Skocz do zawartości

MiG-29 GWH, powrót do przeszłości


Mario

Rekomendowane odpowiedzi

Daszek to pikuś, najważniejsze zmiany, najbardziej widoczne to nowy HUD i duży wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Powinieneś jeszcze założyć antenę GPS za fotelem pilota i odbiornik w kabinie i oczywiście czerwone światła antykolizyjne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światło będzie ale po malowaniu,będę dorabiał z LEGO, o tej antenie myślałem za fotelem, ale jeszcze nie mam na nią pomysłu, może coś z tej blaszki potnę i powyginam kokpit już zostaje, może jeszcze ten wyświetlacz LCD dorobię. możesz napisać lub dać foto o jakim odbiorniku w kabinie piszesz?

Edytowane przez Mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Mario napisał:

Światło będzie ale po malowaniu,będę dorabiał z LEGO, o tej antenie myślałem za fotelem, ale jeszcze nie mam na nią pomysłu, może coś z tej blaszki potnę i powyginam kokpit już zostaje, może jeszcze ten wyświetlacz LCD dorobię. możesz napisać lub dać foto o jakim odbiorniku w kabinie piszesz?

 

20200227_085545.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w podkładzie. Mialem jedną przygodę, nalałem sporo farby i nie zakrylem zbiornika, poszło sporo  na model ale szybko wyczyściłem i uratowałem pracę.Teraz preshading czy jak to zwą, czy zwykły czarny wystarczy czy jakaś specjalna farba do tego, czy powinienem to robić na najniższym ciśnieniu?

IMG-20200227-131706.jpg


IMG-20200227-135422.jpg


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarnym, albo ciemnym szarym. Żeby preshading się udał kolor musi być ciemniejszy niż kolory kamuflażu. Ja na swoim F-14 malowałem kolorem IJN grey, a i tak miałem spore problemy, żeby odpowiednio go zakryć, z czarnym byłoby jeszcze trudniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co znowu z farbą lub aero, podkład malowało mi się dobrze. A czarnego dziś nie idzie rozrobić, pluje co chwilę, jakoś szeroko strumień idzie, nie wiem, robię jak zawsze a malować się nie da. Czy jak farba ma napisane Water based to rozcieńczać wodą czy rozcieńczalnikiem? Jak do tej pory malowałem tą farbą to rozcieńczalnikiem, ale dziś tragedia nie mogę położyć tego preshading.

15828228006383998220769109527800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no umęczyłem się niesamowicie, myślałem że coś z aero nie tak, ale wlałem inną farbę, Hataki i kryło super, niestety czarny mam tylko Vaellejo, rozroebilem woda i było odrobinę lepiej, co chwilę mi zatykało, pracę którą zrobiłbym pewnie w pół godziny robiłem ponad dwie, ale udało się miejscami było ciężko bo psiukało lekko,nagle mocniej, ale cóż wyszło jak wyszło. A mam jeszcze lakiery bezbarwne tej firmy, rozumiem że lepiej ich nie używać? Co w takim razie z bezbarwnych kupić, jakiej firmy błysk i mat?

IMG-20200227-213629.jpg


IMG-20200227-213653.jpg


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Mario napisał:

Nie no umęczyłem się niesamowicie, myślałem że coś z aero nie tak, ale wlałem inną farbę, Hataki i kryło super, niestety czarny mam tylko Vaellejo, rozroebilem woda i było odrobinę lepiej, co chwilę mi zatykało, pracę którą zrobiłbym pewnie w pół godziny robiłem ponad dwie, ale udało się miejscami było ciężko bo psiukało lekko,nagle mocniej, ale cóż wyszło jak wyszło. A mam jeszcze lakiery bezbarwne tej firmy, rozumiem że lepiej ich nie używać? Co w takim razie z bezbarwnych kupić, jakiej firmy błysk i mat?

