Jump to content
chudyhunter

IJN FUSO 1944r. - 1/700 Aoshima

Recommended Posts

Jesteś pewny Hans że przyciemnic, a nie rozjaśnić? Tak sobie patrzę a fotki japońskich rzek i kolorów w zasadzie jest dużo, jednak chyba bardziej wszystko wpada w jasny szary. Oczywiście muszę jeszcze dodać sporo zieleniny, która niestety mi się skończyła.

 

japan-tokushima-prefecture-river-passing-through-mountains-high-angle-picture-id75306150

 

Ale to oczywiście subiektywne odczucie. Może sie czepiam. A weź może zrób research skąd to zdjęcie jest. I na mapsach google jak znajdziesz to bywa, że ludki foty wrzucają tych miejsc. Ja tak, "zwiedzilem" Guadacanal

 

Haha, ah ta technika, juz nie trzeba palcem po mapie Poszukam. Zgadzam się i stwierdzam że jeszcze czegoś mi brakuje, coś tu trzeba zmienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

43697396630_cf4dae4035_b.jpg

 

Żona znalazła takie coś z kolei. Ja mam przed oczami jakieś obrazy z Pacyfiku (serialu). Iwo Jima chyba zupełnie z popiołów i bazaltu byla hehe. Oglądałeś BTW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żona znalazła takie coś z kolei. Ja mam przed oczami jakieś obrazy z Pacyfiku (serialu). Iwo Jima chyba zupełnie z popiołów i bazaltu byla hehe. Oglądałeś BTW?

 

Aaa widzisz, to takie coś powiadasz A ja wasnie przeglądam rzeki w Japonii i w większości widzę fotki z jasnymi górami Kurde, będzie o czym myślę dzisiaj

 

Oczywiście, że oglądałem Pacyfik, ale tak dawno temu, że nawet nie pamiętam kiedy to było

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, to jest z dobry kierunek. A w ogóle, to udało Ci się znaleźć skąd ta oryginalna fota z początku? Gdzie on tam się zapuścił między górami jak napalony łosoś jakiś.. Ja po godzinie szukania odpuściłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
O, to jest z dobry kierunek. A w ogóle, to udało Ci się znaleźć skąd ta oryginalna fota z początku? Gdzie on tam się zapuścił między górami jak napalony łosoś jakiś.. Ja po godzinie szukania odpuściłem.

 

Wpadłem na pomysł by prześledzic na Googlach wszystkie rzeki, ale po pół godziny też odpuściłem Cholera wie gdzie go tam poniosło i czy to jest w ogóle autentyczna fota.

Myślę że ta ostatnia fota to jest bardzo dobry kierunek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się zastanawiam, czy czasem nie zacząć tych gór od nowa i nie zrobić ich bardziej stromych miejscami. W sumie mógłbym wykorzystać to co mam i nadać temu trochę inny kształt hmm... Na razie podziałam z tym co mam, postaram się zmienić znacząco kolor i zobaczymy jak to wyjdzie.. Korzystając z chwili wolnego udałem się do sklepu i kupiłem dwa rodzaje posypek w dwóch odcieniach. Posłużą mi one do wykonania całej zieleniny na górze.

 

023.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjęcie jest jak najbardziej autentyczne. Jest zrobione 27 lutego 1918 roku. IJN Fuso zawija na nim do bazy Mako (obecnie Ma-Kung) na Pescadorach, nieopodal Taiwanu. Gdzieś za nim płynie Yamashiro. To nie jest rzeka, a cieśnina miedzy wulkanicznymi wysepkami. Widział ktoś z was naturalna rzekę po której mógłby płynąć pancernik? Nie szukałem dokładnie miejsca na mapie bo mi się nie chce:), zresztą przez 100 lat mogło się dużo zmienić. Ale macie trop dla wnikliwych.

 

Jednak poszukałem:)

 

https://www.google.pl/maps/place/Peskadory,+Tajwan/@23.6220311,119.6031842,798m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x346c51373ec4c45d:0xb8e82c8665cfb023!8m2!3d23.5711899!4d119.5793157

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdjęcie jest jak najbardziej autentyczne. Jest zrobione 27 lutego 1918 roku. IJN Fuso zawija na nim do bazy Mako (obecnie Ma-Kung) na Pescadorach, nieopodal Taiwanu. Gdzieś za nim płynie Yamashiro. To nie jest rzeka, a cieśnina miedzy wulkanicznymi wysepkami. Widział ktoś z was naturalna rzekę po której mógłby płynąć pancernik? Nie szukałem dokładnie miejsca na mapie bo mi się nie chce:), zresztą przez 100 lat mogło się dużo zmienić. Ale macie trop dla wnikliwych.

 

Jednak poszukałem:)

 

https://www.google.pl/maps/place/Peskadory,+Tajwan/@23.6220311,119.6031842,798m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x346c51373ec4c45d:0xb8e82c8665cfb023!8m2!3d23.5711899!4d119.5793157

 

 

Wow! I to jest konkretny post! Sam poświęciłem sporo czasu by to odszukać z zerowym skutkiem. Intuicja też mi podpowiadała, że to jednak wysepki a nie rzeka... Wielkie dzięki!!

