Marak Napisano 23 Sierpnia 2013 Share Napisano 23 Sierpnia 2013 Mam już kompresor AS-186. Działa, jednak nie wiem jak zmienić ciśnienie. Czytałem że trzeba podnieść regulator (tą jakby gałkę) i przekręcić. Problem w tym że po prostu nie da się tego podnieść, a nie chcę nic robić na siłę. Dlatego kieruję pytanie do was, które pewnie wyda wam się idiotyczne: jak zmienić ciśnienie w kompresorze? Czy to nowy? - To musi tak działać. Podnosisz gałkę do góry i kręcisz. Jeśli używany to moze ktoś zakleił np. farbą. Możesz spróbować go wykręcić całego - odkręcając bez podnoszenia, a potem namoczyć np. w płynie do mycia pędzli. Albo bez odkręcania napuścić z góry trochę benzyny lub płynu do mycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EasyPlayer Napisano 23 Sierpnia 2013 Share Napisano 23 Sierpnia 2013 Jest nowy. Zobaczyłem co jest pod pokrętłem i w sumie nie rozumiem dlaczego trzeba tam prawdopodobnie podnosić gałkę. Pewnie ja coś robię źle dlatego żeby się upewnić: To jest element który trzeba pociągnąć i przekręcić, tak? Jego odpowiednie odciągniecie będzie "potwierdzone" jakimś strzyknięciem? ------------------------------------------------------------------------------------- To jest pod spodem, może okaże się pomocne to zdjęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 23 Sierpnia 2013 Share Napisano 23 Sierpnia 2013 Mój jest jednak trochę inny. Może zmienili konstrukcję. Ta metalowa śruba widoczna na zdjęciu dolnym (po zdemontowaniu pokrętła) musi służyć do regulacji ciśnienia. Spróbuj czy się obraca, ewentualnie z podnoszeniem lub bez. Pod śrubą powinna być sprężyna. Wkręcając śrubę ściskasz sprężynę która stawia wtedy większy opór ciśnieniu, więc ciśnienie w układzie rośnie. Wykręcając - maleje. Może pod śrubę dostał się jakiś śmieć i blokuje. Jeśli to jest nowy - ja bym na Twoim miejscu reklamował. Jeśli natomiast śruba się obraca to regulując pstrykaj spustem na aero, bo samo kręcenie czasem nie zmienia ciśnienia jeśli powietrze nie ma gdzie wyjść. Teraz zauważyłem, że Ty chyba nie masz podłączonego aero. Jeśli wylot będzie wolny, to żadne ciśnienie Ci się nie wytworzy bo wszysto powietrze ucieknie. Tak jak nie ma ciśnienia w dziurawym kole samochodowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EasyPlayer Napisano 23 Sierpnia 2013 Share Napisano 23 Sierpnia 2013 Tylko do zdjęć odłączyłem psikadło. Dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 26 Sierpnia 2013 Share Napisano 26 Sierpnia 2013 @ EasyPlayer Ja także mam model z czarną gałką i nic nie podnoszę tylko zwyczajnie kręcę. Aby zmiany ciśnienia pokrętłem odniosły skutek i ustaliło się ono na odpowiednim poziomie to trzeba czasem spuścić trochę powietrza przez spust aero. Tam jest chyba także coś w rodzaju zaworu zwrotnego przeciwdziałającego "cofaniu" się powietrza z za regulatora z powrotem do butli i stąd takie reakcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 26 Sierpnia 2013 Share Napisano 26 Sierpnia 2013 Może coś takiego było by odpowiednie - z jednej strony przyłącze 1/4 cala a z drugiej 1/8 cala : http://skleptechniczny.pl/waz-do-aerografu-3m-redukcja-pod-duzy-kompresor-p2705.html A reduktor też jest niezbędny? Reduktor w sensie elementu mechanicznego zmieniającego średnice gwintów - nie. Wężyk ma to co potrzeba - z jednej strony gwint 1/4 cala na kompresor a z drugiej 1/8 cala do aerografu. Reduktor w sensie elementu zmniejszającego ciśnienie - to zależy od ciebie, jak będziesz pamiętał o poprawnym ustawieniu ciśnienia i sprawdzeniu jego wartości przed rozpoczęciem prac z aerografem to nie będzie potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EasyPlayer Napisano 27 Sierpnia 2013 Share Napisano 27 Sierpnia 2013 @ EasyPlayerJa także mam model z czarną gałką i nic nie podnoszę tylko zwyczajnie kręcę. Aby zmiany ciśnienia pokrętłem odniosły skutek i ustaliło się ono na odpowiednim poziomie to trzeba czasem spuścić trochę powietrza przez spust aero. Tam jest chyba także coś w rodzaju zaworu zwrotnego przeciwdziałającego "cofaniu" się powietrza z za regulatora z powrotem do butli i stąd takie reakcje. Też próbowałem w ten sposób, ale jeszcze będę testował. Dodam że po chwili kręcenia pokrętłem w lewo (czyli tak jakbym chciał zmniejszyć ciśnienie) powietrze ulatuje spod pokrętła sycząc. To ma tak działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 6 Września 2013 Share Napisano 6 Września 2013 Wie ktoś może gdzie można dostać podstawki do modeli samolotów pokazywanych w locie? Najlepiej z przezroczystego plastiku, ale może być i czarny. Jedną bym zrobił jakoś, ale to ma być kilka takich samych sztuk do serii maszyn w skali 1:48 i wolałbym gotowce dla jednolitości kolekcji Italeri robiło coś takiego, ale do skali 1:72: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zigihammer Napisano 12 Września 2013 Share Napisano 12 Września 2013 Panowie, pytanie o farby.... aktualnie pryskam Pactrami, zastanawiam się na zmiana na coś innego... Tamiya ? Vallejo MA ? Gunze ? Musza to być akryle. Co polecacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 13 Września 2013 Share Napisano 13 Września 2013 Gunze C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kami Napisano 13 Września 2013 Share Napisano 13 Września 2013 i Tamiy'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 14 Września 2013 Share Napisano 14 Września 2013 Robię Spita w wersji Trop mam mały problem z doborem kolorów kamuflażu wybrałem następujące kombinacje co daje próbę lub co daje próbę chciałbym was zapytać czy dobrze kombinuję w doborze tych barw; proszę o sugestie jak wy poradziliście sobie z tym kamuflażem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakub97 Napisano 14 Września 2013 Share Napisano 14 Września 2013 Myślę, że pierwsza próba. Druga wydaje mi się zbyt ciemna jak na samolot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fiat126poznan Napisano 14 Września 2013 Share Napisano 14 Września 2013 Pomocy! Wie ktoś jak usunąć rysy z szyb w modelu? Kleiłem szybę z nadwoziem i kropelka spłynęła mi na szybkę i zaschła. Została plama, którą zdrapałem, ale zostały rysy... 2 są głębokie, a reszta to małe ale widoczne... Znacie jakieś dobre sposoby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 14 Września 2013 Share Napisano 14 Września 2013 Myślę, że pierwsza próba. Druga wydaje mi się zbyt ciemna jak na samolot. Brawo ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
łukim@n Napisano 16 Września 2013 Share Napisano 16 Września 2013 Jestem już po polerowaniu karoserii swojego modelu; chciałem osiągnąć efekt idealnego lustra, czerni fortepianowej. Połysk jaki uzyskałem jest naprawdę boski jak dla mnie, można się przeglądać jak w lusterku, jednak szlag mnie trafia gdy patrzę pod światło i okazuje się, że na karoserii są rysy! Po bezbarwnym powierzchnię szlifowałem następująco: 2000->2500->3000->5000 wszystko oczywiście na mokro, z dużą ilością wody. Następnie użyłem past polerskich Tamiya: Coarse->Fine->Finish nakładałem niewielką ilość pasty na wacik i polerowałem do momentu, kiedy wacik nie zostawiał smug. Na drugiej stronie karoserii polerkę wykonywałem mechanicznie (wiertarka + krążki polerskie od Dremel), na najniższych obrotach. Z uwag, które zapamiętałem to zabarwianie się krążka filcowego po każdym pastowaniu, szczególnie po paście czerwonej jak i niebieskiej, po białej już mniej. W przypadku wacików było to samo, tyle że w mniejszym stopniu. Na koniec użyłem wosku, także od Tamiyi: wosk nakładałem na ściereczkę załączoną do buteleczki; dawałem na nią 1-2 kropelki i rozprowadzałem po elemencie 5x10 cm, potem szybciutko spolerowałem drugą stroną ściereczki, jak instrukcja nakazuje. Jest jakaś szansa na zamaskowanie tych rysek? Na zdjęciach wszystko widać: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ironkamil Napisano 17 Września 2013 Share Napisano 17 Września 2013 Wydaje mi się, że to nie wina lakieru, ale plastiku który był porysowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 17 Września 2013 Share Napisano 17 Września 2013 