letalin Napisano 16 Listopada 2016 Share Napisano 16 Listopada 2016 I ja sie wtrace do dyskusji z parafraze pewnego powiedzenia:Matchboxa sie nie klei - Matchboxa sie ma - w kazdym razie dzisiaj Pozdrawiam Bravo 112 Jak widać można kleić i mieć Jeszcze niedawno sporo z oferty Matchboxa było zupełnie wyjątkowe. Do dzisiaj nie ma alteratywy np. dla Siskina, Boeinga P-12E, Seafoxa, Stranreara, czy Victora (chociaż to akurat zaraz się zmieni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 16 Listopada 2016 Share Napisano 16 Listopada 2016 Niezła wpadka z tym przygrzaniem Sam tak kiedyś stopiłem fotel do spita chcąc przyspieszyć schnięcie farby. Ale świetnie z tego wybrnąłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tenzan Napisano 16 Listopada 2016 Share Napisano 16 Listopada 2016 Szacunek za cierpliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 16 Listopada 2016 Share Napisano 16 Listopada 2016 Wygrzewałem w piekarniku emalię olejną, która nie chciała zaschnąć, ale na szczęście bez szkody dla plastiku. Tylko farba schnąc zbyt szybko skurczyła się, ściągnęła się z krawędzi i odsłoniła plastik, więc malowałem po raz drugi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 16 Listopada 2016 Autor Share Napisano 16 Listopada 2016 Dzięki, Panowie za wsparcie i otuchę Podbudowany nie najgorszym zakończeniem tej wpadki, nabrałem energii i celem sprawdzenia rezultatów poprawek, prysnąłem model Mr.Surfacer 1000. Ujawniło się kilka niedoróbek, ale da się wytrzymać (oczywiście po korekcie) Przed malowaniem podkładem udało mi się wkleić burty Airesa do połówek kadłuba. Rzecz jasna wymagało to pocienienia Matchboxa i modyfikacji żywicznych burt. Widać to w ich tylnej części, bo tam - po dodaniu podłogi - nie domykał mi się kadłub. Po zeszlifowaniu części wyposażenia - i tak niewidocznych zza skrzynek amunicyjnych - obie części kadłuba pasują do siebie idealnie Po falstarcie ruszam do przodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 16 Listopada 2016 Super Moderator Share Napisano 16 Listopada 2016 Na przyszłość kup sobie Rocket Blaster (aktywator do supergluta) 3 sek od odparowania możesz szlifować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 16 Listopada 2016 Autor Share Napisano 16 Listopada 2016 Dzięki Greif - nigdy dotąd nie słyszałem o aktywatorze, a na pewno się przyda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 16 Listopada 2016 Super Moderator Share Napisano 16 Listopada 2016 Ja od lat używame z Deluxe Materials działa z wszystkimi glutami (najlepszy super glut też od długiego czasu Locttie) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 17 Listopada 2016 Share Napisano 17 Listopada 2016 Dzięki Greif - nigdy dotąd nie słyszałem o aktywatorze, a na pewno się przyda... Aktywatory są różne. Wypróbowałem taki konfekcjonowany przez Tamiyę z dobrym skutkiem. Wygodna aplikacja pędzelkiem w nakrętce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 17 Listopada 2016 Autor Share Napisano 17 Listopada 2016 Jak to mówią - człowiek uczy się przez całe życie. Kolejny dowód na to, że pomysł rejestracji na niniejszym Forum był strzałem w dziesiątkę... Gdyby nie to, chyba nadal malowałbym modele farbami produkowanymi swoim sumptem, jak wieki temu... Jeszcze raz DZIĘKI, Panowie Aktualnie trwają prace nad malowaniem i wyposażeniem kokpitu, ale tu na razie nie ma co pokazywać. Przeglądając zdjęcia oryginału postanowiłem poprawić dołączoną przez Quickboosta do wydechów osłonę wlotu powietrza wystającą z prawej strony silnika. W kadłubie wywierciłem otwór, który następnie zaślepiłem wałeczkiem odciętym z jakiejś