Skocz do zawartości

Su-35 Flanker-S | KittyHawk | 1/48


Tap-chan

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwi mnie trochę to co pokazał MR Paint na zdjęciu na ich stronie, tam ten kolor jest niemal tak samo ciemny jak Gunze, a u mnie w butelce kolor jest bardzo jasny. Naturalnie jeśli go położę na czarnym podkładzie to będzie wyglądać lepiej, ale mimo wszystko dziwnie jasny ten kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już za późno, bo jest AK RC206.

_IGP6329.thumb.jpg.2e6860680978aad5ff2504ba3d8b09c2.jpg

_IGP6325.thumb.jpg.49664d4b3205f3b3a8bdc306e2ee4cec.jpg

 

Ale w od czwartku priorytet ma złożenie Tomcata do kupy, więc tutaj robota stoi co najmniej do dzisiaj do wieczora (zostały tylko clear partsy świateł, malowanie haka i pitot, w końcu :)). Deska dołożona na patafixa, blok HUD leży luźno. Mam zamiar jeszcze wyciąć te szkła HUDa z jakiejś cienkiej plexi, bo zestawowe to jak szkło pancerne w kantorze. No i wyszło, że obicie fotela do przemalowania na zielono.

Edytowane przez Tap-chan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Solo napisał:

Dziwi mnie trochę to co pokazał MR Paint na zdjęciu na ich stronie, tam ten kolor jest niemal tak samo ciemny jak Gunze, a u mnie w butelce kolor jest bardzo jasny. Naturalnie jeśli go położę na czarnym podkładzie to będzie wyglądać lepiej, ale mimo wszystko dziwnie jasny ten kolor.

Farby Mr Paint trzeba długo i dokładnie mieszać, ale może i podkład ma tu znaczenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mieszania metalizerów używam myjki ultradźwiękowej. Zwykłe farby też dobrze miesza, chociaż trzeba chwilę poczekać.

Edytowane przez Tap-chan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tazman79 napisał:

Farby Mr Paint trzeba długo i dokładnie mieszać, ale może i podkład ma tu znaczenie 

Naturalnie że dokładnie ją wymieszałem przed zrobieniem zdjęcia. Ta farba ma zupełnie inny odcień niż na zdjęciu producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Solo napisał:

sdjwsxH.jpg

zu6uokN.jpg

Twd4FZF.jpg

 

 

Ten kolor to jest Gunze 73. Muszę przyznać rację Solo, będzie bił po oczach ten turkus. O ile dobrze widzę miałeś u siebie C74 i ten by pasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie mi ciężko z moim zmysłem, chyba jestem daltonistą. Ja na tym drugim i trzecim (tu bardziej niebieskawy) zdjęciu widzę turkus. Na pierwszym jest użyty flash więc jego nie liczę.

Edytowane przez Tap-chan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że się włączę do dyskusji, na tym trzecim zdjęciu też jest flesz, tylko mniej widoczny(chyba, że to oświetlenie takie). Faktu nie zmienia, że kolor kokpitu wykonanego przez Tap-chan'a może i jest jest ciut jasny, ale raczej zginie przy wielkości modelu i kolorach kamuflażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie szukałem jak pomalować pilota...

DWa3TKXXcAIom_m?format=jpg&name=4096x409

_IGP6325.jpg

Na dodatek poprosiłem o pomoc eksperta, to, co przedstawione na zdjęciu moja również rozpoznaje jako turkus, a kolor którego użyłem za porównywalny.

Będę musiał to na przyszłość mieć na uwadze i w kolejnym Flankerze RC206 zmieszam 1:1 z C73, żeby trochę zbić nasycenie turkusu.

 

Ten kokpit trochę nie dawał mi spokoju, okazało się, że to pochodzi z Su-30SM.

