Bengal Posted December 29, 2019 Share Posted December 29, 2019 (edited) No to lecimy z kolejnym tematem, buffalo od tamiyi. "Badziewie" zaprojektowane przez właściciela Brewstera, który był zatrudniony w departamencie uzbrojenia us navy - chyba najlepszy wałek jaki mógł powstać baza tamiyta, mogę zdradzić że ja będę robił malowanie z pudełka z dinozaurem(smokiem) - te na którym kiedyś poległem a Marek morskie Marek już coś tam robi, ja będę dopiero po 10 stycznia Edited December 29, 2019 by Bengal 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WujekAlice Posted December 29, 2019 Share Posted December 29, 2019 1 minutę temu, Bengal napisał: "Badziewie" zaprojektowane przez właściciela Brewstera, który był zatrudniony w departamencie uzbrojenia us navy - chyba najlepszy wałek jaki mógł powstać Fińscy i radzieccy piloci mieli na ten temat nieco inne zdanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted December 29, 2019 Author Share Posted December 29, 2019 2 minuty temu, WujekAlice napisał: Fińscy i radzieccy piloci mieli na ten temat nieco inne zdanie nie wnikajmy w historie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
golf czarny Posted December 29, 2019 Share Posted December 29, 2019 9 minut temu, Bengal napisał: nie wnikajmy w historie to się nazywa dialektyka. Byt kształtuje uznanie;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WujekAlice Posted December 29, 2019 Share Posted December 29, 2019 22 minuty temu, Bengal napisał: nie wnikajmy w historie Ale dlaczego nie? Musimy! Historia to integralna część modelarstwa! Ale to już jest drugi samolot myśliwski II wojny, który u samych Amerykanów nie cieszył się zbytnio dobrą opinią, a inni bardzo go cenili - P39 Aircobra - tym razem akurat Sowieci bardzo je lubili, a nawet tak bardzo, że Jankesi przygotowali dla nich wersję rozwojową P63 Kingcobra - obecnie mozna spotkać to w pudełkach Eastern Express (1/72), ale to przepak Toko, ogólnie model bardzo fajny, ale pilnikiem i szpachla trzeba popracować. To tak bajdełej. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted December 29, 2019 Author Share Posted December 29, 2019 8 minut temu, WujekAlice napisał: To tak bajdełej. tak bajdełej już go składałem na forum - nie pokazuje bo nie ma co się chwalić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WujekAlice Posted December 29, 2019 Share Posted December 29, 2019 No bo to trudny model do okiełznania. Ja robiłem francuską Kobrę i najlepiej to mi drzwi wyszły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franz75 Posted December 29, 2019 Share Posted December 29, 2019 (edited) Jako współ autor tego watku dodam swoje 3 grosze. Brewster była małą manufaktura w NY, produkowała pływaki do łodzi latajacych. Kiedy James Work kupił ta fabryczke za 30 tys $. Jako ze pracował w US Navy jako procurement consultant and engineer. To tak kierował zamówieniami aby wrystkie pływaki były dostarczane z jego firmy. Potem ambicje rosły i zakiełkował pomysł na samolot. US Navy kupila kota w worku, i zamówiła samolot zanim oblatano prototyp!!!! Jak zwykle w pierwszych egzemplazach wyszły liczne wady. Fabryka nie miała doswiadczenia w produkowaniu samolotów, zatrudniała tania i niewykwalifikoana siłe robocza , do tego jeszcze opóznienia w dotrzymaniu kontraktu. Fabryka była zlokalizowana na Queens in NY. Logistyczny nightmare, samoloty składano w fabryce potem rozbierano i ponownie składano na lotnisku!!! Pewnie dużo wad by usunieto gdyby fabryka działała prawidłowo i reagowała na liczne uwagi US Navy. Pozatym samolot był za drogi , jego kształt powodował problemy z srodkiem ciężkosci, najlepsze własciwosci miał gdy było w nim mało paliwa i latł bez karabinów. Gdy Brytole go dostali i przetestowali to załamali rece, wysali samoloty na daleki wschód sadzac że tam wojny nie bedzie. Klimat tropikalny i fatalne wykonanie dawały sie we znaki Byczkowi. Problemy z podwoziem które nie wytrzymywało podczas londowania, przeciekajace zbiorniki paliwa. Podczas walk samoloty tankowano do połowy, tak samo postepowano z amunicja. Czesto wymontowywano karabiny z skrzydeł. To wrzystko aby poprawic własciwosci samolotu, Buffalo kosztował 54000 a Hellcat 35000, Na usprawiedliwienie mozna dodac że wczasie gdy projektowano Buffalo to US NAVY nie miała super mysliwcow. Ten jednopłatowiec na tle konstrukcji które ówczesnie były w użuciu US navy wypadał naprawde inponujaco. Sama firma Brewster zbankrutowała juz 1944 roku. A James Work zaczoł pracowac jako wykładowca w szkolnictwie wyzszym. Edited December 29, 2019 by Franz75 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted December 29, 2019 Author Share Posted December 29, 2019 Dziękuje i dowidzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franz75 Posted January 1, 2020 Share Posted January 1, 2020 Był dosc obszerny wstęp, teraz pora na model. Może i Buffalo wasn't an answer to US Navy prayers. Ale to fajny model, ciekawy o nietuzinkowej sylwetce. Model Tamyii jest dosc stary, firma produjuje go od 1974 roku. Postanowiłem go wzbogacic o blaszki do kokpitu od Eduarda i silnik żywiczny z Quickboost'a. Bengal prawdopodobnie bedzie robił jedno z malowan pudełkowych ja natomiast siegne po malowanie US Navy z USS Saratoga. Które jest ciekawe kolorystycznie, mam juz modele w standardowym malowaniu RAF wiec ten bedzie miła odmiana. Wiem że jest jeszcze wypust z stajni Special Hobby ale nigdy nie miałem go w ręku i nie wiem co jest wart ten short run. In other hand, Tamka to dobra podstawa aby cos fajnego wydłubac z niej. Mysle jeszcze o aftermarket set z Brengun "Controls and flaps" , niepodiołem jeszcze decyzji. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franz75 Posted January 24, 2020 Share Posted January 24, 2020 Help , help. Siedze nad zdieciami z kokpitu i doprawdy nie wiem czy wersja navy byla pomalowana na zielono czy w kolorze aluminium? Moze ktos z kolegow ma lepsza wiedze na temat samolotow US Navy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmen Posted January 24, 2020 Share Posted January 24, 2020 Jeżeli to koledze pomoże to na Britmodeller jest ciekawa dyskusja o kolorach Buffalo. https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234968562-buffalo-cockpit-and-airframe-colours-question/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franz75 Posted January 24, 2020 Share Posted January 24, 2020 Dzieki Xmen, bardzo ciekawe. Wiele na to wskazuje ze kabina Buffalo dla navy byla w natyralnym aluminium. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted February 11, 2020 Author Share Posted February 11, 2020 coś do przodu ryjemy linie nie nawidze tego .... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Desaxe Posted February 17, 2020 Share Posted February 17, 2020 Z zaciekawieniem oglądam wątek, bo niedługo się chce brać za fińskiego Buffalo ze Special Hobby (Finowie je sobie chwalili i używali ich do 1948) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 W dniu 17.02.2020 o 11:20, Desaxe napisał: Z zaciekawieniem oglądam wątek, bo niedługo się chce brać za fińskiego Buffalo ze Special Hobby (Finowie je sobie chwalili i używali ich do 1948) Dzięki, z mojej strony za dużo oglądania to too nie ma musisz poczekać na Marka postępy Też mi chodzi po głowie ten fiński :)napewno chyba model SpecialHobby ma mniej wypukłych linii (ale może to kwestia zdjęć z neta). No ja to już cały przeryłem, +- 40% bym strzelał linii było wypukłych i dodatkowo cały przenitowałem. Nie lubię nitowania, jest monotonne, trzeba bardzo powoli nitować i uważnie wyszło jak wyszło 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Desaxe Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 Podziwiam cierpliwość, mnie się nie chce w moich modelach aż tak bawić z nitami szykuje się piękny model Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 Malutki updejt - już prawie koniec przed malowaniem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
makinen Posted March 5, 2020 Share Posted March 5, 2020 Daaaaawno temu sklejalem toto z Matchboxa- sentyment jest. Poza tym samolot mi się podoba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 W dniu 5.03.2020 o 19:46, makinen napisał: Daaaaawno temu sklejalem toto z Matchboxa- sentyment jest. Poza tym samolot mi się podoba. coś w sobie ma ja też mam do niego sentyment tak naprawdę chyba mogę zacząć się bawić marmurkiem czy innymi rozjaśnieniami paneli 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 Pierwsze zabawy z marmurkiem, rozjaśnieniami i itp 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreGG24 Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Fajny marmurek. Też jestem zwolennikiem tej metody. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted March 10, 2020 Author Share Posted March 10, 2020 10 godzin temu, GreGG24 napisał: Fajny marmurek. Też jestem zwolennikiem tej metody. Dzieki próbuje się uczyć robienia cieniutkich kresek ale nie jest to tak łatwe jak sie wydaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengal Posted March 12, 2020 Author Share Posted March 12, 2020 mam mieszane uczucia, nie wiem czy nie zmyć/pomalować na czarno od nowa lewej strony muszę przemyśleć i zrobić test na czymś obok czy nie za duży będzie kontrast 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 A czemu? Bardzo ładnie to wygląda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.