Jump to content
tlb

Problem z aerografem

Recommended Posts

Hello zna. Teoretycznie.

 

Gdyby nawet , no to co ?

Ja maluje a kolega który pyta nie . Szkoda , a fajnie by było mieć następnego forumowicza .

Teraz ma urwana dysze i wkręcicie go na następny wydatek . Co nic nie zmieni w sensie obsługi aero.

 

Tlb , masz jeszcze dwie dysze , działaj dalej .

A jak kolega rozcieńcza farbę , w jakich proporcjach i jaka ?

 

Pozdrawiam wszystkich Hello

Share this post


Link to post
Share on other sites
teraz nie chce ciągnąć farby.

 

Może dlatego, że

uszczelniłem wszystko co się dalo.

 

Może i masz rację. Ale po zmianie dyszy uszczelniłem tylko ją.

 

Ja maluje a kolega który pyta nie . Szkoda , a fajnie by było mieć następnego forumowicza .

 

 

Tlb , masz jeszcze dwie dysze , działaj dalej .

A jak kolega rozcieńcza farbę , w jakich proporcjach i jaka ?

 

Pozdrawiam wszystkich Hello

 

Pisałem, że jestem kartonowcem ale nie jestem w tej kwestii ortodoksem, mam wśród modeli dwa Focke Wulf'y 190 od Revell'a, jeden czeka na swoją kolej. (o jednego z nich, którego kiedyś zrobiłem, pytałem tu na forum ale raczej już nie do odratowania)

Póki co, to próbowałem malować farbą wodną Revell'a, (w takim plastikowym niebieskim pojemniku) i rozcieńczałem mniej więcej 1:1 lub rzadziej. Wcześniej, używałem Humbrol'a i Revell'a emalii a aero czyściłem Wamodem i rozpuchem uniwersalnym. Tak się zastanawiam czy któryś z tych specyfików nie uszkodził aerografu w sposób, który nie da się rozwiązać.

Jutro prawdopodobnie pójdę do modelarskiego i kupię jakieś lepsze farby i może jakiś ciekawy, tani model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Już nawet nie wiem ile razy go czyściłem, łącznie z polerowaniem iglic. Iglice są proste, a farba nie leci, jedynie przy odciąganiu spustu, jak iglicą się cofa, aerograf zostawia małą plamkę, ale jak jest już odciącnięta to leci tylko powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cześć,

Już nawet nie wiem ile razy go czyściłem, łącznie z polerowaniem iglic. Iglice są proste, a farba nie leci, jedynie przy odciąganiu spustu, jak iglicą się cofa, aerograf zostawia małą plamkę, ale jak jest już odciącnięta to leci tylko powietrze.

Nalej czystego rozcieńczalnika do zbiornika. Bez podłączania powietrza, odciągnij spust. Zobacz czy grawitacyjnie wycieka dyszą rozcieńczalnik. Powinien mocno kapać.

Jeśli nie, masz niedrożną dyszę. Kiedyś w dyszy miałem biały włos z pędzelka. Też dysza wydawała się czysta a objawy były identyczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Z tego co napisałeś wynika że masz pomyloną iglicę - nie od tej dyszy/rozmiaru. Wbrew temu jak to wygląda iglice mają inny kąt zeszlifowania, nawet niewielka różnica miedzy kompletami 0,2 a 0,3 powoduje takie rezultaty. Podobne przypadki miałem w pacy z eżektorami jak koledzy pomylili części. Zrób najgłupszy test wyjmij iglice całkowicie, podłącz aero daj kilka kropel czegoś(farba, rozpuszczalnik) i naciśnij spust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to, że mam niedrożną dyszę. Póki co męczę ją w rozcieńczalniku Wamod. Iglicę też wymienię, bo możliwe, że też coś z nimi nakombinowałem jak zacząłem się bawić aerografem na początku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dyszę i cały aero najłatwiej zapaskudzic wodnymi akrylami. Emalia oraz akryle na bazie alkoholowej i bioceluzowej upłynniają się przy kontakcie z mocnym rozpuszczalnikiem. Te pierwsze natomiast zamieniają się w grudki które później jest ciężko usunąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pójdziesz do modelarskiego to nie daj bsie namówić na farby Vallejo/Italeri/AK. Będzieszmial z nimi te same problemy co teraz. Solo Ci napisał jakie warto kupić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Solo Ci napisał jakie warto kupić.

Do tej listy warto dodać pomarańczową Hatakę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Póki co to muszę się "rozprawić" z dyszą. Cały czas w prześwicie widzę jakieś "syfki", których nie mogę się pozbyć, jeżeli idzie o farby, to raczej będę się rozglądał za tamiya, tak jak sugerował Solo.

Test, który zaproponował Marak, cały czas kończy się fiaskiem, ponieważ rozcieńczalnik wycieka z gwintu a nie z dyszy. No nic, nie poddaje się działam dalej z tym aero, podejrzewam, że popełniłem kilka błędów na początku, co skutkuje nie działającym ustrojstwem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba po sprawie już... Zmieniłem dyszę,zmieniłem iglicę, pokombinowałem z wylotem, bo coś z symetrią było nie tak, do testu użyłem starej farby Humbrol'a (ma 15 lat przynajmniej i jeszcze działa). Aero nie pluje farbą, elegancko maluje małe plamki jak i duże powierzchnie. Jakaś dziwna metamorfoza...

Podejrzewam, że jako początkujący użytkownik aerografu popełniłem kilka błędów. Myślę, że miały też wpływ na to farby.

