Skocz do zawartości

Zapowiedzi/Nowości - First To Fight (kolekcja Wrzesień 1939)


Botan

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 months later...

A kiedyś pisali, że mają w planie kacapów na wrzesień... Widać olali temat i poszli w żabojadów ;( 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, neptun1939 napisał:

A kiedyś pisali, że mają w planie kacapów na wrzesień... Widać olali temat i poszli w żabojadów ;( 

 

 

W sumie szkoda pod względem historycznym, ponieważ szeroko pojęty świat zachodu nie wie, że ruscy zaatakowali Polskę 17 września i twierdzą, że komunizm jest spoko....

 

Szkoda, że First to Fight tak krótko opisuje swoje modele po angielsku  i niemiecku. Według mnie powinni dawać jeden rozdział w gazetce przynajmniej po angielsku.

 

 

 

 

Odnośnie wz.29, to podobno projektant jest ukraińcem i aktualnie jest na froncie.

 

 

Czyli póki co mamy w kolekcji:

  • Polskę
  • niemcy
  • Słowację
  • Francję

 

 

Swego czasu na facebooku namawiałem First to Fight, żeby wydali Litewskie Vickersy Mk.E, bo jednak Litwini zajęli Wilno siłą. Cisza w temacie.

 

Edytowane przez Kolekcjoner WP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwny ruch, R35 i Hotchkissy były jeszcze do obronienia pod względem wrześniowym, ale to...? Niby fajnie, bo to kolejny wóz który zalicza debiut w plastiku w 1/72, ale wiele już napisano o umiarkowanej opłacalności wydawania modeli, a przecież kacapskie wozy z początku wojny to byłby modelarski samograj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipsg napisał:

Bardzo dziwny ruch, R35 i Hotchkissy były jeszcze do obronienia pod względem wrześniowym, ale to...? Niby fajnie, bo to kolejny wóz który zalicza debiut w plastiku w 1/72, ale wiele już napisano o umiarkowanej opłacalności wydawania modeli, a przecież kacapskie wozy z początku wojny to byłby modelarski samograj.

No dobra, może FTF idzie zgodnie z historią:
1939
1940
1941
.....
i 1945

Swoją drogą, projektowanie i wykonanie modelu, to też czas i pieniądze. Jeżeli chodzi o Francusów, to to jest ogromny rynek modelarski, oni swoje kupują w ciemno.
Co do ARM 35, to pewnie zaliczymy jeszcze ze dwie wersje z antenkami, tak jak jeszcze jedną Tatrę.

H71esws.png
DmYBKqT.png

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może czescy modelarze też się skuszą na ten model, ponieważ trzy sztuki były użytkowane przez czeski ruch oporu w maju 1945 przeciwko niemcom.

6c9fc2f9e3bd7fcd4059758f693bd698.jpg.648b922811144ee77d9d1c3154dc56ef.jpg

Cytat

Czech resistance fighters equipped with Civil Defence vz. 32 (M32) helmets (blue with red strip) with hand painted Czech national colors ( red and white) guarding in front of command post „Bartos“. The man in the tank Renault AMR 35 is wearing German helmet. Prague, May 1945 

 

Podobno Chiny też ich używały, także można śmiało eksportować na Tajwan:

 

RenaultZB-Kuo-1.jpg.1451eb16f55720199293ddf698e3cf13.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Zaczynam mieć wrażenie że w FtF zaczyna się coś dziwnego.

Już Panzer 38(t) Ausf.B średnio pasował do Września 1939. 

Tak samo z jedną z haubic, której w naszym kraju nie używano..

Natomiast najnowszy numer sam nie wiem. Ani jedna z tych maszyn nie walczyła w Polsce. 

Można przecież zrobić motocykle, Kubelwagen-a i masę innych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko można, ale czołgi generalnie sprzedają się lepiej niż softskiny. Zwłaszcza takie, których w plastiku dotychczas nie było.
Zresztą do przewidzenia było, że w którymś momencie porzucą ograniczenie do konkretnej kampanii, szczególnie gdy rozstali się z IBG, więc konkurowaniem z serią World at War tych ostatnich przejmować się nie muszą. Inna sprawa, że owa seria specjalnie wybujała nie jest, na co wpływ pewnie miało zakończenie współpracy z angielskim Guideline Publications, który początkowo zapewniał zdaje się szerszą dystrybucję i promocję na Wyspach, a w pewnym momencie WaW po prostu zniknęło z ich strony.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej przydałaby się informacja, że firma poszerza ofertę poza ramy Września 1939. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
W dniu 17.12.2022 o 10:17, Sjmport napisał:

Przynajmniej przydałaby się informacja, że firma poszerza ofertę poza ramy Września 1939. 

 

 

Podali taką informację w gazetce do najnowszego modelu:

image.png.60226a8be567c2e8b8abfcce2ce888a0.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ciekawe co szykują na 100 numer. Może w końcu doczekamy się samochodu pancernego wz.29? Do Bytomia został miesiąc, więc wątpię, że tam będzie premiera kolejnego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
W dniu 23.02.2023 o 09:51, mysiek13 napisał:

W Bytomiu zawsze pokazują próbne wtryski swoich nowych wyrobów ( np na ubiegłym były biedki) ... Coś ciekawego pewnie zobaczymy , co wejdzie w najbliższym roku...

 

Jeśli chodzi o nowości First to Fight to mamy M.in TKD i kolejne wersje AMR i inne pojazdy. Właściciel również powiedział, że bardzo chcą wydać ciężarówkę Ursus i Samochód Pancerny wz.29. Z tego co słyszałem wcześniej to modele projektuje lub robi formy firma z Ukrainy i obecnie pracownik odpowiedzialny za wz.29 walczy na froncie. 

 

 

20230325_134759.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Cześć!

Wikipedia pisze tak:

"Półgąsienicowy samochód ciężarowy wz. 34 (nie należy go mylić z samochodem pancernym wz. 34) był polską wersją pochodną 2,5-tonowej ciężarówki Polski FIAT-621"

 

I chyba właśnie nastąpiła taka pomyłka...

 

Jeśli chodzi o polskie samochody pancerne to mamy wz. 28 (półgąsienicowy, na podwoziu Kegresse P4T albo Citroen B2 10CV), wz.29 na podwoziu Ursus i wz.34 będący przebudową wz.28 na trakcję kołową.

 

Warto się przyjrzeć podwoziom półgąsienicowym - w samochodach pancernych wz.28 mamy podwozie starszego typu, gdzie koło napędowe jest z tyłu. W nowszych konstrukcjach Kegresse udano się po rozum do głowy i przeniesiono koło napędowe do przodu. Tak jest też w ciągnikach C4P, Hanomagach, Famo i spokrewnionych z Kegresse amerykańskich half-trackach - dzięki temu wał napędowy jest o wiele krótszy i cała konstrukcja staje się o wiele lżejsza i oszczędniejsza.

 

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.