Jump to content

F-102A (Case XX) Delta Dagger // Meng // 1:72


Recommended Posts

Dzięki Spiton, potrzebuję stanowczo więcej takich pochwał.

 

Dziś doszły do mnie pigmenty Vallejo i postanowiłem trochę poprawić wylot dyszy silnika i sam silnik od środka.

Nieco wcześniej pokazywałem zdjęcie, gdzie widać wyraźnie mocne przebarwienia do białego na karbowaniach komory silnika, oraz białe smugi na gładkich ściankach. Postanowiłem to samo odtworzyć pigmentem Titanium White.

Wyszło chyba nie najgorzej, ale to i tak nie ma znaczenia, o czym za chwilę.

 

Oto silnik w częściach, chwilę przed montażem.

 

029_zps4fc6e1b2.jpg

 

Po zmontowaniu okazało się (tak jak przewidywałem), że to co w środku jest kompletnie niewidoczne. Mimo kierowania światła dwóch solidnych żarówek fotograficznych bezpośrednio do środka silnika, widać tylko ciemność.

 

031_zpse6de6d0a.jpg

 

A tutaj macie silnik w całej okazałości:

 

030_zps9ed75c3f.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 229
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dłubanina straszna dla moich drewnianych łap, ale jestem zadowolony: udało mi się ładnie zwaloryzować golenie, a właściwie ich główne części.

Szczególnie jestem zadowolony z zamontowania (z mosiężnych profili 0,5 mm) obejm w których zamocuję przewody hydrauliczne biegnąc od goleni do koła.

W planach jeszcze mam dorobienie siłownika podnoszącego pokrywę komory podwozia, ale to potem.

 

032_zps297f01fd.jpg

Link to post
Share on other sites
Dłubanina straszna dla moich drewnianych łap, ale jestem zadowolony: udało mi się ładnie zwaloryzować golenie, a właściwie ich główne części.

Szczególnie jestem zadowolony z zamontowania (z mosiężnych profili 0,5 mm) obejm w których zamocuję przewody hydrauliczne biegnąc od goleni do koła.

W planach jeszcze mam dorobienie siłownika podnoszącego pokrywę komory podwozia, ale to potem.

 

[/img]

 

Najs

Link to post
Share on other sites

Ukończyłem prace nad goleniami głównego podwozia.

Początkowo w ogóle nie planowałem tak szczegółowej waloryzacji, ale jak już zacząłem, to jakoś tak samo poszło.

 

 

Jak już pokazywałem: główne części goleni zostały wzbogacone blaszkami Eduarda (zastąpiły niektóre części oryginału), dorobiłem do tego przewody i kable (na zdjęciu nie ma przewodu hydraulicznego idącego do koła, będzie po montażu) z drutu mosiężnego i miedzianego, oraz obejmy na przewód hydrauliczny z aluminiowych profili Albion Alloys.

 

W oryginale wygląda to tak:

 

f-102a_25_of_47.jpg

 

U mnie tak:

 

033_zps16fcd3a8.jpg

 

Następnie na warsztat wziąłem wspornik goleni, jaki widać na zdjęciu poniżej.

Przez pomyłkę uciąłem w jednym zawias, więc dorobiłem go z polistyrenowego profilu. Wywierciłem otworki wiertełkiem 0,3 mm (łamiąc przy okazji 3 sztuki...), bo wspornik ma konstrukcję ażurową, dodałem pudełeczka do których biegną przewody i same przewody z drutu miedzianego.

 

f-102a_26_of_47.jpg

 

034_zps907803f2.jpg

 

W zestawie nie ma siłownika wciągające podwozie do komory, więc postanowiłem go zrobić samemu. Znowu przydały się aluminiowe profile Albion Alloys (1,0 i 0,5 mm), dodałem do tego przewody z drutu mosiężnego i dokleiłem imitacje zawiasów mocujących do goleni, wykonane z profilu poli.

 

Tak to wygląda (na pierwszym zdjęciu siłownik jest po lewej stronie):

 

f-102a_16_of_47.jpg

 

035_zpscefed10d.jpg

 

A tak wygląda cały, kompletny zestaw:

 

036_zpsa6dc20fe.jpg

Link to post
Share on other sites

Prac nad podwoziem ciąg dalszy.

 

Golenie w zasadzie są już gotowe do malowania, więc wczoraj i dziś pobawiłem się wnęką przedniego koła.

To maleńkie, ciasne i głębokie pudełeczko, w których trudno cokolwiek zrobić.

W prawdziwym samolocie wygląda to tak:

 

f-102a_34_of_47.jpg

f-102a_36_of_47.jpg

 

Jednym słowem: koszmar.

