Robert Ostrowski Napisano 1 Stycznia 2012 Share Napisano 1 Stycznia 2012 Grzessiek ja mam ten czeski i sprawuje sie bardzo dobrze ale do zmywania szpachli używam zmywacza do paznokci efekt ten sam ale sporo taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pankot13 Napisano 1 Stycznia 2012 Share Napisano 1 Stycznia 2012 Też jestem ciekaw waszej opinii o tym nowym produkcie Wamodu; http://www.jadarhobby.pl/wamod-rozklejacz-do-cyjanoakryli-debonder-zmywacz-plam-super-glue-20ml-p-27076.html Muszę przyznać,że z jednym z ich ostatnich produktów tzn klejem LEMON bardzo się polubiłem Może debonder też okaże się dobrym wyrobem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 1 Stycznia 2012 Share Napisano 1 Stycznia 2012 Dzięki Robert. Mnie chodzi głównie o zmywanie śladów po kleju CA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 1 Stycznia 2012 Share Napisano 1 Stycznia 2012 Tylko staraj sie to robić w miare na świeżo bo jeśli postoi to jest ciężko trzeba mocno pocierać zwilżonym patyczkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 1 Stycznia 2012 Share Napisano 1 Stycznia 2012 Dzięki Robert . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba9575 Napisano 2 Stycznia 2012 Share Napisano 2 Stycznia 2012 Mam pytanie: jaka farba OLEJNA będzie najlepiej odzwierciedlała polski khaki na samolotach z września '39? Z góry dziękuję i pozdrawiam, JK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 3 Stycznia 2012 Share Napisano 3 Stycznia 2012 Mam problem z lakierem matowym HUMBROL położyłem już 2 warstwy ( pędzlem) a model cały czas błyszczy się jak psu j*ja , można coś z tym zrobić? Mieszałem lakier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 3 Stycznia 2012 Share Napisano 3 Stycznia 2012 Zainwestuj w lakier mat od Vallejo - sam go używam i nie narzekam (zrezygnowałem kiedyś z humbrola). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinKa Napisano 4 Stycznia 2012 Share Napisano 4 Stycznia 2012 Witam szanowne grono mam problem z malowaniem kamuflażu na samolocie Harrier GR3 pomalowałem go już farbą szarą, celowo nie podaję numeru farby bo nie o to mi chodzi. Teraz chcę zrobić zielone plamy i czym to można zamaskować? Próbowałem zamaskować miejsca masą BLU TACK ale odrywa powłokę z poprzedniego malowania. Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 4 Stycznia 2012 Share Napisano 4 Stycznia 2012 Zainwestuj w lakier mat od Vallejo - sam go używam i nie narzekam (zrezygnowałem kiedyś z humbrola). Hmm tylko to mi zostało? Będę musiał przez internet zamówić bo u mnie w sklepie tylko humbrol jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 7 Stycznia 2012 Share Napisano 7 Stycznia 2012 Czy ktoś z forumowiczów miał okazję robić wodę na dioramię za pomocą specyfików VALLEJO? Jak wygląda efekt? Inne firmy też takie coś robią? Czytałem dużo odnoście robienia wody -> farby niebieskie itp i wpadłem na te specyfiki, które moim zdaniem są ciekawe, oszczędzają czas i efekt może być naprawdę dobry, zwłaszcza dla osób, które po raz pierwszy czyt. ja robią wodę... będę wdzięczny, za "kopalnię" wiedzy na ten temat. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateus_z Napisano 8 Stycznia 2012 Share Napisano 8 Stycznia 2012 Jakiego koloru powinny być wnęki podwozia w Mustangu P-51D? