Apache Napisano 15 Września 2012 Share Napisano 15 Września 2012 Witam Nadszedł czas po 6 latach malowania pędzlem kupić aerograf. I nie będę pytał jaki wybrać tylko: Czy pierwszy areograf ze zbiornikiem pod aerografem będzie się nadawał czy lepiej żeby zbiornik był tradycyjny(grawitacyjny) Wiem że w poradniku było wyraźnie napisane że takie areografy są raczej na duże powierzchnie. Ale jak to wygląda w praktyce, czy z tego typu areografu mogę używać do wszystkiego? Dodam że myśle o tym areografie http://www.exito.sklep.pl/pl/p/MAR-Aerograf-EW-6000B-dysza-0.2-mm/9180 Bo jak on jest niezbyt dobry to wezme z allegro tg-180 (zaczołem od Exito bo jestem z Krakowa i nie musze płacić za przesyłke) 2.Jedni piszą żeby na początek nie wydawać za dużo pięniędzy na areograf, inni znowu żeby zainwestować raz w pożadny areograf. Bo wg.mnie na początek faktycznie lepiej kupić jakiś gorszy areograf do nauki i dobry kompresor. pozdrawiam i z góry dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reggy Napisano 15 Września 2012 Autor Share Napisano 15 Września 2012 Z tymi z dolnym zbiorniczkiem jest ten problem, że trzeba zwykle trochę więcej farby wlać, żeby miało co zassać. A w grawitacyjnym można malować już po wlaniu kropli - często się to przydaje do małych poprawek, cieniowania itp. Tg-180 to dobry sprzęt na początek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 15 Września 2012 Share Napisano 15 Września 2012 Z tym, że warto zadać sobie pytanie czy zdarzy się sytuacja, kiedy do pół kropli farby dodamy pół kropli rozpuszczalnika by uzyskać jedną kroplę mieszanki, bądź jakie znaczenie będzie miało użycie jednej kropli gotowego specyfiku nie wymagającego rozcieńczania. Ta kropla to pojęcie symboliczne i niejednoznaczne, a aerograf z dolnym zasilaniem w farbę bez problemu zasysa cztery krople z wykałaczki. Ważniejszym tematem jest wygoda uchwytu (kwestia ustawienia dolnego zbiornika), a jeszcze ważniejszym widoczność malowanych detali i dostęp do nich. Bywa czasem, że elementy modelu blokują dojście, ale tu może przeszkadzać zarówno górny, jak i dolny zbiornik. Ogólnie nie przypadkiem zdecydowana większość aerografów jest zasilana z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 16 Września 2012 Share Napisano 16 Września 2012 ok.Dzieki. Spytalem bo akurat taki jest w Exito i po prortu chcialem uniknąć przesylki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 13 Października 2012 Share Napisano 13 Października 2012 Witam, Mam problem , chciałem dzisiaj malować , po dosyć długiej przewie ( i czyszczeniu aerografu) odpaliłem pistolet a ku mojemu zdziwieniu powietrze samo leci -.-" czy to wina tego , że nie zapodałem kropli oleju pod spust? Da się to naprawić? Jakie smarowidło jest najlepsze i dostępne w markecie budowlanym typu castorama? I jeszcze jedno pytanie, nalewam farbę to zbiorniczka i chce malowac , leci troche farby a potem nic , wina gestej farby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 30 Października 2012 Share Napisano 30 Października 2012 Nigdy w życiu nie dawałem nic pod spust. Rozbierz spust, zaworek na doprowadzeniu powietrza, pewnie się coś przycięło. Na drugie pytanie odpowiedź jest podobna, jeśli nic nie grzebałeś w uszczelkach, dokręceniu dyszy, to powodem tego, że farba raz leci a raz nie jest grudka w farbie albo coś ci pozostało w dyszy z poprzedniego malowania. Zatkaj wylot z aero i naciśnij jakbyś chciał malować, przepłuka ci się aero że tak powiem zwrotnie i jak był grudka to może ją wypchać do tyłu, u mnie to z reguły pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenek Napisano 24 Listopada 2012 Share Napisano 24 Listopada 2012 A ja mialem taki problem nasmarowalem wazeliną techniczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fear_25 Napisano 5 Czerwca 2013 Share Napisano 5 Czerwca 2013 koledzy jestem początkującym modelarzem i zastanawia, się na aerografem tak do 100 zł co myślicie o tych 2 http://allegro.pl/aerograf-tg180-pistolet-lakierniczy-tg-180-tg-180-i3248136101.html albo