ramki, wklejając go prostopadle do osi symetrii samolotu Osłonę wlotu zaślepiłem plasterkiem odciętym z ramki wtyskowej, po czym czeską żyletką zrobiłem dwa nacięcia, gdzie wkleiłem cienkie paski wycięte z płytki z dyskietki... ...i tak zmodyfikowany element przykleiłem do kadłuba (tutaj przy luźno włożonym wydechu)... ...co ma imitować poniższe: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 18 Listopada 2016 Share Napisano 18 Listopada 2016 Hej. Troszkę nie za szybko z tym detalem? Okolice wydechu domagają się jeszcze paru poprawek ;) Chyba, że to jeszcze nie przyklejone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 18 Listopada 2016 Share Napisano 18 Listopada 2016 Warto było , trud się opłacił . Wygląda wspaniale ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jureczek Napisano 2 Grudnia 2016 Share Napisano 2 Grudnia 2016 Podziwiam wytrwałość i upór z jakim idziesz do celu Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 2 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 2 Grudnia 2016 Witam Dzięki za uwagę... Troszkę nie za szybko z tym detalem? Okolice wydechu domagają się jeszcze paru poprawek ;) Chyba, że to jeszcze nie przyklejone. Być może pośpieszyłem się trochę, ale było to przemyślane. Niestety element jest już przyklejony, myślę jednak, że nie przeszkodzi w koniecznych poprawkach. Mam nadzieję, że szpachlowanie i szlifowanie okolic pomoże na wizualne scalenie detalu z kadłubem. bożo wpożo - dzięki serdeczne. jureczek - dzięki... Obserwuję Twoje warsztaty i muszę stwierdzić, że obydwie wymienione cechy także nie są Ci obce... Cieszę się, że model wzbudza zainteresowanie Obecnie walczę (poza dopieszczaniem powierzchni kadłuba) z wnętrzem. Pomalowałem Gunze H416 RLM66 Schwarzgrau, po czym zarówno w dolnych partiach, jak i bardziej naświetlonych rozjaśniłem domieszką Gunze H417 RLM76 Hellblau. Po pokryciu powierzchni błyszczącym MrColor GX 100, złoszowałem całość AK 093 Wash for Interior, na co z kolei położyłem matowy Hobby Color H20 Flat Clear. Zdjęcia pokazują stan przed i po washu... Doszkliwiałem również zegary w tablicy... No i w końcu wklejam w kadłub. Na początek tablicę do prawej burty, ściankę z wyposażeniem radiowym i fotel pilota do podłogi. Na razie wygląda to tak (oczywiście brak jeszcze wielu elementów - ale nie mogłem się powstrzymać przed sprawdzeniem, jak to wygląda)... Jak widać za kabiną zainstalowałem również radionamiernik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 2 Grudnia 2016 Share Napisano 2 Grudnia 2016 klapka przed wydechami - rispekt kokpit wygląda efektownie, czym robione szybki - gęsty lakier? przeźroczysta żywica? - ALE - zostały Ci błony w kratownicy za fotelem pilota (wiem że tam z tyłu są 2 skrzynki radiowe ale jestem prawie pewien że przestrzenie między słupkami konstrukcji nie były przesłonięte, ja się z czymś takim póki co nie spotkałem...) I w ogóle te 2 skrzynki - trochę nie jestem pewien co one tam wogóle robią? przejrzałem literature, ciężko o dobre ujęcie tego miejsca, ale przez oszklenie generalnie wszędzie widać że tam była sama rama, nie znalazłem fotki na której było by widać żeby coś było na tej ramie zamocowane; nie wiem co było podstawą do takiego opracowania tych żywic ale może warto to zweryfikować zanim kadłub na zawsze zamknie w sobie piękny kokpit. Tutaj chyba najlepsze foto jakie wygrzebałem, wzięte z monografii "Crowood - Junkers Ju-87 Stuka": p.s. niestety nie mam dostępu do monografii Mushroom-a, może ktoś ma i sprawdzi - może tam jest coś więcej/lepiej pokazane? pozdrawiam ww Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 5 