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kami Napisano 8 Stycznia 2012 Share Napisano 8 Stycznia 2012 Witam Jakim produktem w sprayu (motip?) można zastąpić Surfacer w roli farby podkładowej na kadłubie okrętu? Z góry dzięki za odpowiedź Kami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 8 Stycznia 2012 Share Napisano 8 Stycznia 2012 Czy ktoś z forumowiczów miał okazję robić wodę na dioramię za pomocą specyfików VALLEJO? Jak wygląda efekt? Inne firmy też takie coś robią? Czytałem dużo odnoście robienia wody -> farby niebieskie itp i wpadłem na te specyfiki, które moim zdaniem są ciekawe, oszczędzają czas i efekt może być naprawdę dobry, zwłaszcza dla osób, które po raz pierwszy czyt. ja robią wodę... będę wdzięczny, za "kopalnię" wiedzy na ten temat. Pozdrawiam Znalazłem jeszcze wodę Polak AQUAPLASTIC... Jest dużo tańszy od Vallejo. Czy ktoś wie coś na ich temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeP Napisano 9 Stycznia 2012 Share Napisano 9 Stycznia 2012 Jakiego koloru powinny być wnęki podwozia w Mustangu P-51D? Przy każdej niemal okazji ktoś się produkuje na ten temat, ja wybieram wersję greatgonza: Wydaje mi się jednak, że wnęki powinny być pokryte zieloną farbą (w cześci wewnętrznej skrzydeł), a nie aluminium jak w modelu. Przynajmniej tak jest na większości zdjęć "walkaround". Wiedziałem, że to kontrowersyjne, ale parę razy temat kolorystyki już gościł na forum: ostatnio przy okazji Mustanga B., http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=238&t=14044&p=180057&hilit=+mustang#p180057 Przed rozpoczęciem produkcji Mustangów z Merlinami NA otrzymała, podobnie jak niektórzy inni producenci, zgodę na rezygnację z zabezpieczania powierzchni wewnętrznych. Zatem wnęki kół pozostawiano niemalowane. Jednak dźwigar pokrywano jedną warstwą podkładu ZCY by uniknąć korozji tego elementu i tworzenia się napięcia elektrostatycznego na nim, co było szczególnie istotne na tylnej jego ściance, która stykała się ze zbiornikami paliwa. W trakcie eksploatacji stwierdzono, że na styku różnych rodzajów stopów powstają ogniska korozji. Zareagowano ponownie malując wnętrza ZCY. Z tym, że malowano konstrukcje kadłuba, albo wewnętrzną powierzchnię pokrycia, bo na styku tych elementów przede wszystkim występował wspomniany problem korozji. Istnieje niedatowne zdjęcie z linii produkcyjnej P-51D lub K z całą wnęką ZCY. Nastąpiło to w czasie produkcji P-51D, choć nie wiadomo dokładnie kiedy. Jeżeli, choć nie ma na to kwitów, kładziono drugą warstwę primera to byłby to IG. To na podstawie odkryć Dana Bella. Nie mam jakiejś przeogromnej galerii zdjęć Mustangów, ale ani jednego, które stałoby w sprzeczności z tym twierdzeniem. Za to stadko na poparcie teorii jak najbardziej. Także P-51D, więc zmiana nastąpiła raczej późno, Dana Bell sugeruje, że być może nawet po wojnie, choć sygnały o korozji pojawiały się już w 1944. Trzeba pamiętać, że z korozją personel jednostek mógł walczyć we własnym zakresie. Przy przeglądach, czy remontach mogły pojawić się malowane wnęki, czy klapy podwozia. Dodatkowo jest np. zdjęcie znanego P-51 Dona Gentile z otwartą pokrywą uzbrojenia w skrzydle, która jest ZCY, choć podwozie wygląda zgodnie z zasadą. Ale bardzo chętnie zobaczę fotkę P-51B z zielonymi, czy żółtymi elementami wnęk podwozia. Znam tylko taką z blachą wzmacniającą pokrywę w ZCY. Jeśli chodzi o samoloty restaurowane, to tu jest prosta sprawa: 'Maluję sobie samolot jak chcę, bo jest mój'. Restauratorzy często podchodzą do kwestii zgodności historycznej