Jump to content
Solo

F-16C Block 52+ Jastrząb // Revell // 1:72

Recommended Posts

Nie, zasobnik jest w zestawie.

Według instrukcji należy odciąć część podstawy statecznika, wymienić na inną część, a potem dokleić zasobnik na spadochron.

To uważaj z tym, bo ten zasobnik jest do wersji A. Podstawa statecznika wersji C jest nie tylko dłuższa z przodu, ale i szersza i ma boczne ścianki pod innym kątem, więc czeka Cię trochę dopasowywania. Potem jeszcze dorabianie owiewek anten po bokach zasobnika. Być może żywica od ArmaHobby byłaby lepszym rozwiązaniem (o ile jest gdzieś jeszcze dostępna).

Share this post


Link to post
Share on other sites
To uważaj z tym, bo ten zasobnik jest do wersji A. Podstawa statecznika wersji C jest nie tylko dłuższa z przodu, ale i szersza i ma boczne ścianki pod innym kątem, więc czeka Cię trochę dopasowywania.

 

Faktycznie, już napisałem że zasobnik pasuje, ale faktycznie jest węższy w miejscu łączenia z podstawą.

Cóż, będzie kłopot.

 

SEhi0hE.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie to dbda8b5cc97c7d07med.jpg jak odnajde statecznik z zasobnikiem ..to wrzuce fe133963980e61dcmed.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki em, może się przydać.

 

Po blisko 3 tygodniach oczekiwania dostałem ze sklepu ModelMakera maski oraz to samo w postaci kalkomanii.

Spytacie pewnie po co mi kalkomanie skoro mam maski?

Dobre pytanie.

W zasadzie po nic, ale obawiam się trochę czy dam radę przenieść bardzo skomplikowane maski z tygryskiem na stateczniku - jakby co będę miał w rezerwie kalki.

No i małe godła które powinny być na klapie przedniego podwozia - tylko ten zestaw kalkomanii je ma.

 

0bgxY6J.jpg

 

Od kolego Matysa dostałem dodatkowe uzbrojenie: AIM-9X, AGM-154 i AGM-65.

Największy kłopot miałem z Sidewinderami, których nigdzie nie mogłem znaleźć, a nasze Jastrzębie prawie na każdym zdjęciu je mają.

Dodatkowo klient chciał AGM-154, no to będą. Mavericków raczej nie użyję, są dość marnej jakości, za to pozostałe uzbrojenie jest bardzo fajne jeśli chodzi o detal.

 

VRxAvwQ.jpg

 

Przy okazji pytanie: z tego co widziałem na zdjęciach, nasze F-16 "na co dzień" przenoszą AIM-120C i AIM-9X w wersjach niebieskich czyli treningowych, nie uzbrojonych.

Za to AGM-154 chyba zawsze widziałem z żółtym paskiem - czy to znaczy że nie mamy tych pocisków w wersji testowej do szkolenia pilotów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dobrze pamietam to dopiero nie dawno amerykanie podjeli decyzje o tym zeby uzbrojone AGM-154 na sprzedac. Jeszcze chyba czekamy na dostawe wiec raczej tylko cwiczebne nasi podwieszali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mylisz te pociski z AGM-158, które mamy dostać.

154 mamy już od dawna i nigdzie nie widziałem ich w wersji nieuzbrojonej.

 

lrh3zop.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo JSOw to tylko kaseta/pojemnik/zasobnik , który ozna wypełnić różnymi rodzajami ładunku bojowego. Pusty zasobnik sam w sobie nie jest groźny, więc nie mamy na stanie wersji szkolnej/ślepej.

 

Jsow2.jpg

AGM-154-Cutaway-3-S.jpg

AGM-154-Cutaway-1-S.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam jednego pilota eFa,mój syn chodzi z jego synem do klasy,mogę go spytać o Mavericki.W ogóle mogę go spytać o rożne rzeczy jakbyś chciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki net_sailor, teraz mam pełną jasność jak to z tymi latającymi bombami jest.

wojtek 80 - może ma jakieś fajne zdjęcia z tymi tygrysimi F-16 (4052 i 4056) z Tiger Meet 2015?

 

Całkiem fajny ten Revell, na pierwszy rzut oka wygląda marnie, ale przy bliższym kontakcie zyskuje.

To znacznie lepszy model niż zestawy Hasy w tej skali.

 

Wziąłem się za statecznik. Moim zadaniem jest odciąć to co czerwone i dosztukować to co niebieskie.

