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start ku zachodowi słońca

 

52511_1232276613_tb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękne maszyny. Migi to jednak skarb polskiego lotnictwa myśliwskiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

77 w blasku słońca

 

94528_1232296159_tb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
a ja ostatnio prysnąłem matem

świeci się bo świeżo malowany... zaczekaj aż czas zrobi swoje ;)

 

Czas niewiele poradzi, jeżeli samolot lata, to bedzie się świecił - powietrze to niezła szlifierka jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje pierwsze proby w 1600 pix

1487649.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

MFR, piękne zdjęcie. Ładne oświetlenie, dobry spot, samolot wypełnia kadr, widoczna duża ilość szczegółów (silniki trochę czarne, ale przy takim oświetleniu nie można chcieć więcej). Jakim obiektywem "strzelałeś"?

Gratuluję Airlinersa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.