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 5 Grudnia 2016 Witam i dzięki za dobre słowo czym robione szybki - gęsty lakier? przeźroczysta żywica? MrColor GX 100, zakraplany codziennie po kropli na zegar (przez ok. 2 - 3 tygodnie) przed rozpoczęciem prac modelarskich, w ramach "rozgrzewki". W kwestii ścianki pomiędzy kabinami lotników... W zasadzie głównym źródłem informacji, z którego korzystam jest publikacja Aero Detail 11 "Junkers Ju87D/G Stuka", gdzie zamieszczony jest szczegółowy, znany Walkaround Junkersa z Battle of Britain Museum w Hendon/Londyn. Rzeczywiście, na zamieszczonych zdjęciach wygląda, że ścianka jest ażurowa. Zastanowiło mnie to, więc pogrzebałem nieco w głębokich zasobach netu, ale niestety niczego sensownego nie znalazłem. Zgadzam się zupełnie z tym, co piszesz - praktycznie na każdym dostępnym zdjęciu "szklarni" nie widać pomieszczonych w żywicy skrzynek. Dokumentacja zdjęciowa to jedno, ale rysunki co innego... We wspomnianej wyżej książce, na stronie 58, jest coś takiego - nawet z opisem... Być może jest to właśnie źródło inspiracji Airesa. Jeżeli nadal uważasz, że ten kwit nie wystarczy, mogę jeszcze zaadoptować górną część z blaszki Parta. Uważam, że rozstrzygające jest zdjęcie oryginału, niestety - na fotce, gdzie najlepiej widoczny jest interesujący nas fragment, jak zwykle niewiele widać. Ale nie jestem również przekonany, że ścianka za pilotem jest w tym samolocie w formie kratownicy... No i masz babo placek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
garrett Napisano 9 Grudnia 2016 Share Napisano 9 Grudnia 2016 p.s. niestety nie mam dostępu do monografii Mushroom-a, może ktoś ma i sprawdzi - może tam jest coś więcej/lepiej pokazane? ww Tak sobie. W dostępnych publicznie handbuchach tej fotografii nie znalazłem, ale AFAIR podobne bambetle za plecami miał strzelec/radiotel w Bf110, a tu już zdjęć wyraźnie więcej(-: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 9 Grudnia 2016 Autor Share Napisano 9 Grudnia 2016 Dzięki, garrett, za wyszukane fotki. Sądzę jednak, że w moim przypadku niewiele wnoszą. Nie jestem przekonany, czy dotyczą one "Gustawa" (zegary - jak widać - są z Ju 87 B-2/R-2), niższych zdjęć nie opisano. Skoro pochodzą one z "Technical Manual" mogą dotyczyć wczesnych wersji Stuki... Myślę, że w "G" zza radiowych skrzynek powinna być widoczna pancerna płyta pilota z zagłówkiem... Tym niemniej jeszcze raz dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 11 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2017 Witam po dłuższej przerwie... Ze względu na brak zdecydowanych opinii i dokumentacji zdjęciowej, płytę z wyposażeniem radiowym postanowiłem zostawić tak, jak jest. Po uzupełnieniu wnętrza o brakujące elementy ( drążek sterowy, orczyk, dźwignie i siedzisko tylnego strzelca z pasem oparcia), kadłub można zamykać... Przed zamknięciem kadłuba koniecznie musiałem wykonać otwór wylotowy z tyłu podkadłubowej chłodnicy i uzupełnić go fragmentem blaszki ze złomu (dorobię jeszcze boczną wewnętrzną ściankę, która jest niestety widoczna w oryginale). Muszę zaślepić także niewiadomego przeznaczenia poprzeczny otwór w dnie kadłuba, za dorobionym wylotem. Wlot powietrza z przodu "ozdobiła" kratownica z blaszki Parta, z której nie jestem zbytnio zadowolony - zastanawiam się, czy detal wykonany własnoręcznie nie byłby lepszy, jednocześnie obawiam się, że będzie wyglądał gorzej... Zająłem się też żywicznym sterem kierunku, który był nieco za wysoki. Rozciąłem go więc w połowie, a po zeszlifowaniu po długości, skleiłem ponownie, wzmacniając spoinę wklejonym drucikiem. Myślę, że po dopieszczeniu będzie