http://allegro.pl/aerograf-203-zestaw-do-malowania-2dysze-prezent-i3231404254.html czy macie lepsze propozycje z góry dziękuje za odpisanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 7 Czerwca 2013 Share Napisano 7 Czerwca 2013 Używałem jakiś czas EW-770, który jest do nich bardzo podobny. Całkiem dobrze się spisywał ale dopiero po pewnych modyfikacjach osłony dyszy. Bez modyfikacji aero potrafił pluć farbą zbierającą się na osłonie. Lepszą osłonę mają np te modele: K-130 http://allegro.pl/uniwersalny-aerograf-0-3mm-double-action-k130-i3280751114.html AD-7790 http://allegro.pl/aerograf-ad-7790-dysza-0-2mm-dysza-0-3mm-i3255852137.html Intrygującym modelem ze względu na potencjalnie solidniejszą dyszę jest: http://allegro.pl/aerograf-z-profesjonalna-dysza-0-3mm-i3305390719.html Nie ma w nim natomiast regulacji minimalnego skoku igły (śruba z tyłu aerografu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fear_25 Napisano 9 Czerwca 2013 Share Napisano 9 Czerwca 2013 Już wybrałem myślę ze będzie dobry na naukę i dziękuje za odpowiedz http://allegro.pl/show_item.php?item=3291347689 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 10 Czerwca 2013 Share Napisano 10 Czerwca 2013 W zestawie są trzy dysze więc w razie uszkodzenia jednej będzie można korzystać z pozostałych. Przydatne uwagi odnośnie obsługi: 1) Dokręcanie dyszy kluczykiem jest dość ryzykowne - łatwo można zerwać gwint. W zupełności wystarczające powinno być dokręcenie dyszy palcami. 2) Kolejność demontażu w celu dokładnego oczyszczenia: odkręcić tylną część, odkręcić nakrętkę trzymającą iglicę i wyjąć iglicę, odkręcić osłonę dyszy, odkręcić dyszę. 3) Kolejność składania odwrotna do demontażu, dobrze jest uważać by nie wypadł spust. Przy wkładaniu iglicy zachować dużą czujność by o nic nie zawadzić czubkiem i go nie skrzywić/nie złamać. Nie wciskać na siłę tylko delikatnie z umiarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 10 Czerwca 2013 Share Napisano 10 Czerwca 2013 Już wybrałem myślę ze będzie dobry na naukę i dziękuje za odpowiedz http://allegro.pl/show_item.php?item=3291347689 Może jestem zbyt ortodoksyjny, ale ja bym nie kupił aero, który nie ma regulacji wydajności powietrza. Malować na pół przycisku spustu bym nie potrafił i chyba mało kto tak maluje, więc aby zmniejszyć wydajność pozostaje obniżyć ciśnienie na kompresorze. Jednak regulacja ciśnienia to nie to samo co regulacja wydajności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 10 Czerwca 2013 Share Napisano 10 Czerwca 2013 [...] ja bym nie kupił aero, który nie ma regulacji wydajności powietrza. [...] Ja natomiast nie jestem przekonany co do potrzeby posiadania takiej regulacji w aero. Kiedyś kilka razy próbowałem w moim EW-770 regulacji tą śrubą ale jakoś nie działało to zbyt wygodnie. Lepiej mi odpowiadała możliwość regulacji w kompresorze, zwłaszcza jeśli kompresor posiada manometr. Regulując śrubą w aero tak na prawdę brak informacji jakim ciśnieniem pracujemy. Ustawione ciśnienie w kompresorze manometr pokazuje wprost - dla mnie tak jest łatwiej zapanować nad powtarzalnością procesu malowania. Tak na prawdę spora część profesjonalnych aerografów nie ma takiej regulacji - tylko kilka modeli Iwat z najwyższej półki i chińskie podróbki (piwaty) mają takie regulacje. Być może jest to kwestia gustu i przyzwyczajenia - ja wolę bez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 10 Czerwca 2013 Share Napisano 10 Czerwca 2013 ...Lepiej mi odpowiadała możliwość regulacji w kompresorze, zwłaszcza jeśli kompresor posiada manometr.Regulując śrubą w aero tak na prawdę brak informacji jakim ciśnieniem pracujemy. Ustawione ciśnienie w kompresorze manometr pokazuje wprost - dla mnie tak jest łatwiej zapanować nad powtarzalnością procesu malowania... Oczywiście, że każdy ma swoje przyzwyczajenia i nikomu nie chcę ich zmieniać, ale z lekka prostując. Nieprawda, że regulując śrubą w aero nie wiesz z jakim ciśnieniem pracujesz. Ciśnienie pokazuje Ci kompresor (pomijając spadek ciśnienia na przewodach). W aero regulujesz tylko wydatek (przepływ). Jeśli odkręcisz tę śrubę i