pmroczko Napisano 28 Maja 2012 Autor Share Napisano 28 Maja 2012 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 3 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 3 Czerwca 2012 Witam! W dalszym ciągu prac postanowiłem się skoncentrować na zamknięciu kadłuba, po to, żeby porządnie móc ruszyć z dalszą robotą. Kierowca już prawie jest, więc pozostaje przygotować dla niego choćby częściowe miejsce pracy. Zacząłem od siedzenia: Gdybym chciał naprawdę włożyć tu pracę, siedzenie musiało by jeszcze mieć oparcie i dźwigienki do przesuwania go w pionie i przód-tył. Ale ponieważ i tak prawie wcale nie będzie go widać, zostaje tak jak jest. Jak siedzenie już było wklejone, posadziłem na nim kierowcę: Kierowca od razu wspiera się o kierownicę. Po próbnym przymierzeniu górnej i przedniej płyty pancernej okazało się, że wnętrze jest jeszcze trochę zbyt puste, dlatego zdecydowałem ie na budowę tablicy przyrządów od podstaw. Przyklejona do przedniej płyty pancernej ta tablica wygląda tak: To już załatwiło sprawę. Można było zamknąć kadłub. Widok przez luk kierowcy jest teraz mniej wiecej taki: A dodatkowo przyglądając się planom zauważyłem, że nadal mam źle przyklejone mocowania uchwytów holowniczych na tylnej płycie kadłuba - okazuje się, że nie tylko instrukcja, ale też errata do niej zawiera błąd. Uchwyty nie powinny "pokazywać w dół", ale "pokazywać do tyłu" - w końcu w tym kierunku będą pracowały: Przy okazji założyłem w końcu hak. Zostaje jeszcze tylko "tanker bar". I to tyle na ten weekend - dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas Napisano 4 Czerwca 2012 Share Napisano 4 Czerwca 2012 Hej.A myslalem ze tylko ja czyszcze bandaze kol ze szwu.Super robota.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 5 Czerwca 2012 Share Napisano 5 Czerwca 2012 fajny warsztat, wiele podpatruję, motyw z łańcuszkami do wlewów super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 5 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 5 Czerwca 2012 wojtas - nie, ja też to robię Dzięki za komplementy! Lipstein - cieszę się, że mogłem pomóc - po co kupować coś co można zrobić samemu, nie? Bardzo dziękuję za komentarze, proszę o więcej! Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 5 Czerwca 2012 Share Napisano 5 Czerwca 2012 Najbardziej podoba mi się ilość walorki i to bez PE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 8 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2012 bazylms - dziękuję za komentarz i miłe słowa - jednak ja też używam elementów fototrawionych, tylk onie rzucaja się one w oczy, bo są pomalowane szarym podkładem - wiekszość z nich zdejmuję ze starego modelu, który tak właśnie był pomalowany. A ja trochę pracowałem nad tym tunelem do wyrzucania zużytych łusek - bardzo dobrze, że AFV Club umieścił ten detal w swoim modelu (w Tamiyi w ogóle tego nie było), ale AFV Club zapomniał o jednym detalu, który według instrukcji obsługi do M42 nazywa się "slip ring assembly" - pierścienie ślizgowe, które doprowadzają energię elektryczną do wieży (potrzebną do działania mechanizmów ustawiania dział i celownika). No więc musiałem to uzupełnić. Detal wykonałem z polistyrenowego wieszaka na ubrania (bardzo grube pręty z plastiku), metodą kształtowania na gorąco (wygięcie i spłaszczenie), a potem piłowałem pilnikiem: Potem wkleiłem go do tunelu, używając wzornika, żeby pierścień ślizgowy był dokładnie w osi wieży i pomalowałem na biało: I ten podzespół będzie pasowany jednocześnie do wieży i kadłuba, a ja właśnie wziąłem się za kadłub - przykleiłem do niego wyposażone błotniki, a jak to było gotowe, mogłem się wziąć za takie rzeczy jak filtry powietrza, wsporniki błotników itp. W tej chwili kadłub wygląda tak: Na powyższej fotografii widać przyklejony wspornik błotnika, przegródkę na amunicję do karabinu maszynowego zrobioną z blachy miedzianej i trzymak na kanister z wodą, wzięty z zestawu części fototrawionych. Na tej z kolei focie, oprócz kierowcy bez głowy widać też drugą przegródkę na skrzynkę amunicyjną do karabinu maszynowego wykonaną jak wyżej i poprawiony uchwyt do gaśnicy pokładowej (to ta mała rączka w kształcie litery T przy pierścieniu wieży. Kierowca dostanie głowę po malowaniu całości. A ostatnia fotka pokazuje filtr powietrza z przewodami do niego dochodzącymi i rurę wydechową od silnika pomocniczego (APU). W miejscu gdzie ta rura wychodzi z kadłuba powinna jeszcze być zamontowana taka osłonka, ale na zdjęciu jeszcze jej brakuje. Dla porównania filtr powietrza ze starego