kolorów jeszcze swobodniej niż modelarze. Zresztą, jakbym miał takiego warbirda w garażu to też raczej nie chciałbym, żeby mi tam go rdza zżerała w imię historycznego puryzmu. I podsumowując - dowodu na wygląd wnęki podwozia konkretnego P-51 się tu nie znajdzie. Na ogół, kiedy korci mnie by wygłosić jakąś definitywną tezę, przypominam sobie opowieść typka, który zajmował się restauracją pewnego P-38 i wspominał, że wnętrza belek jednego samolotu były różne i dodawał jeszcze gamę kolorów podkładów jakie znalazł w tym, nietkniętym od wojny płatowcu. wcześniej tu: http://modelwork.pl/posting.php?mode=quote&p=354180 pod koniec wojny, w ostatnich partiach Mustangów, które przybyły na front, oszczędzano na farbie, zarówno we wnękach podwozia i ich osłonach, osłonach komór uzbrojenia oraz w takich miejscach jak ta przestrzeń przy klapach. W szczegółach wyglądało to trochę inaczej. W 1942 roku kilku producentów otrzymało zgodę od AAF na odejście od zabezpieczania powierzchni wewnętrznych samolotów. Wśród nich (był w tym towarzystwie też np. Boeing ze swoimi B-17) znalazł się i NA. Odstąpiono wtedy od zasad malowania, jakie dotyczyły Mustangów do tej pory. Można dość bezpiecznie przyjąć, że samoloty z Alisonami wszystkie produkowano wg starego schematu. Od B w górę wdrożono ową 'oszczędność', przy czym jej przyczyną była możliwość przyspieszenia produkcji w obliczu narastającego wysiłku wojennego. Dodatkowo występowały problemy z niektórymi materiałami niezbędnymi do produkcji farb zabezpieczających. Niektóre elementy konstrukcji zabezpieczano jednak chromianem cynku (ZCY). W 1944 roku zaczęły napływać z frontu informacje o problemach z pojawiającą się korozją płatowców, szczególnie w miejscach, gdzie stykały się różne materiały, co w zasadzie sprowadzało się do łączenia konstrukcji i pokrycia. Firmy radziły sobie z tym zabezpieczając elementy konstrukcji, lub spodnią stronę poszycia. Nie do końca wiadomo, jak poradził sobie z tym fantem North American, ale znane jest zdjęcie z linii produkcyjnej P-51D lub K z wnękami podwozia i wnętrzem pokryw całkowicie pomalowanymi ZCY. Nie wiadomo dokładnie kiedy to nastąpiło. Znane są zdjęcia frontowych Bubbletopów z niemalowanymi pokrywami. Można więc spokojnie przyjąć, że właśnie pod koniec wojny przestano 'oszczędzać' na farbie i ostatnie partie Mustangów przybyłe na front miały ponownie malowane wnęki, choć inaczej niż kiedyś. Trudno na tej podstawie jednoznacznie określić wygląd dowolnego egzemplarza, ale jest to niezła podstawa do tzw 'educated guess'. Nie ma tu za wiele miejsca na możliwość występowania koloru IG na dowolnym Mustangu z Merlinem, poza kabiną pilota. Chyba, że zaprzęgniemy do pracy wyobraźnię i zrzucimy wszystko na mechaników w Grupie, którzy mogli pomalować wszystko i wszystkim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfeusz747 Napisano 10 Stycznia 2012 Share Napisano 10 Stycznia 2012 Do poprzedniego pytania podpinam także: Czy jest możliwość zakupu wojskowych pilotów śmigłowca (potrzebuje dwóch) w skali 1:72 w pozycji siedzącej z okresu współczesności??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 10 Stycznia 2012 Share Napisano 10 Stycznia 2012 WitamJakim produktem w sprayu (motip?) można zastąpić Surfacer w roli farby podkładowej na kadłubie okrętu? Z góry dzięki za odpowiedź Kami No właśnie podkładem Motip . Występuje w czterech kolorach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 Witam. Czy wam też rozpadają się modele? CHodzi mi o to: wczoraj zrobiłem wash olejne z benzyną ekstrakcyjną na model psiknięty lakierem błyszczącym samochodowym. A dziś dotkąłęm lekko jakiejś części i ona odpadła kleję klejem z igłą revella. Czy wam też zdarzają się takie rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