zwiększysz przepływ to spadek ciśnienia bedzie tylko chwilowy. Ponieważ w kompresorze masz ustawione np. 2 bary, to regulator ciśnienia natychmiast zareaguje i podniesie w układzie ciśnienie na 2 bary. Tak więc, czy malujesz duże powierzchnie, czy drobne wnęki malujesz zawsze 2 barami. Natomiast gdy nie masz tej regulacji musisz cały czas dostosowywać ciśnienie do tego co malujesz. Obserując w Bytomiu warsztaty Kamila FS., też zauważyłem, że ciśnienie ma ustawione na stałe, a w zależności od operacji reguluje przepływ na aero. I tak na zakończenie: regulacja przepływu (w najprostszej postaci) to regulacja wprost - śrubą przymykasz otwór. Regulacja ciśnienia to przymykanie otworu poprzez sprężynę która ma siłę docisku zależną od jej ściśnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 10 Czerwca 2013 Share Napisano 10 Czerwca 2013 Dzięki za wyjaśnienie - jeszcze kiedyś może spróbuję w moim EW-770 ale obecnie korzystam z H&S Ultry a tam tej możliwości brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 11 Czerwca 2013 Share Napisano 11 Czerwca 2013 Ultre tak wszyscy chwalą, a jakoś nie ma tej regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fear_25 Napisano 11 Czerwca 2013 Share Napisano 11 Czerwca 2013 Dziękuje za odpowiedz a co używacie do czyszczenie po farbach emaliowych rozpuszczalnik czy ten cleanlux i tylko wlewacie i puszczacie powietrze trzy rozbieracie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 12 Czerwca 2013 Share Napisano 12 Czerwca 2013 Maluję akrylami i zwykle do czyszczenia używam zmywacza wamodu. Najczęściej przy zmianie koloru wystarcza mi solidne przepłukanie aerografu ale co pewien czas rozbieram i czyszczę sprzęt dokładnie. Dokładne czyszczenie robię zawsze po skończonej sesji malarskiej - może jestem przewrażliwiony ale staram się dbać o sprzęt tak by jak najdłużej służył mi bezawaryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 12 Czerwca 2013 Share Napisano 12 Czerwca 2013 Wamod jest drogi ,aceton kosztuje kilka złotych i myje doskonale aero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 13 Czerwca 2013 Share Napisano 13 Czerwca 2013 Wamod jest drogi ,aceton kosztuje kilka złotych i myje doskonale aero Czy aceton nie jest zbyt agresywny dla gumowych uszczelek (nie każdy aero ma teflonowe) ? Po acetonie przepłukujesz jeszcze czymś bardziej neutralnym lub wycierasz do sucha ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawbo Napisano 13 Czerwca 2013 Share Napisano 13 Czerwca 2013 Ja używam tego: http://fanlidla.pl/gazetka/2012.08.02.ogrod/6668,Preparat,do,czyszczenia doskonale "atakuje" zarówno emalie jak i akryle, natomiast nie zauważyłem aby ruszał aero. Niestety śmierdzi i może niszczyć plastik, więc nie używam do zmywania farb z modelu. pozdrawiam Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 13 Czerwca 2013 Share Napisano 13 Czerwca 2013 Acetonem tez czyszcze pseudoiwate i nic sie nie dziaje ,uzywałem tez tego specyfiku do czyszczenia pedzli z lidla ale aceton jest w/g mnie lepszy no i dostepny w kazdym sklepie z farbami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek G. Napisano 30 Czerwca 2013 Share Napisano 30 Czerwca 2013 Czy ktoś miał styczność z aerografami Adlera . Mam jeden na oku (ADLER Aerograf AD-7704 [dysza 0,2 oraz 0,3 mm ] ). Jest łudząco podobny do tej bardzo polecanej psełdo iłaty , ale czy to ta sama jakość i czy nada się na pierwszy aerograf ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 30 Czerwca 2013 Share Napisano 30 Czerwca 2013 To wszystko jest to samo. Nada się na pierwszy jak nie chcesz wydać więcej pieniędzy. Nie chce mi się szukać ile ten konkretny kosztuje, ale nie warto kupować droższego niż 100zł. Powyżej tej ceny płacisz za bajery, których w 99% przypadków nie będziesz używał, a w 1% i tak byś sobie bez nich poradził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek G. Napisano 30 Czerwca 2013 Share Napisano 30 Czerwca 2013 Kosztuje 120 zł w sklepie modelarskim Drim w łodzi, ale dzięki wielkie za informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.