Okazało się że nie jest tak jak pisał RAV, a przynajmniej nie do końca. W miejscu łączenia jest co prawa minimalna różnica szerokości podstawy (jakieś 0,5 mm z każdej strony), ale nie jakaś problematyczna.

 

rI8opDb.jpg

 

Wyciąłem, podszlifowałem co trzeba i skleiłem. Teraz trzeba wyrównać lekką dolinę jaka powstała w miejscu łączenia. Spadochron użyję chyba Hasegawy, bo ma lepsze detale niż revellowski.

Czujnik (nie wiem od czego to jest) tuż koło spadochronu jest z Hasegawy, ale tylko jeden, więc trzeba skopiować.

 

Bbdmipk.jpg

 

Pierwszy raz użyłem blue stuff, na razie zrobiłem tylko formę, sam jestem ciekaw jaka z tego wyjdzie kopia.

 

Ju526kC.jpg

 

A to chyba największy problem tego zestawu, dziwacznie wykombinowany wlot powietrza.

To co widać na dolnej części tego wlotu jest równocześnie (od drugiej strony) wnęką przedniego podwozia.

Problem polega na tym, że miejsce łączenia tego elementu z ustami wlotu jest mniej więcej takie jak pokazuje czerwona linia.

Co gorsza, zielona linia pokazuje fragmenty tej krawędzi, które mają zupełnie inną krzywiznę niż krzywizna krawędzi tych ust z którymi trzeba jedną i drugą część połączyć, w dodatku jest tam jeszcze spora przerwa.

Na deser: to wszystko trzeba połączyć z dwoma połówkami samego wlotu, który zamyka to wszystko w środku.

Szpachlować i polerować? No nie chce mi się, dlatego postanowiłem wkleić (na równo z górną czerwoną linią) jeden kawałek cienkiego polistyrenu 0,1 mm, który nie tylko zakryje mi niewygodną krawędź łączenia spodu wlotu i ust, ale też od razu zakryje "niezgodności" w krzywiznach obu elementów. W końcu łatwiej będzie zeszlifować na gładko prosta krawędź polistyrenu, niż kombinować z tymi łączeniami i szpachlówką.

 

5cC52mg.jpg

 

Przyklejenie cienkiego polistyrenu nie jest łatwe, bo pęka albo marszczy się pod wpływem kleju.

Musiałem położyć w końcu 0,2 mm, ale też idealnie nie wyszło, miejscami pękło i trzeba było szpachlować.

Z pewnym trudem upchnąłem to we wlocie powietrza, ale mimo wszystko nie jest źle.

Nieco kłopotu będzie z równym doklejeniem ust tego wlotu, ale jak już się dopasuje, to wtedy tylko trzeba wyrównać łącznie polistyrenu z czarnym plastikiem.

 

IjIBUu2.jpg

 

Z tego nie jestem dumny: waloryzacja przedniej wnęki podwozia.

Jakoś tak mi wyszło jak wyszło - nie drążmy więc tematu.

Widać tu też problemy z klejeniem części, na szczęście te nierówności znikną po całkowitym sklejeniu wlotu.

 

T4N10Z6.jpg

 

Kadłub modelu został przeszlifowany i wypolerowany, odtworzyłem kilka zanikających linii podziału.

Sporo roboty miałem z owiewką: grube i bardzo twarde nadlewki sprawiły że miejsce osadzenia tyłu owiewki musiałem wręcz wystrugać od nowa.

Ale jak już się udało to owiewka leży perfekcyjnie tam gdzie ma leżeć.

Do osłony radaru upchnąłem trochę ołowiu, wkleiłem też czujniki AOA Mastera i dopasowałem masterowego pitota - przykleję go na samym końcu.

 

MIbeyjX.jpg

 

Idzie szybko, aż się boję że go skończę do końca grudnia.

Jeszcze kilka drobiazgów i zamykam kadłub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwnie rozwiązałeś ten pojemnik spadochronu ? Trza było wziąść cały, łatwiej, i pasuje tez do Hasegawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciąłem wg. instrukcji.

Gdybym wziął cały to bym miał problem z grubością, bo on na początku jest mocno zwężony.

