Jump to content

Problem z H&S


Mars76
 Share

Recommended Posts

Szukam pomocy technicznej,  używam aerografu od paru miesięcy H&S 2 w 1 . Dzisiaj po czyszczeniu i prawidłowej pracy ok 1 min zaczął bulgotać w zbiorniczku , po wyczyszczeniu znowu praca ok do ok. 1-1.5 min i powtórka z rozrywki , praca na chromie z AK i GX2 z Mr. Hobby . Uszczelka ściągnięta z głowicy ( to nie powinno mieć wpływu). Co może być powodem?

Link to comment
Share on other sites

U mnie bulgotało nawet przy czystym aerografie gdy pojawia się nieszczelność przy oringu gumowym koło dyszy. Jest on podatny na uszkodzdenia poprzez czuszczenie silną chemią. Jest w stanie się przerwać nawet. Sprawdź to połączenie.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za podpowiedź.  Znajomy polecił ściągnięcie (wcześniej się naciągnął  przez chemię przy czyszczeniu) uszczelki i dało się malować niestety do czasu. 

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli to jest Ultra to może pomóc wymycie resztek zaschniętych farb z osłony dyszy od środka. Miałem taki problem, wymoczyłem osłonkę w rozcieńczalniku Tamiya do akryli  i wyczyściłem w środku cienkim patyczkiem-wacikiem, problem się skończył.

Link to comment
Share on other sites

W dyszy mogą być jakieś paprochy przytykające jej wylot. Mi najlepiej czyści się to igłą od strzykawki - dziwię się czasem ile brudu można stamtąd wyciągnąć. 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Mars76 napisał:

Dziękuję za podpowiedź.  Znajomy polecił ściągnięcie (wcześniej się naciągnął  przez chemię przy czyszczeniu) uszczelki i dało się malować niestety do czasu. 

To ewidentnie może wskazywać na ten problem co ja miałem. Wymień ten iring na nowy jeśli czyszczenie dyszy nie pomoże. 

Link to comment
Share on other sites

Przyjacielu drogi, jeśli jest bulgotanie w zbiorniku to znaczy, że sprężone powietrze w jakiś sposób wraca i dostaje się do kanału z farbą.  Zauważ że jak zatkasz/zasłonisz np wacikiem do uszu wylot dyszy i psikniesz to też masz bulgotanie w zbiorniczku (tak osobiście często mieszam farbę bezpośrednio w aerografie).

Przede wszystkim powiedz mi jaki to dokładnie model H&Sa? Ultra, Evolution, Infinity?
Możliwe, że głowica jest niedokręcona, albo że dysza nie przylega ci dobrze w skutek zabrudzenia albo jakiegoś drobnego syfu który się tam dostał pod nią. Możliwe że któryś z tych elementów uległ uszkodzeniu. 

Ja osobiście gdy coś takiego mi się zdarzało robiłem tak, że na szybko wylewałem farbę, luzowałem iglicę, odkręcałem głowicę i ją dokręcałem (tylko uważaj, bo może ci nieźle prysnąć z tego zbiorniczka jak będziesz sprawdzał). Jeśli to nie pomoże to dokładne czyszczenie, ewentualnie moczenie zawsze rozwiązywało u mnie problem. 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o czyszczenie dyszy, to samo moczenie może nie wystarczyć. Igła też ma swoje ograniczenia. Ja sobie kupiłem izopropanol w sprayu i tym psikam po kilka razy w obie strony dyszy. Po tym zabiegu nie mam żadnych problemów. Myślę, że podobny efekt można uzyskać napełniając strzykawkę dobrym cleanerem i przepłukać. Trzeba tylko pamiętać, żeby palcami choć trochę uszczelnić wejście dyszy, żeby alkohol mógł wpłynąć do środka, a nie rozpryskiwał się na boki. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Koledzy, mam Ultre i mały kłopot.  Bulgocze niestety....

Dysza czysta (igła chodzi płynnie, nie ma żadnego syfu itp) , osłona dyszy czysta, oring w osłonie dyszy cały.  Prawdopodobnie biała teflonowa uszczelka dyszy już się zdusiła i nie dociska dobrze do korpusu, ale może coś pominąłem?  

Na dyszy 0,4problemu nie ma (myślałem, że może problem z zaworem). 

Edited by krzychu83
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nie chcę zaczynać nowego tematu, więc podepnę się.

Otóż za każdym razem jak maluję (h&s ultra) mam zawalony cały aerograf. Dzisiaj podczas malowania, spustem farba mi poszła. Zazwyczaj kończyło się na przybrudzonym. Ale to i tak nie normalne, chyba.

Czyściłem go wiele razy, każda cześć osobno. 

Co źle robię?

 

Link to comment
Share on other sites

Dysza drożna. Nie pomyślałem o tej uszczelce🤦‍♂️. Sprawdzę ją.

Link to comment
Share on other sites

Wykręciłem takie coś że środka i mam pytanie czy tu, gdzie strzałka wskazuje, powinna być jakaś uszczelka?

20220501_224601.thumb.jpg.c6e169fb45f94b54b039f7d91c6042ea.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Teflonowa powinna być.Czyli farba cofa się do spustu.Czyli musiała się gdzieś zagubić podczas rozkręcania wcześniej.

Edited by push-up78
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Czyli od początku jej nie miałem, bo nigdy tego nie rozkręcałem. Dzięki za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
40 minut temu, tlb napisał:

Czyli od początku jej nie miałem, bo nigdy tego nie rozkręcałem. Dzięki za odpowiedzi.

A miałeś ten aerograf od nowości? Ta biała obwódka wygląda na jakąś próbę błędnego uszczelniania. Oryginalna uszczelka powinna otaczać igłę na tyle mocno żeby farba nie przedostawała się między igłą a uszczelką, ale nie na tyle mocno aby uniemożliwiać igle swobodne przesuwanie. To się reguluje odpowiednim dokręceniem tego elementu. Sprawdź jeszcze czy uszczelka albo to co z niej zostało nie siedzi dalej w kanale.

Edited by HKK
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

No właśnie był używany, ponoć mało. W aerografie już nic nie ma, przynajmniej nic nie widzę, ale jak będę miał chwilę to tam przeczyszczę go aceteonem jeszcze 

 

Chodzi o te uszczelki?

https://www.mojehobby.pl/products/Uszczelki-do-igly.html

Edited by tlb
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
57 minut temu, tlb napisał:

Chodzi o te uszczelki?

Tak.

57 minut temu, tlb napisał:

jak będę miał chwilę to tam przeczyszczę go aceteonem jeszcze 

Unikaj czyszczenia czystym acetonem. Aceton co prawda nie zaszkodzi aerografowi, wbrew temu co niektórzy twierdzą (w końcu płyn do czyszczenia MrHobby jest na bazie acetonu). Natomiast szybko paruje i zanim zdążysz wyczyścić całą farbę rozpuszczoną acetonem, ten wyparuje i reszta farby znowu zastygnie. Pigmentu już nie będziesz widział, ale resztki żywicy wciąż tam siedzą klejąc  ze sobą elementy. Tak się można bawić kilkukrotnie i zużyjesz więcej acetonu niż potrzeba. Domieszaj octanu butylu (50/50) któy paruje wolniej. Czysty octan z kolei paruje za wolno i będziesz dłużej czekał aż reszta wyschnie. Mieszanka daje złoty środek między szybkością działania a szybkościa wysychania. Ja zamiast octanu butylu daję IPA bo mniej śmierdzi, ale kosztem skuteczności płynu, szczególnie na zaschnięta farbę.

Edited by HKK
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.