tlb Napisano 11 Kwietnia 2018 Share Napisano 11 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam, jak w temacie mam problem z aerografem i nie wiem o co chodzi. Aerograf Fengda BD-207K. Na początku jak kupiłem wszystko ok, ale ów aerograf zaczął, przepraszam za wyrażenie, się chrzanić. Najpierw nie chciał spust odskakiwać, wymieniłem uszczelki, ale po wymianie nadal nie chciał odskakiwać, ostatnio posmarowałem wazeliną i poszło. Ok, jedno "załatwione" ale problem pojawia się z samym malowaniem, otóż aerograf pluje farbą jak głupi, zauważyłem też, że powietrze się cofa do zbiorniczka z farbą, myślałem, że za gęsta farba ale nawet po sporym rozcieńczeniu to powietrze nadal jest widoczne w zbiorniczku. Rozkręcałem cały aerograf aby go wyczyścić, i lipa. Iglice przeciągnąłem papierem ściernym wodnym. Nie ma znaczenia jaką średnicą dyszy próbuję malować efekt jest ten sam. Aha, używam kompresora AS-316 z butlą. Nadmienię jeszcze, że ów aerograf użyłem do pomalowania półtora samolotu i kilku luf do okrętu. i z każdym malowaniem jest coraz gorzej. Edytowane 12 Kwietnia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykvel Napisano 11 Kwietnia 2018 Share Napisano 11 Kwietnia 2018 Iglica jest najczęściej blokowana przez farbę która osadza się w uszczelce iglicy, znajduje się w samym środku Aerografu. Efekt typowy jak słabo umyjemy aerograf. Jak powietrze się cofa to czy przypadkiem dysza od farby nie jest schowana w dyszy powietrznej? Ona ma trochę wystawać poza jej obrys dzęki czemu powietrze jest skierowane ku wylotowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Dysza od farby nie jest schowana, wystaje trochę. Nawet jak zdejmę tę dyszę powietrzną to i tak nic nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ferret37 Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Masz dobrze uszczelnioną dyszę i głowicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Wszystko jest na swoim miejscu. Wydaje mnie się, że tak. Jak sprawdzić czy dysza jest uszczelniona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Jak sprawdzić czy dysza jest uszczelniona? Jak wraca powietrze do zbiorniczka, to nie jest Poluzowanie tej większej nakrętki powoduje przedostawanie się powietrza do zbiorniczka i to jest dobry sposób na mieszanie w nim farby, w przeciwieństwie do zatykania otworu wylotowego, którym to można spowodować z czasem wywalenie uszczelki. Zatem, może ten element nie jest dobrze dokręcony, lub poszły uszczelnienia. Brak "odbijania" spustu można spróbować wyeliminować niewielkim "skręceniem" regulacją odsunięcia iglicy, nie dopuszczając, aby iglica maksymalnie sie cofała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Ten aerograf co mam do Fengda BD-207K, wcześniej pisałem, że 180. Już poprawiłem pierwszy post. Pomyliłem się, bo pisałem w nocy jak byłem w pracy i nie miałem dostępu do urządzenia. No nic... W każdym razie, spróbowałem dokładnie uszczelnić te dysze, mocniej dokręciłem, uszczelniłem papierem wszystkie elementy, które się "skręca" i nadal farba nie leci z dyszy, a powoduje bąbelki w zbiorniczku farby. Nadmienię, że powietrze leci z dyszy ale bez farby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ferret37 Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Papierem? Rozumiem taśmą PTFE lub woskiem, ale czemu papierem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Nadmienię, że powietrze leci z dyszy ale bez farby... Rozumiem, że to skrót myślowy? Bo z dyszy powietrze nie leci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 A co niby leci razem z farbą z dyszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Yyy... Mam dobre wrażenie, że macie polewkę z tego tematu?;-) jeżeli tak to proszę o wyrozumiałość, ponieważ to mój pierwszy aero. Uszczelniłem ręcznikiem papierowym, jutro spróbuję woskiem(dzisiaj jestem w pracy), może i dobry pomysł.(?) Co do powietrza z dyszy, chodzi mi o to, że jeżeli w zbiorniczku nie ma farby i nacisne spust, to wylatuje powietrze, dalej jak wieje farbę i nacisnę spust to powietrze leci a farba nie, i bąbelki pojawiają się w farbie w zbiorniczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 A co niby leci razem z farbą z dyszy? Cóż, zasadniczo, gdy w zbiorniczku jest farba, to chyba nic więcej. Bo sprężone powietrze, zdaje sie, opływa dyszę dookoła. Czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 (edytowane) Ten aerograf co mam do Fengda BD-207K, wcześniej pisałem, że 180. Już poprawiłem pierwszy post. Pomyliłem się, bo pisałem w nocy jak byłem w pracy i nie miałem dostępu do urządzenia. No nic...W każdym razie, spróbowałem dokładnie uszczelnić te dysze, mocniej dokręciłem, uszczelniłem papierem wszystkie elementy, które się "skręca" i nadal farba nie leci