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdjęcie jest jak najbardziej autentyczne. Jest zrobione 27 lutego 1918 roku. IJN Fuso zawija na nim do bazy Mako (obecnie Ma-Kung) na Pescadorach, nieopodal Taiwanu. Gdzieś za nim płynie Yamashiro. To nie jest rzeka, a cieśnina miedzy wulkanicznymi wysepkami. Widział ktoś z was naturalna rzekę po której mógłby płynąć pancernik? Nie szukałem dokładnie miejsca na mapie bo mi się nie chce:), zresztą przez 100 lat mogło się dużo zmienić. Ale macie trop dla wnikliwych.

 

Jednak poszukałem:)

 

https://www.google.pl/maps/place/Peskadory,+Tajwan/@23.6220311,119.6031842,798m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x346c51373ec4c45d:0xb8e82c8665cfb023!8m2!3d23.5711899!4d119.5793157

 

O kuźwa No MISTRZ Powiem Ci TerraIncognita że zaginąłeś system Pełen szacunek i wielkie dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

1918? Jesteś pewny? Ten okręt w tym roku tak nie wyglądał i nie miał takiego samolotu pokładzie.

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

O zaintrygowałeś mnie tym. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Faktycznie pagodę na przednim maszcie zaczęto budować w 1924. Co za tym idzie zdjęcie musi być zrobione później. Samolotem i obecnością radaru bym się bardzo nie przejmował, ponieważ: pierwotnie katapulta była na wieży numer dwa, potem zdemontowali i dali na numer trzy. W końcu przerobili go tak że podobno mógł przewozić do 13 samolotów. Ale nie wiem gdzie były zmagazynowane. Jak widać eksperymentów i przeróbek było dużo. Radar najpierw dali 2-metrowy, potem go zdjęli i pływał bez. Potem był 10 metrowy, tez go zdemontowali, w końcu 1943 wylądował tam na stałe. Generalnie Japończycy byli bardzo nieufni co do techniki radarowej, nie mogli się przekonać do niej. Z tego tez powodu ich flota podwodna ponosiła takie straty. Co do miejsca mam pewność, że to Pescadory, przeszukałem różne kanały, kotwicowiska, od Truk do Wysp Browna. Ma-Kong pasuje najbardziej. Fuso był tam też :

5 kwietnia 1926 oraz 15 kwietnia 1928 oraz 7 sierpnia 1936. Możliwe że potem też wpływał, ale nie znalazłem na ten temat wiadomości.

Potem raczej był bazowany w Hashirajima, o ile nie był na przeróbkach w Kure. Ostatecznie mógłym polemizować co do tego jeszcze miejsca:

 

http://www.tageo.com/index-e-ja-v-45-d-m339507.htm

 

Najlepiej niech autor sam sobie wybierze.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Widział ktoś z was naturalna rzekę po której mógłby płynąć pancernik?

 

Po Jangcy HMS London zwiewał przed komunistami aż się za nim kurzyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Widział ktoś z was naturalna rzekę po której mógłby płynąć pancernik?

 

Po Jangcy HMS London zwiewał przed komunistami aż się za nim kurzyło.

 

Na rzece Hudson Amerykanie organizowali swego czasu przegląd floty:

 

798a4eeb18bf78b1c0007cc48562397d.jpg

 

A przy okazji londyńskiej olimpiady spory kawałek Tamizy przepłynął HMS Ocean:

 

article-2173122-140DCAE5000005DC-416_966x515.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
A nie wydaje się wam, że to fotoszopka jest? Ściślej rzecz ujmując, z wykorzystaniem zdjęć tego modelu:

http://blog.sina.com.cn/s/blog_53f538d20102vjhw.html

 

Wyszukiwanie wsteczne nie zwraca żadnych innych wyników niż posty tego modelarza.

Ha, czyli jednak fake! Oczywiście, że to ten model. Już nie będę pisał czemu.. polecam zabawę w znajdź 10 różnic (nawet marynarze na baczność w tych samych miejscach:)

Po prostu jest podziękowanie dla foto studia w tym tekście pod zdjeciem, a na samym zdjeciu nazwa tego studia Pytanie, czy to próba odtworzenia jakiegoś autentycznego zdjęcia, czy fantazja.

 

TerraIncognita, a skąd miałeś taką pewność, ze akurat to zdjęcie jest autentyczne? Z datą i w ogóle.. Myślałem, że z jakiejś publikacji z tym zdjęciem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opcje są dwie. Albo koleś zrobił model dokładnie odwzorowując każdy szczegół ze zdjęcia albo faktycznyie jest to photoshop. Chyba raczej skłaniałbym się ku photoshopowi, jak się temu dokładnie przyjrzeć. Nie zmienia to faktu, że góry które wcześniej wykonałem, jakoś do mnie nie przemawiają. Jak dobrze zauważył Hans, wyglądają one trochę jak podczas spływu Dunajcem Tak więc zabrałem się do roboty od nowa, zrobiłem góry skaliste, a nie jak wcześniej bardziej piaszczyste. Kupiłem różne posypki, już pokryłem gipsem, ale na szybko wrzucam fotkę w linku. Później zrobię fotki i zamieszczę w wątku.

 

http://www.serwer1504040.home.pl/chudyhunter/Fuso/031.JPG

 

Z góry będzie schodziła roślinność, jakby spływała, tak jak to jest na różnych fotkach z tamtego rejonu i to w sumie na tyle na razie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zwałowisko po lewej stronie, w wodzie.. jak i same klify - bardzo realistycznie to wygląda! Widać, że tematem się zająłeś na poważniej. Mnie się bardzo podoba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cztery opinie pozytywne są, tylko można działać dalej Kurde muszę się wreszcie zabrać za ten plastik, bo jeszcze mnie wykopiecie z tego działu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.