Miałem w zasadzie zamiar tylko dorobić siłowniki i prowadnice zamontowane bezpośrednio do goleni (których Meng poskąpił), ale jak już się wziąłem, to trochę drobiazgów odtworzyłem.

 

Sama wnęka po dołożeniu dwóch elementów (chyba) siłowników goleni, montowanych na dnie, wygląda tak:

 

037_zps2aa0f02d.jpg

 

Wyciąłem z niej nie wiadomo po co utworzoną ukośną ściankę pośrodku. W oryginale na górze wnęki biegnie potężna rura.

Najpierw chciałem wyciąć otwór wzdłuż krawędzi i tam zamontować gruby drut cynowy, który miałby imitować tę rurę, ale bałem się że więcej zniszczę niż zyskam. Dlatego postanowiłem wyciąć tylko żebrowanie i tam wkleiłem półokrągły profil 2 mm, jak widać na zdjęciu.

 

Po pomalowaniu (i przed montażem dodatków) wnęka wygląda tak:

 

038_zps634ee489.jpg

 

Dodałem rurę, po przeciwległej stronie pęk przewodów, element siłownika (bądź samej goleni, nie jestem pewien) na dnie, plus tyle przewodów ile dałem radę zamontować. Ufff...

Do tego dojdzie jeszcze misterna konstrukcja samej goleni z dodatkami, więc wnęka będzie mocno zagracona.

Tak to wygląda:

 

039_zps83e11bb6.jpg

040_zps95a4c64f.jpg

Link to post
Share on other sites

Za radą jednego z kolegów z ModelWork trochę dodałem okablowania na przedniej ściance wnęki podwozia przedniego.

I wziąłem się za metalizowanie goleni i wszystkiego co do nich przymocuję.

 

Po raz pierwszy poszedłem na łatwiznę i pomalwoałem koła używając masek Eduarda, miast skorzystać ze świetnej metody Piotra Dmitriuka i ryć rowki wokół felgi. Wyszło wystarczająco ładnie, więc nie będę poprawiać.

 

Golenie wyszły ładnie, ale zapomniałem w tym wszystkim, że przednia goleń jest niedolana i brakuje tam trzpienia, na którym osadzone jest koło. Muszę to dorobić, więc powtórne malowanie mnie nie minie.

 

Z uporem maniaka usiłuję nauczyć się dobrze kłaść metalizery Alclada, które strasznie mi się ścierają.

Tym razem wykombinowałem sobie, że jeśli położę pod spodem inny metalizer (konkretnie SM01 Gunze), to nawet jak się trochę Alclad zetrze, to nie będzie widać.

Siłowniki w goleniach pomalowałem SM07, całą resztę metalizerem Alclad Aluminium ALC-101.

 

041_zps4813bcb7.jpg

 

EDIT:

 

Jeszcze mała korekta: zapomniałem domontować do goleni podwozia głównego przewody hydrauliczne.

Tak oto toto wygląda.

Inna sprawa, to że ja dalej nie umiem robić dobrych zdjęć makro...

 

042_zps535144fb.jpg

Link to post
Share on other sites

Obejmy na przewody hamulcowe kopia tyłek. Same przewody też ! Tylko stabilizatory kierunkowe koła ci się rozpadły. Musisz coś zrobić, żeby były zlepione do kupy.

Link to post
Share on other sites
Nie tym razem ,-)) Oczywiście następnym ,-))

 

Echhh, ta Twoja folia jest niesamowita, ale stosować jej w 1/72 po prostu nie daję rady, szczególnie na goleniach, gdzie tłoki są wysunięte na 2 mm, albo i mniej.

Muszę Ci zresztą zdradzić, że mój patent (zanurzanie goleni w nierozcieńczonym SM07 Gunze) daje efekt praktycznie identyczny. Po zaschnięciu taki tłok błyszczy się chyba niewiele mniej niż folia.

Link to post
Share on other sites

W międzyczasie popracowałem.

 

Nadszedł czas zamknięcia kadłuba. Pomny problemów z usunięciem rowka powstałego po sklejeniu dwóch połówke kadłuba, tym razem skleiłem go tak, że dociskając obie połówki spowodowałem lekkie wypchnięcie rozpuszczonego plastiku i tak powstał taki delikatny i cienki szew. Gdy zaschnie na twardo, zeskrobię go nożykiem.

 

Obie połówki kadłuba dociążyłem śrutem.

 

047_zps9dc5d960.jpg

 

Kadłub został sklejony, razem z kabiną, wnęką przedniego koła i silnikiem.

 

049_zps7f72af37.jpg

 

A tak wygląda komora przedniego koła po zamknięciu.

 

050_zps1799351d.jpg

Link to post
Share on other sites

Fajnie się układa i nie wygląda ja drut. Myślałem , że to coś specjalnego. A teraz rozumiem, że to ty go tak przekonująco ułożyłeś.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.