Skocz do zawartości

Ferrari D50 1/12 MFH


primabaleron

Rekomendowane odpowiedzi

Drugi model japońskiego wytwórcy (mistrza?) Mr. Hiro.  Zgodnie z moimi upodobaniami znów padło na wintydżową wyścigówkę - Ferrari D50 w oznakowaniach Grand Prix Monaco z 1956 (JM Fangio).

Ferrari przejęło ten model od Lancii i poddało go niewielu modyfikacjom. Lancia wprowadziła z tym modelem szereg rewolucyjnych w ówczesnej F1 modyfikacji. Zasadnicze to skośne ustawienie silnika v8 (Jano) i zrównoważenie rozkładu masy poprzez instalację bocznych zbiorników paliwa.

Do tego co było w pudle dodałem właściwie tylko nity i trochę śrubek....

Malowanie pędzel i spraye Tamiya i Humbrol.

50482517872_3ecdf7f780_b.jpg

50482361456_76f8f6709e_b.jpg

50482508577_5857fb27e3_b.jpg

50482363461_0e1cbaf90e_b.jpg

50481647843_7a1c2e9f55_b.jpg

50481648333_4ac3f0caa2_b.jpg

 

50481650203_2ea64d0557_b.jpg

50482366576_966ce425a1_b.jpg

50482513282_7fded30429_b.jpg

50482513577_4b45a56017_b.jpg

50482368776_50e1b7fcdd_b.jpg

50482369446_01ca0e08e3_b.jpg

50482516862_1398135816_b.jpg

 

IMAG4143.jpg

Edytowane przez primabaleron
  • Like 6
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Lancia (bo ten bolid to pierwotnie projekt Lancii, przejęty potem przez Ferrari) chciała maksymalnie obniżyć środek ciężkości poprzez obniżenie pozycji kierowcy. Samochody F1 w latach 50-tych miały jeszcze silniki z przodu, a pomysł silnika umiejscowionego za kokpitem, wprowadzony w przedwojennych bolidach Auto-Uniona nie przyjął się.  Powstał więc problem co zrobić z wałem napędowym napędzającym koła tylne. Inżynierowie wpadli na pomysł umiejscowienia silnika na ukos i tym samym poprowadzeniu wału napędowego obok fotela. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PiterATS napisał:

Dokładnie. Lancia (bo ten bolid to pierwotnie projekt Lancii, przejęty potem przez Ferrari) chciała maksymalnie obniżyć środek ciężkości poprzez obniżenie pozycji kierowcy. Samochody F1 w latach 50-tych miały jeszcze silniki z przodu, a pomysł silnika umiejscowionego za kokpitem, wprowadzony w przedwojennych bolidach Auto-Uniona nie przyjął się.  Powstał więc problem co zrobić z wałem napędowym napędzającym koła tylne. Inżynierowie wpadli na pomysł umiejscowienia silnika na ukos i tym samym poprowadzeniu wału napędowego obok fotela. 

No to chciałbym jeszcze zobaczyć zdjęcie tylnego mostu. żeby zobaczyć jak ro wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z grubsza wygląda ten układ (na niebiesko- skrzynia biegów, ustawiona poprzecznie; na jasno zielono- wał napędowy, na ciemno zielono- zawieszenie z poprzecznym resorem piórowym). Natomiast bardziej szczegółowe zdjęcia wrzuci może Primabaleron, o ile ma jakieś zdjęcia z budowy modelu :)

640px-Schéma_de_la_Lancia_D50.jpg

Edytowane przez PiterATS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2020 o 22:45, PiterATS napisał:

Tak z grubsza wygląda ten układ (na niebiesko- skrzynia biegów, ustawiona poprzecznie; na jasno zielono- wał napędowy, na ciemno zielono- zawieszenie z poprzecznym resorem piórowym). Natomiast bardziej szczegółowe zdjęcia wrzuci może Primabaleron, o ile ma jakieś zdjęcia z budowy modelu :)

640px-Schéma_de_la_Lancia_D50.jpg

 

Tak to leci mniej więcej... :)

IMAG4099.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Bartas89 napisał:

Model piękny. Zastanawia mnie fakt, tego co napisał Dorotka. Czy na karoserii ma być taka skórka pomarańczy, czy to powinno być gładkie?

Kiedyś kolega NieDorotka powiedział mi oglądając odrestaurowanego Mercedesa z 1955 roku (w skali 1:1) : Pamiętaj nigdy nie lakieruj po pijaku i jak nie ma prądu...  🤓

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2020 o 22:45, PiterATS napisał:

Tak z grubsza wygląda ten układ (na niebiesko- skrzynia biegów, ustawiona poprzecznie; na jasno zielono- wał napędowy, na ciemno zielono- zawieszenie z poprzecznym resorem piórowym). Natomiast bardziej szczegółowe zdjęcia wrzuci może Primabaleron, o ile ma jakieś zdjęcia z budowy modelu :)

640px-Schéma_de_la_Lancia_D50.jpg

Bardzo dziękuje. Bardzo ciekawe rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Gratuluję pracy, efekt jest bardzo fajny, dodatki to wisienka na torcie. Skala daję szansę poszaleć z detalami. Ciekawy jestem jaka jest jakość tych MFH-zestawów? A co do lakieru trudno mi się wypowiedzieć bo nie wiem jaki był wtedy "standard" w tej klasy i przenaczenia autach, ogólnie zapewne cieszy oko, pozdrawiam _)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2020 o 15:11, Angus73 napisał:

Gratuluję pracy, efekt jest bardzo fajny, dodatki to wisienka na torcie. Skala daję szansę poszaleć z detalami. Ciekawy jestem jaka jest jakość tych MFH-zestawów? A co do lakieru trudno mi się wypowiedzieć bo nie wiem jaki był wtedy "standard" w tej klasy i przenaczenia autach, ogólnie zapewne cieszy oko, pozdrawiam _)

 MFH ma tą zaletę, że w skali 1/12 wypuszcza rocznie 2-3 nowe zestawy, co w tej skali taka Tamiya trzepie to samo od kilkudziesięciu lat. Nie składa się tego jak klocki niestety... Ale satysfakcja z budowy (minimum 100-150 h), jak dla mnie, ogromna. Malowanie niestety nie jest moją najmocniejszą stroną. Tu był spray Tamiya Italian Red (już wielokrotnie  stosowany przeze mnie), a na to satyna clear od Humbrola (użyty po raz pierwszy z powodu braku bdb Model Master 1959). No i na ogonie wyszedł zonk...

Edytowane przez primabaleron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.