IMG-20200227-213629.jpg


IMG-20200227-213653.jpg


 

 

Jest jeszcze kwestia odpuszczania spustu. Sam mialem z tym problem kiedy. Najpierw zamykaj doplyw farby a potem powietrza. Unikniesz gromadzenia sie farby na zewnątrz dyszy, czasami przeszkadza oslonka. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie lakiery MrPaint do kupienia w Plastmodel. Błyszczący będzie Ci potrzebny przed nałożeniem kalek a po kalkach washa, a na koniec cały model polecał bym pokryć satyną. Produkty MrPaint jak i Bilmodel po wymieszaniu lejesz bezpośrednio do aero, minus jest taki że mają bardzo intensywny zapach 

Edytowane przez Tazman79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego czy możesz sobie pozwolić na nieprzyjemny zapach oraz na jak bardzo nieprzyjemny zapach jesteś gotowy.

Możesz sobie kupić Tamiyowskie X-22 (koniecznie wersja akrylowa ). Można to rozcieńczać z X-22A  (lekko śmierdzi) albo z Lacquer Thinnerem / Levelling Thinnerem (mocno/bardzo mocno śmierdzi) 

Ja z kolei używam GX-100 od Gunze (bardzo mocno śmierdzi) i bardzo sobie chwalę. Jedyna wada wyżej opisanych rozwiązań to to, że jesteś zmuszony rozcieńczać lakier samodzielnie (ja zanim jako tako się nauczyłem dobierać proporcje to wypsikałem sporo specyfiku na pozostałości po budowie modelu w ramach testów). Mi najlepiej sprawdzały się proporcje około 1 część lakieru do 3 części rozcieńczalnika i pierwsze dwie warstwy robiłem bardzo delikatne a trzecią odrobinę mocniejszą (nie zalewałem). Pewnie bardziej doświadczeni koledzy poinstruują cię dokładniej (albo znajdziesz na forum jakiś archiwalny temat traktujący o tym temacie).

Z ciekawostek... mam satynowy lakier z Vallejo ... o ten  i muszę przyznać, że jako wykończenie modelu jest bardzo spoko (w porównaniu do błyszczącego, który nie chciał ze mną współpracować bo przy delikatnym aplikowaniu zostawiał chropowatą powierzchnię a polany na bogato zalewał model).  Także jak masz satynę od Vallejo to sobie ją zostaw i używaj.

Generalnie jeśli idziesz w malowanie aerografem to odpuść sobie bezwonne, wodorozcieńczalne akryle. Akryle Tamki, Gunze seria H, AK Real Colors są o klasę lepsze a dodając do nich opóźniacza i mieszając z rozcieńczalnikiem do akryli daje radę nimi malować z pędzla. 

 

 

Edytowane przez eLCe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tap-chan napisał:

Tamiya Lacquer Thinner Retarder Type ma całkiem przyjemny zapach.

Wiem, bo go używam :D Przypomina zapachem cukierki "ICE".  Nastomiast ten przyjemny zapach toluenu do najzdrowszych nie należy :D  Jak psikniesz Levelling Thinnerem to przynajmniej wiesz, że coś się dzieje :D  

Ja i tak polecam do malowania tymi specyfikami maskę lakierniczą (o otwartym oknie wspominać nie trzeba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eLCe napisał:

Zachowuje się tak samo jak reszta opisanych? 

Pomarańczową Hatakę, mimo że jest jako lakier, trzeba lekko rozcięczyć Leveling Thinnerem. A farby i lakiery MrPaint kupisz tylko w Plastmodel. Założenie konta trwa chwilę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok kupię błysk Tamiya x-22, i do tego rozcieńczalnik x 20a, jak dobrze zrozumiałem, mat wykorzystam Vaellejo,no i czarną jakiejś innej firmy niż mam. Dziś kładę kolor na MiGa, o ile spód to chyba pikuś, o tyle góra nie bardzo,jakieś rady co do kamuflażu? okleję taśmą  przyglądając się zdjęciom 40 tki by kamuflaż wyszedł chociaż podobny

Edytowane przez Mario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.