z dyszy, a powoduje bąbelki w zbiorniczku farby. Nadmienię, że powietrze leci z dyszy ale bez farby... Uszczelnienie zewnętrznej osłony nie ma wpływu na bąbelkowanie. Jak w tym aero (nie znam fengi) jest mocowana sama dysza? Jeśli na gwint, to chodzi o uszczelnienie tego gwintu. Na niektórych zdjęciach z google wygląda tak jakby dysza była wciskana na stożek. Jeśli tak to co ja dociska? Tu trzeba szukać problemu w pierwszej kolejności. Odkręć osłonę dyszy. Wlej pełny zbiorniczek płynu o dużej penetracji, zatkaj palcem otwór dyszy i patrz czy gdzieś nie pojawiają się ślady przenikania płynu. I powtórzę pytanie za kolegami. Czy na pewno po zakręceniu osłony, dysza (nie iglica) wystaje ok. 0,2 - 0,4 mm przed osłonę??? Edytowane 12 Kwietnia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Cóż, zasadniczo, gdy w zbiorniczku jest farba, to chyba nic więcej. Bo sprężone powietrze, zdaje sie, opływa dyszę dookoła. Czy nie? A to nie jest tak, że z dyszy wylatuje już zatomizowana farba, czyli wylatuje wymieszana z powietrzem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Wszystkie osłony dysz są na gwint. Dysza wystaje przed osłonę. Będę w domu to wrzucę foto jeżeli nie wierzycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Cóż, zasadniczo, gdy w zbiorniczku jest farba, to chyba nic więcej. Bo sprężone powietrze, zdaje sie, opływa dyszę dookoła. Czy nie? A to nie jest tak, że z dyszy wylatuje już zatomizowana farba, czyli wylatuje wymieszana z powietrzem? Byłoby to co najmniej dziwne. Ale żyjemy w czasach, gdy mamy inteligentne domy, inteligentne tabletki które same trafiają w ból, to może mamy w aero inteligentne powietrze które wciska się do dyszy i inteligentnie zawraca mieszając się z farbą Myślę, że mieszanie powietrza z farbą następuje jednak przed dyszą, tak jak napisał Mariucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Wszystkie osłony dysz są na gwint. Dysza wystaje przed osłonę. Będę w domu to wrzucę foto jeżeli nie wierzycie. Nie chodzi mi o osłonę, a o samą dyszę. Jak jest mocowana? W większości chińczyków jest ona nakręcana na kanał farby, bardzo kiepskim gwintem który się rozszczelnia, bo o-ring (mała gumowa uszczelka) pęka i wylatuje po max drugim wykręceniu dyszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Myślę, że mieszanie powietrza z farbą następuje jednak przed dyszą, tak jak napisał Mariucha No to dowiedziałem się czegoś nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 12 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Dysza jest mocowana na gwint plus uszczelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykvel Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Nie chyba tylko napewno, powietrze przelatując obok dyszy i iglicy tworzy podciśnienie które zasysa ze sobą farbę. Dlatego tak ważne jest niskie napięcie powierzchniowe które poprawia atomizację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 12 Kwietnia 2018 Share Napisano 12 Kwietnia 2018 Wrzuć najlepiej zdjęcie jak wygląda przy zmontowanym aerografie dysza i jej osłona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tlb Napisano 13 Kwietnia 2018 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Wrzucam zmontowane foto, na którym są widoczne osłony rozmontowane, dysza, i iglica wystająca z dyszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Dobrze widzę, że dysza nie ma uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Przekonanie graniczące z pewnością.Powietrze dostaje się w miejscu tam gdzie w iwtach made in china przewidziane jest miejsce dla uszczelki dyszy.To samo miałem w badgerze 100.Zmieniłem zużyta dysze na nową.I też powietrze leciało do zbiorniczka.Daj trochę kleju w to miejsce cyjanoakrylu.Lub jak inni tu kiedyś radzili maskolu.Problem powinien ustąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ferret37 Napisano 13 Kwietnia 2018 Share Napisano 13 Kwietnia 2018 Większość japońskich aerografów nie ma uszczelkę dyszy czy dyfuzora. Jest tylko jedyna uszczelka między body i całą głowicą. Szczelność zapewnia smar do uszczelnienia o wysokiej lepkości i oczywiście dobre sprasowanie części. Zastąpić smar można taśmą PTFE lub woskiem do uszczelnienia, pisałem o tym wyżej. PTFE można kupić w każdym sklepie budowlanym, wosk sprzedaje chociażby fine-art. Oba produkty się sprawdzają bardzo dobrze. https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instalacje-wodne/akcesoria-zasilajace/tasmy/tasma-bisan-p-t-f-e-do-instalacji-gazowej.html https://www.fine-art.com.pl/wosk-do-uszczelniania-gwintu-dyszy.html Szczególnie przy dyszy bym CA nie operował. Zaklejona dusza już nie jest bardzo przydatna. Maskol nie jest rozpuszczalny, ale może też pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.