ok... Po sklejeniu kadłuba przyjdzie pora na skrzydła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 11 Stycznia 2017 Share Napisano 11 Stycznia 2017 noo spoko, idzie - może nie za szybko ale jednak do przodu wolant nie powinien mieć czarnej rękojeści? klamry na fotelu pilota sprawiają wrażenie jak by były matowe szare - celowo? nie chce być złośliwy ale - ster był za wysoki? czy może statecznik za niski? pozdrawiam i powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 11 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2017 Witaj Cieszę się, że masz na mnie baczenie... wolant nie powinien mieć czarnej rękojeści? Sam nie wiem, ale chyba niekoniecznie... klamry na fotelu pilota sprawiają wrażenie jak by były matowe szare - celowo? Klamry pozostawiłem niemalowane (naturalny kolor srebrnej blaszki Airesa), przyznam rozmyślnie - w oryginale miały chyba naturalny kolor metalu, a nie malowany na srebrno? Gdybym użył żółtej blachy Parta, z całą pewnością pomalowałbym ją metalizerem. ster był za wysoki? czy może statecznik za niski? Któż to wie? Być może masz rację, ale domyślam się, że chodzi Ci o pytanie egzystencjalne typu: co było pierwsze - jajko, czy kura? Filozoficznie doszedłem do wniosku, że prościej skrócić ster, niż rzeźbić kadłub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 12 Stycznia 2017 Share Napisano 12 Stycznia 2017 Nie wiem, czy to istotne, ale ten samolot nie miał wolantu na pokładzie. Nie wiem, bo ostatnio nawet w tytułach wątków wiszą takie ciekawe słowa, jak 'rozcięczanie', a kłopoty z interpunkcją oznaczają zupełne pomijanie znaków przestankowych. To co tam przejmować się jakimś drążkiem sterowym, czy knyplem! ;) Ale zawsze jest szansa, że ktoś się zainteresuje... . A jeśli, to w Ju jest drążek sterowy, czyli knypel. Wolant, sterownica, wygląda i działa odrobinę inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 12 Stycznia 2017 Share Napisano 12 Stycznia 2017 no greatgonzo masz mnie - punkt dla Ciebie, jakoś zawsze słowo wolant było dla mnie synonimem drążka sterowego, ale sprawdziłem, racja, jest różnica, moja pamięć zawiodła a zatem -> imho, rękojeść drążka sterowego powinna być czarna, z ewentualnymi delikatnymi metalicznymi przetarciami co do pasów to tak widać na zdjęciu to wyszło - szaro matowo, ja też nieraz nie maluję jak są naturalnie srebrne (głównie edkowe), a co do statecznika, to może dyskusja akademicka, bo nie sądzę żebyś chciał ewentualnie drugi raz ciąć/kleić, ale w takich sytuacjach - jak już tak się kroi materię - zawsze lepiej we właściwą stronę przerabiać, więc tak zapodałem pytaniem. no nic, pozdrawiam i pozostaję wiernym kibicem ww Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 12 Stycznia 2017 Share Napisano 12 Stycznia 2017 Dziękuję za punkt. Chętnie oddam Ci go za elegancję . Ja tylko uważam, że czasem warto polubić słowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 12 Stycznia 2017 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2017 Uff, jak dobrze, że napisałem: "drążek sterowy" rękojeść drążka sterowego powinna być czarna, z ewentualnymi delikatnymi metalicznymi przetarciami Jeszcze raz spojrzałem na wczoraj przytoczone zdjęcie, i stwierdzam, że masz rację - uchwyt drążka rzeczywiście jest porównywalnego koloru, co tablica przyrządów. Jak mogłem nie zauważyć tego wcześniej? co do pasów to tak widać na zdjęciu to wyszło - szaro matowo Cóż, fakt - wyszło, jak widać... Co ciekawe "w realu" efekt jest podobny. Widocznie metal lekko przyśniedział i stał się matowy. Oczywiście poprawię... No, i dzięki za uwagi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.