cześć, popełniłem niedawno swojego pierwszego washa i... no właśnie i co zrobiłem źle? w niektórych miejscach wraz z nadmiarem farby(olejna ziemia umbra palona) starłem warstwę lakieru (pactra gloss) i fragmentami kamuflażu(również pactra na podkładzie olejnym mm light ghost gray). Podkład miał być też kolorem bazowym, przede wszystkim na spodzie modelu i w niektórych miejscach wydaje mi się, że również zszedł przy wycieraniu washa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 18 Września 2013 Share Napisano 18 Września 2013 Wydaje mi się, że to nie wina lakieru, ale plastiku który był porysowany. Na bazie również mogły być rysy, ja swego forda między jedną a drugą warstwą (pactra) polerowałem na mokro 2000. A i tak nie jestem pewien, co wyjdzie po lakierowaniu. Jestem już po polerowaniu karoserii swojego modelu; chciałem osiągnąć efekt idealnego lustra, czerni fortepianowej.Połysk jaki uzyskałem jest naprawdę boski jak dla mnie, można się przeglądać jak w lusterku, jednak szlag mnie trafia gdy patrzę pod światło i okazuje się, że na karoserii są rysy! Daj spokój, dla zdrowia nie patrz po prostu pod światło Chciałbym taki efekt osiągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekkw Napisano 22 Września 2013 Share Napisano 22 Września 2013 Oramask 810 + COREL DRAW + ploter tnący (np. firma reklamowa zajmująca się produkcją szyldów). Ja używałem też tzw. taśmy transportowej - moim zdaniem klej jest w sam raz. Maski Montex u są na Oramask 810. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zigihammer Napisano 23 Września 2013 Share Napisano 23 Września 2013 Słyszałem o jakimś kursie na DVD o malowanie aerografem, moja żona che to obadać, ale... nie wiem dokładnie jak to się dokładnie nazywa. Podobno można było kiedyś to DVD kupić aktualnie jest na chomiku... i tu się moje informację kończą. Ktoś kojarzy temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 28 Września 2013 Share Napisano 28 Września 2013 Kompresor mar 1000 po wyczyszczeniu przestał dmuchać , pozatym cylinder i tłok jest przetarty ,może ktos wie co w takiej sytulacji mozna zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 28 Września 2013 Share Napisano 28 Września 2013 Kompresor mar 1000 po wyczyszczeniu przestał dmuchać , pozatym cylinder i tłok jest przetarty ,może ktos wie co w takiej sytulacji mozna zrobić ? 1. Zastosować działanie odwrotne - czyli ubrudzić. 2. Wysłać do MAR-u do Łodzi. 3. Obejrzeć uszczelkę na boku tłoka, która pełni rolę pierścienia. Może przy zakładaniu ją przyciąłeś. 4. Jeśli konstrukcja jest taka jak mojego MAR 3000 to na górze tłoka jest membrana która pełni rolę zaworu. Musi być szczelna. Może odwrotnie założyłeś, albo jakiś paproch podszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 28 Września 2013 Share Napisano 28 Września 2013 Są blaszki , może faktycznie coś tam wleciało , jesli chodzi o uszczelkę to raczej jej nie rozciąłem ale może być nieszczelna w miejscu styku z cylindrem bo jej brzegi są juz nieźle ściorane cylinder z resztą też ,wiesz może czy można kupić do tego części ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 28 Września 2013 Share Napisano 28 Września 2013 Są blaszki , może faktycznie coś tam wleciało , jesli chodzi o uszczelkę to raczej jej nie rozciąłem ale może być nieszczelna w miejscu styku z cylindrem bo jej brzegi są juz nieźle ściorane cylinder z resztą też ,wiesz może czy można kupić do tego części ? Jeśli są blaszki, to sprawdź czy się nie odgięły. Dmuchając z góry tłoka blaszki muszą być szczelne. Naprawy tych kompresorów robi producent, firma MAR z Łodzi, mają swoją stronę www. Mają wszystkie części, ale chyba niechętnie sprzedają. Ja chciałem czujnik ciśnienia do MAR 3000 to powiedzieli, że nie mają. Dopiero jak powołałem się na ustawę konsumencką, która mówi, że producent urządzenia musi przez 5 lat zapewnić (odpłatnie) części zamienne (a ja kupiłem kompresor 3 lata temu) to czujnik się znalazł i nawet przysłali mi go za darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.