Ucięcie go w połowie sprawia że jego grubość i grubość podstawy są niemalże równe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model Revella, którego użyłeś do budowy naszego Jastrzębia ma silnik General Electric, który charakteryzuje się tzw. dużym wlotem. Nasze Jastrzębie mają silnik Pratt & Whitney z "wlotem małym"

tcCKGjkQ_t.jpg

 

Wymiana dyszy nie załatwi sprawy w 100 %

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zestaw Revella zawiera oba typy wlotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co jest kolego Solo ? zrobiłeś sobie ku.ku ,przy cieciu elementów. Tydzień bez żadnego wpisu . Rzadko spotykane w Twoich warsztatach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic z tych rzeczy, robię bardzo dużo, tylko nie za bardzo jest co pokazać.

No chyba że ciekawią Cię etapy szlifowania wlotu powietrza, albo walka ze śladami po wypychaczach we wnęce podwozia głównego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie chyba dawno nie robiłem aktualizacji warsztatu, ale to nie dlatego że się obijam - o nie, robię ciągle coś przy modelu i przed Świętami chyba uda mi się zamknąć kadłub.

 

Na początek chciałem sprawdzić jak wypadną kolory w porównaniu do oryginału.

Jak wiadomo nasze F-16 w kamuflażu Tiger Meet 2015 był pomalowane (jak zresztą te w normalnym kamo też) dwoma kolorami: ciemny FS36270 (odpowiednik Gunze C306) i ciemny FS36375 (Gunze C308).

Instrukcja masek ModelMaker podkreśla, że ten jaśniejszy FS36375 w rzeczywistości na tej maszynie jest nieco bardziej błękitny niż kolor katalogowy.

 

812.jpg

 

Ja użyję kolorów MRP - poniżej test na złomie.

Zaprojektowałem sobie kilka masek ze zeskanowanej instrukcji produktu ModelMakera i wyciąłem na ploterze. Po lewej na zdjęciu jest użyty 36375, po prawej 36320 (odpowiednik Gunze C307).

Jak widać chyba, ten po prawej jest nieco bardziej niebieskawy i wydaje się być odpowiednim odcieniem.

Zważywszy że kłaść to będę na black basingu, więc oczekuję że niebieskawy odcień będzie znacznie bardziej podbity.

 

TVQolty.jpg

 

Miałem nie waloryzować modelu, ale bardzo nie podobały mi się wnęki podwozia - tradycyjnie Revell zrobił je niemalże puste, a przecież w rzeczywistości jest tam niezła kotłownia.

Parę elementów wytoczyłem Proxxonem z profili okrągłych, troszkę cienkiego polistyrenu i drucików. Próbowałem zrobić mocowania kabli taśmą Tamki, ale nie wygląda to za dobrze.

Trochę za późno się zorientowałem że dobrze się sprawdzają wyciągnięte nad ogniem patyczki do uszu - wykorzystam je przy najbliższej okazji.

HxgtpP2.jpg

bkFKb8C.jpg

 

Wkleiłem też do kadłuba kabinę i pomalowałem ją - został tylko HUD, który wkleję tuż przed zamknięciem kabiny owiewką.

 

NzeNlgX.jpg

 

Na koniec wlot powietrza.

Trochę się z nim nakombinowałem, ale efekt w miarę mnie zadowala.

Wnętrze pokryłem fenomenalną farbą Tamki Pure White, która po zaschnięciu daje powierzchnię twardą i gładką niemal jak szkło.

 

jiYHnLF.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wnętrze pokryłem fenomenalną farbą Tamki Pure White, która po zaschnięciu daje powierzchnię twardą i gładką niemal jak szkło.

Jakiś 'konkret'?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No napisałem: Tamiya Pure White, konkretnie TS-26, niestety tylko do kupienia w spraju, trzeba spuszczać do aerka przez słomkę.

Klasyczny błyszczący biały, ale ponoć to farba do modeli RC, więc znacznie wytrzymalsza na ścieranie niż zwykłe modelarskie.

Kładłem ją na grubo, wręcz zalewałem nią wnętrze wlotu - po wyschnięciu ładnie się wypoziomowała, brak zacieków, powierzchnia jest bardzo gładka, błyszcząca i co ważne - bardzo twarda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No napisałem: Tamiya Pure White, konkretnie TS-26, niestety tylko do kupienia w spraju, trzeba spuszczać do aerka przez słomkę.

Właśnie o to konkretne oznaczenie mi chodziło, wielkie dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlot super, trzeba będzie ta farbę zakupić. Kabelki też niczego sobie. Dla mnie na tym migu 31 to po lewej wygląda lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.