Edytowane przez Tap-chan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się uparłeś na ten turkus. Tak jak wcześniej napisałem od 40 lat nie jest stosowany w Su turkus, nasze 22 jak przyleciały to już były szare. A co to za ekspert stwierdził owy turkus w owym przypadku widać szary w przybliżeniu  taki jak wskazałem C73 ewentualnie tą co masz C74. Co do pajlota, to kwestia tego czy ma kurtkę, Twój chyba ma, więc troszkę inne malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia wrzucone, wszyscy mówią ze nie turkus ale "ekspert" powiedział ze turkus, Tomasz apostoł to pewnie rodzina :)  po co tak uparcie twierdzić ze białe jest czarne to nie wiem.
Tak swoja droga zdjęcie z Flashem daje najdokładniejszy kolor, reszta jest zabarwiona przez żółtawy kolor osłony i tak dostajesz ten niby turkus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Trochę przerwy było, prace idą jak zwykle - leniwie. Leniwie, ale idą :D

Przestałem iść zgodnie z instrukcją już po zrobieniu kabiny (na zły, turkusowy kolor). Stwierdziłem, że skoro ma być w locie, to przed zamknięciem kadłuba muszę pozamykać pokrywy komór podwozia, bo potem bez dojścia od spodu może być gimnastyka. Był to świetny pomysł, klapa podwozia przedniego jest za wąska o około 0,5mm, dokleiłem z obu stron po 0,3mm i lekko oszlifowałem:

_IGP6388.jpg.f41119988409d1a070a770c0e60c511d.jpg

Osłona tego wspornika z tyłu goleni nie pasuje, jest o jakieś 2mm za krótka i z kształtem też nie halo.

Zacząłem dopasowywać klapy podwozia głównego, ale bez stabilnie przyklejonych gondol silników nie ma to najmniejszego sensu. Więc Wziąłem się za krok będący za połową instrukcji. I było tak, poleciałem je podkładem Surfacer 1500 Black, potem Alclad Black Primer i na koniec Alclad Stainless Steel, bo tak to wygląda w instrukcji . Wszystko pięknie, dopóki nie zacząłem szukać w necie jak wygląda odcięcie kolorystyczne między kolorem spodu a wnętrzem. Wtedy znalazłem, że kolor wewnątrz jest po prostu szary, metaliczne są jedynie krawędzie natarcia wlotu. Tak więc od nowa, szlif gąbką tamki 2000, potem 3000 i na szaro - tu wybrałem Tamiya XF-54 Dark Sea Grey, wydał mi się najbardziej podobny wśród moich farbek do tego, co widziałem na zdjęciach (chociaż oko mam złe przecież). Potem maskowanie i malowanie na kolor spodu samolotu czyli Mr.Color C117 RLM76 Light Blue. 20 minurt czekania i na to znowu maskowanie po czym malowanie krawędzi Alclad Black Primer i na Stainless Steel. I na koniec 2 warstwy Hataka Clear Gloss.

_IGP6384.jpg.e6d23111520cebe31e57738400f6aa32.jpg

_IGP6389.jpg.c4bc6fcf9af8884499325d2f3c24b288.jpg

Wszystko fajnie, ale to, jak Kitty Hawk potraktował wloty jest...przykre.

_IGP6380.jpg.75fa2b81cee633eb503ba36f9d3c54e8.jpg

_IGP6379.jpg.6eb4a804836bd9665da64adc890bd32e.jpg

Nie wiem co tam jest nie tak, ale wnęka podwozia nie powinna zasłaniać wirnika turbiny. W ogóle tam od połowy tego wlotu aż do turbiny powinien być gładki tunel, z przekroju kwadratowego przechodzący w okrągły. Na szczęście rzadko zaglądam do wlotów powietrza. Kolejny krok to przyklejenie wlotów na stałe i zamknięcie klap podwozia głównego. A potem to już pod górkę.

 

Zapomniałem dodać, że przed malowaniem wlotów nadziubałem się jeszcze poprawek zbyt płytkich nitów i linii podziału, występujących u mnie na całej dolnej powierzchni gondol silnikowych, tak więc nie tylko na tych wlotach, ale i na części zintegrowanej ze spodem kadłuba.

Edytowane przez Tap-chan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.