zestawu firmy Tamiya (żeby zobaczyć jaki postęp się dokonał przez ostatnie 30 lat): W tym momencie kadłub deklaruję jako tymczasowo zbudowany. Zaczynam teraz prace na wieży, a potem biorę się za malowanie całości. Na koniec jak zwykle dziękuję za uwagę, życzę miłego dnia i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 18 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 18 Czerwca 2012 Witam ponownie - tydzień minął, pora na mały update. Jednak wróciłem jeszcze na kadłub, dodałem osłonę tego miejsca w którym rura wydechowa od agregatu prądotwórczego wychodzi z kadłuba: Do budowy tej części używa się jednej z trzech części fototrawionych dostarczonych z zestawem. Nawet wygląda to dobrze, a ta część nie występuje w zestawie blaszek Eduarda, więc to się doskonale składa. Ale teraz już przechodzimy do wieży - jej dolna część to naprawdę spory kawałek plastiku, skomplikowany odlew z całą masą detali, śladów po wypychaczach i jamek skurczowych: Na dolnej focie w dolnym lewym rogu widać ośkę - to część mechanizmu spustowego - na górnej, widocznej stronie jest ona do niczego nie podłączona, za to jest tam spora jamka skurczowa (którą już wypełniłem). Ale ta ośka i tak będzie pożyteczna, pozwoli oznaczyć właściwe miejsce do uzupełnienia mechanizmu. Na górnej focie, w środku wieży widać górną część pierścieni ślizgowych - z tego miejsca wychodzić będą kable, które zasilają różne mechanizmy wokół dział. Następnymi częściami wieży, którymi się zająłem, są napędy (ang. oil gear). Napędy te to szczyt techniki lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku - jeden z nich odpowiada za obrót, drugi za podniesienie dział. W każdym z napędów pracuje pompa hydrauliczna (o stałym wydatku), napędzana silnikiem prądu zmiennego, sprzężona z silnikiem hydraulicznym o zmiennej prędkości obrotowej. Po wycięciu z ramki te części wyglądają tak: Ale z drugiej strony już zaczyna się dramat: Te puste miejsca będą dość widoczne, jeśli podniesie się działa. A pokazane strzałką złącza elektryczne powinny być po dwa na napęd, a w modelu są odlane tylko po jednym. Muszę powiedzieć, że jak na razie jest to najsłabszy element tego zestawu. Co było robić, wziąłem się za poprawianie tego: Pustkę wypełniałem arkuszem polistyrenowym 0,5mm, za złącza jeszcze się wezmę. Na koniec jeszcze małe porównanie: Po lewej stronie stojak, na którym będą opierały się działa wzięty ze starego zestawu Tamiyi. Po prawej odpowiedni detal z nowego zestawu AFV Club. Noc a dzień, zgadza się? Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 18 Czerwca 2012 Share Napisano 18 Czerwca 2012 Pięknie prowadzisz tę relację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 18 Czerwca 2012 Share Napisano 18 Czerwca 2012 W zupełności zgadzam się Krzyśkiem. Szkoda że tak mało wpisów, ale cóż tak to jest jak się buduje coś odmiennego od standardów forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 19 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 19 Czerwca 2012 Krzysiek - dzięki, już miałem pisać, że jesteś jedynym aktywnym czytelnikiem w tym wątku! Tomek - wielkie dzięki! Niby licznik pokazuje, że ktoś to czyta, ale zawsze to miło jak ktoś się wpisze. Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad C Napisano 19 Czerwca 2012 Share Napisano 19 Czerwca 2012 Bardzo mi się podoba Twoja praca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 19 Czerwca 2012 Share Napisano 19 Czerwca 2012 koledzy, brak komentarzy nie oznacza braku zainteresowania. jeden z wariantów tego pojazdu widziałem w Heeres cośtam Museum w Wiedniu, w Arsenale; po prostu dech zapiera, jak można zwaloryzować model. ja zawsze komentuję raz, tylko po to, żeby codziennie ma meilu czekało powiadomienie o aktywności w wątku dajesz, Pmroczko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 20 Czerwca 2012 Konrad, Lipstein - bardzo dziękuję za komentarze, nawet krótkie, wszystkie są dla mnie wartościowe. Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 28 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 28 Czerwca 2012 A oto następny, trochę spóźniony update. Wziąłem się za działa. Trochę zmieniłem sposób ich składania w stosunku do instrukcji - instrukcja przewiduje składanie obydwu dział jako zespołu, ja postanowiłem złożyć każde działo osobno, a potem je ze sobą ożenić - ze względu na sporą ilość szpachlowania, którą trzeba włożyć w ten podzespół. Tak to wygląda u mnie: Zanim to zrobiłem miałem taką część: Są to górne pokrywy skrzyni zamkowej - rozciąłem ją na dwie części i każde działo dostało swoją. Podobnie postąpiłem z dolnymi pokrywami. Dużej uwagi wymaga przyklejenie mechanizmów podawania amunicji (C39 i C40) - jeśli one nie będą bardzo precyzyjnie wklejone, działa się "nie ożenią". Najlepiej jest je przykleić je np. rozpuszczalnikiem nitro, a potem próbnie złożyć działa ze sobą, korygując położenie części, które są jeszcze "miękkie". W ogóle żeby działą do siebie pasowały, trzeba je starannie oszlifować, a także obciąć około 1mm z pręta który łączy zębatkę podniesienia działa z zaczepem na drugim dziale. Po przyklejeniu pokryw i podajników wziąłem się za szpachlowanie dział - do tego celu używałem kleju cyjanoakrylowego i mr. Surfacera. Teraz działa wyglądają tak: Dużo roboty, a mało do pokazania - może w weekend będzie lepiej. Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 1 Lipca 2012 Autor Share Napisano 1 Lipca 2012 No i przyszedł weekend i trochę zrobiłem. Połączyłem działa ze sobą i dodałem trochę detali, zwłaszcza prowadnice do wyrzucanych łusek z tyłu działa: Popracowałem też nad podstawą wieży - wkleiłem inne prowadnice łusek i wyczyściłem pierścienie ślizgowe tak, żeby można było później poprowadzić od nich przewody: Na próbę dopasowałem też do siebie elementy, żeby zobaczyć jak to wszystko razem pracuje. Wyszło coś takiego: Nieźle ciasno, nie? Żałuję, że nie mam doktoratu z ginekologii, tu by się przydał! Dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 1 Lipca 2012 Share Napisano 1 Lipca 2012 Pięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas Napisano 1 Lipca 2012 Share Napisano 1 Lipca 2012 Tak sobie podgladam;nie to ze nikt nie patrzy. Jest dobrze.Na tyle dobrze ze malo kto wyskoczy z Dusterem przez najblizsze X lat. Ale o to chodzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 2 Lipca 2012 Share Napisano 2 Lipca 2012 Jestem ciekaw jak będzie wyglądało to po podkładzie - czy będzie widać twój wkład w model. Ale nawet jeśli nie to teraz wygląda to rewelacyjnie i podziwiam twoją precyzję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 2 Lipca 2012 Autor Share Napisano 2 Lipca 2012 Dzięki koledzy - cieszę się, że się podoba. W ogóle wygląda na to, że tych Dusterów jakoś mało się buduje, mimo, ze taki gorący zestaw wyszedł. Pewnie wszyscy czekają na specjalny zestaw blaszek od Eduarda . I nie martw się Grzesiek - podkład będę kładł cienką warstwą! Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 4 Lipca 2012 Share Napisano 4 Lipca 2012 Wojna w Wietnamie to nie moja bajka, ale w miarę regularnie ogladam , a nie komentuję bo przyczepić się nie ma do czego . A i kompleksów się można nabawić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 11 Lipca 2012 Autor Share Napisano 11 Lipca 2012 Adams M1A1 - dzięki, miło że się zgłaszasz! Tylko nie kompleksy! A ja, trochę powoli ostatnio, ale jadę dalej. Zacząłem powolutku składać wieżę. Jak to mówił Maciej Kuroń, nie byłbym sobą, gdybym - nie dodał kilku kabelków: Ta skrzyneczka w środku do przetwornica wysokiego napiecia, która z 24V robiła 115V dla silników obracających wieżę i podnoszących działa. Zrobiłem też komputer celownika: Był to mechaniczny komputer, który obliczał wyprzedzenie dla dział, na podstawie informacji o prędkości, kursie i położeniu celu. Podobny mechanizm (tylko prostszy chyba) jest ZU-23 - zgrywa się pręt z pozycją samolotu do zestrzelenia na niebie. Ale i tak w Wietnamie cały ten sprzęt nigdy nie był używany - działa nastawiało się ręcznie. Kółko do obracania całego komputera zbudowałem od podstaw jeszcze dla mojego starego modelu - podobało mi się bardziej niż to z zestawu. No i zacząłem pasowanie części na górę wieży: Nie jest źle, ale nie bez problemów. Trzeba będzie dużo czasu i pracy, żeby ograniczyć zużycie szpachli i przekleństw na dalszych etapach budowy. Na teraz to tyle - dziękuję za uwagę, pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankot13 Napisano 11 Lipca 2012 Share Napisano 11 Lipca 2012 Piękny warsztat prowadzisz.A niektórych umiejętności można tylko pozazdrościć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 12 Lipca 2012 Autor Share Napisano 12 Lipca 2012 Cześć Piotr! Dziękuję za komplementy! Niestety widzę, że nie ustrzegłem się błędów - już za późno, żeby zmienić poprzedni post. Ostatnia fotografia w poprzednim poście miała wyglądać tak: Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 12 Lipca 2012 Share Napisano 12 Lipca 2012 Domyśliłem się, że to nie ten link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.