Dziękuję wszystkim, którzy zainteresowali się tematem, i powstała żywa dyskusja dzięki, której otrzymalem cenne wskazówki. Myślę, że jak teraz aero działa, w niedalekiej przyszłości skleję Fw 190, który zalega na półce.

Dzięki,

PZDR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz działa, ale jak nie wymyjesz w pełni tego humbrola, to problemy powrócą. :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czółko,

 

Czy mi się wydawało, że gdzieś tutaj na forum widziałem sposób na zrobienie uszczelki uszczelki przy dyszy z Maskola? Nie mogę znaleść...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam koleżeństwo. Temat trochę stary, ale że dziś trafił mi się przypadek jak u kolegi inicjującego temat, postanowiłem napisać. Otóż jestem posiadaczem "bardzo markowego" aero TG186K. Oczywiście chińszczyzna pierwszej wody. Kupiłem żeby sprawdzić jak się pracuje czymś takim. Kupę czasu zbierałem się na odwagę żeby kupić. Malowałem nim już kilka razy i całkiem nieźle sprawiał się na dużych powierzchniach. Dzisiaj przy pracy tak mi zaczął cofać powietrze do zbiorniczka, że wyglądam jak zielony ufoludek. Jak raz nie założyłem rękawiczek. Szczęśliwie w tym temacie znalazłem odpowiedź. Winna była zbyt słabo skręcona dysza (lub końcówka, jak kto woli). Przeczytałem jednak, że nie zaleca się rozkręcania dyszy przy czyszczeniu. Moja składa się z czterech elmentów, jak na zdjęciu. Maluję emaliami humbrola. Moje pytanie jest następujące - czy przepuszczając przez aero rozpuszczalnik (używam Wamodu) pod dużym ciśnieniem da się ją wypłukać na tyle żeby nic w niej nie zostało, co mogłoby zapchać aero? Tak żeby jej nie rozkręcać. Przy okazji mam drugie pytanie, tym razem w kwestii techniki malowania. Otóż za cholerę nie mogę go tak wysterować żeby robił takie piękne cienkie linie jakie niektórzy robią na liniach podziału przed położeniem zasadniczego koloru. Oglądałem trochę filmików i tam autorzy malowali przy ciśnieniu 15 - 20 Psi, dyszą 0,2. Ja używam dyszy 0,3 ale podobno nie ma to większego znaczenia. Jak maluję linia jest szeroka. Jak zbliżę aero do modelu to ciśnienie rozdmu:bip:e farbę. Jak zmniejszę ciśnienie, aero zaczyna pluć nie mgiełką tylko kropelkami. Regulacja skoku iglicy niewiele daje. Farbę rozcieńczam w stosunku 3 części rozpuszczalnika, 1 część farby. Używam rozpuszczalnika Humbrola. Wiecie może jaki jest tego powód? Czy to może wina "markowości" sprzętu?

IMG_20190406_180609.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli gdzieś w dyszy siedzi "glutek" z farby, to niewiele Ci da takie czyszczenie rozpuszczalnikiem. Lepiej wymoczyć rozłożoną dyszę w czymś (rozpuszczalnik, taki zwyczajny bym raczej odradził, bo w tych chińczykach uszczelki mogą się przez to niszczyć). Ja z braku płynu do czyszczenia, moczę w dedykowanym rozcieńczalniku do farb (może i głupie, ale działa). A na codzień, po każdym malowaniu, czyszczenie tak jak mówisz.

Co do cienkich linii, może pokombinuj z gęstością farby. Jeśli aerograf rozdmu:bip:e farbę, to może jest za rzadka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie tak robię. Po każdym malowaniu rozkładam na części i myję. Ale w tym temacie przeczytałem, że to niby nie zdrowe dla sprzętu, więc rzuciłem temat. Co do gęstości farby to już sam nie wiem. Słyszałem, że do aero nie da się rozcieńczyć farby "za bardzo". A z drugiej strony jak mniej rozcieńczę to może rzucać kropelkami. No nic. Jako, że to moje początki w pracy aero to pozostaje mi dalej próbować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzmi, jak brudna dysza. Ale może to być też coś innego - spójrz na skręcony aero od przodu i zobacz, czy nie masz podobnie:

45579067321_2defde6730_b.jpg

Jeżeli dysza nie siedzi równo w aircapie to mogą się pojawiać takie problemy z atomizacją - aero ze zdjęcia fundował mi podobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brudna dysza raczej odpada. Żadnego sprzętu w życiu tak nie pucowałem jak tego aero. Jak mówiłem, cofanie powietrza było zdaje się spowodowane za słabo skręconą dyszą. Nie dociągałem jej na maxa bo w którymś temacie przeczytałem, że to nie dobrze bo za mocno dokręcona końcówka uciska dyszę. Teraz moim problemem jest trudność z regulacją. Mam poza tym wrażenie, że ten dodatkowy regulator, co jest od spodu aero, jest sknocony bo sprawia wrażenie jakby raz działał a raz nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, georg1973 napisał:

Maluję emaliami humbrola.(...). Przy okazji mam drugie pytanie, tym razem w kwestii techniki malowania. Otóż za cholerę nie mogę go tak wysterować żeby robił takie piękne cienkie linie .

 

I sam sobie odpowiedziałeś. Takie rzeczy nie humbrolem się robi. Albo zmienisz farby na Tamka/mrp/gunze/Ak real colors/Hataka albo zapomnij o cienkich liniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie spróbuj na dobrych farbach :) a nie humroluuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.