athlon5 Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 Miałem tak na starym trumpererze ( zielony plastik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 Mam pytanie odnosnie modelu modelu Academy JU87G-1 Stuka , czy dobrze wybrałem zamienniki kolorów RLM z gamy Vallejo Model Color: RLM71 Dark Green -> MC097 RLM70 Black Green -> MC100 Pytam bo te kolory wydają się na zdjęciach prawie identyczne , a na modelu np p. jachud3 widać różnicę w odcieniach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 18 Stycznia 2012 Share Napisano 18 Stycznia 2012 Mam pytanie odnosnie modelu modelu Academy JU87G-1 Stuka , czy dobrze wybrałem zamienniki kolorów RLM z gamy Vallejo Model Color:RLM71 Dark Green -> MC097 RLM70 Black Green -> MC100 Pytam bo te kolory wydają się na zdjęciach prawie identyczne , a na modelu np p. jachud3 widać różnicę w odcieniach . Myślę, że bardziej odpowiednie będą: RLM70 - MC097 RLM71 - MC092 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 18 Stycznia 2012 Share Napisano 18 Stycznia 2012 Mam pytanie odnosnie modelu modelu Academy JU87G-1 Stuka , czy dobrze wybrałem zamienniki kolorów RLM z gamy Vallejo Model Color:RLM71 Dark Green -> MC097 RLM70 Black Green -> MC100 Pytam bo te kolory wydają się na zdjęciach prawie identyczne , a na modelu np p. jachud3 widać różnicę w odcieniach . Myślę, że bardziej odpowiednie będą: RLM70 - MC097 RLM71 - MC092 Dzięki za odpowiedź, jakby ktoś jeszcze miał jakieś propozycję to będę wdzięczny ( lub link do tablic z zamiennikami , bo mam na wszystkie farby oprócz vallejo -.-" ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
garrett Napisano 19 Stycznia 2012 Share Napisano 19 Stycznia 2012 Czym rozcieńczać i w jakich proporcjach podkład Surfacera? Dedykowany wydaje się być drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekkw Napisano 19 Stycznia 2012 Share Napisano 19 Stycznia 2012 Ja rozcieńczam tak mniej więcej pół na pół oryginalnym Mr Color Thinner ew. Leveling Thinner. No może trochę więcej rozcieńczalnika. Musi mieć konsystencje "gęstego mleka". Ew. trochę trochę zwiększam ciśnienie w kompresorze. Chodzi o to żeby nie zapychał dyszy i nie pluł glutami. Jak się dobrze położy, to powierzchnia jest idealnie gładka. Trzeba samemu poeksperymentować. Nie schodzi tego rozcieńczalnika znowu tak dużo, żeby ryzykować z czymś innym. Śmierdzi co prawda okrutnie, ale nitro nie jest lepsze. Przeczytaj np. tu: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=20330 Sprawdzałem w jednym sklepie - Surfacer 29 zł, Thinner 22 zł. Jest taka zasada: kto oszczędza, ten płaci dwa razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 20 Stycznia 2012 Share Napisano 20 Stycznia 2012 Ponieważ jednak w każdym modelarskim warsztacie nie powinno zabraknąć nitro , to parę małych testów z tym właśnie rozcieńczalnikiem, nie zaszkodzi. Spotykałem już opinie, że nie ma różnicy z oryginalnym Mr...No, są i opinie, że nic nie zastąpi Mr....Wyrobienie sobie własnej opini to najlepsza droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.